E най-после смених скоростната кутия!
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
E най-после смених скоростната кутия!
Сигурно бях станал досаден с моята идея да сменя оригиналната си скоростна кутия на мойта Фиеста 1.6i 16V, която е с къси спортни скорости, с такава от Ескорт.
И така в сряда намерих в една морга Ескорт 1.8i, 16V комби със означение на VIN табелката за трансмисията "W" (на мойта е "7") и купих скоростната кутия.
Вечерта, след бързи засечки на различните предавки с оригиналната, сметнах очаквания ефект обороти/скорост по предавки с новата скоростна кутия.
В четвъртък беше деня Х на смяната, (покрай нея се отвори и смяна на съединител) и веднага след това се направиха проверките (до Вакарел и обратно). Измереното съвпадаше с точност да 1-2 км./ч., което си е от нелинейността и неточността на спидометъра и оборотомера.
И така грубо казано се сдобих с една предавка нагоре - петата ми е с близо 20% по-дълга, сегашната четвърта е приблизително бившата ми пета, а сегашната трета е на средата между бившите втора и трета. Втората е същата, а първата сега дори е незначително по-къса.
Имам таблици с доста подробни данни и сравнения между двете, но ето простичко казано, каква е промяната:
ПРЕДИ:
100 км./ч. - 2900 об./мин.
120 км./ч. - 3500 об./мин.
140 км./ч. - 4050 об./мин.
СЕГА:
100 км./ч. - 2400 об./мин.
120 км./ч. - 2900 об./мин.
140 км./ч. - 3400 об./мин.
И така бегачката стана туристическо автомобилче.
Следваше тестдрайв - петък - магистрала Тракия и други главни пътища - София - Асеновград - София. Първите впечатления са отлични, пълно съвпадение на желано и постигнато.
Днес, събота, се планира тестдрайв по магистрала Хемус - пазете се!

И така в сряда намерих в една морга Ескорт 1.8i, 16V комби със означение на VIN табелката за трансмисията "W" (на мойта е "7") и купих скоростната кутия.
Вечерта, след бързи засечки на различните предавки с оригиналната, сметнах очаквания ефект обороти/скорост по предавки с новата скоростна кутия.
В четвъртък беше деня Х на смяната, (покрай нея се отвори и смяна на съединител) и веднага след това се направиха проверките (до Вакарел и обратно). Измереното съвпадаше с точност да 1-2 км./ч., което си е от нелинейността и неточността на спидометъра и оборотомера.
И така грубо казано се сдобих с една предавка нагоре - петата ми е с близо 20% по-дълга, сегашната четвърта е приблизително бившата ми пета, а сегашната трета е на средата между бившите втора и трета. Втората е същата, а първата сега дори е незначително по-къса.
Имам таблици с доста подробни данни и сравнения между двете, но ето простичко казано, каква е промяната:
ПРЕДИ:
100 км./ч. - 2900 об./мин.
120 км./ч. - 3500 об./мин.
140 км./ч. - 4050 об./мин.
СЕГА:
100 км./ч. - 2400 об./мин.
120 км./ч. - 2900 об./мин.
140 км./ч. - 3400 об./мин.
И така бегачката стана туристическо автомобилче.
Следваше тестдрайв - петък - магистрала Тракия и други главни пътища - София - Асеновград - София. Първите впечатления са отлични, пълно съвпадение на желано и постигнато.
Днес, събота, се планира тестдрайв по магистрала Хемус - пазете се!



- Щ-304
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
- Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ха честито и от мен!
Ха честито и от мен!
Сега остава да дадеш икономическа оценка на предприетата стъпка
Моралната е ясна!
, надявам се да е пропорционална на поръчаните бири


Сега остава да дадеш икономическа оценка на предприетата стъпка

Моралната е ясна!




- fiestaracing
- потребител
- Мнения: 526
- Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
- Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8 - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
- S>G>Bankov
- потребител
- Мнения: 156
- Регистриран: 03 окт 2005, 11:45
- Модел на автомобила: ford escort 91г 1.4 карборатор
- Местоположение: kubrat
- Status: Извън линия
.
ЕВАЛА,сега остава да си купиш един ескорт и да му присадиш скокостната кутия на фиестата хе-хе 

петнадесет души под капака на колата йохохо и ботилка ром
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Благодаря на всички за честитките! 
- с новата съм поддържал твърди 185 км/ч. по магистрала Тракия, без това да е предела.
- максималната скорост по книжка мисля че не беше по-висока от 180 км/ч. и се ограничава от максималните обороти на двигателя, поради по-късите предавки (с оригиналната ск. кутия).
Така че максималната скорост сега е със сигурност е по-висока, но колко е, не знам. Всъщност тя е пресечна точка на кривите на пътното съпротивление/скорост и максимален въртящ момент/скорост, като новата крива максимален въртящ момент/скорост е плод на промененото предавателно число с новата скоростна кутия.

С новата. Всъщност не съм изпробвал максималната скорост нито със старата, нито с новата, но:patskooo написа:с коя кутия постигаш по-голяма максимална скорост?
- с новата съм поддържал твърди 185 км/ч. по магистрала Тракия, без това да е предела.
- максималната скорост по книжка мисля че не беше по-висока от 180 км/ч. и се ограничава от максималните обороти на двигателя, поради по-късите предавки (с оригиналната ск. кутия).
Така че максималната скорост сега е със сигурност е по-висока, но колко е, не знам. Всъщност тя е пресечна точка на кривите на пътното съпротивление/скорост и максимален въртящ момент/скорост, като новата крива максимален въртящ момент/скорост е плод на промененото предавателно число с новата скоростна кутия.
- tisho.74
- потребител
- Мнения: 158
- Регистриран: 29 сеп 2005, 16:03
- Модел на автомобила: Опел Астра '08 комби 150 к.с. CDTI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Acj, честито!
А колко точно ти е разхода с новата скоростна кутия, че и аз обмислям твоята стъпка, а фиестата ми е същата като твойта. Интересува ме предимно извънградското, адското е ясно. А динамиката как е, влоши ли се чувствително или не толкова?
Благодаря!
ПС: прав си за максималната скорост по книжка с оригиналната скоростна кутия, 177 км/час е.
А колко точно ти е разхода с новата скоростна кутия, че и аз обмислям твоята стъпка, а фиестата ми е същата като твойта. Интересува ме предимно извънградското, адското е ясно. А динамиката как е, влоши ли се чувствително или не толкова?
Благодаря!
ПС: прав си за максималната скорост по книжка с оригиналната скоростна кутия, 177 км/час е.
Търся си форд
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
О-оо забрави, нищо не пише, това което е на кожуха си е номера на кожуха и въобще не значи какви предавателни числа има вътре. В смисъл че и на двете номера е един и същ.patskooo написа:кажи ми какво точно пишеше на старата ти кутия с късите скорости,че си тарся такава и каде точно го пише?
Трябва да се гледа табелката с VIN номера на колата от която се сваля, на полето "transm." вляво, в средата отгоре надолу има код:
- код 7 - късите скорости
- код W - дълги скорости
мога да ти продам моята, но съм София, а ти в Плевен, доколкото виждам.
Последна промяна от acj на 15 дек 2005, 16:01, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Мерси!tisho.74 написа:Acj, честито!
А колко точно ти е разхода с новата скоростна кутия, че и аз обмислям твоята стъпка, а фиестата ми е същата като твойта. Интересува ме предимно извънградското, адското е ясно. А динамиката как е, влоши ли се чувствително или не толкова? Благодаря!
За разхода извънградско: смятай спокойно твоя си разход извънградско с литър надолу, поне при мен е така. На всичкото отгоре и градското ми падна също, най-малкото заради това, че имам част от ежедневния си маршрут по Цариградско шосе.
За динамиката: е влоши се разбира се, няма как и това в онова, и душата в рая

-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 21 окт 2007, 10:46
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.6 16V '94
- Местоположение: зад волана
- Контакти:
- Status: Извън линия
acj, искам само да питам тази твойта Фиеста 1.6 Si 16V коя година е? Дали не е същата като мойта? И колко ти струваше тази операция със смяната на скоростната кутия? Често пътувам Пловдив - София - Пловдив и ми омръзна да имам разход 10градско и 10 извънградско/100 км (само да не почнат колегите сега да ме критикуват, че няма как да изкарам този разход, само за инфо ще кажа, че с 90 гори да кажем 7/100, ама нямам нерви да карам с толкова)
тези данни ми допадат доста, имам и още един въпрос засече ли си разхода при 140-150км/ч извънградско?
тези данни ми допадат доста, имам и още един въпрос засече ли си разхода при 140-150км/ч извънградско?
ПРЕДИ:
100 км./ч. - 2900 об./мин.
120 км./ч. - 3500 об./мин.
140 км./ч. - 4050 об./мин.
СЕГА:
100 км./ч. - 2400 об./мин.
120 км./ч. - 2900 об./мин.
140 км./ч. - 3400 об./мин.
Любовта към жената е преходна, любовта към колата - вечна!
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
- Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
- Местоположение: plovdiv
- Status: Извън линия
aaaaaaaaaaaa
и аз си купих такава скорасна кутия аз 140 лева
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 13 госта