Страница 1 от 2
Фиксиращ болт за ГМТ и обтягане на ангренажен ремък
Публикувано: 24 юни 2011, 02:57
от diesel1.6
Не успях да намеря тези две неща из форума, а знам че ги има.
Трябва ми чертеж на фиксиращият болт, специалният щифт за ангренаж на 1,8тд и ме инетересува колко да нетегна ремъка?
Щифтът еднакъв ли е за всички форд, или има разлики? Това ли е и кой е важният размер?

Ремъкът се опъва докато може да се извие на 90 градуса с пръсти (не с цели ръце, както пишеше някъде) - нещо по точно?
Ако темата се дублира, направо може да се трие.
Re: Фиксиращ болт за ГМТ и обтягане на ангренажен ремък
Публикувано: 24 юни 2011, 09:10
от HACKO
Предполагам че имаш изтеглена книгата "
FordEscort_after_1990", там е описано. Отговора на въпроса колко да се обтегне, със сигурност няма да ти хареса.
Re: Фиксиращ болт за ГМТ и обтягане на ангренажен ремък
Публикувано: 24 юни 2011, 09:44
от diesel1.6
Имам книгата, особено след като снощи се заядох и събрах всичко нужно да си поправиш "капризната" лукас-кола. Но може би от умората не намерих нужното нещо в книгата.
Ремъка ще си опъна като да не хлопа. Харесва-нехаресва, като копирам някой оригинален уред, ще сверя дали ги правя вярно

час по-късно:
Намерих чертежа, на страниците около с.45 е описана процедурата за дизелов двигател. Има фордов номер на този щифт монтажен болт за ГМТ FORD-21104, а картинката е F-2005. Споменава се и монтиране на помпата Лукас със щифт 9,5 мм... но това ще разуча по-късно. Картинката в предното ми мнение е вярна.
Re: Фиксиращ болт за ГМТ и обтягане на ангренажен ремък
Публикувано: 24 юни 2011, 12:47
от gazetto
Картинката е вярна.Аз си правих на стругар по тоя чертеж и ми свърши работа.Там където пише М10 трябва да е на резба.Моят стругар не го беше направил и после имаше дооправяне

))).Немога да намеря картинката за обтягане.В комплекта с ролките имаше подробно описание коя ролка как да застане.За разпределителния вал си правиш шина 4мм май беше.На мен колегата Specialista ми даде подробно инфо по телефона.
Re: Фиксиращ болт за ГМТ и обтягане на ангренажен ремък
Публикувано: 24 юни 2011, 23:20
от diesel1.6
Направих 3, за по-точна работа

Така или иначе си губих времето - поне да има и за друг. Който иска да пише, две са ми излишни.
p.s.: В темата за електромагнитния клапан, ЕКУ и т.н. на 1,8 тд съм добавил разни тънкости на руските колеги. Полезни са.
Re: Фиксиращ болт за ГМТ и обтягане на ангренажен ремък
Публикувано: 24 юни 2011, 23:27
от escorttd1
gazetto написа:Там където пише М10 трябва да е на резба.Моят стругар не го беше направил и после имаше дооправяне .
Този ще да е бил голям стругар, само дето не може чертежи да чете.
Изобщо не подценявайте обтягането на ремъка, защото при този мотор влияе на аванса. Правете го точно както пише в инструкцията без компромиси и ще разберете как трябва да пали дизел на Форд.
Re: Фиксиращ болт за ГМТ и обтягане на ангренажен ремък
Публикувано: 25 юни 2011, 11:50
от supernatural
доколкото си спомням, ремъците се оптягат автоматично от 2 те пружини на оптягащите ролки!

Re: Фиксиращ болт за ГМТ и обтягане на ангренажен ремък
Публикувано: 25 юни 2011, 12:42
от HACKO
supernatural написа:доколкото си спомням, ремъците се оптягат автоматично от 2 те пружини на оптягащите ролки!

Така де, и точно това не ми харесва.
Re: Фиксиращ болт за ГМТ и обтягане на ангренажен ремък
Публикувано: 25 юни 2011, 22:15
от specialista
И едно допълнение за финал може би,за моторите 1.6Д инструмента е принципно същия,но не е 47мм.
Лошото е че не го помня наизуст колко мм. беше,но ако не забрава ще проверя и ще го допиша!
Поздрави!
Re: Фиксиращ болт за ГМТ и обтягане на ангренажен ремък
Публикувано: 08 юли 2011, 16:29
от diesel1.6
Единият ремък има ролка със скала за отчитане на силата на обтягане. На скалата има стрелка, и два изреза - кой за какво е?

Re: Фиксиращ болт за ГМТ и обтягане на ангренажен ремък
Публикувано: 08 юли 2011, 16:55
от specialista
На лявата ролка има две стрелки! Те трябва да съвпаднат! Това се случва като почнеш да натягаш дясната ролка със шестостранния ключ 6 мм. и следиш къде и как се отклонява стрелката!За ГНП-то там е на натег от пружина!Не забравяй че в този момент коляновия вал трябва да е блокиран със инструмента,разпределителния също е блокиран със шина,а шайбата му е свободна от вала, в зависимост от модела или от конуса или от болтовете на( двете )колела!Последно са стяга шайбата към вала в зависимост от модела!За ГНП-то респективно болтовете на шайбата му освободени а вътрешното колело блокирано и след обтягане от пружината и стягане на ролката последно се стяга трите болта към главината.Не забравяй да извадиш блокиращите щифтове и инструменти!!!!!!!
Успех!
Re: Фиксиращ болт за ГМТ и обтягане на ангренажен ремък
Публикувано: 08 юли 2011, 17:59
от diesel1.6
Чуденето е за какво е вторият изрез. Един колега, действащ монтьор, обясни че е за положението на ремъка при загрял двигател и има само контролни функции.
Благодаря за подробните напътствия в последното мнение. Разпределителният ми вал е на конус, нагласен е. Други проблеми имах с колата, не с ангренаж. Липсваща профилактика на ГНП

Добре, че имам на склад резервни части.
Re: Фиксиращ болт за ГМТ и обтягане на ангренажен ремък
Публикувано: 08 юли 2011, 18:12
от specialista
diesel1.6 написа:Чуденето е за какво е вторият изрез. Един колега, действащ монтьор, обясни че е за положението на ремъка при загрял двигател и има само контролни функции.
Благодаря за подробните напътствия в последното мнение. Разпределителният ми вал е на конус, нагласен е. Други проблеми имах с колата, не с ангренаж. Липсваща профилактика на ГНП

