Трудно студено палене на Escort 1.6 16V Zetec
Публикувано: 09 дек 2011, 23:07
Здравейте,
не съм писал скоро във форума, но форда почва да ми лази по нервите. Симптомите са следните: Когато е студена - след повече от 3-4-5 часа на място (когато е студено) или цяла нощ (дори и през лятото го прави), при първото палене всичко е наред - вдига 1500-2000 оборота и след 5-6 секунди тръгват да падат до 1400-1500, след което се получават леки вибрации и при опит да паднат оборотите на нормалните за празен ход не успява да ги задържи и гасне. Когато е топло времето (макар че колата се държи под земята), при следващото палене тя вдига пак обороти, но не гасне, а се мъчи като тръгнат да падат, но когато е студено второто палене е като глухо - като дадеш на контакт помпата вдига (чува се), тръгва да върти, но самото въртене е сухо без да се осъществи паленето. На третия път вече пали и като потеглиш ако дадеш съединител или спреш е 70% вероятно да оборотите да отидат на 0. Когато загрее, проблем със задържането на обороти няма, но все пак се усеща че не са стабилни (в някои случаи трепери мотора, друг път е тих). Когато караш, в момента в който пуснеш педала, се усеща как леко те дръпва напред и мотора притреперва, започва да убива скоростта.
Направеното до сега е: диагностика, която показа, че компютърът отчита че акумулатора не се зарежда като хората (пише че се зарежда на 12,5 волта, а като сложиш мултицета са близо 14), пише че ламбда сондата не работи, а оттам че е на бедна смес и действително мирише на недоизгорял бензин. Акумулатора е чисто нов, моторчето на празния ход работи (прочиствано е, а и когато се пусне колата да се диагностицира то си вдига оборотите по план там на програмата). Тестваха ламбда сондата (с подгрявка е, 4 кабела) и казаха, че тя работи, компютърът и пращал сигнал при контакт и тя работи, но той не я отчита (показваха ни и графика). Пробваха да махнат маф сензора, като веднага се получава разлика с предишното състояние, моторът започва да тресе, като я включиш пак си се връща "като хората". Посъветваха ни, че проблемът може да е от кабелите към компютъра или от самия него, като най-лесния начин да се тества било да се намери същия компютър и да се види с него как ще е. Иначе колата извънградско гори 6,1/100 бензин, но градско не съм я засичал и ако на всяко кръстовище мирише на недоизгорял бензин (бедна смес), то разхода не е много малък. Проблемът е доста дразнещ, особено при доста въртене цяла зима и към края на зимата, като колата се кара почти само градско зимата и не може да си направи отново всичкия ток се случва да остане без ток. Правеше го и със стария акумулатор, и с новия. Новият за сега не е падал, но за стария се знаеше, че поне веднъж зимата няма да разчиташ на него.
Въпросът ми към вас е имате ли някакви идеи какво може да бъде, а и някой друг сблъсквал ли се е с този проблем?
Благодаря предварително, надявам се да не съм пропуснал нещо, но ще допълвам при нужда.
не съм писал скоро във форума, но форда почва да ми лази по нервите. Симптомите са следните: Когато е студена - след повече от 3-4-5 часа на място (когато е студено) или цяла нощ (дори и през лятото го прави), при първото палене всичко е наред - вдига 1500-2000 оборота и след 5-6 секунди тръгват да падат до 1400-1500, след което се получават леки вибрации и при опит да паднат оборотите на нормалните за празен ход не успява да ги задържи и гасне. Когато е топло времето (макар че колата се държи под земята), при следващото палене тя вдига пак обороти, но не гасне, а се мъчи като тръгнат да падат, но когато е студено второто палене е като глухо - като дадеш на контакт помпата вдига (чува се), тръгва да върти, но самото въртене е сухо без да се осъществи паленето. На третия път вече пали и като потеглиш ако дадеш съединител или спреш е 70% вероятно да оборотите да отидат на 0. Когато загрее, проблем със задържането на обороти няма, но все пак се усеща че не са стабилни (в някои случаи трепери мотора, друг път е тих). Когато караш, в момента в който пуснеш педала, се усеща как леко те дръпва напред и мотора притреперва, започва да убива скоростта.
Направеното до сега е: диагностика, която показа, че компютърът отчита че акумулатора не се зарежда като хората (пише че се зарежда на 12,5 волта, а като сложиш мултицета са близо 14), пише че ламбда сондата не работи, а оттам че е на бедна смес и действително мирише на недоизгорял бензин. Акумулатора е чисто нов, моторчето на празния ход работи (прочиствано е, а и когато се пусне колата да се диагностицира то си вдига оборотите по план там на програмата). Тестваха ламбда сондата (с подгрявка е, 4 кабела) и казаха, че тя работи, компютърът и пращал сигнал при контакт и тя работи, но той не я отчита (показваха ни и графика). Пробваха да махнат маф сензора, като веднага се получава разлика с предишното състояние, моторът започва да тресе, като я включиш пак си се връща "като хората". Посъветваха ни, че проблемът може да е от кабелите към компютъра или от самия него, като най-лесния начин да се тества било да се намери същия компютър и да се види с него как ще е. Иначе колата извънградско гори 6,1/100 бензин, но градско не съм я засичал и ако на всяко кръстовище мирише на недоизгорял бензин (бедна смес), то разхода не е много малък. Проблемът е доста дразнещ, особено при доста въртене цяла зима и към края на зимата, като колата се кара почти само градско зимата и не може да си направи отново всичкия ток се случва да остане без ток. Правеше го и със стария акумулатор, и с новия. Новият за сега не е падал, но за стария се знаеше, че поне веднъж зимата няма да разчиташ на него.
Въпросът ми към вас е имате ли някакви идеи какво може да бъде, а и някой друг сблъсквал ли се е с този проблем?
Благодаря предварително, надявам се да не съм пропуснал нещо, но ще допълвам при нужда.