ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
adrian.mezdra
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 04 ное 2010, 18:40
Модел на автомобила: ESCORT
Status: Извън линия

ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Мнение от adrian.mezdra » 17 юли 2011, 19:46

Зравейте колеги!
Нормално ли е перката да включва когато стрелката ми на таблото показва малко преди R.
По рано когато нямаше такива горещини си допълних климатика и реших да го тествам забелязах, че стрелката ми немърдаше от N даже малко под N но сега в големите горещини когато климатика работи стрелката отива малко преди R и перката се включва защото стрелката пада към 0.

Потребителски аватар
krasimir_petev
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 21 юни 2008, 17:15
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.8 Endura DE 98г., Ford Tourneo Connect 06 1.8 TDCi (90 магарета)
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Мнение от krasimir_petev » 17 юли 2011, 20:37

adrian.mezdra написа:Зравейте колеги!
Нормално ли е перката да включва когато стрелката ми на таблото показва малко преди R.
По рано когато нямаше такива горещини си допълних климатика и реших да го тествам забелязах, че стрелката ми немърдаше от N даже малко под N но сега в големите горещини когато климатика работи стрелката отива малко преди R и перката се включва защото стрелката пада към 0.
Ако става дума за работа с климатик, то перката трябва да работи винаги на 1-ва степен. При мен когато се развали термостата (явно беше леко отворил и блокирал), започна да загрява повече колата и точно между R и O се включваше перката да охлади.

adrian.mezdra
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 04 ное 2010, 18:40
Модел на автомобила: ESCORT
Status: Извън линия

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Мнение от adrian.mezdra » 17 юли 2011, 22:05

Колега поразрових и намерих книжката на форда която върви с него при закупуването му в австрия, там прочетох и видях, че е показано при нормално загрял мотор стрелката трябва да е на " R ".
В този режим мотора е загрял нормално и работи най добре но нетрябва да превишава R.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Мнение от HACKO » 17 юли 2011, 22:46

А пък във книгата за Германия пише, че навсякъде в сектор норм е нормално, като иде в Червеното спираш.
Изображение
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

adrian.mezdra
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 04 ное 2010, 18:40
Модел на автомобила: ESCORT
Status: Извън линия

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Мнение от adrian.mezdra » 17 юли 2011, 23:00

Наско извинявай може би не съм се изразил правилно книжката е от германия защото колата там е произведена това е ясно.
Можеш ли да ми кажеш горе долу 90 градуса къде се намират знам, че около тези градуси мотора работи най добре.
Иначе е ясно, че щом има червено се спира.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 562
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Мнение от deathstorm » 18 юли 2011, 13:35

90 градуса на всички коли, в които съм се качвал е средата на скалата. Твоя форд не прави изключение.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Мнение от urgan » 18 юли 2011, 17:56

Това с тия 90 С за съвременните коли вече малко като че ли не важи. Незнам при ескорт но на мондео термостата почва да отваря на 92 С а стрелката е още в началото на нормала. Така че 90 те градуса колата работила най добре при тях малко остава във времето на жигула. Отдавна искам някак да измеря на каква температура се включва вентилатора, но все не ми остава време.
Изображение

V. Todorov
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 09 юли 2009, 20:47
Модел на автомобила: Fiesta
Status: Извън линия

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Мнение от V. Todorov » 18 юли 2011, 19:34

Kолега, на колко градуса мислиш,че работат съвременните автомобили?На твоята кола по книга, термостата започва да отвара на 85-89градуса а на 100 е напълно отворил.Перката предполагам че ти се включва към 92-95и спира на 90,така че незнам какво не ти харесва жигулата и 90-те градуса.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Мнение от HACKO » 18 юли 2011, 21:49

V. Todorov написа:Kолега, на колко градуса мислиш,че работат съвременните автомобили?На твоята кола по книга, термостата започва да отвара на 85-89градуса а на 100 е напълно отворил.Перката предполагам че ти се включва към 92-95и спира на 90,така че незнам какво не ти харесва жигулата и 90-те градуса.
Вентилатора включва на 103-105 изключва на 98. Термостатите са два вида на 88 и на 92градуса, там започват да отварят, напълно са отворени на +5градуса.
И за да не се карате, на Жигулата термостата също е на 92градуса. Вентилатора включва на 72, обаче датчика се намира в долния край на радиатора и колко е реалната температура в блока само може да се гадае.
Двигателя работи най-добре на около 150градуса, но много от компонентите му не издържат на температурата, най-вече маслата, и затова се стига до компромис да работи на около 100градуса. С появата на синтетичните масла и падането на цените им, не трябва да се учудваме ако в близко бъдеще работната температура на съвременните автомобили драстично се повиши.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 562
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Мнение от deathstorm » 18 юли 2011, 23:32

