TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Мнение от Miri4 » 07 мар 2011, 21:39

На колата от профила - работи добре но много трудно пали сутрин на студено .Свещи и инжектори проверени и се добре. Диагностика показва грешка Р0191 - понижено налягане в рейла.При това остава да са виновни ГНП, регулатора на налягането или датчика на рейла който мери налягането. Не съм на ясно как работи системата . Мисля си ,че датчика на налягянето казва но регулатора монтиран на ГНП кога да отвори и ограничи налягането в рейла през ЕКУ.Но какво общо има това с паленето на студено. "Майсторите" предлагат да се сменят едно по едно тези 3 елемента докато се види от къде е проблема.
И разбира се всичко това трябва да се купи което е огромна цифра и на практика невъзможно.Давайте акъл че ще се гръмна.

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Мнение от Pyrhel » 08 мар 2011, 14:12

Разлики в налягането също може да има и заради горивен филтър, който е за смяна или заминала дюза. Довечера ще погледна за грешката, сега нямам дефинициите и ще пиша.
За помпата - погледнаха ли налягането, което прави при различни оборити?

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Мнение от Alexi » 08 мар 2011, 14:36

P0191 - Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Performance (FRP)
-ниско налягане в рейла ;
-дефектирал датчик за налягане в рейла ;
-високо съпротивление в горивопроводите ;
-дефектирал клапан на помпата ( 2 са ,като единия е електронен и той реално управлява налягането в рейла ,а другия е байпасен ,но може да е задържал недобре затворен) ;
-дефектирала помпа ;
Аз бих направил следните проби :
-замерване в реално време на налягането на помпата дали е в норми ;
-подмяна на горивен филтър ;
-тест на клапаните за обратна нафта на инжекторите ;
-подмяна на датчика на рейла ;
-подмяна на клапаните на помпата един по един( в МР имат налични и предлагат налагането им без да ги купуваш);
-ако всичко това не доведе до резултат ще трябва да замениш нафтовата помпа ,а ако и това не помогне вече ще се наложи да се гръмнеш щото друго не остава :D:

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Мнение от specialista » 08 мар 2011, 23:08

Аз пък преди да сменям нещо бих разбрал кое е виновно!Теста не е сложен поне за мен!Ползвам манометри за високо налягане, и гледам какво е действителното налягане ,а не какво вижда компа.От тук махам една възможна грешка.С две думи,ако при дюзите налягането е в норми значи колата ще запали,ако не е ,меря налягането на ГНП-то.Ако е в норми,значи са виновни дюзите!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Мнение от Alexi » 09 мар 2011, 09:17

ама защо ще мериш ,не може ли просто да кажеш компетентно " от дюзите е ! ще струва 2500 ! с отстъпката 2000! " без да мериш квото и да е

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Мнение от Miri4 » 09 мар 2011, 21:49

Значи направено е следното след диагностиката и показаната грешка Р0191:- намалено налягане в рейла
1. Подменен горивен филтър
2. Проверка обратната нафта на дюзите- нормална е / преди година им сменях клапаните/ Предполагам че са добре защото иначе като запали колата си работи перфектно.
Остават да се проверят :
1. датчика на рейла
2( клапана на помпата
3 Самата помпа
Въпрос - може ли да се провери какво налягане дава помпата без да се сваля от двигателя. М П не ми предлагат такава опция да сменят датчика и клапана на помпата без да ги платя / само за проба/ а само регулатора на помпата струва 350 лв. За датчика на рейла не съм питал.
Относно помпата се надявам да не е от нея/ гладна кокошка просо сънува/ защото като сменях стария филтър го излях през пропката в буркан и търсих с магнит за стружки. Не намерих.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Мнение от ЯЛТА » 10 мар 2011, 01:29

Аз залагам на дюзи, и в МФ могат да го проверят, но шикалкавят, за повече пари !
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Мнение от Alexi » 10 мар 2011, 09:43

налягането на помпата може да се гледа в реално време с диагностичен софт ,но след като мотора запали .. на стартер не може да се гледа а теб проблема ти е че върти а не пали .. датчика на рейла е много слабо вероятно да дефектира ,а и да е дефектирал ,мотора ако помпата вдига налягане ще пали .. според мен си намери помпа от морга с условието да я сложиш и тестваш преди да я платиш и ще стане ясно дали е от нея .

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Мнение от Miri4 » 10 мар 2011, 18:20

Добре ,ГНП трябва да прави 150-200 бара в стартов режим. а при запалване налягането в рейла трябва да е от 1200-1600 бара . Това налягане трябва да се поддържа в този обхват като датчика на налягането монтиран на рейла го измерва подава данните на ЕКУ и то изработва управляващи импулси към регулатора на налягането монтиран на помпата. Това като го гледам е един ел.магнитен клапан. Правилно ли разсъждавам?

При мен ГНП в стартов режим ми дава160 бара т. е. не би трябвало да се отразява на паленето при положение че свещите и дюзите са добре.Май че работото отива към компресия. Почвам да се съмнявам в диагностиката и май,че трябва да ходя при някой по печен диагностик. Препоръчайте ми някой от София.
Чакам мненията Ви с интерес.Мисля, че темата засяга всички дизелжии и е интересна както от практична гледна точка ,така и от образователна.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Мнение от DTM » 10 мар 2011, 19:17

Колега, сподели какво прави като запали. Има ли вибрации, тресене известно време. Изпушва ли когато мотора заработи, ако да, черно или сиво-син пушек /мирише на не добре изгоряла нафта/.
Само при първото палене за деня ли го прави това? Колко време долу горе въртиш двигателя за да запалиш? През това време припалва ли или се държи като мъртвец?

