фокус 1.8 TDCI угасва в движение

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Бураго
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 31 май 2011, 18:11
Модел на автомобила: фокус
Status: Извън линия

фокус 1.8 TDCI угасва в движение

Мнение от Бураго » 28 юни 2011, 10:21

Здравейте колеги, наскоро ми се случи нещо доста неприятно, както си карах колата и изведнъж угасна.......а лампичката за нагревните свещи започна да примигва, точно като мигач. Изключих от контакта, после включих пак и колата си запали без проблеми, тръгнах и това не се получи повече същия ден. На следващия път пак ми угасна по същия начин, и лампата пак започна да премига.......след като включих пак на контакт си запали нормално и тръгнах. Значи и двата пъти когато ми угасна се ускорявах, първия път беше на четвърта до около 90км/ч и малко след като включих на пета и угасна.......втория път изпреварвах на четвърта и при скорост от около 100км/ч пак ми угасна колата. Също така забелязах, че вече когато давам контакт лампата на нагревните свещи угасва много по-бързо от обикновено......Ако някой знае на какво се дължи това угасване нека да сподели опита си, колата е с мотор TDCI

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение

Мнение от Nebhotep » 28 юни 2011, 10:36

http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 23#p154523" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

От темата:
Ами и аз да се включа с поредната "издънка" на мотора. Взех си фокусче с TDCi 1.8 двигателя. В диапазона 2500-3000 оборота колата гасне :-/: . Също светва и въпросната лампа за подгряващите свещи. Колата губи мощност, прихълцва 1-2 пъти и угасва. След спиране на автомобила /някъде в пътния банкет/ и запалване, колата си върви, но проблема пак се появява и то на 3-та скорост! На втора с пълна цедка не гасне :-/: . Закачиха я в МП-Плевен на компютър и заключението беше ужасяващо:2 неработещи дюзи, една пикаеща и само една работеща :( . Предложиха ми нови дюзи по 508лв. парчето....като по тяхно мнение, ако се купели нови 3, трябвало и четвъртата да се подмени с нова, за да е всичко в ред. При което ме заболя сърцето като набързо си калкулирах евентуалната подмяна. Сега се чудя дали да не отида в друг сервиз да ми направят повторна диагностика за всеки случай и ако излязат отново дюзи, ще се сменят явно, но не и с нови. Все пак 2000лв. не намирам всеки ден. Някой ако може да каже дали има възможност да се ремонтират и къде ще съм много благодарен!
П.С. малко съм зле от към двигатели и автомобили, но явно ще се захващам постепенно с разучаването им...

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение

Мнение от Pyrhel » 28 юни 2011, 11:10

Диагностика, диагностика, диагностика. От разстояние, тука можем да хвърляме само диагностичните зарчета:
Изображение

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 562
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение

Мнение от deathstorm » 28 юни 2011, 11:18

Pyrhel написа:Диагностика, диагностика, диагностика. От разстояние, тука можем да хвърляме само диагностичните зарчета:
Изображение
Без да искаш си хвърлил бензиновите диагностични зарчета, изкарай дизеловия комплект :mrgreen:

Бураго
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 31 май 2011, 18:11
Модел на автомобила: фокус
Status: Извън линия

Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение

Мнение от Бураго » 28 юни 2011, 11:50

Мерси хора, особено първия отговор, на колегата който има същия проблем и го сподели изчерпателно дава доста ясна представа за нещата, макар че диагностиката със сигурност ще трябва да се направи, за да стане ясно какво е точното положение. Наистина в ниските предавки не ми го прави тоя проблем, макар че в града редовно се налага да натисна първа и втора, а понякога и трета докъм 2500-3000 оборота. Слагам добавки към нафтата за почистване на дюзите и по-пълно изгаряне, ама явно това са козметични мерки. Надявам се в моя случай нещата да не са толкова зле, че няма кинти за скъпи ремонти. И най-накрая май ще се окаже, че най-добрият форд е продаденият....... :D