Добре, че имам на склад резервни части.
Всеки път се проверява както разпределителния вал така и ГНП-то!Това че казваш че е нагласен може и да не е точно така за новия ремък!!!
Re: Фиксиращ болт за ГМТ и обтягане на ангренажен ремък
Публикувано: 08 юли 2011, 18:16
от diesel1.6
Проверено, разбира се, дори лично аз се уверих в прецизността на измерванията.
Re: Фиксиращ болт за ГМТ и обтягане на ангренажен ремък
Публикувано: 10 юли 2011, 13:21
от diesel1.6
В книгата на Хайнес за двигател 1,8д и 1,6д от фиеста и ескорт Ford diesel engines owner workshop manual от Mattew Minter на стр. 39 е описан инструмента за ГМТ с номер на форд 21-104 с дължина
47,5мм/1,870 инча.
От друга книга, форд ескорт след 1990 четем за инструмент
Намерих чертежа, на страниците около с.45 е описана процедурата за дизелов двигател. Има фордов номер на този щифт монтажен болт за ГМТ FORD-21104, а картинката е F-2005
, където размерът е
47 мм.
Справка в добър сервиз, известен в Бг, показва дължина на инструмента (измерен) 47,3. Вероятно подбит от употреба вече бивш 47,5.
Та ето едно добро обяснение защо половината мондео не вървят.
Въпросът е кое е правилното... 47 или 47,5?
Re: Фиксиращ болт за ГМТ и обтягане на ангренажен ремък
Публикувано: 10 юли 2011, 21:50
от HACKO
А смяташ ли, че разликата от 0.5мм на 47мм дължина е съществена? Издребняваш.
Re: Фиксиращ болт за ГМТ и обтягане на ангренажен ремък
Публикувано: 10 юли 2011, 22:09
от diesel1.6
Няма значение колко е дълъг болта, а колко е радиуса на въртене на мястото за мерене на ГМТ на КВ. на буталото. Болта е дълъг за да стига до стената на блока. Този половин милиметър сигурно е градус и половина, което при 5 градуса предварение на ниските обороти под товар си е повече от 20% промяна. На високите няма да се усети, ще се загуби в 30-те и повече градуса. Сметките са само наум, сега ги измислих, но пробата каза, че влияе.
Другата страна на въпроса е, че хората се подвеждат от такива грешки и отнема много време да търсиш глупости защо не ти излизат сметките.
Re: Фиксиращ болт за ГМТ и обтягане на ангренажен ремък
Публикувано: 10 юли 2011, 23:57
от HACKO
Да бе да, че той върху коляновия вал има поне 1мм нагар.
Re: Фиксиращ болт за ГМТ и обтягане на ангренажен ремък
Публикувано: 12 юли 2011, 21:33
от specialista
Сметките са хубаво нещо,нека и аз да кажа от практиката ми,по-добре е градус,два напред от колкото назад.В крайна сметка с по-късия (ако е грешен) се дава градус напред,но ако е верен то , по-дългия дава градус назад.Сега колко точно е този половин мм. в градуси може да се провери.
На следващия мотор който ще се наложи да отворя ще сложа индикатора да му намеря ГМТ и тогава ще наложа фиксатора да видя кой крив кой прав.Моя в момента е 47мм.Не съм имал проблеми с него! По скоро ми трябва на TDCI на Мондео какви са му блокировките.В момента разглобявам едно,
и тъй като искам да го направя като по учебник после ще трябва да се поровя доста ,а нямам това време.
Поздрави!
Re: Фиксиращ болт за ГМТ и обтягане на ангренажен ремък
Публикувано: 12 юли 2011, 21:51
от diesel1.6
Въпроса беше кое е вярното - явно е 47. Горе от буталото много трудно ще се хване толкова малко преместване.
За тддци намерих само това
The cams are timed at 12 o'clock; there is a flywheel locking tool that goes in the crank sensor hole and the pump does have a mark to match the coloured link on the chain.
Разпределителните валове (ще да са два?!) са нагласени на максимално горно положение (сигурно има някаква марка...) - на 12 часа. Има инструмент за застопоряване на маховика, който влиза на мястото на датчика на коляновия вал и помпата има марка, която да се засече с оцветената връзка на веригата.
Гаранция за превода не давам
Timing Tool, Crankshaft
303-675 and
Timing Tool, Crankshaft
303-698
These are diiferent in apperence ,
The one you need for the TDCI is 303-698 , this has a thicker body to it and also has a smaller bit at the end of it which is thinner than the body ( this locates into the flywheel) the other tool is for TDDI engines(303-675) and is the same length right down to the bottom of the tool,, this is possibly why the timing is out as it will fit nearly evey gap on the flywheel
Vehicles with common rail fuel injection only ( tool = 303-698)
cautionCAUTION: Do not rotate the crankshaft when the special tool is fully located into the flywheel. Failure to follow this instruction will cause damage to crankshaft position (CKP) sensor hole.
NOTE: Only rotate the crankshaft in the normal direction of rotation.
NOTE: The special tool must be fully inserted.
Insert the special tool through the CKP sensor hole to achieve 50 degrees before top dead center (TDC).
Read more: I am trying to set timing on a ford mondeo diesel tdci mk3 - JustAnswer
http://www.justanswer.com/uk-ford/27llw ... z1Rv1Uo7PK" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
В горния текс на аглийски се споменават инструментите за ТДДИ и за ТДЦИ. Ето картинки, първо ТДДИ, второто си има опаковка - пише Дураторк (ТДЦИ??) после за ТДЦИ.
За ТДЦИ и 303-698

"A set of Timing Pins for Ford engines.
Flywheel Locking Tool - OEM 303-1059
Camshaft/Crankshaft Locking Pins - 303-735"
