Страница 1 от 1
Маслени изпарения
Публикувано: 22 юни 2006, 21:29
от EscortMK51.3
колеги, счупи ми се гърбица на дроселов клапан оня ден и няма никъде освен във Мото-фое и там е 20 лева

една проста пластмаска...как да е сменихме я, ами искам да питам за 1 маркуч, който вкарва маслените изпарения обратно в двигателя, едно време на москвича ни, тоя маркуч беше изведен отдолу, а сега се връщат във карбуратора и го омасляват и целия се очерня, а маслото след време се сгъстява като грес направо, ще се бърка ли ако се отведат тези изпарения, и какъв ще е ефекта ?
Публикувано: 22 юни 2006, 22:36
от paci
При мен как беше :
Капачката беше една големичка и от нея излизаха маркучите.
Вътре беше цялата с един пълнеж като тел за миене на чинии.
Имаше клапан които пускаше само към филтъра.
В кутията на филтъра там където влиза маркуча за които питаш имаше гнездо за филтърче което според мен имаше за цел да доразпрашава маслените пари или ако са на по-големи капки да ги спира за да не се маца въздушния филтър. По-скъпите въздушни филтри се продават в комплект с това филтърче за да си го смениш и него с филтъра. Обаче аз купувах Филтрон от 8-9 лв. и нямаше такова филтърче с него и затова си бях изрязал от тел за минене на чинии и бях запълнил гнездото .... някой може да се изсмее обаче вършеше работа, само си го сваляш и миеш.
За да се притесняваш, че маца карбуратора то трябва да ти е яко омазан въздушния филтър и да караш без него че да стигнеш до притеснения, че се маца карбуратора.
Виж какви прилики и разлики има при тебе с това което ти описах и пиши.
Провери клапана като захапеш маркуча и надуваш смучеш и трябва да пуска само към филтъра. Ако няма такъв клапан или е заял в една тема още в dir-a стигнахме до извода, че има свободно увличане на маслени пари и от там разход на масло. При една смяна на маслото рекох да проверя вентилацията и надух с уста усетих съпротивление и се отпуши и след това разбрах за клапана и не съм сигурен но отваря при по-високо налягане, затова ако го няма ще увлича маслени пари кога трябва и кога не.
Онзи ден с
bilder се видяхме на състезанието в Долна митрополия и стана дума за този маркуч и вентилацията ... нямам идея защо .... и той каза, че е махнал неговия настрани. Той е доста по-компетентен от мен и ако има желание нека напише защо

Публикувано: 23 юни 2006, 10:59
от valboy
Предполагам, че
paci говори за дунапренената гъба за миене на чинии, обаче се реже от дунапрена, а не от това другото парче, което е лепнато на гъбата(по-абразивното), то се отстранява. Дунапрена трябва да се изреже така, че да уплътни хубаво гнездото за да може маслото от изпаренията да се попие там!

Публикувано: 23 юни 2006, 12:25
от paci
valboy написа:
Предполагам, че paci говори за дунапренената гъба за миене на чинии ...
ТЕЛ ... ТЕЛ .... МЕТАЛ ...
За метално говоря. НЕ си ли виждал ТЕЛ за стържене на загоряло? То верно софиянци сте извънземни и имате некви названия като "шпатула"- това ма грам незнам какво е. Според използването в рекламата е пак нещо за стържене на чинии и ако е тази тел ще падна от смех
Да си помисли човек, че некви шпакли го карам да завира

Съжалявам за калпавата снимка но нямам време отивам на бач, ще пробвам по убава да направя

Тва е то :
Публикувано: 23 юни 2006, 13:00
от valboy
Казах за гъбата, защото на моята кутия за филтъра нямаше нищо, а после ми дадоха друга, но там в гнездото имаше дунапренче?! Беше цялото в масло, та откраднах от жената една гъба-нова резнах я и сложих в гнездото! Та оттам идва обърквацията! А ориджинал незнам какво трябва да е.........
Публикувано: 23 юни 2006, 21:30
от EscortMK51.3
Публикувано: 23 юни 2006, 21:43
от pepy1
valboy написа:.....А ориджинал незнам какво трябва да е.........
оръжинъл също е някво дунапренче ако си купите въздушен филтър от МП който не е по скъп от филтрите в другите магазини го има в кутията върви с филтъра комплект

Публикувано: 23 юни 2006, 22:49
от paci
EscortMK51.3 написа:ето 3-4 снимки, съжалявам за лошото качество ...
Евала за труда

чак си се старал и да очертаваш

Начи провери както ти написах за клапана и виж имаш ли дунапренече вътре в кутията на въздушния филтър там където влиза този маркуч.
За мизерията в карба не ти е от този маркуч.
Въздушния филтър трябва да ти е мазен или да има масло в кутията около него за да се притесняваш.
Публикувано: 23 юни 2006, 23:13
от EscortMK51.3
ами там е работата че има масло по филтъра и карба беше накисван тези дни да се изчисти маслото от него, кутията на филтъра и тя цялата беше в масло...утре ще погледна за дунапренче
за дунапрена
Публикувано: 23 юни 2006, 23:25
от svir4o
можеш да използваш дунапрен от гъба за почистване на обувки от набук

