Страница 1 от 2
Тресена на празен ход
Публикувано: 09 май 2011, 14:01
от head2head
Здравейте колеги, след като оправих почти всичко на Мондеото ми, се появи нов проблем. От известно време забелязах че на празен ход има едно тресене или по друг начин казано, неравномерна работа на двигателя. От МотоПфое ми казаха че най вероятно инжекторите се за смяна, но ми казаха че има сервизи които ги отремонтират или рецеклират. Можете ли да ми препоръчате такъв сервиз ако някой от вас е имал подобен проблем.
Благодаря ви предварително.
Re: Тресена на празен ход
Публикувано: 09 май 2011, 15:38
от ЯЛТА
Ако напишеш и за кой град става въпрос, ще е по лесно. За София - Мото Пфое, Супер дизел, и още един на околовръстният път- и разклона за село Герман.
Re: Тресена на празен ход
Публикувано: 09 май 2011, 16:45
от head2head
Става въпрос за Стара Загора, но за такъв ремонт съм склонен да отида и до София. Въпроса е че в мотоПфое не ремонтират инжекторите, варианта при тях е подмяна, което е супер скъпо. Благодаря за инфото.
Re: Тресена на празен ход
Публикувано: 09 май 2011, 17:01
от DTM
Във Варна успешно ги ремонтират в Мотор Консулт.
Ето номера за връзка
+359878492083
+35952505650
На мен за ремонт на инжекторите /подмяна на клапанчета/, почистване на разпръсквачи в ултра звукова вана, стендоване няколко пъти ми взеха общо 1000лв.
Колата стоя при тях 3 дни мисля.
Това е колега, ако може с нещо друго да помагаме само казвай

.
Re: Тресена на празен ход
Публикувано: 09 май 2011, 20:13
от Miri4
Тия от МП винаги са ме шашкали .Те имат диагностична апаратура и винаги могат да кажат със сигурност дали дюзите са проблема.
Но в случая ще ти препоръчам да си направиш проверка на обратната нафта. Това е най-бързия и точен и прост начин сам да се ориентираш за състоянието на инжекторите. Ако не знаеш във форума има теми по този въпрос . И аз съм минал по този път. Понеже си ми градски за теб е най-добре да отидеш в Пловдив сервиз "Авел" . Много са добри и ги хвалят .Приготви си към 1000 лв. Успех .Другите сервизи по този въпрос са в София и Варна.
Re: Тресена на празен ход
Публикувано: 09 май 2011, 20:57
от DTM
Miri4 написа:Тия от МП винаги са ме шашкали .Те имат диагностична апаратура и винаги могат да кажат със сигурност дали дюзите са проблема.
Но в случая ще ти препоръчам да си направиш проверка на обратната нафта. Това е най-бързия и точен и прост начин сам да се ориентираш за състоянието на инжекторите. Ако не знаеш във форума има теми по този въпрос . И аз съм минал по този път. Понеже си ми градски за теб е най-добре да отидеш в Пловдив сервиз "Авел" . Много са добри и ги хвалят .Приготви си към 1000 лв. Успех .Другите сервизи по този въпрос са в София и Варна.
Тия от МП нямат такава диагностична апаратура, нямат стенд, нямат нищо което може да тества и диагностицира горивната система като такава, не като записани грешки.
Четат грешките и гадаят, в моя случай когато колата влизаше в авариен режим се записваха 4бр. грешки като всички бяха свързани с горивната система. Но нито една от тях не беше свързана с инжекторите.
Та така де, в МП нещата са сложни. Но няма нужда да се занимаваме с тях в тази тема.
По принцип, проблема с тресенето на празен ход е от кофти разпръсквачи. Но, все пак не е задължително да е само от тях.
Иначе колегата @Miri4 го е написал за излишната нафта. Поради износване тея клапанчета за които съм споменал аз, започват да не могат да задържат нужното в инжектора налягане и го освобождават към обратната /излишната/ нафта.
В тоя случай се получава рязък спад на налягането в рейла, и колата преминава в авариен режим. Всичко това се вижда прекрасно като се качат инжекторите на стенд и се симулират различни режими на работа. Тогава всичко излиза на лице и се преценява какво ще се прави.
Явно твоята още не е стигнала до там да влиза в авариен режим, поне не си споменал за такъв проблем.
Може да се отървеш с по-малко, но ме съмнява.
Re: Тресена на празен ход
Публикувано: 11 май 2011, 18:02
от head2head
Благодаря ви колеги за мненията. Все още колата не е влизала в авариен режим и слава богу. Наистина ми е близо Пловдив и най вероятно там ще ходя.
Само да споделя, че няколко сервиза ми казаха че е възможно това тресене да се получава от износени обтигачи на пистовия ремък, който са доста скъпи, 2 х 260лв. Както винаги ме притеснява факта че никой не знае за какво става въпрос, а само се гадае.
Ще продължа да проучвам и дано да открия точния проблем.
Re: Тресена на празен ход
Публикувано: 11 май 2011, 18:23
от Pyrhel
Тоя двигател е с ангренажна верига и 2 ремъка. Обтегачите са по 1 на ремък с няколко ролки и цената им не е 260 лева. Единия е 379 лева, а другия - 408 лева. Това са цени САМО на обтегачите (оригинални). Ролките са още парички, ремъците - също