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение

Мнение от Pyrhel » 28 юни 2011, 12:05

Тия добавки само пречат и правят поразии. Хората с дино-та и точни уреди са го доказали - нито чистят, нито повишават мощността, нито намаляват разхода. Относно кой е най-добрия форд - добре ремонтираният (диагностицираният) :) Точно за да не даваш много пари и да няма "ми, инжектори, а може би и помпа, а защо не смениш и егр профилактично, дай да свалим и турбото да го изчистим" - разбери къде е проблема и може да се окаже консумативче :) Е и моята кола изпревархвах и я бях набримчил яко на 4та и огасна. МП ми изкараха една диагноза с ремонт за 7к лв, а проблемът си го реших за доста по-малко (кажи-речи за 100 ПЪТИ по-ниска сума :D)

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение

Мнение от Miri4 » 28 юни 2011, 20:23

Имах подобен проблем. Диагностика трябва ,но ако са дюзите може съвсем лесно да си ги провериш и без да даваш 50-60 лв. на МП за диагностика. Става така: палиш и оставяш двигателя да си работи на ПХ. Вадиш едно по едно маркучетата за обратна нафта от дюзите. Ако дюзата е изправна трябва съвсем леко да прикапва нафта / 1 капка на 4-5 сек /. Ако това се повтори на всички дюзи значи 90% са добре.
Друга причина да гасне двигателя по време на движение е датчика на разпределителния вал /около 50 лв/.Може и педала за гаста да прави номера.
Ако се окажат дюзите си приготви към 1000 лв. Сменят се едни клапанчета и се оправя.

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение

Мнение от Pyrhel » 29 юни 2011, 01:22

Ами... Не, не съм съгласен, че можеш да разбереш особено много с този тест...
Принципно "капка" е много общо понятие, какъв обем има "една капка"... Използват се едни цилиндри с малък диаметър, разграфени като спринцовки, за да се види ТОЧНОТО количество върната и ДОСТАВЕНА нафта за определено време...

Като цяло инжекторът трябва да се свали, трябва техника, която да вдигне различни налягания и т.н. МП вероятно нямат такъв отделен стенд, но пък освен VCM-а имат и VMM, дето тества разни тоци, налягания и вакууми ;) Не е казано да е в МП проверката...

Така че изводът е една хубава диагностика, дори и за малко повече пари, но после ремонт, който от първия път да ти реши проблема. Демек, евтиното да не излезне накрая скъпо (зарчетата)...

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение

Мнение от Alexi » 29 юни 2011, 09:25

разликите в дебита на обратната нафта не трябва да надвишават 10% на отделните инжектори ,та тоя метод на око няма да стане :D:

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение

Мнение от Miri4 » 29 юни 2011, 21:11

Разбира се че това не е най-прецизната диагностика но за сметка на това е супер бърза и не изисква никаква подготовка. И когато едната дюза капе а другата пикае нещата са ясни. Естественно е по- добре обратната нафта да се събира в спринцовки и да се отчитат по-точно разликите в цилиндрите.А най-добре е да си имаш диагностична техника но това не всеки може да си го позволи.

partizanina22
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 24 май 2011, 10:17
Модел на автомобила: ford eskort 1.6 i 77kw 1991g
Местоположение: vidin
Status: Извън линия

Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение

Мнение от partizanina22 » 14 юли 2011, 21:15

кам нафтовата помпа има 1 кабелче за клапана кадето пуска и спира нафтата ,почисти клемичката предполагам да е от там

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: фокус 1.8 TDCI угасва в движение

Мнение от specialista » 15 юли 2011, 09:22

partizanina22 написа:кам нафтовата помпа има 1 кабелче за клапана кадето пуска и спира нафтата ,почисти клемичката предполагам да е от там
Тук става дума за различен тип горивна апаратура колега!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта