2.0 tdci - много пуши!
-
- потребител
- Мнения: 124
- Регистриран: 29 авг 2008, 07:53
- Модел на автомобила: Ford Focus MK 2.5, 2009г, 2.0 LPG, 145 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
2.0 tdci - много пуши!
Здравейте, колеги.
Напоследък колата ми започна да пуши ужасно много.. черен дим, при това дори без да и подавам газ.. в ниските обороти... във високите изобщо не говорим.. по-зле от тир .. Зареждам навта от една и съща бензиностанция от близо 2 години и до преди месец всичко си беше наред. Става въпрос за Ромпетрол. Иначе за вървенето си върви.. разхода мисля, че е малко по-висок, но не съм сигурен.. колата е с чисто нови инжектори на около 20 000км вече.
Имате ли идеи какъв е проблемът?
Благодаря ви!
Напоследък колата ми започна да пуши ужасно много.. черен дим, при това дори без да и подавам газ.. в ниските обороти... във високите изобщо не говорим.. по-зле от тир .. Зареждам навта от една и съща бензиностанция от близо 2 години и до преди месец всичко си беше наред. Става въпрос за Ромпетрол. Иначе за вървенето си върви.. разхода мисля, че е малко по-висок, но не съм сигурен.. колата е с чисто нови инжектори на около 20 000км вече.
Имате ли идеи какъв е проблемът?
Благодаря ви!
- Gattuso
- потребител
- Мнения: 430
- Регистриран: 28 окт 2009, 17:33
- Модел на автомобила: Ford
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
С какво масло я караш?
На приятелката ми Форда имаше подобен проблем.. смени маслото и вече всичко е 6
На приятелката ми Форда имаше подобен проблем.. смени маслото и вече всичко е 6
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Веднъж сипах от Ромпетрол - турбо лайняна нафта. Пуши, не върви, висок разход... Изцоцай я докрай и сипи от Лукойл (поне се знае, че в цяла БГ е еднаква нафта, за ралика от Ромпетрол).
Викаш върви си - значи не е от маркуча преди интеркулера
Викаш върви си - значи не е от маркуча преди интеркулера
-
- потребител
- Мнения: 124
- Регистриран: 29 авг 2008, 07:53
- Модел на автомобила: Ford Focus MK 2.5, 2009г, 2.0 LPG, 145 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Маслото е 10 на 40:
Ами колега, аз досега зареждах само от Ромпетрол, защото наистина бях много доволен от навтата им. Не пушеше, гореше умерено и вървеше.
Не знам за тоя маркуч, мисля че леко се замисля като и скоча на педала.. получава се някакъв лаг.. а преди май не беше така...
Ами колега, аз досега зареждах само от Ромпетрол, защото наистина бях много доволен от навтата им. Не пушеше, гореше умерено и вървеше.
Не знам за тоя маркуч, мисля че леко се замисля като и скоча на педала.. получава се някакъв лаг.. а преди май не беше така...
- autobg
- потребител
- Мнения: 211
- Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
- Местоположение: Софето
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
помня, че някой писа за soft upgrade, за около 20 лева в МП, който е решил именно този проблем. по разни чужди форуми също твърдят, че подобен ъпдейт решава проблема, а спекулациите са и за EGR.Pyrhel написа:Веднъж сипах от Ромпетрол - турбо лайняна нафта. Пуши, не върви, висок разход... Изцоцай я докрай и сипи от Лукойл (поне се знае, че в цяла БГ е еднаква нафта, за ралика от Ромпетрол).
Викаш върви си - значи не е от маркуча преди интеркулера
моята баба яга също чади, като натисна газта по-рязко (на трета) и турбото надуе...
- autobg
- потребител
- Мнения: 211
- Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
- Местоположение: Софето
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Клапан за рециркулация на изгорелите газове. Доста се пише за ползите от затапването на този клапан. Възможно е проблемът да не идва от там.BadKid написа:EGR ?
цък тази тема - на втора страница пише за колега, който си е решил проблема с препрограмиране на ЕКУ-то.
