Страница 1 от 3

TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Публикувано: 07 мар 2011, 21:39
от Miri4
На колата от профила - работи добре но много трудно пали сутрин на студено .Свещи и инжектори проверени и се добре. Диагностика показва грешка Р0191 - понижено налягане в рейла.При това остава да са виновни ГНП, регулатора на налягането или датчика на рейла който мери налягането. Не съм на ясно как работи системата . Мисля си ,че датчика на налягянето казва но регулатора монтиран на ГНП кога да отвори и ограничи налягането в рейла през ЕКУ.Но какво общо има това с паленето на студено. "Майсторите" предлагат да се сменят едно по едно тези 3 елемента докато се види от къде е проблема.
И разбира се всичко това трябва да се купи което е огромна цифра и на практика невъзможно.Давайте акъл че ще се гръмна.

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Публикувано: 08 мар 2011, 14:12
от Pyrhel
Разлики в налягането също може да има и заради горивен филтър, който е за смяна или заминала дюза. Довечера ще погледна за грешката, сега нямам дефинициите и ще пиша.
За помпата - погледнаха ли налягането, което прави при различни оборити?

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Публикувано: 08 мар 2011, 14:36
от Alexi
P0191 - Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Performance (FRP)
-ниско налягане в рейла ;
-дефектирал датчик за налягане в рейла ;
-високо съпротивление в горивопроводите ;
-дефектирал клапан на помпата ( 2 са ,като единия е електронен и той реално управлява налягането в рейла ,а другия е байпасен ,но може да е задържал недобре затворен) ;
-дефектирала помпа ;
Аз бих направил следните проби :
-замерване в реално време на налягането на помпата дали е в норми ;
-подмяна на горивен филтър ;
-тест на клапаните за обратна нафта на инжекторите ;
-подмяна на датчика на рейла ;
-подмяна на клапаните на помпата един по един( в МР имат налични и предлагат налагането им без да ги купуваш);
-ако всичко това не доведе до резултат ще трябва да замениш нафтовата помпа ,а ако и това не помогне вече ще се наложи да се гръмнеш щото друго не остава :D:

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Публикувано: 08 мар 2011, 23:08
от specialista
Аз пък преди да сменям нещо бих разбрал кое е виновно!Теста не е сложен поне за мен!Ползвам манометри за високо налягане, и гледам какво е действителното налягане ,а не какво вижда компа.От тук махам една възможна грешка.С две думи,ако при дюзите налягането е в норми значи колата ще запали,ако не е ,меря налягането на ГНП-то.Ако е в норми,значи са виновни дюзите!

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Публикувано: 09 мар 2011, 09:17
от Alexi
ама защо ще мериш ,не може ли просто да кажеш компетентно " от дюзите е ! ще струва 2500 ! с отстъпката 2000! " без да мериш квото и да е

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Публикувано: 09 мар 2011, 21:49
от Miri4
Значи направено е следното след диагностиката и показаната грешка Р0191:- намалено налягане в рейла
1. Подменен горивен филтър
2. Проверка обратната нафта на дюзите- нормална е / преди година им сменях клапаните/ Предполагам че са добре защото иначе като запали колата си работи перфектно.
Остават да се проверят :
1. датчика на рейла
2( клапана на помпата
3 Самата помпа
Въпрос - може ли да се провери какво налягане дава помпата без да се сваля от двигателя. М П не ми предлагат такава опция да сменят датчика и клапана на помпата без да ги платя / само за проба/ а само регулатора на помпата струва 350 лв. За датчика на рейла не съм питал.
Относно помпата се надявам да не е от нея/ гладна кокошка просо сънува/ защото като сменях стария филтър го излях през пропката в буркан и търсих с магнит за стружки. Не намерих.

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Публикувано: 10 мар 2011, 01:29
от ЯЛТА
Аз залагам на дюзи, и в МФ могат да го проверят, но шикалкавят, за повече пари !

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Публикувано: 10 мар 2011, 09:43
от Alexi
налягането на помпата може да се гледа в реално време с диагностичен софт ,но след като мотора запали .. на стартер не може да се гледа а теб проблема ти е че върти а не пали .. датчика на рейла е много слабо вероятно да дефектира ,а и да е дефектирал ,мотора ако помпата вдига налягане ще пали .. според мен си намери помпа от морга с условието да я сложиш и тестваш преди да я платиш и ще стане ясно дали е от нея .

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Публикувано: 10 мар 2011, 18:20
от Miri4
Добре ,ГНП трябва да прави 150-200 бара в стартов режим. а при запалване налягането в рейла трябва да е от 1200-1600 бара . Това налягане трябва да се поддържа в този обхват като датчика на налягането монтиран на рейла го измерва подава данните на ЕКУ и то изработва управляващи импулси към регулатора на налягането монтиран на помпата. Това като го гледам е един ел.магнитен клапан. Правилно ли разсъждавам?

При мен ГНП в стартов режим ми дава160 бара т. е. не би трябвало да се отразява на паленето при положение че свещите и дюзите са добре.Май че работото отива към компресия. Почвам да се съмнявам в диагностиката и май,че трябва да ходя при някой по печен диагностик. Препоръчайте ми някой от София.
Чакам мненията Ви с интерес.Мисля, че темата засяга всички дизелжии и е интересна както от практична гледна точка ,така и от образователна.