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Мнение от specialista » 10 мар 2011, 22:14

Нека не съм лош пророк,но ми се струва ниско налягането от 160 бара.Много лесно може да го докажеш,сваляш една дюза и я монтираш на тръбичката обаче извън мотора.Закачаш и кабела и въртиш.Ако впръсква от вън ще го прави и вътре което значи че ще запали.Ако не пръска значи и е ниско налягането,причини за това колкото щеш.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Мнение от Alexi » 11 мар 2011, 07:26

Miri4 написа:Добре ,ГНП трябва да прави 150-200 бара в стартов режим. а при запалване налягането в рейла трябва да е от 1200-1600 бара . Това налягане трябва да се поддържа в този обхват като датчика на налягането монтиран на рейла го измерва подава данните на ЕКУ и то изработва управляващи импулси към регулатора на налягането монтиран на помпата. Това като го гледам е един ел.магнитен клапан. Правилно ли разсъждавам?
принципно .. но наляганията не са такива,нито са константни .. на празен ход имаш 230-260 бара ,над 1000 отиват само в обороти като има значение и натоварването на мотора .. ти според мен нямаш проблеми с регулирането му след като колата работи добре .. помпата как я замери че дава 160 бара на стартер ? достатъчни са за да запали мотора и не е там проблема...

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Мнение от Miri4 » 11 мар 2011, 20:00

DTM написа:Колега, сподели какво прави като запали. Има ли вибрации, тресене известно време. Изпушва ли когато мотора заработи, ако да, черно или сиво-син пушек /мирише на не добре изгоряла нафта/.
Само при първото палене за деня ли го прави това? Колко време долу горе въртиш двигателя за да запалиш? През това време припалва ли или се държи като мъртвец?
Сутрин при -10градуса въртя около 10-15 секунди, колата тресе, припалва но не иска да запали. При втория опит след около5-6секунди въртене запалва нормално и работи спокойно без да тресе мотора. Двигателя веднъж запален работи нормално. Това се повтаря след престой повече от 3-4 часа през деня при минусови температури.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Мнение от DTM » 11 мар 2011, 20:57

Подгряващи свещи гледали ли сте? Ако, не е останала нито една здрава, поведението е подобно? Но, като запали отзад прави такъв облак, че нищо не се вижда.
Остава, като сравнително лесен и евтин вариант да премериш компресията, другите неща клонят към по-големи суми за диагностициране.

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Мнение от Miri4 » 12 мар 2011, 18:57

Свещите са първото което проверих. Здрави са.Ако някой е наясно как протича процеса на регулирането на налягането моля да обясни.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Мнение от ЯЛТА » 12 мар 2011, 19:02

Програма в компютъра,- не е от нея, 90 % залагам на дюзи !
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Мнение от Alexi » 12 мар 2011, 21:17

Miri4 написа:Свещите са първото което проверих. Здрави са.Ако някой е наясно как протича процеса на регулирането на налягането моля да обясни.
човек ти имам чувството че не четеш какво ти се пише а водиш някакъв монолог .. на стартер не се регулира налягането .. ако няма достатъчно налягане няма как да го вдигнеш без ремонт ,тебе ти се иска да врътнеш някое болче ама тия времена отминаха ...
след като мотора запали ЕКУ-то регулира налягането чрез електронния клапан на помпата ,а му гледа стойностите от датчика на рейла .. елементарно е ...
относно свещите - те може да са здрави ,ама релето им как е .. има и една връзка с болче дето понякога нагаря .. убеди се че идва ток до тях .

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Мнение от specialista » 12 мар 2011, 23:10

Дори и по време на старт контролера регулира налягането ,което се изразява в това че държи разтоварващия клапан (регулатора)затворен.Зада не се носят от девет извора вода ,заключението е че колата не пали защото налягането е ниско.Най-общо казано причините за това са три.1.Проблем в клапаните на дюзите.2.Проблем в регулатора.3.Проблем в ГНП.
И винаги ако успее да запали после работи добре.Има си методика за проверка и без компютри,така че който му се цапа с нафта....
Успех!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Мнение от Miri4 » 13 мар 2011, 11:14

относно свещите - те може да са здрави ,ама релето им как е .. има и една връзка с болче дето понякога нагаря .. убеди се че идва ток до тях .

Да разбира се. След проверката на свещите по метода на ампермера / около 20 А на свещ/. ,замерих пада на напрежение от + на акомулатора до шината на свещите и се беше нормален около 0.3в. Така ,че те не са виновни.

. на стартер не се регулира налягането - естествено тогава регулиращия клапан е затворен и на стартер налягането е толкова колкото го прави помпата.

Според мен нещата отиват на зле- или регулатора не затваря добре в стартерен режим или.... помпата.Но пък си мисля,че ако е помпата колата няма да върви добре и при високи натоварвания ще губи мощност.Нали така.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Мнение от ЯЛТА » 13 мар 2011, 11:32

Ти си предубеден, -това не ремонтира кола, а я чупи повече.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 70 госта