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Ибаааа*му и маслото слагаш, т'ва да не е трактор. И на топъл и на студен климат го дават на 5W-30...
От маслото ако е - не може вчера да не е пушило, днеска да е като камаз. Ако е от софтуера по тая логика трябва да е пушлявило и преди, а то не е. Иначе - ъпдейтнах го переди месец-2 с последната версия - подобрения по изгарянето, но нямащи общо с пушеци. Все пак - погледни си маркуча преди интеркулера, гледай как може да ти се е усмихнал:
От ЕГР не би трябвало да чади толкова, но не се сваля особено сложно, хем ще го почистиш. Може да се е измъкнал/сцепил вакуум маркуча или вакуум регулатора да е заминал. Тури пръста и пробвай дали смуче. Ето моя как изглеждаше и колекторите преди да го затапя:
Маркучът, за който говоря е S-образен, като застанеш срещу колата - отляво. Най-хубаво се усеща при работещ двигател и с клечка да си закрепиш газта на 2200 оборота. Ако е той и искаш да е оригиналния - 100-130 лева е, ако не - от някой тунинг шоп си взимаш някакво менте за 20 и пердашиш.
Моя ъпдейт на PCM-a го правих пред нас, но в МП няма да ти вземат по-малко от 30 лева за упражнението (макар и то да трае 10 минути).
AutoBG, че то турбото надува на първа и 2ра, просто е ограничен въртящият момент
А относно софтуерния ъпдейт модула, след като покарах известно време и се обучи с новите настройки - много ми харесва какво става на 2ра и 3та като натисна газта.
От маслото ако е - не може вчера да не е пушило, днеска да е като камаз. Ако е от софтуера по тая логика трябва да е пушлявило и преди, а то не е. Иначе - ъпдейтнах го переди месец-2 с последната версия - подобрения по изгарянето, но нямащи общо с пушеци. Все пак - погледни си маркуча преди интеркулера, гледай как може да ти се е усмихнал:
От ЕГР не би трябвало да чади толкова, но не се сваля особено сложно, хем ще го почистиш. Може да се е измъкнал/сцепил вакуум маркуча или вакуум регулатора да е заминал. Тури пръста и пробвай дали смуче. Ето моя как изглеждаше и колекторите преди да го затапя:
Маркучът, за който говоря е S-образен, като застанеш срещу колата - отляво. Най-хубаво се усеща при работещ двигател и с клечка да си закрепиш газта на 2200 оборота. Ако е той и искаш да е оригиналния - 100-130 лева е, ако не - от някой тунинг шоп си взимаш някакво менте за 20 и пердашиш.
Моя ъпдейт на PCM-a го правих пред нас, но в МП няма да ти вземат по-малко от 30 лева за упражнението (макар и то да трае 10 минути).
AutoBG, че то турбото надува на първа и 2ра, просто е ограничен въртящият момент
А относно софтуерния ъпдейт модула, след като покарах известно време и се обучи с новите настройки - много ми харесва какво става на 2ра и 3та като натисна газта.
-
- потребител
- Мнения: 124
- Регистриран: 29 авг 2008, 07:53
- Модел на автомобила: Ford Focus MK 2.5, 2009г, 2.0 LPG, 145 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Безкрайно ви Благодаря, момчета! Ще обърна внимание на всичко, което написахте и ще видим какво ще излезе.
А маслото.. хубаво, ама с мотор на 200 000км .. предполагам, че ще го гори това тънкото ... 10/40 не го бутва изобщо..
А маслото.. хубаво, ама с мотор на 200 000км .. предполагам, че ще го гори това тънкото ... 10/40 не го бутва изобщо..
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Искаш да кажеш, че 200к км са много? Недей така, тоя мотор на 200к (ако е на 200к) е в разгара на силите си, бая още ще го потормозиш, ако се грижиш добре за него.
А и какви са тия тъпанарски работи от кварталния майстор "мине ли 60к - турвай тракторовото, че тънкото ще го гори". Тука няма тънко/дебело, има вискозитет на флуида и смазочни свойства. Като сложиш гъсто масло, нали се сещаш:
първо: като не се плиска добре как смазва
второ: колко по-голяма енергия трябва, за да се придвижи.
