мондео проблем

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
EuroPol
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 19 юли 2009, 20:08
Модел на автомобила: eskort mk5, ескорт мк4. мондео 1.8 тд мк1
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

мондео проблем

Мнение от EuroPol » 11 сеп 2011, 23:06

здравейте колеги . имам мондео 94-та 1.8 тд искам да разбера защо след като запаля колата студена работи на под 900 оборота. след като загрее отива на 1000 ,1100 при топал двигател. и когато го карам стрелката на оборотомера се мести от 800 докам 2000 оборота понякога и повече. а мотора не се форсира спрямо оборотомера. и понякога на свободна по инерция като се мести така стрелката мига лапата на генератора и на 3 пъти ми се случва вече да изгасне. а ми прави впечатление че като натисна спирачка стрелката застава на малко под 1000 оборота на свободна.плсс някои да помогне.

Потребителски аватар
bmitev
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 25 юли 2011, 16:27
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 (2009)
Status: Извън линия

Re: мондео проблем

Мнение от bmitev » 12 сеп 2011, 10:09

Колега, сменял ли си скоро филтрите - горивен и въздушен? Възможно е ако са пълни с боклуци така да се държи. Огледай също така маркучите за спукани/скъсани/разместени. Ако влиза от друго място въздуг е възможно да ти прецаква въздушно-горивната смес. Другият вариант е ламбда сондата да е за смяна на колата.
Новини за коли под наем

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: мондео проблем

Мнение от tropper » 12 сеп 2011, 10:23

Аз доколкото разбрах, колата не се форсира наистина, само оборотомера така си мисли. Ако имаме предвид че на по-старите дизели оборотомера взима сигнал от алтернатора и предположим че и на този е така (но това не мога да го твърдя със сигурност) и добавим присветкащата лампа за зареждане, то всичко води към алтернатор и/или изправителните му диоди.

Мерил ли си напрежението на зареждане? При обороти на празен ход и при 1500-2000 об. ?
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
EuroPol
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 19 юли 2009, 20:08
Модел на автомобила: eskort mk5, ескорт мк4. мондео 1.8 тд мк1
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

Re: мондео проблем

Мнение от EuroPol » 12 сеп 2011, 12:13

филтрите са нови. миналата седмица ги смених като мислех че е от тях но уви ефект никакъв. алтернатора го свалях април месец. мери го майстор. каза че всичко е наред. диодната плочка се беше развалила. купих нова за 70 лв. и пак си е така. най инт е че като е на свободна и си се разхожда стрелката като натиска спирачка и стрелката застава между 900 и 1000 оборота и уж седи на оборот.
Последна промяна от EuroPol на 12 сеп 2011, 12:17, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
EuroPol
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 19 юли 2009, 20:08
Модел на автомобила: eskort mk5, ескорт мк4. мондео 1.8 тд мк1
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

Re: мондео проблем

Мнение от EuroPol » 12 сеп 2011, 12:15

а относно ламбда сондата нз дали 1.8 тд има такава. вазможно ли е да е задръстен катализатора?

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: мондео проблем

Мнение от tropper » 12 сеп 2011, 12:25

Двигателя наистина ли си променя оборотите или само оборотомера се шашка :?:
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
EuroPol
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 19 юли 2009, 20:08
Модел на автомобила: eskort mk5, ескорт мк4. мондео 1.8 тд мк1
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

Re: мондео проблем

Мнение от EuroPol » 12 сеп 2011, 12:44

само оборотомера. но като е загрял мотора не работи на около 900 а на 1000 че и малко отгоре.един вид вместо като е студена да дигне малко оборотите докато загрее и после да са нормални тя праи обратното. просто нз вече кво ша я прая тая кола.

Потребителски аватар
EuroPol
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 19 юли 2009, 20:08
Модел на автомобила: eskort mk5, ескорт мк4. мондео 1.8 тд мк1
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

Re: мондео проблем

Мнение от EuroPol » 12 сеп 2011, 12:49

карам я примерно някаде и немога да я пусна по инерция. с дадена газ вървя примерно на 4-та с 2000 оборота някаде и стрелката пак си се разхожда и падне ли под 900 мигва лампата на генератора и после пак се вдигат и така си се разхожда. но жече на 3 пъти по магистралата до ВТ ми изгасна и мотора .

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: мондео проблем

Мнение от Revell » 12 сеп 2011, 15:10

Аз си мисля че е проблем с тоците. Диодната плочка да не е била нещо фалшива. Въпреки че карам бензин ми се случи като не беше в ред алтернатора като натисна копчето на ел джама и оборотомера да подскочи.

Потребителски аватар
EuroPol
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 19 юли 2009, 20:08
Модел на автомобила: eskort mk5, ескорт мк4. мондео 1.8 тд мк1
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

Re: мондео проблем

Мнение от EuroPol » 12 сеп 2011, 16:27

ами диодната плочка е хелла немска уж:) преди след като сложих новата плочка нее правила така тоя номер го прави от месец и нещо

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: мондео проблем

Мнение от Ianaki » 12 сеп 2011, 18:47

Проблем с динамото 100%. Може и да е хлабав ремък, може и нещо по-скъпо. Огледай датчика, който е вързан за него. Това, че диодната плочка е нова не е гаранция, че работи добре.

Потребителски аватар
EuroPol
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 19 юли 2009, 20:08
Модел на автомобила: eskort mk5, ескорт мк4. мондео 1.8 тд мк1
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

Re: мондео проблем

Мнение от EuroPol » 12 сеп 2011, 18:57

добре ако е от оборотомера защо го прави само при движение а на място когато не се движи само смукача сякаш работи на обратно вместо като е топла да е на 900 а тя е на 1000,1100

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: мондео проблем

Мнение от specialista » 12 сеп 2011, 22:47

Сега ти видях тази тема.Двата проблема нямат нищо общо един с друг.За първия ,не ти работи система за принудителен пазен ход и за това на студено са ти ниски(нормални за теб) а на топло са високи.За съжаление по втория въпрос не мога да съм толкова категоричен.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
EuroPol
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 19 юли 2009, 20:08
Модел на автомобила: eskort mk5, ескорт мк4. мондео 1.8 тд мк1
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

Re: мондео проблем

Мнение от EuroPol » 12 сеп 2011, 22:59

и имаш ли представа каде е тая система. какво представлява?

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: мондео проблем

Мнение от specialista » 12 сеп 2011, 23:04

На Мондео е със жило и стъпков мотор (под акумулатора).Виж като дадеш контакт дали си прави тест(опъване и връщане на жилото).Ако го прави е възможно и само със реглаж да мине.Ако не го прави обаче възможностите са повече от една и все скъпи.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: мондео проблем

Мнение от gazetto » 13 сеп 2011, 01:01

При МК1 май е без моторче а с жило от термостата.Виж дали издърпва второто жило на загряла кола.Провери си да няма нещо задръстено по системата.Как пали.След като ти е изгаснала после как запали?
Изображение

Потребителски аватар
EuroPol
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 19 юли 2009, 20:08
Модел на автомобила: eskort mk5, ескорт мк4. мондео 1.8 тд мк1
Местоположение: Горна Оряховица
Status: Извън линия

Re: мондео проблем

Мнение от EuroPol » 13 сеп 2011, 11:53

м пали си както винаги. от 1-вия път. се пак е на 140000км реални

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 121 госта