по едър е
Публикувано: 23 юни 2006, 23:28
от shark
Аз пък съм чувал, че ако от картера влиза масло във въздушния филтър, значи този мотор е заминал. Духа там защото са му износени сегментите и плаче за ремонт.
отговор
Публикувано: 23 юни 2006, 23:36
от svir4o
може да са износени вложките на клапаните
Публикувано: 24 юни 2006, 00:03
от EscortMK51.3
shark написа:Аз пък съм чувал, че ако от картера влиза масло във въздушния филтър, значи този мотор е заминал. Духа там защото са му износени сегментите и плаче за ремонт.
е не знам, казаха ни да го почистваме по-често и май с няква цел беше изведен този маркуч там..баща ми каза че на капачката на маслото имало филтър, утре ще го погледна, иначе нз според мен има някаква цел този маркуч, не да показва кога е заминал двигателя

а е само на 140 000км и са реални, не е толкова издухан че да си заминава...
Публикувано: 24 юни 2006, 09:22
от DigiPro
На предишната ми Фиеста двигателя изглеждаше подобно. Във самата капачка за маслото (от която излиза маркуча за маслените изпарения) има нещо като тел за миене на чинии като тази дето paci я е снимал. Тя задържа маслените пари и се задръства от тях. Там където влиза маркуча в въздушния филтър пък има една малка и тънка кръгла гумичка която стои като клапанче. А такова дунапренче което споменават колегите няма на този тип кутии за въздушния филтър.
Публикувано: 24 юни 2006, 13:22
от EscortMK51.3
да, ей сега го погледнах, и имаше на капачката такава тел и сякаш дунапрен зад нея, целите бяха в масло ест. обаче и кутията и филтъра също се зацапват с масло, днес ще ги снимам
Публикувано: 24 юни 2006, 14:05
от BukTop
Съгласен съм с мнението на колегата shark за сегментите, защото моят, същия двигател 1.3 карб му се направи основен ремонт на 160 хил.

на реални километри, това е сигурно, защото баша ми го купи нов от МП.
п.с. EscortMK51.3 мисля си, че двигателя ти е HCS, а не CVH, така като гледам от снимките.
Публикувано: 24 юни 2006, 23:58
от paci
Абе то убаво духа на сегменти обаче и моя духаше (не много) като махнеш капачката директно от гърловината но цялата система дето я описах беше чиста а филтъра сух. А че системата бачка съдех по това, че след 5000 км. от смяната на филтъра имаше почерняване по филтъра от към мястото където влиза въпросния маркуч.
Може верно на малкия ескортчето да е за ремонт и затва да не бега та пита за тунинг

Пич, я провери от пръчката за маслото дали духа.
Там на моя не се бях сещал да погледна но като го купуваха гледаха и грам не духаше. А пича дето го купи каза, че купувал некво Типо или Уно беше ако не се лъжа и никво не бегало и като дръпнали пръчката за маслото направо масло изкочило та ги оляло.
Публикувано: 25 юни 2006, 11:49
от EscortMK51.3
окей, днес ще го проверя, Виктор мисля че е CVH щото си трака като такъв

и е с верига
Моя беше HCS с верига
Вземи първо свърши каквото ще вършиш и ела пиши резултата и евентуално отговаряй на въпроси.
Не е много приятно да имам малко време да вляза да видя, че има нови мнения и в следващия момент да избеснея, че съм си загубил времето да чакам да се отворят мнения като "ми утре ще видя"
Публикувано: 25 юни 2006, 12:51
от chains
Чакайте малко, ако мотора е здухан и духа от към сегментите: 1 ще гори масло /поне 1л. на 500км./; 2. това винаги може да се провери чрез мерване на компресията. Но мотора с ниска компресия - трудно пали, муден е и харчи доста повече.
Това за което ми говорите е одушника на капака на клапаните: неговата цел е докато е студена колата в карб. да влиза значително по-топлия въздух от двигателя, но проблема идва от това, че самия капак на главата на форда и направен от стоманена ламарина, която по време на работа е по-студена от самата глава и по нея се образува конденз примесен с маслени капчици, затова производителя е сложил т.н. филтърче за да не позволява на конденза да влиза в карб. Ако не вярвате направете прост тест сутрин, когато е по-хладно запалете колата, извадете маркуча от карб., форсирайте и ако вече се е амортизирало "филтърчето" ще видите, че от маркуча излиза направо струя от капки. Това го открих преди 2години на волвото си, което имаше същия проблем, но след като и аз рициклирах филтъра положението се оправи и си върви без грешка.
А колкото до това, че като отвориш гърловината духат еми, че това май всички коли го правят /или поне всички втора употреба/ - На баща ми сиерката си духаше леко преди 250 000км. и сега си духа така, а ако се изключи лошия и вече външен вид не дава никакви признаци на умора - все още не се налага да доливаме масло.
Публикувано: 25 юни 2006, 22:25
от EscortMK51.3
ще вземем нова капачка/филтърче