Турбото си замина :(

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
mivanov86
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 28 окт 2011, 11:12
Модел на автомобила: Ford Focus II 1.6TDCI, 109HP, Renault 19 Chamade 1.8mi
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Турбото си замина :(

Мнение от mivanov86 » 19 дек 2011, 19:18

Днеска ходих до Бяла и още като излязах от Варна ми светна червената лампа. Написа Engine Systems failed и колата рязко намали. Този път шум и виене нямаше, а турбото спря внезапно. Карах 1км докато намеря отбивка. Промяна нямаше. Огасих колата изчаках 1мин и запалих. Турбото пак заработи. След 5мин отново спря, пак загасих и т.н. няколко пъти. Накрая карах без турбо около 40км. Спрях, имах работа. Навръщане около 20мин колата работеше без проблем, после пак взе да свети лампата и съответно да карам чист дизел.
Имаше моменти, когато лампата не светваше, но се усещаше как турбината ту се върти, ту спира. Съответно и ускорението.
Нещо и стана на тая кола. В Сряда съм в МотоПфое, този път във Варна.
Турбоната има ли някви датчици или нещо свързано с компютъра? Може ли да се сложи турбина от 90к.с на 109к.с? Възможно ли е тея да са ми сложили такава в МП Люлин?
ПС, днес изминах точно 4000км с новото турбо.
Изображение

GTX
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 19 дек 2011, 18:56
Модел на автомобила: -
Status: Извън линия

Re: Турбото си замина :(

Мнение от GTX » 19 дек 2011, 19:51

колега турбото когато даде фира си личи по много причини след продължително каране и връщане на газта зад колата става облак от сиво син дим, самото турбо издава особен шум и колата става адски тромава... огледай хубаво вакууми и прочие.. незнам как се управлява турбото при форд дали е със соленоид или е фреефлоат... ако имаш достъп до турбото свали маркуча койото отива към всмукателния колектор (студената част на турбото) ако е омаслено там не е добре. Но по описанието ти за мен това е някои спукан вакуум :)
А за това дали може да са ти сложили друго турбо да стига фланеца да е същия и downpipe-a (иначе е много играчка).

vvasilev
потребител
потребител
Мнения: 517
Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
Местоположение: В. Търново
Status: Извън линия

Re: Турбото си замина :(

Мнение от vvasilev » 19 дек 2011, 20:05

S_C написа:Според мен,просто разкарай тая кочина и си вземи нормална бензинова кола.Сега е заминала турбина,чиято цена е колкото половината кола.Утре започват свещи,помпа...и така в тоя списък абсолютно всички идиотщини,вложени от производителите с едничката идея да направят дизелов двигател,достатъчно малък за да може да се сложи в кола.Правят го от сума години с ясното съзнание,че нафтата не е гориво за автомобили.Ми няма как да стане...това е гориво за камион ,дето е с десет литра двигател,турбината му е с размер колкото целия двигател на Фокуса,работи на зверски налягания...ама и издържа,защото механиката му е много по-груба.В колата всички размери на детайли трябва да се намалят три-четири пъти,като с спазят същите изисквания за луфтове и разширения на материала.Ми няма как да стане...икономията от гориво на печката я изсипваш после при майстора за труд и части.Сега новите пък имат електроника като бензиновите.И къде е ползата от цялата работа?
Фърляй и си вземи нормална кола,преди да си си усмърдял живота за месеци напред с тая нафа.
Излез с това мнение пред Евронюз и всички др. световни новинарски агенции и разкрий страшната заблуда в автомобилната индустрия. Нафтата е само за трактори...излъгани сме :shock:

Към колегата с Фокуса - на колко км. купи автомобила?

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото си замина :(

Мнение от S_C » 19 дек 2011, 20:46

Ами ....нека не е само за трактори.Ама до тука колегата "виси" с едни 1500 лева и пак няма кола.Това са фактите около дизела.Иначе теории много.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото си замина :(

Мнение от ЯЛТА » 19 дек 2011, 21:05

mivanov86 написа:.
Може ли да се сложи турбина от 90к.с на 109к.с? Възможно ли е тея да са ми сложили такава в МП Люлин?
.
Турбото на Мондео МК-1 и МК-2 са различни или поне захващането им,- вървят си в комплект с тръбите и интеркулера, така че ме съмнява да стане на Фокуса.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

vvasilev
потребител
потребител
Мнения: 517
Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
Местоположение: В. Търново
Status: Извън линия

Re: Турбото си замина :(

Мнение от vvasilev » 19 дек 2011, 21:43

S_C написа:Ами ....нека не е само за трактори.Ама до тука колегата "виси" с едни 1500 лева и пак няма кола.Това са фактите около дизела.Иначе теории много.
Да. Прав си ама не съвсем:) Това са фактите около този дизел. Ха ха ха.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Турбото си замина :(

Мнение от mrdds » 20 дек 2011, 09:40

За съжаление от "другия" дизел вече колите са по на 15г и купетата им се разпадат.
От където и да го погледнем по-нова кола е с проблемен дизелов агрегат.Турбини,налягания,електроники всякакви технологии за подобряване на мощността от един и същ обем.

Няма лошо,но да го вземеш чисто нов,да го караш 200 000км- 5г. и да го изхвърлиш. _friends_

Потребителски аватар
mivanov86
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 28 окт 2011, 11:12
Модел на автомобила: Ford Focus II 1.6TDCI, 109HP, Renault 19 Chamade 1.8mi
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Турбото си замина :(

Мнение от mivanov86 » 20 дек 2011, 13:41

Колата я взех на 93000, сега е на 99000. От 2 месеца я имам. Други проблеми съм нямал. Взех я с характерното свистене на турбото. После взе да се чува доста силно (мислих, че е от ниските температури), да ама накрая взе да стържи и го смених. Работи добре 4000км и вчера изведнъж светна лампата и спря. Сега работи когато си иска. Веднъж като се появи грешката, трябва да се спре, да се изчака около минута и пак да се запали колата. След това може да работи 1мин, може да работи и 30мин :)
Да видим утре какво ще кажат...
Според мен това турбо ще е някъв ментак (макар, че пише гарет) или пък не са го монтирали/конфигурирали с компа, както трябва.
Другото странно е, че с новото турбо, колкото и да зоря колата, свестене не се чува (това не ми се струва нормално).
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Турбото си замина :(

Мнение от nikolovvd » 20 дек 2011, 14:15

mivanov86 написа:... колкото и да зоря колата, свестене не се чува (това не ми се струва нормално).
Точно така трабва да работи турбото. Почне ли да се чува, вече е тръгнало. Провери си всички съединения около турбината. Може като са работили да са напукали някое съединение.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Турбото си замина :(

Мнение от HACKO » 20 дек 2011, 14:57

mivanov86 написа:Колата я взех на 93000......
Ей срам нямат вече джамбазите, средния пробег на година, при кола карана в Западна Европа е 30-50хил.км. за Бензин и 50-70хил.км за Дизел.
Направи рекламация и диагностика, че това изглежда като проблем с дебитомера.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

GTX
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 19 дек 2011, 18:56
Модел на автомобила: -
Status: Извън линия

Re: Турбото си замина :(

Мнение от GTX » 20 дек 2011, 15:52

HACKO написа:
mivanov86 написа:Колата я взех на 93000......
Ей срам нямат вече джамбазите, средния пробег на година, при кола карана в Западна Европа е 30-50хил.км. за Бензин и 50-70хил.км за Дизел.
Направи рекламация и диагностика, че това изглежда като проблем с дебитомера.
Колега ако е дебитомера няма ли колата при топъл мотор да има сериозна липса на мощност и да работи доста богато ?

jorko_70
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 14 апр 2009, 22:41
Модел на автомобила: Mondeo MK4 2,0 TDCi; Mondeo MK3 2.0 TDCI; Escort 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Турбото си замина :(

Мнение от jorko_70 » 26 дек 2011, 21:11

Не пишеш какво ти светва на таблото. Ако символа за подгряване започва да мига, значи е проблем с горивната система. Колата се "спъва", защото двигателя минава в "авариен режим". Пробвай след изгасване, веднага да запалиш пак, ако изчиства грешката и работи нормално, почти сигурно е, че причината е в дюзите. На тези двигатели, това им е най-често срещания проблем.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото си замина :(

Мнение от diesel1.6 » 27 дек 2011, 00:48

А защо ходиш в Мотопфое? Като си във Варна, отиди в Моторконсулт. Където и да отидеш, след като ти приемат колата и те отпратят, дюзите ти ще отидат при тях са възстановяване :D: , а надценката ще е за твоя сметка.

Потребителски аватар
mivanov86
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 28 окт 2011, 11:12
Модел на автомобила: Ford Focus II 1.6TDCI, 109HP, Renault 19 Chamade 1.8mi
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Турбото си замина :(

Мнение от mivanov86 » 27 дек 2011, 23:19

Ами след смяната на турбото в МП Люлин и след проблемите в малко по-горния пост, бях в МП Варна. Взеха ми 54лв за диагностика и закачане на колата към компютър. Чаках 2ч и накрая ми казаха, че колата е перфектна. Вярно е, че след това проблеми съм нямал. Колата има мощност, но все ми се струва, че не е както със старата турбина. Т.е преди на пета скорост от 80 като натисна и отиваше до 160 като ускоряваше много бързо. Сега като съм на 80, ако искам бързо да ускоря, давам на 4та отивам до 100 и после давам на 5та и пак ускорява бързо. Демек към 2200 оборота е пика, преди беше към 1800.
Тея от МП ме питаха, като съм имал проблеми с турбината дали е било дъждовно. Аз им казах, че беше много дъждовно и те казаха "Еми начи се е намокрил някой датчик" :> Така приключи всичко.
След това съм нямал проблеми.
ПП казаха ми към 10ти януари да отида в МП, за да ми монтират някви предпазители под бронята. Някой Фокуси фабрично излезли от завода без такива и сега имало няква кампания и безплатно ги монтирали. Може да е полезно за някой колега със същия Форд.
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбото си замина :(

Мнение от S_C » 27 дек 2011, 23:33

...това с датчика...да знаеш,че е голяма глупост...те ако отказваха всеки път като се намокрят,една кола в движение нямаше да е останала на пътя.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
mivanov86
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 28 окт 2011, 11:12
Модел на автомобила: Ford Focus II 1.6TDCI, 109HP, Renault 19 Chamade 1.8mi
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Турбото си замина :(

Мнение от mivanov86 » 28 дек 2011, 00:07

S_C написа:...това с датчика...да знаеш,че е голяма глупост...те ако отказваха всеки път като се намокрят,една кола в движение нямаше да е останала на пътя.
Голяма е, съгласен съм...

Един сайт намерих добър, доста работи са обяснени.
http://www.turbos-hoet.com/turbos/instr/instr.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.turbos-hoet.com/turbos/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=-feNbqBcF0I" onclick="window.open(this.href);return false;
Изображение

sky
потребител с
потребител с
Мнения: 35
Регистриран: 08 окт 2011, 14:39
Модел на автомобила: Ford Focus Ghia MK2 1.8 TDCi
Status: Извън линия

Re: Турбото си замина :(

Мнение от sky » 12 яну 2012, 01:50

Това си е егати преживяването. Ако искаш може да се видим да сравниш с мойта. И аз я имам от няколко месеца и засега нямам проблеми. Мойта обаче е 1.8 115 коня.

Пиши ми едно лично да се разберем.

Потребителски аватар
mivanov86
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 28 окт 2011, 11:12
Модел на автомобила: Ford Focus II 1.6TDCI, 109HP, Renault 19 Chamade 1.8mi
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Турбото си замина :(

Мнение от mivanov86 » 27 юни 2012, 20:12

айде пак старата песен на нов глас..
Прибирах се от Слънчев бряг, някъде посредата срещнах дъжда. Минах през една локва и 200м след това "Engine systems failed". Гасях и пак след 20сек грешка.
Чак към Варна се оправи и колата тръгна..
Според вас може ли пътищата за изгорелите газове да не са добре оплътнени и от там да "губи" турбо тягата.. нямам думи. Да си бях взел нова кола на изплащане по-евтино щеше да ми излезе..
Изображение

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: Турбото си замина :(

Мнение от traqn_savov » 02 юли 2012, 07:03

Doin написа:Сериозна, стабилна фирма, официален представител... а се държат като квартално гаражче.

хората за да ти дадат гаранция трябва да ти вземат пари много ясно...

В кварталното гараж-че ще отидат от моргата ще вземат една турбина за 300 лева ще ти я сложат за някакви никакви пари и ще караш още многооо...

Ама ти си се решил да се набуташ в голям сервиз, сега като почнат режийни простотии фактурки таксички усложнения най накрая ще излезе че имаш да даваш 3000 лева...

Аз мислиш че не съм работил в голям сервиз ли... там няма старо всичко ново.....

Шефа няма да ти кажа в кой голям сервиз, ме предупреди всичко каквото те съмни се сменя само с ново, и естествено закупува се от нашият магазин, а в тяхният магазин натценката беше 100% ама хората си плащаха чинно.....
Така че не ми ги хвалете големите сервизи моля...

Единственно за диагностика са добри, понеже дерат яко и могат да си купят най новата и скъпа диагностична апаратура...

че и няма да ти дадат колата докато не си платиш, ще ще ти вземат и за паркинг място където ти стои колата...


:lol: :lol:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
mivanov86
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 28 окт 2011, 11:12
Модел на автомобила: Ford Focus II 1.6TDCI, 109HP, Renault 19 Chamade 1.8mi
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Турбото си замина :(

Мнение от mivanov86 » 02 юли 2012, 17:47

взеха яко пари и колата пак не върви..

и понеже съм във форум на Форд може да ме оплюете, но кола с толкова проблеми не бях срещал. Приятелите ми викаха, абе недей Форд, не е добре. Ама аз викам "Абе много яка колата"
Вече при мен с пълна сила върви поговорката "Най-добрият Форд е продадения" :) Но немога да намеря и на кой да го продам... За сметка на това се обезценява главоломно от Октомври 2011, когато бяха по 9-10-11к, сега са паднали на 6-7-8к...
То не бяха турбина, ръжди, сега термостат, сумати фабрични недоизкусурени неща... Това кола 2005 на 100000км. Някви странни различни и случайни проблеми се появяват и сами си минават. Никой не може да ги диагностицира... В Мото Пфое само пари вземат, работа никва не вършат. Пълно разочарование.
За сравнение предната кола Рено 19 за 10 години почти нищо не сме сменяли - само по ходова част.
VW Golf 4 имам опит, обслужването в Автотрейд е класи над Мото Пфое.. Пак вземат яко пари, но поне ти решават проблемите. А и Голф-а е доста по-здрав.
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта