Радиатор парно, обезвъздушаване?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Al161978
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Радиатор парно, обезвъздушаване?

Мнение от Al161978 » 28 ное 2011, 08:41

Здравейте Колеги,

Преди около 2 месеца закарах колата да ми погледнат парното, защото започна да духа много слабо.
Като резултат - казаха ми, че радиатора на парното е за смяна и съответно го смениха.
Сега, ефекта е следния: При студена кола, като запаля, се чува един шум все едно съм пуснал чешмата.
От по-горното мисля, че, системата не е обезвъздушена. Но, при Мондео-то, до колкото знам, системата се обезвъздушава сама.
Този ефект го има вече втори месец. При загряла кола, ефекта го няма.
Самото парно пак си е много слабо.

Имате ли някакви идеи какво може да е?

Поздрави

danielkar
потребител
потребител
Мнения: 115
Регистриран: 26 фев 2008, 22:27
Модел на автомобила: ford eskcort 1.4i- 1995god.
Местоположение: стара загора
Status: Извън линия

Re: Радиатор парно, обезвъздушаване?

Мнение от danielkar » 28 ное 2011, 09:57

най вероятно има боклуци в радиатор4ето на парното,намери го къдее свали го и го по4исти,100% ще по4не да духа топло по силно :D:

Al161978
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Радиатор парно, обезвъздушаване?

Мнение от Al161978 » 28 ное 2011, 10:56

danielkar написа:най вероятно има боклуци в радиатор4ето на парното,намери го къдее свали го и го по4исти,100% ще по4не да духа топло по силно :D:
Здрасти Колега,
Нали това написах ;)
Старото било запушено и затова купих ново.
Проблемът е с новото радиаторче...

Поздрави

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Радиатор парно, обезвъздушаване?

Мнение от Lenux » 28 ное 2011, 11:26

Абсолютно съюият проблем е и при мен- много слабо парно, и на студено се чува леко свистене/свирене откъм радиаторчето някъде. За това че ми е слабо парното стигнах до извода че термостата не работи правилно, но защо се чува свирене откъм радиаторчето не знам. :cry:
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Al161978
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Радиатор парно, обезвъздушаване?

Мнение от Al161978 » 28 ное 2011, 11:55

Lenux написа:Абсолютно съюият проблем е и при мен- много слабо парно, и на студено се чува леко свистене/свирене откъм радиаторчето някъде. За това че ми е слабо парното стигнах до извода че термостата не работи правилно, но защо се чува свирене откъм радиаторчето не знам. :cry:
Здрасти,

Надали е термостата, защото отваря и затваря правилно.
А при мен не е свистене, а направо си е все едно тече вода от някъде.
Което ме води на мисълта, че има въздух в системата.
А пък 2 месеца да не може да се обезвъздуши, няксак си не го вярвам.
Аз първоначално заради слабото парно отидох да видат какво е дереджето и затова смених радиаторчето....
Сега освен, че духа студено, като запаля сутрин, все едно, че съм пуснал и казанчето.... ;)

Поздрави

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Радиатор парно, обезвъздушаване?

Мнение от urgan » 28 ное 2011, 14:14

Каква е логиката да шуми при студен двигател и като загрее да спре, ако има въздух ще съска или там каквото прави постоянно. Как разбра че термостата работи коректно?
Изображение

Al161978
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Радиатор парно, обезвъздушаване?

Мнение от Al161978 » 28 ное 2011, 15:15

urgan написа:Каква е логиката да шуми при студен двигател и като загрее да спре, ако има въздух ще съска или там каквото прави постоянно. Как разбра че термостата работи коректно?
Ами, ако знаех логиката да шуми само при студен двигател, нямаше да питам - и то шуми само в началото.
Защо според мен термостата работи - ами като стрелката стигне до L-то се включва перката и се връща обратно по средата.
Също така, като отвори термостата, течността в казанчето намалява, след това се качва и така...
Според мен работи.

Поздрави,

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Радиатор парно, обезвъздушаване?

Мнение от madboy » 29 ное 2011, 13:35

Това новото радиаторче да не е нещо кухо? :shock:
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Al161978
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Радиатор парно, обезвъздушаване?

Мнение от Al161978 » 29 ное 2011, 21:14

madboy написа:Това новото радиаторче да не е нещо кухо? :shock:
Честно да ти кажа, не те разбирам какво имаш предвид
Ако мислиш, че е менте - де да знам....

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Радиатор парно, обезвъздушаване?

Мнение от cockyhotty » 29 ное 2011, 21:20

Термостата проверен ли е? Възможно е и от него да произлиза проблема.
Той трябва да е с допълнително отверстие за обезвъздушаване като този:
Изображение

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Радиатор парно, обезвъздушаване?

Мнение от urgan » 30 ное 2011, 09:53

Според мен това радиаторче му има нещо макарче е ново.
Изображение

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Радиатор парно, обезвъздушаване?

Мнение от madboy » 30 ное 2011, 10:58

Al161978 написа:
madboy написа:Това новото радиаторче да не е нещо кухо? :shock:
Честно да ти кажа, не те разбирам какво имаш предвид
Ако мислиш, че е менте - де да знам....
Кухо- демек да не е оребрено, а да е нещо като туба само и от затова да се чуват странни звуци- течностата да се разплисква свободно из него.
*unknw*
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Радиатор парно, обезвъздушаване?

Мнение от boby » 30 ное 2011, 20:58

Също така, като отвори термостата, течността в казанчето намалява, след това се качва и така..

А губи ли от антифриза, виж и свещите навежда ме на мисълта да не е гарнитура на главата и да вкарва от налягането в антифриза. Като отвиеш капачката има ли голямо налягане когато е загряла, твърди ли са дебелите маркучи за радиатора и бълбучене в разширителното казанче?
Изображение

^^devil_boy^^
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Радиатор парно, обезвъздушаване?

Мнение от ^^devil_boy^^ » 30 ное 2011, 22:30

По скоро термостат. Системата сама се обезвъздушава ако искаш да си сигурен палиш и на място подъражаш по високи обороти оставаш капачката отворена и гледаш кога ще ти отвори термостата при отварянето въздуха би трябвало да излезе........... на фиестата си имам пробка на големия маркуч за тази цел...

като загрее колата пипни двата маркуча които влизат към купето те са за радиаторчето вход-изход би тррябвало да са горещи, ако са горещи а парното ти духа хладно може нещо и клапата която пуска студен и топъл въздух да се е прецакала, има вариант ако е запушено радиаторчето само единия маркуч ще е топъл др по студен, но няма как да са горещи и двата и да не духа топло варианта е клапата нещо.............ако и двата маркуча са студени проблема ти е някъде по системата.

Относно чешмата или надува в системата или от някъде засмуква въздух..........
ima samo dva vida koli Ford i drygi

Al161978
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Радиатор парно, обезвъздушаване?

Мнение от Al161978 » 01 дек 2011, 08:06

boby написа:Също така, като отвори термостата, течността в казанчето намалява, след това се качва и така..

А губи ли от антифриза, виж и свещите навежда ме на мисълта да не е гарнитура на главата и да вкарва от налягането в антифриза. Като отвиеш капачката има ли голямо налягане когато е загряла, твърди ли са дебелите маркучи за радиатора и бълбучене в разширителното казанче?
Здрасти, като отвори термостата, течността в казанчето намалява и след това се качва, така е.
Като отвия капачката - не, няма голямо налягане.
За маркучите - не съм погледнал...

Поздрави

Al161978
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Радиатор парно, обезвъздушаване?

Мнение от Al161978 » 01 дек 2011, 08:07

^^devil_boy^^ написа:По скоро термостат. Системата сама се обезвъздушава ако искаш да си сигурен палиш и на място подъражаш по високи обороти оставаш капачката отворена и гледаш кога ще ти отвори термостата при отварянето въздуха би трябвало да излезе........... на фиестата си имам пробка на големия маркуч за тази цел...

като загрее колата пипни двата маркуча които влизат към купето те са за радиаторчето вход-изход би тррябвало да са горещи, ако са горещи а парното ти духа хладно може нещо и клапата която пуска студен и топъл въздух да се е прецакала, има вариант ако е запушено радиаторчето само единия маркуч ще е топъл др по студен, но няма как да са горещи и двата и да не духа топло варианта е клапата нещо.............ако и двата маркуча са студени проблема ти е някъде по системата.

Относно чешмата или надува в системата или от някъде засмуква въздух..........
Здрасти, термостата на практика го смених миналата година и нямах проблем с него. Проблемът се появи като смених радиатора...
Относно двата маркуча - ще го проверя това.

Поздрави,

Al161978
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Радиатор парно, обезвъздушаване?

Мнение от Al161978 » 01 дек 2011, 08:08

madboy написа:
Al161978 написа:
madboy написа:Това новото радиаторче да не е нещо кухо? :shock:
Честно да ти кажа, не те разбирам какво имаш предвид
Ако мислиш, че е менте - де да знам....
Кухо- демек да не е оребрено, а да е нещо като туба само и от затова да се чуват странни звуци- течностата да се разплисква свободно из него.
*unknw*
Здрасти, ако беше така, не трябваше ли този ефект да го има постоянно, а не само при студен двигател?

Поздрави

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Радиатор парно, обезвъздушаване?

Мнение от urgan » 01 дек 2011, 10:03

Това нещо с намаляването на течноста когато отвори термостата не трябва да е така. Зависи и колко намалява де. Щом проблема е след смяната на радиатора се насочи към него. В него е проблема. Примерно да пробвате с едно 2ра употреба да видите?
Изображение

^^devil_boy^^
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Радиатор парно, обезвъздушаване?

Мнение от ^^devil_boy^^ » 02 дек 2011, 18:00

водата не би трябвало да се покачва или понижава когато отваря или затваря, може да се покачи когато колата е загряла и тръгнеш да развиваш капачката и това се дължи че системата е под налягане и водата завира на някъде 110 градуса и като тръгнеш да развиваш гълта въздух и тругва да ззавира и се надига.
ima samo dva vida koli Ford i drygi

ivobrigadira
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 13 мар 2008, 19:29
Модел на автомобила: ford escort 1.8 16v 1996g
Status: Извън линия

Re: Радиатор парно, обезвъздушаване?

Мнение от ivobrigadira » 09 яну 2012, 22:26

При мен протече радиаторчето на парното и го смених. След смяната се получи същият проблем като на колегата - слабо парно и се чуваше при първите няколко паления на двигателя шум, като че ли тече чешма. Шума идваше от радиаторчето. Пробвах по всякакъв начин да обезвъздуша системата(смятах че това е проблема). Шума изчезна, но парното не беше като оригиналното. Издържах така около 20дни, след което закупих ново радиаторче(марка NISSENS), монтирах го и всичко си дойде на мястото. Първото радиаторче(явно фалшиво) струваше 35лв, второто - 54лв.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 24 госта