Ето картинки (на първата, обтегачът е #2, на втората - #5):
Все пак направи ли диагностика, показа ли ти някакви грешки? ECU-то хваща когато някой от инжекторите не е в ред, пък и точно на празни обороти се прави диагностиката на горивния процес с дилърската техника.
А и честно да ти кажа, такова тресене, че да го усещаш от тия обтегачи... Ролките трябва да са ги дялали от дърво като за колата на Флинстоун.
Re: Тресена на празен ход
Публикувано: 12 май 2011, 06:43
от head2head
Преди месец ходих в МП и ми направиха пълна диагностика на колата, включително и я вързаха на компютър за грешки. Нямаше отчетени грешки, но тогава и не тресеше. Единствено направиха индивудуален тест на катализатора ( или таси система която връщала изгорелите газове отново в двигателя през някакъв филтър, не съм много на ясно с това ), който този тест не е издържал. Освен ако има някаква логока да този филтър да задръстен яко, в кеото не се съмнявам, и да нарушата пропорцията между гориво и въздух, просто гадая.
Но тези обтигачи са ужасно скъпи, по принцип само пистовите ремъци ли се сменят или целия комплект с ролки и обтегачи?
Re: Тресена на празен ход
Публикувано: 12 май 2011, 06:57
от Pyrhel
Това за изграрянето в цилиндрите не се гледа от това дали има или няма грешки (казвам ти го, щото я имам тая фордовксата диагностична с-ма и съм поне горе-долу запознат с нея

)
Системата за изгорелите газове е EGR (Exhaust Gas Recirculation). Няма филтър, но може да е задръстена или клапанът да е запецнал. Аз на мондеото съм я чистил, ето как беше при мен (като имаш впредвид, че това се води малко замърсяване):

От нея да тресе... По-скоро не, но винаги е добра профилактика да се почисти и затапи
Обтегачите са скъпички са, да. Попринцип какво се сменя - зависи от това на колко км е колата (ама реални км). Моята е на 105-110к км и ще сменя само единия ремък и демпферната шайба, обтегачи и ролки няма да сменям (но ще ги проверя при смяната, за да си направя сметка за състоянието им, те се познават лесно)
Re: Тресена на празен ход
Публикувано: 12 май 2011, 12:55
от head2head
Как мога да разбера дали тресе от заминали дюзи на инжекторите или от заминали обтегачи на пистовите ремъци.
Колата е на 220 000 реални.
Май ще трябва да направя този тест с обратната нафта.
Мерси
Re: Тресена на празен ход
Публикувано: 12 май 2011, 19:04
от HACKO
Без да правя никакви тестове ще ти кажа, от повреден обтегач, ще свири ремъка или ще го хвърля, но няма да тресе мотора.
Re: Тресена на празен ход
Публикувано: 13 май 2011, 01:14
от emo92
Колега с сащиа проблем сам.Тресе когат е на празен ход но ми направи впечатление че тресенето се получава в повечето случаи когато напална резервоара и когато смуче последните 15 литра,при тебе така ли е.на кви ли не маистори сум я водил сички казват дюзите са перфектни.Един ми каза да сложа малко масло в резервоара ниакво специално но ме е шубе да не прецакам босш помпата.Карам си я докато не светне нещо много е дразнещо но се тарпи.
Мс предварително на колегите за саветите.
Re: Тресена на празен ход
Публикувано: 13 май 2011, 03:50
от Difff
На 99% проблема ти е в клапанната система на инжекторите, в началото се започва с груб празен ход на двигателя, после влиза и в авариен режим често, защото компютъра отчита недостатъчно/неравномерно налягане в рейл-а. Някъде бях чел че инжектори на common rail система е нормално да се ремонтират или подменят на 100 000 км. Ремонта на инжектори (4броя) без значение в кой град е все около 1000 лева. Само трябва много внимателно да се прегледат инжекторите след като се разглобят дали няма някакви следи от метални стружки, идващи от помпата. Ако помпата отделя стружки, може да скапе новите/ремонтираните инжектори отново за месец... "Хубавото" в случая е че най често стружките(ако ги има) идват от лагер в помпата, ремонта на който струва около 250-300лв. Ремонта и цифрите не са приятни, но мисля че си струва за прилична кола с разход 6/100

Re: Тресена на празен ход
Публикувано: 13 май 2011, 09:05
от Alexi
добре е да се отбележи ,че стружки от помпата се явяват на първите ТДЦИ преди фейса .. след това качеството на помпата е подобрено значително и подобни случаи почти изчезват
Re: Тресена на празен ход
Публикувано: 13 май 2011, 13:19
от head2head
а задължително ле и всички дюзи да се ремонтират, възможно ли е само една или две да са за ремонт или ако се прави такова нещо е хубаво да се ремонтират всички.
То аз да си призная, не мога даси представя как се ремонтира. Поднемят се дюзите ли, почиства се механичната част ли?
Re: Тресена на празен ход
Публикувано: 13 май 2011, 15:26
от head2head
също искам да попитам след този ремонт за 1000лв. на клапаните на дюзите или каквото там трябва, има ли някаква гаранция че колата ще върви без проблеми определени километри.
Re: Тресена на празен ход
Публикувано: 13 май 2011, 16:24
от Miri4
По принцип теста с обратната нафта показва една или две дюзи за брак на се правят всичките. Практиката показва,че другите си заминават почти веднага.На мен ми дадоха 6 месеца гаранция за клапаните на дюзите.
Не знам как точно ти тресе двигателя на ПХ но не е зле да се загледаш по съединителя и по- точно двумасовия маховик.Огледай и тампоните на двигателя.
Re: Тресена на празен ход
Публикувано: 13 май 2011, 17:10
от head2head
ами тресе лекичко без да мърда стрелката на оборотометъра, но и има един дразнещ допълнителен шум, това което забелязвам е, че когато е загряла колата това тресене го няма. т.е. сутрин когато се кача и запаля го има, и когато вече спирам пред офса и я оставя на работи на стенбай в повечето случаи го няма това тресене.
Как се проверява съеденителя, от мотопфое ми казаха че съедениетеля е самонатягащ и няма как да се провери колко е износен.
Re: Тресена на празен ход
Публикувано: 13 май 2011, 19:00
от baidido
head2head написа:ами тресе лекичко без да мърда стрелката на оборотометъра, но и има един дразнещ допълнителен шум, това което забелязвам е, че когато е загряла колата това тресене го няма. т.е. сутрин когато се кача и запаля го има, и когато вече спирам пред офса и я оставя на работи на стенбай в повечето случаи го няма това тресене.
Как се проверява съеденителя, от мотопфое ми казаха че съедениетеля е самонатягащ и няма как да се провери колко е износен.
Единия вариант е, на баир на 5-та предавка с около 80 км/ч да я натиснеш. Ако се вдигат оборотите, а скоростта не и усетиш, че има нещо като боксуване и задържане, означава, че е пътник. Другия вариант е на място, дърпаш ръчната, вкарваш 3-та и с малко газ си вдигаш крака от съединителя плавно. Ако ти угасне веднага колата, значи е ок, ако тръгне да върти и не иска да гасне, съединителя е заминал.