Аз доколкото си спомням на Жигулито (ВАЗ 2101,2102 и ВАЗ21011<-баща ми имаше такава, изглежда като жигули, но отазд пишеше Lada 1300, а двигателя е нещо като хибрид, 1300 куб. като от Лада 5ца, но със верига, уникален автомобил - 300к км без дори да е отварян капака на клапаните, е верно понагораваше доста масло) няма никви датчици, а перката е хваната за шайбата на водната помпа и се върти постоянно. Чак вече на Ладите(ВАЗ 2104,05,07)съм забелязал, че са с електрическа перка. Но много избягахме от темата. Мерил съм при изправена стрелка на моя форд с термодвойка допряна до главата близо до пластмасовия корпус на термостата и показваше 92 грауса!

adrian.mezdra
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 04 ное 2010, 18:40
Модел на автомобила: ESCORT
Status: Извън линия

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Мнение от adrian.mezdra » 19 юли 2011, 07:15

Благодаря ви колеги!
Това исках да знам и ми е достатъчно като информация R - 92 градуса.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Мнение от urgan » 19 юли 2011, 10:26

V. Todorov написа:Kолега, на колко градуса мислиш,че работат съвременните автомобили?На твоята кола по книга, термостата започва да отвара на 85-89градуса а на 100 е напълно отворил.Перката предполагам че ти се включва към 92-95и спира на 90,така че незнам какво не ти харесва жигулата и 90-те градуса.
Колега на 92 започва да отваря и е напълно отворен на 102, както е написал наско вентилаторите се включват на около 105 градуса. Нещо любопитно - по информация от човек който е работил в тойота последните авензиси работната им температура е 130 С. Само неразбрах къде видя за моята кола че отваря на 85 след като на термостата си пише 92-102?
Изображение

adrian.mezdra
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 04 ное 2010, 18:40
Модел на автомобила: ESCORT
Status: Извън линия

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Мнение от adrian.mezdra » 26 юли 2011, 12:44

Здравейте колеги!
Отново отварям темята за охладителната система защото забелязвам на моя форд 1.8 TDI следното нещо!
Стрелката отива до R и тогава перката включва за много кратко време, стрелката пада към О и така през целия път.
Нормално ли е при висока скорост около 100 км да се включва перката.
На друг колега само, че с мондео със същия мотор забелязах, че стрелката почти неизлиза от бялото или най много между бялото и N, а на моя отива чак на R. Питам се кое е нормално в случая неговото или моето.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Мнение от tropper » 26 юли 2011, 14:06

Твойто е по-близо до истината.

При него му изпуска термостата, щом се охлажда до зоната преди "нормал". Може да се оправи вероятно и само с гарнитурата на термостата. Може да се получава така и също ако е сложил неоригинален термостат.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

adrian.mezdra
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 04 ное 2010, 18:40
Модел на автомобила: ESCORT
Status: Извън линия

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Мнение от adrian.mezdra » 26 юли 2011, 16:02

Благодаря за отговора колега!
Да разбирам, че при тези показатели при мен е нормално и моя термостат функционира нормално.
По назад по темата четъ, че Наско е писал щом не е в червеното значи е добре но при кой показатели е най добре?
На снимката от книжката е на по стария модел форд, а на моя уреите на таблото са на по новия и е по различно в книжката стрелката е на R но смятам, че в крайна сметка и при двата модела става въпрос за едно и също нещо.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Мнение от HACKO » 26 юли 2011, 20:53

Аз по-нагоре писах и че на двигателя най-добре му е в Червеното, но на маслото не му е добре и затова температурата е свалена на около 100градуса.
За да се включва вентилатора при 100км или радиатора е замърсен или много я тормозиш. Това че много бързо сваля и спира е признак че всичко е нормално. Нищо не ти пречи, въпреки това, да пуснеш една водоструйка на питата на радиатора(обаче гледай да не ти мокрят много мотора).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

adrian.mezdra
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 04 ное 2010, 18:40
Модел на автомобила: ESCORT
Status: Извън линия

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Мнение от adrian.mezdra » 26 юли 2011, 21:30

Наско благодаря ти за информацията.
От теб научих много полезна информация и съвети и затова още един път ти благодаря!
Не се срещат често такива колеги.
ПОЗДРАВИ!!!

Потребителски аватар
escort_sl
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 28 юни 2011, 12:48
Модел на автомобила: Ford Escort 16V
Status: Извън линия

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Мнение от escort_sl » 02 авг 2011, 11:14

А някой може ли да ми каже буквата L на колко градуса отговаря.Става дума за Ескорт 1995 1.6 16V Zetec .Километража е от онези с белите плаки.Благодаря ви и се извинявам,че спамя в темата на колегата,но вчера сменяхме термодатчика и термостата на Ескорта на баща ми и стрелката отиде чак на L,но веднага я огасхме,че антифриза направо взе да ври в казанчето :(

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Мнение от HACKO » 02 авг 2011, 11:37

Нормално е да заври ако капачката е била отворена, когато не е под налягане Водата завира на около 95градуса, вентилатора включва на 103градуса. Уреда на таблото е само ориентировъчен и не може от него да се отчита температура.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1618
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА

Мнение от fordmaniac » 05 авг 2011, 09:25

Мерих с термо двойка температурите:
края на белия сектор е ~ 80
към края на буква М е отваряне на термостат ~ 88
в средата на буква О изключва вентилатора ~ 97
буква N включва вентилатора ~ 103

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта