Страница 1 от 1
Не ще да пали сутрин
Публикувано: 18 ное 2011, 19:08
от kretio74
Новото ми (старо) Мондео спря да пали сутрин. 1.8 ТДИ 86 к.с. От около седмица Мондеото спря да пали на стартер сутрин. Акумулатора 75 Ач 680 А стартов ток пада от въртене и неще и неще. Имам го от около 2 седмици и досега не ми е правило такива мизерии. Интересното е ,че даже и със спрей (ЕТЕР) не ще да откачи. Ако се дръпне на 5 м. пали от раз.Също интересно е ,че веднага след като запали ако се угаси(2-3 сек) пали без грижи. Проверих свещите здрави. Друго не знам какво да гледам. А кажете сега дали поговорката :"Форд и циганин зимата не работят" вярна ли е. Според мен не е мотор щото иначе пали от четвърт даже и без подгреване. Имам представа от дизели просто искам ИДЕИ.
Мерси предварително на отзовалите се !!!!
Re: Не ще да пали сутрин
Публикувано: 18 ное 2011, 20:23
от G_o_c_e_v
Свещите как разбра, че работят, вади ли ги или направо на място ги пробва? Ток идва ли до тях, като подадеш на контакт или не си мерил?
... и тази поговорка "Форд и циганин зимата не работят" я отпиши, просто трябва да си оправиш мотора...
също така пробвай примерно сутринта, като завъртиш на контакт и ти угасне лампата за подгрева изключи и пак дай на контакт докато изгасне лампата и пробвай да запалиш...
Re: Не ще да пали сутрин
Публикувано: 19 ное 2011, 09:29
от kretio74
Свещите са нови пробвани преди да се поставят. Грея го 5 пъти докато изключи релето. Пръскам и с спрей и пак неще.Само дърпане и за 3м. пали, след това никакви грижи пали даже и без подгреване с пипането на ключа.. Не знам много интересен проблем.
Re: Не ще да пали сутрин
Публикувано: 19 ное 2011, 11:12
от kazama1
Най вероятно се връща горивото след престой,или въздух.Ако имаш подгряване на нафтата махни го и си сложи маркучи.Намира се след горивния филтър.Сложи си и възвратен клапан.
Re: Не ще да пали сутрин
Публикувано: 19 ное 2011, 19:13
от kretio74
Днес точно това правих. Имам горивно филтърче(малко ) след горивния филтър. Сутринта филтърчето беше пълно с нафта, та мисля ,че не е това проблема.Но за всеки случай сложих възвратен клапан след филтъра. Нямам подгряване на нафтата. Утре сутринта ще видя как е след интервенцията на клапана, но не мисля ,че ще има ефект. Ще видим .....

Re: Не ще да пали сутрин
Публикувано: 19 ное 2011, 21:15
от kazama1
Другият вариант е клапан авансатора на помпата,които при теб може и да са два ,един отпред и отзад,като дадеш контакт слушай дали цъкат,ако не търси там проблема.Като работи мотора двигателя как се държи ,клати ли ,или е спокоен,при студен мотор е нормално малко да люлее,но след това трябва да е спокоен,почти като бензинов-признак за центровка,може и самите дюзи да се нуждаят от настройка,но това зависи от разхода на нафта и се пипа от човек ,който го е правил.
Re: Не ще да пали сутрин
Публикувано: 20 ное 2011, 11:03
от BobiBo
Пичове стига писали глупости за горивната система.Ако е паднало горивото дори и с бутане колата няма да запали. Отивай в сервиз и си премери компресията на цилиндрите!
Re: Не ще да пали сутрин
Публикувано: 20 ное 2011, 16:56
от kretio74
Интересното е че почна да прави номера от раз. Според мен не е до компресия. Клапан авансаторите (2 бр) бяха с скъсан кабел. Съединих го, но акомулатора толкова беше паднал от въртене че пак го запалих с бутане. Едно питане, до бъпросните клапани постоянно ли трябва да идват 12 В или само докато запали. Щото ми се чини, че стария собственик е прекъснал Плюса до тях(които идва май постоянно). Утре сутринта ще пробвам с закачени клапани, и ще пиша.
Re: Не ще да пали сутрин
Публикувано: 20 ное 2011, 21:35
от ivo_63
повредите по правило са внезапни
премери компресията
продавай я после
Re: Не ще да пали сутрин
Публикувано: 20 ное 2011, 21:49
от escorttd1
Стартера добре ли върти или едвам превърта когато не иска да запали?
Премери дали стигат 12В до свещите, когато дадеш контакт и спри да подгряваш по 5 пъти. Така само изтощаваш акумулатора. Ако всичко е наред ще запали с 1 подгряване.
Успех!
Re: Не ще да пали сутрин
Публикувано: 20 ное 2011, 23:03
от kretio74
escorttd1 написа:Стартера добре ли върти или едвам превърта когато не иска да запали?
Премери дали стигат 12В до свещите, когато дадеш контакт и спри да подгряваш по 5 пъти. Така само изтощаваш акумулатора. Ако всичко е наред ще запали с 1 подгряване.
Успех!
Мерси ! Стартера върти сравнително добре.До свещите отиват 11.7-11.8 Волта. За подгряването не загрях ,че изтощава акуто. Утре ще пробвам и ще пиша.
ivo_63 написа:повредите по правило са внезапни
премери компресията
продавай я после
А защо след като запали един път и после пали с пипането? Няма гаден пушек не пипа масло.... няма признаци да е за сегменти.
Re: Не ще да пали сутрин
Публикувано: 21 ное 2011, 15:33
от kretio74
След подвързването на авансатора запали но трудно. Интересното е ,че с вързан авансатор мотора чука странно. не постоянно но след подаване на газ за около 5-6 секунди се чува едно чукане като на неработеща дюза и колата не върви както трябва. Срещу авансаторния клапан има още един клапан на който му е откачен кабела. МОЛЯ ВИ за идея къде се закачва въпросното черно кабелче.
Re: Не ще да пали сутрин
Публикувано: 21 ное 2011, 21:02
от DEZNAM
не съм мн запознат с мондеото на дизела .. ако е бензин щях да ти помогна .. ама на моя ескорт тоя черен кабел ми е за клапана който пуска навтата и я спира .. виж си помпата да няма някаде за включване на тоя кабел ..

Re: Не ще да пали сутрин
Публикувано: 22 ное 2011, 07:37
от kretio74
Не е за Горивото, там е друг черен. Идва от клапан които е откъм страната на двигателя (срещу авансатора)
Re: Не ще да пали сутрин
Публикувано: 22 ное 2011, 23:56
от madboy
Направи една снимка да ориентираш колегите.

Re: Не ще да пали сутрин
Публикувано: 23 ное 2011, 17:39
от kretio74
Опитах но нищо не се вижда. Става въпрос за клапана срещу авансаторния или Light load timing solenoid е на английски ма не съм добър с превода.
Re: Не ще да пали сутрин
Публикувано: 24 ное 2011, 16:30
от gazetto
Да ти кажа честно и на мен ми се струваше че стартера върти горе-долу добре.Но след като го свалих видях една четка се беше заклещила.Оправих я, изчистих стартера основно и сега пали часовник.Ако не може да даде необходимия оборот за запалване може да си топиш и по 5 акумулатора.Сега като стана по студено си имат значение тези работи.В топлото аз си палех без проблем, но в първия студен ден неможах

.Друга възможна причина ми се вижда центровка.Щом претриса и неиска да запали.На дърпане иска не иска ще запали.Минала зима пък ми претрисаше и палеше след 1 мин въртене.Но беше малко след като сменях ремъците и ми беше ясно от какво е.Грешна центровка!А топла си палеше.Успех