Лошо ли ще е ако добавям масло, а старото е друго? + друг ?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
K.Ivanov
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 юни 2011, 16:18
Модел на автомобила: Fiesta '89 1.1
Fiesta '97 1.3
Местоположение: Finland
Status: Извън линия

Лошо ли ще е ако добавям масло, а старото е друго? + друг ?

Мнение от K.Ivanov » 24 авг 2011, 19:46

Здравейте

Погледнах си пръчката за масло и то е малко под минимума. Купих колата (Фиеста '88 1.1) преди 3 месеца и не мога да се свържа със стария собственик да го питам какво масло е слагал. Препоръчаха ми каквото и да е 5w40. Във Финландия съм и след някой и друг месец ще стане студ.. Просто споменавам.
Проблем ли ще е ако то е различно от това в нея? Бих искал да го сменя изцяло и с филтъра, но нямам пари в момента.

Също искам да попитам за възможни причини да не ми работи перката на радиатора? Разносвач съм и ползвам колата на търгни спри през 100 метра и колата загрява. Ако не пусна да духа топло в кабината термометъра на таблото стига до червената зона. Перката обаче не се включва. Някаква идея? За сега установих само, кабелчетата към нея са си там :roll:

Потребителски аватар
Kostadin21
потребител
потребител
Мнения: 514
Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
Местоположение: Петрич,Благоевград
Status: Извън линия

Re: Лошо ли ще е ако добавям масло, а старото е друго?

Мнение от Kostadin21 » 24 авг 2011, 19:57

Съвсем сериозно ти казвам:Ръгай смело.
Всеки който няма пари за кола,кара форд!

vvasilev
потребител
потребител
Мнения: 517
Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
Местоположение: В. Търново
Status: Извън линия

Re: Лошо ли ще е ако добавям масло, а старото е друго? + друг ?

Мнение от vvasilev » 24 авг 2011, 20:02

Доливай без грижи, но разбери защо загрява. Предполагам, че имаш грижи с водна помпа или термостат.

Потребителски аватар
K.Ivanov
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 юни 2011, 16:18
Модел на автомобила: Fiesta '89 1.1
Fiesta '97 1.3
Местоположение: Finland
Status: Извън линия

Re: Лошо ли ще е ако добавям масло, а старото е друго? + друг ?

Мнение от K.Ivanov » 24 авг 2011, 20:39

Относно температурата да уточня, ако ще помогне, че при всякакви други условия термометъра не се качва над R (нали е една като кривичка в която е изобразено така - "червена зоничка" N O R M). Обикновено стои м/у М и Р или в началото на Р, което е около 1/4 - 1/3 от началото скалата. Това не означава ли и че дръжи по-ниска температура, от колкото е нормално? И щом ми показва на термометъра на таблото не изключва ли термостат като причината перката да не се завърта? Като я бутна с ръка се върти много лесно. Възможно ли е оста да й е разбита? Или е нормално за електромоторчето да може да се върти толкова лесно? В такъв случай обаче поне малко би се завъртала поне от допира й, нали?

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Лошо ли ще е ако добавям масло, а старото е друго? + друг ?

Мнение от Alexi » 24 авг 2011, 20:49

перката се управлява от датчик който задейства реле - едно от тия 3 неща е дефектирало ..

BOROOO
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 21 юни 2006, 12:47
Модел на автомобила: екс Ford Fiesta 1.1 '94г. с BRC, сега Opel Astra G '03г. комби-метан
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Лошо ли ще е ако добавям масло, а старото е друго? + друг ?

Мнение от BOROOO » 25 авг 2011, 02:28

Първата ти работа е да провериш бушоните. На обратната страна на капака имаше картинки кой за какво е.
После ако имаш съмнения за вентилатора на радиатора му подаваш директно 12V, ако не завърти там е проблема. Датчикът се намира на капачката на термостата - изолацията на кабелите, точно където влизат в него (а и не само тези, все пак колата не е първа младост) се напуква, отдолу проводника корозира и веригата се прекъсва така, че си огледай кабелите.
Стрелката за температурата при нормален режим на двигателя стои между O и R, по-ниско за дълго време говори за проблем с термостата (и по-бавно загрява).
В България има само един вид пътни знаци - пожелателни.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 51 госта