Лоша работа на бензин 1.4/1.6 моноинжекция
Публикувано: 05 юли 2006, 16:40
Първо искам да ви кажа, че колата е на доста км (150000 +) и е претърпяла доста ремонти. Преди да стане моя собственост беше на братовчед ми и общо взето знам всичко какво е барникано по нея.
Колата е Форд Ескорт 1.4 моно инжекция производство 09.12.1992 г (данни от VIN и Microcat). От доста време насам работата на бензин е нестабилна и общо взето ужасна. (Има газова уредба с BRC електрически изпарител)
Проблеми:
1. Нестабилни обороти на празен ход (200-1000 приблизително) и понякога гасне.
2. Трудно или невъзможно форсиране на двигателя - при подаване на газ заглъхва и гасне или в най-добрия случай се форсирва мноого бавно и неравномерно.
3. Движение с автомобила на бензин е чиста мъка след първите 300-400 метра направо спира. При връщане на контактния ключ за момент и подаване на контакт наново всичко се оправя за още 300-400 метра.
Толкова до описването на проблемите до колкото могат да бъдат описани с думи. Искам само да вметна, че работата на двигателя на газ е перфектна.
След като изчетох всичката налична документация (PDF-и, софтуер, книги и форуми) реших да се правя на майстор.
Започнах от преглеждане на ел. инсталацията и всички датчици.
1. Първо се преборих с моторчето за празния ход (позиция 5 на cfi.jpg).
Това представлява моторче с червяк, като в двата края (излязло и прибрано) има изключващи пластини, които при мен бяха счупени. Ремонтирах го, като използвах пластини от реле. При натискане на червяка от палеца на дроселовата клапа компютъра отчита, че педала на газта е отпуснат и съответно моторчето трябва да компенсира подаването на газ (да задържи газта ако е нужно), това е реализирано с бутонче в основата на червяка. Него го напръсках с почистващ спрей и всичко се оправи. Моторчето вече е изправно.
2. След като четох много в този форум за TPS датчика (потенциометъра на дроселовата клапа) се заех с него.
Като погледнах останах очарован, кабела беше прерязан и изолиран. Куплунзите един бог знаеше къде са. Изолацията на кабелите на датчика беше станала като пластелин и се ронеше. Подмених кабелите и след доста умуване по схемата разпознах кой извод кой е и ги свързах. Пропуснах да кажа, че потенциометъра на мерене с омметър показваше допустими стойности (400 - 4000 ома) без прекъсване или поне до колкото може да се измери с уред с клас на точност "Made in China"
Направих няколко дневна почивка, защото почти ми свърши бензина а немаше стинки за още. На следващатия уикенд почерпих Фори с 5 литра А95Н и се хвърлих в боя отново. Останах изключително доволен от работата на моторчето за празния ход и продължих нататък. За TPS датчика не бях сигурен дали има някакъв ефект.
Като цяло колцата заработи малко по-добре, като се има в предвид че разликата едва ли би я забелязал друг човек. Междувременно се сдобих с нов горивен и въздушен филтър, кабели и свещи оригиналДЪ Motorcraft. Последва бързо гмуркане в бокса (гаража) и подмяна на гореспоменатите елементи.
Ефекта от това беше изключително много клонящ към нула, като изключим това че колата заработи малко по-тихо и равномерно на газ. Проблемите на бензин си останаха....
Преди няколко дена, прочетох тука някъде във форума как се четат грешки през DLC със светодиод. Нямах търпение да изпробвам този метод и още преди да ми е свършило работното време отпердаших към бокса и ...
3. Почистване с ултразвук на инжектора
4. Тест при подаден контакт (неработещ двигател)
След като оттренирах броенето на миганията на свтодиода, резултата беше грешки 55 и 48.
55 - Късо съединение на извода (схемата) за оборотите на празен ход (краче 3 на куплунга на ЕБУ или 1 на куплунга в двигателния отсек, виж 14schematic.jpg)
48 - TPS датчик (Затворен превключвател на дроселовата клапа според AutoData - бутончето на моторчето за ПХ - виж по-горе)
Разрових се аз и открих че майсторите - газаджии са дали към корпус извода на куплунга за регулиране на октановата смес и ниските обороти. Премахнах тази тяхна намеса и грешка 55 изчезна. Реших да проверя и куплунга на ЕБУ-то (компютъра) и там пък открих, че са премостили (късо съединение) крачета 40 и 49. Проследявайки схемата, виждам че и двете са във връзка със ламбда сондата. По мое некомпетентно мнение, мисля че са се опитали да излъжат компютъра за показанията на ламбдата, но не мисля че са го направили правилно. Ако бъркам, моля някой да ме поправи. Веднага отстраних мостчето.
Реузлтатът сякаш беше положителен. Струва ми се, че колата почна да ускорява по-добре на газ и разхода май падна малко, но на бензин нямаше ефект.
