Проблем с охлаждането на Фокус

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
cobra2003
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 12 фев 2011, 13:29
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zеtec-S
Местоположение: гр.Пловдив
Status: Извън линия

Проблем с охлаждането на Фокус

Мнение от cobra2003 » 16 сеп 2011, 22:53

Здравейте колеги
Възникна следния проблем: Вчера както си карах, колата загря(стрелката на температурата скочи в червеното).Веднага спрях и погледнах, беше се спукал маркуч от който течеше антифриз в промишлени количества.Купих аз вода за да долея и за да мога да се придвижа до сервиза.Поради огромния теч доливах горе-доло на 2 километра, 1 литър(по пътя температурата си беше нормална, работата на двигателя също).Сменихме маркуча и сичко си беше на 6, обааче след това като тръгнах да карам забелязах странно движение на стрелката за температурата.На 5-6 километра пробег подскача 2-3 пъти до червеното и на четвъртия се "заварява" там и не мърда.Спирам гледам няма течове, има си вода колата и мотора не е загрят толкова колкото показва стрелката (даже при отваряне на капачката на разширителния съд няма нито кипене нито нищо, както щеше да стае при 130 градуса).Качвам се паля, стреката е в нормалното си положение и продължавам движението.След 1-2-3 километра се повтаря същата история, и пак и пак...Та въпроса ми е, на какво може да се дъжи това, датчик, термостат или мотора да е прегряван и наистина да грее толкова(макарче не ми се вярва, защото когато се спука маркуча спрях веднага а след това си карах с охладителна течност)
Колата е Форд Фокус 1999, 1.6 100 коня Зетек, бензин

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Проблем с охлаждането на Фокус

Мнение от Doin » 16 сеп 2011, 23:15

Може системата да не е обезвъздушена и да имаш въздъшна възглавница.

Потребителски аватар
cobra2003
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 12 фев 2011, 13:29
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zеtec-S
Местоположение: гр.Пловдив
Status: Извън линия

Re: Проблем с охлаждането на Фокус

Мнение от cobra2003 » 17 сеп 2011, 00:24

Как се обезвъздушава ?

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с охлаждането на Фокус

Мнение от mi6o » 17 сеп 2011, 13:26

Здравей колега.Перката на радиатора пуска ли се ? За обезвъздушаване в ръководството (за ескорт обаче),дават че има едно капаче на маркуча,който влиза в радиатора от горната страна.Развива се и през казанчето пълниш с антифриз докато не потече от отвора на капачето.При мене е кръгло и назъбено-да се отвива с ръка,не е шестограм,торкс или гайка.Иначе за обезвъздушаване палиш колата да работи на место,махаш капачката на казанчето и чакаш докато мотора загрее (да пусне перката),и би трябвало да е готова.Това обаче го знам от стари майстори и сигурно става за по-старите мотори,за твоя може и да е по различно.Успех и пиши какво е било,като я оправиш
:)

Потребителски аватар
krasimir_petev
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 21 юни 2008, 17:15
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.8 Endura DE 98г., Ford Tourneo Connect 06 1.8 TDCi (90 магарета)
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Проблем с охлаждането на Фокус

Мнение от krasimir_petev » 17 сеп 2011, 13:40

cobra2003 написа:Здравейте колеги
Възникна следния проблем: Вчера както си карах, колата загря(стрелката на температурата скочи в червеното).Веднага спрях и погледнах, беше се спукал маркуч от който течеше антифриз в промишлени количества.Купих аз вода за да долея и за да мога да се придвижа до сервиза.Поради огромния теч доливах горе-доло на 2 километра, 1 литър(по пътя температурата си беше нормална, работата на двигателя също).Сменихме маркуча и сичко си беше на 6, обааче след това като тръгнах да карам забелязах странно движение на стрелката за температурата.На 5-6 километра пробег подскача 2-3 пъти до червеното и на четвъртия се "заварява" там и не мърда.Спирам гледам няма течове, има си вода колата и мотора не е загрят толкова колкото показва стрелката (даже при отваряне на капачката на разширителния съд няма нито кипене нито нищо, както щеше да стае при 130 градуса).Качвам се паля, стреката е в нормалното си положение и продължавам движението.След 1-2-3 километра се повтаря същата история, и пак и пак...Та въпроса ми е, на какво може да се дъжи това, датчик, термостат или мотора да е прегряван и наистина да грее толкова(макарче не ми се вярва, защото когато се спука маркуча спрях веднага а след това си карах с охладителна течност)
Колата е Форд Фокус 1999, 1.6 100 коня Зетек, бензин
Май ще трябва да прегледаш тази тема http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?p=313060" onclick="window.open(this.href);return false;, че май и ти с този проблем.

Потребителски аватар
cobra2003
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 12 фев 2011, 13:29
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zеtec-S
Местоположение: гр.Пловдив
Status: Извън линия

Re: Проблем с охлаждането на Фокус

Мнение от cobra2003 » 19 сеп 2011, 00:12

Значи колеги, поразтърсих се из форума и в една тема прочтох, че охладителната система на фокус-а се самообзвъздушава.Все пак правих и Аз тази процедура и от пропката на радиатора съсна, но микроскопично количество въздух, което съм 100% сигурен, че не е оказвало влиание на моя пролем защото реално погледнато не излезна нищо.Интересното е, че и антифриз не излезна, а мисля че трябва да потече от там антифриз когато свърши въздуха.А при мен нито едното, нито другото.Качих се аз на колата и покарах днес около 40-50 километра.Постоянно следих стрелката, но този проблем вече го нямаше.Това ме води на мисълта, че системата наистина може да е самообезвъздушаваща се и все още се е обезвъздушавала когато беше на лице по-горее описания проблем.

П.С. Парното също работи с пъната си сила както трябва.Споменавам го защото четох някаде, че при обезвъздушаване тряабвало да се пусне да духа топо, тъйкато можело да възникне проблем и при него

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 115 госта