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Публикувано: 10 мар 2011, 19:17
от DTM
Колега, сподели какво прави като запали. Има ли вибрации, тресене известно време. Изпушва ли когато мотора заработи, ако да, черно или сиво-син пушек /мирише на не добре изгоряла нафта/.
Само при първото палене за деня ли го прави това? Колко време долу горе въртиш двигателя за да запалиш? През това време припалва ли или се държи като мъртвец?

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Публикувано: 10 мар 2011, 22:14
от specialista
Нека не съм лош пророк,но ми се струва ниско налягането от 160 бара.Много лесно може да го докажеш,сваляш една дюза и я монтираш на тръбичката обаче извън мотора.Закачаш и кабела и въртиш.Ако впръсква от вън ще го прави и вътре което значи че ще запали.Ако не пръска значи и е ниско налягането,причини за това колкото щеш.

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Публикувано: 11 мар 2011, 07:26
от Alexi
Miri4 написа:Добре ,ГНП трябва да прави 150-200 бара в стартов режим. а при запалване налягането в рейла трябва да е от 1200-1600 бара . Това налягане трябва да се поддържа в този обхват като датчика на налягането монтиран на рейла го измерва подава данните на ЕКУ и то изработва управляващи импулси към регулатора на налягането монтиран на помпата. Това като го гледам е един ел.магнитен клапан. Правилно ли разсъждавам?
принципно .. но наляганията не са такива,нито са константни .. на празен ход имаш 230-260 бара ,над 1000 отиват само в обороти като има значение и натоварването на мотора .. ти според мен нямаш проблеми с регулирането му след като колата работи добре .. помпата как я замери че дава 160 бара на стартер ? достатъчни са за да запали мотора и не е там проблема...

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Публикувано: 11 мар 2011, 20:00
от Miri4
DTM написа:Колега, сподели какво прави като запали. Има ли вибрации, тресене известно време. Изпушва ли когато мотора заработи, ако да, черно или сиво-син пушек /мирише на не добре изгоряла нафта/.
Само при първото палене за деня ли го прави това? Колко време долу горе въртиш двигателя за да запалиш? През това време припалва ли или се държи като мъртвец?
Сутрин при -10градуса въртя около 10-15 секунди, колата тресе, припалва но не иска да запали. При втория опит след около5-6секунди въртене запалва нормално и работи спокойно без да тресе мотора. Двигателя веднъж запален работи нормално. Това се повтаря след престой повече от 3-4 часа през деня при минусови температури.

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Публикувано: 11 мар 2011, 20:57
от DTM
Подгряващи свещи гледали ли сте? Ако, не е останала нито една здрава, поведението е подобно? Но, като запали отзад прави такъв облак, че нищо не се вижда.
Остава, като сравнително лесен и евтин вариант да премериш компресията, другите неща клонят към по-големи суми за диагностициране.

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Публикувано: 12 мар 2011, 18:57
от Miri4
Свещите са първото което проверих. Здрави са.Ако някой е наясно как протича процеса на регулирането на налягането моля да обясни.

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Публикувано: 12 мар 2011, 19:02
от ЯЛТА
Програма в компютъра,- не е от нея, 90 % залагам на дюзи !

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Публикувано: 12 мар 2011, 21:17
от Alexi
Miri4 написа:Свещите са първото което проверих. Здрави са.Ако някой е наясно как протича процеса на регулирането на налягането моля да обясни.
човек ти имам чувството че не четеш какво ти се пише а водиш някакъв монолог .. на стартер не се регулира налягането .. ако няма достатъчно налягане няма как да го вдигнеш без ремонт ,тебе ти се иска да врътнеш някое болче ама тия времена отминаха ...
след като мотора запали ЕКУ-то регулира налягането чрез електронния клапан на помпата ,а му гледа стойностите от датчика на рейла .. елементарно е ...
относно свещите - те може да са здрави ,ама релето им как е .. има и една връзка с болче дето понякога нагаря .. убеди се че идва ток до тях .

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Публикувано: 12 мар 2011, 23:10
от specialista
Дори и по време на старт контролера регулира налягането ,което се изразява в това че държи разтоварващия клапан (регулатора)затворен.Зада не се носят от девет извора вода ,заключението е че колата не пали защото налягането е ниско.Най-общо казано причините за това са три.1.Проблем в клапаните на дюзите.2.Проблем в регулатора.3.Проблем в ГНП.
И винаги ако успее да запали после работи добре.Има си методика за проверка и без компютри,така че който му се цапа с нафта....
Успех!!!

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Публикувано: 13 мар 2011, 11:14
от Miri4
относно свещите - те може да са здрави ,ама релето им как е .. има и една връзка с болче дето понякога нагаря .. убеди се че идва ток до тях .

Да разбира се. След проверката на свещите по метода на ампермера / около 20 А на свещ/. ,замерих пада на напрежение от + на акомулатора до шината на свещите и се беше нормален около 0.3в. Така ,че те не са виновни.

. на стартер не се регулира налягането - естествено тогава регулиращия клапан е затворен и на стартер налягането е толкова колкото го прави помпата.

Според мен нещата отиват на зле- или регулатора не затваря добре в стартерен режим или.... помпата.Но пък си мисля,че ако е помпата колата няма да върви добре и при високи натоварвания ще губи мощност.Нали така.

Re: TDCI - как се регулира и управлява налягането в рейла

Публикувано: 13 мар 2011, 11:32
от ЯЛТА
Ти си предубеден, -това не ремонтира кола, а я чупи повече.