5. Повторно направих тестна със светодиода на неработещ двигател. Резултата беше код 11 - Няма грешки ... УРАААААААААА
6. Тест със светодиод при работещ двигател. НЕУСПЕШЕН!
Пробвах 98327874 пъти, след появата на код 50 (опознавателен код на EEC IV) трябва да се натисне газта до упор до достигане на 4000 об/мин но не повече от 10 сек. След това или не получавах никакъв код или код 57 (газта е подадена много рано, повторете теста). Отказах се....
Мотая се аз снощи около Фордака и пушех нервно.... 1.. 2... 3.. цигарки.. чудех се вече дали да не източа бензина и да полея стабилно всичко и да си направя барбекю... и изведнъж се навеждам и гледам под въздушния филтър един шестогран отстрани на инжекцията...
7. Регулатор на налягането на горивото към дюзата (позиция 2 на cfi.jpg)
По принцип в дебелите книги пише, че тази джаджа осигърява 1 бара налягане и не се настройва а направо се подменя. На моята защитното капаче липсваше, значи някой го е барникал. Защо тогава да не пипна и аз? От четвърт оборот в произволна посока ефекта беше нулев. Престраших се и направих 1 оборот по посока на часовниковата стрелка и .... О НЕБЕСА двигателят заспа на 900 об/мин и замърка като малко котенце сгушило се в майка си.
Веднага скочих в колата и се спуснах като мълния по разбитите плевенски улици. Фори подскачаше като малко жребче под мое командване, НО над 2500-3000 об/мин сякаш нямаше достатъчно мощност.
И ето днес пиша този разказ за моите патила (ех да можеше да ме види даскалката по литература дето ми шляпаше двойките) с цел ако мога да помогна на някой които се срещне с тези проблеми.
Дано съм бил полезен на някой и някои бъде полезен на мен като отговори на следните въпроси:
1. Дали като барникам регулатура на налягането на инжекцията не компенсирам проблем с налягането на горивото в системата произлизащ от друго място и евентуално кое е то?
2. Дали бензиновата помпа при подаване на контакт създава налягане по-високо от 3 бара (по спецификация) и просто да ми е бил разбазикан регулатора на инжекцията?
3. Релето на бензиновата ми помпа (поз. 72) е изправно, но е пряко свързано с релето на инжекцията (поз. 29 на 14schematic.jpg) и ако второто е проблемно дали проблемите ще са като моите?
4. Още ли не сте се отказали да четете това?
Благодаря на всички предварително.... и на мама, че ми пра дрехите от маслото, на тати, че въпреки неговото "това няма да стане така" ми помагаше... и на съседката дето се разхождаше полу-гола пред гаража
P.S. Може да съм пропуснал нещо.. ако е неясно, питайте
Колата е Форд Ескорт 1.4 моно инжекция производство 09.12.1992 г (данни от VIN и Microcat). От доста време насам работата на бензин е нестабилна и общо взето ужасна. (Има газова уредба с BRC електрически изпарител)
Проблеми:
1. Нестабилни обороти на празен ход (200-1000 приблизително) и понякога гасне.
2. Трудно или невъзможно форсиране на двигателя - при подаване на газ заглъхва и гасне или в най-добрия случай се форсирва мноого бавно и неравномерно.
3. Движение с автомобила на бензин е чиста мъка след първите 300-400 метра направо спира. При връщане на контактния ключ за момент и подаване на контакт наново всичко се оправя за още 300-400 метра.
Толкова до описването на проблемите до колкото могат да бъдат описани с думи. Искам само да вметна, че работата на двигателя на газ е перфектна.
След като изчетох всичката налична документация (PDF-и, софтуер, книги и форуми) реших да се правя на майстор.
Започнах от преглеждане на ел. инсталацията и всички датчици.
1. Първо се преборих с моторчето за празния ход (позиция 5 на cfi.jpg).
Това представлява моторче с червяк, като в двата края (излязло и прибрано) има изключващи пластини, които при мен бяха счупени. Ремонтирах го, като използвах пластини от реле. При натискане на червяка от палеца на дроселовата клапа компютъра отчита, че педала на газта е отпуснат и съответно моторчето трябва да компенсира подаването на газ (да задържи газта ако е нужно), това е реализирано с бутонче в основата на червяка. Него го напръсках с почистващ спрей и всичко се оправи. Моторчето вече е изправно.
2. След като четох много в този форум за TPS датчика (потенциометъра на дроселовата клапа) се заех с него.
Като погледнах останах очарован, кабела беше прерязан и изолиран. Куплунзите един бог знаеше къде са. Изолацията на кабелите на датчика беше станала като пластелин и се ронеше. Подмених кабелите и след доста умуване по схемата разпознах кой извод кой е и ги свързах. Пропуснах да кажа, че потенциометъра на мерене с омметър показваше допустими стойности (400 - 4000 ома) без прекъсване или поне до колкото може да се измери с уред с клас на точност "Made in China"

Направих няколко дневна почивка, защото почти ми свърши бензина а немаше стинки за още. На следващатия уикенд почерпих Фори с 5 литра А95Н и се хвърлих в боя отново. Останах изключително доволен от работата на моторчето за празния ход и продължих нататък. За TPS датчика не бях сигурен дали има някакъв ефект.
Като цяло колцата заработи малко по-добре, като се има в предвид че разликата едва ли би я забелязал друг човек. Междувременно се сдобих с нов горивен и въздушен филтър, кабели и свещи оригиналДЪ Motorcraft. Последва бързо гмуркане в бокса (гаража) и подмяна на гореспоменатите елементи.
Ефекта от това беше изключително много клонящ към нула, като изключим това че колата заработи малко по-тихо и равномерно на газ. Проблемите на бензин си останаха....
Преди няколко дена, прочетох тука някъде във форума как се четат грешки през DLC със светодиод. Нямах търпение да изпробвам този метод и още преди да ми е свършило работното време отпердаших към бокса и ...
3. Почистване с ултразвук на инжектора
4. Тест при подаден контакт (неработещ двигател)
След като оттренирах броенето на миганията на свтодиода, резултата беше грешки 55 и 48.
55 - Късо съединение на извода (схемата) за оборотите на празен ход (краче 3 на куплунга на ЕБУ или 1 на куплунга в двигателния отсек, виж 14schematic.jpg)
48 - TPS датчик (Затворен превключвател на дроселовата клапа според AutoData - бутончето на моторчето за ПХ - виж по-горе)
Разрових се аз и открих че майсторите - газаджии са дали към корпус извода на куплунга за регулиране на октановата смес и ниските обороти. Премахнах тази тяхна намеса и грешка 55 изчезна. Реших да проверя и куплунга на ЕБУ-то (компютъра) и там пък открих, че са премостили (късо съединение) крачета 40 и 49. Проследявайки схемата, виждам че и двете са във връзка със ламбда сондата. По мое некомпетентно мнение, мисля че са се опитали да излъжат компютъра за показанията на ламбдата, но не мисля че са го направили правилно. Ако бъркам, моля някой да ме поправи. Веднага отстраних мостчето.
Реузлтатът сякаш беше положителен. Струва ми се, че колата почна да ускорява по-добре на газ и разхода май падна малко, но на бензин нямаше ефект.
5. Повторно направих тестна със светодиода на неработещ двигател. Резултата беше код 11 - Няма грешки ... УРАААААААААА
6. Тест със светодиод при работещ двигател. НЕУСПЕШЕН!
Пробвах 98327874 пъти, след появата на код 50 (опознавателен код на EEC IV) трябва да се натисне газта до упор до достигане на 4000 об/мин но не повече от 10 сек. След това или не получавах никакъв код или код 57 (газта е подадена много рано, повторете теста). Отказах се....
Мотая се аз снощи около Фордака и пушех нервно.... 1.. 2... 3.. цигарки.. чудех се вече дали да не източа бензина и да полея стабилно всичко и да си направя барбекю... и изведнъж се навеждам и гледам под въздушния филтър един шестогран отстрани на инжекцията...
7. Регулатор на налягането на горивото към дюзата (позиция 2 на cfi.jpg)
По принцип в дебелите книги пише, че тази джаджа осигърява 1 бара налягане и не се настройва а направо се подменя. На моята защитното капаче липсваше, значи някой го е барникал. Защо тогава да не пипна и аз? От четвърт оборот в произволна посока ефекта беше нулев. Престраших се и направих 1 оборот по посока на часовниковата стрелка и .... О НЕБЕСА двигателят заспа на 900 об/мин и замърка като малко котенце сгушило се в майка си.
Веднага скочих в колата и се спуснах като мълния по разбитите плевенски улици. Фори подскачаше като малко жребче под мое командване, НО над 2500-3000 об/мин сякаш нямаше достатъчно мощност.
И ето днес пиша този разказ за моите патила (ех да можеше да ме види даскалката по литература дето ми шляпаше двойките) с цел ако мога да помогна на някой които се срещне с тези проблеми.
Дано съм бил полезен на някой и някои бъде полезен на мен като отговори на следните въпроси:
1. Дали като барникам регулатура на налягането на инжекцията не компенсирам проблем с налягането на горивото в системата произлизащ от друго място и евентуално кое е то?
2. Дали бензиновата помпа при подаване на контакт създава налягане по-високо от 3 бара (по спецификация) и просто да ми е бил разбазикан регулатора на инжекцията?
3. Релето на бензиновата ми помпа (поз. 72) е изправно, но е пряко свързано с релето на инжекцията (поз. 29 на 14schematic.jpg) и ако второто е проблемно дали проблемите ще са като моите?
4. Още ли не сте се отказали да четете това?

Благодаря на всички предварително.... и на мама, че ми пра дрехите от маслото, на тати, че въпреки неговото "това няма да стане така" ми помагаше... и на съседката дето се разхождаше полу-гола пред гаража

P.S. Може да съм пропуснал нещо.. ако е неясно, питайте