А и какви са тия тъпанарски работи от кварталния майстор "мине ли 60к - турвай тракторовото, че тънкото ще го гори". Тука няма тънко/дебело, има вискозитет на флуида и смазочни свойства. Като сложиш гъсто масло, нали се сещаш:
първо: като не се плиска добре как смазва
второ: колко по-голяма енергия трябва, за да се придвижи.
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
ако не е от маркуча който ти е снимал Pyrhel смъкни и огледай ЕГР-а да не е задържал отворен .. щом е на 200к там ще е пълно с мизерии ,препоръчвам ти да смъкнеш и зачистиш и смукателния колектор лесно е .. после затапи ЕГР-а с изключване на вакума му или слагане на тенекия на входа му .смени и нафтата за проба .ако тия неща не решат проблема - диагностика ..
- niko_nenchev
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 13 сеп 2006, 22:16
- Модел на автомобила: Ford Focus C-MAX 1.6 TDCI 109hp 2004г.
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Колега,трябва ли да се подменят уплътненията на колектора,след като се свали или може да се ползват същите?Alexi написа:препоръчвам ти да смъкнеш и зачистиш и смукателния колектор лесно е ...
- baidido
- потребител
- Мнения: 1254
- Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Аз моите не ги подмених като я правих тази интервенция и няма проблем. Ако ще ги сменяш гледай да са хубави, или от МП или има едни немски забравих каква марка бяха, като май цените бяха около 7-8 лв. за бройка, ако не се лъжа. И EGR клапана затапихме тогава, така че сега мизериите трябва да са намалели там
Който кара Форд е горд!
- chefo_ukr
- потребител
- Мнения: 718
- Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
- Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
И аз да кажа за РОМПЕТРОЛА.От 2години само там зареждам,последно заредих на 1.05 пълен резервар,колата умря.От начало си мислех че не е от нафтата тей като сменях маховик съединител и куп други неща.До 5.05 изгорих нафтата и с новото зареждане изчезнаха всички проблеми.Явно изгубиха 1 клиента с най вероятно лоша партида
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
абе тя нафтата им една червенее такава като за горене изглежда .. аз до сега не съм зареждал при тях мен на Еко ми харесва обикновената нафта ,главно с нея карам ...
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10848
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Червената нафта, е за селскостопанска техника в Европейският съюз, и е перфектна, изпробвана е.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Един въпрос с извинението, че пиша в чужда тема. Опитах се да си затапя ЕГР клапана, но при Фокуса той е в корпуса на всмукателните тръби, само отдолу има една метална тръба отиваща към турбото, но въпреки опитите ми да развия двата болта - нъц. Как мога да изключа вакума на този ЕГР?
ЕГР клапана ми изглежда така :
http://videosuckers.com/video/1DhYk3Mm8 ... aning.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ЕГР клапана ми изглежда така :
http://videosuckers.com/video/1DhYk3Mm8 ... aning.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
този клапан не е с вакумно управление ,с ей тия жички отгоре се управлява .. от тая манипулация като на клипчето никаква полза няма - всичко долу и се чисти на ръка за да стане като хората ...
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
Т.е. да изключа куплунга за да игнорирам ЕГР?
Защото варианта за почистване включва свалянето на всмукателните колектори което при условие, че мястото е такова и не мога да развия дната болта на тръбата влизаща от турбото в ЕГР-то, то какво остава за доста по-неудобните шпилки на колектора.
Защото варианта за почистване включва свалянето на всмукателните колектори което при условие, че мястото е такова и не мога да развия дната болта на тръбата влизаща от турбото в ЕГР-то, то какво остава за доста по-неудобните шпилки на колектора.
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 2.0 tdci - много пуши!
ако изключиш кабела най вероятно ще ти светва лампа на таблото .. отделно не се знае тоя ЕГР работи ли и дали не е задържал полу/отворен та трябва си смъкване оглед и зачистване ..
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 54 госта