Страница 1 от 1

Чукане в гърнето на катализатора.

Публикувано: 08 авг 2006, 20:43
от evg2
От една седмица забелязвам че при запалване и форсирване от ниски до средни обороти се чува притракване в първото гърне където е елемента на катализатора няма никакви други отклонения от работата на двигателя освен тоя шум.Някой има ли идея какво се прави като изключим най лесния отговор "смяна с нов".
Мондео 93 -2.0 комби

Публикувано: 08 авг 2006, 23:15
от orlinm
Имаше една тема гледах тук в която един пич каза, че като отворил въпросното гърне едната пита на катализатора се била отлепила и се мандахерцала. Та явно е възможно фордовските катализатори да правят така. Не се повреждат, а просто се 'откачат'.

Публикувано: 08 авг 2006, 23:42
от venom4o
При моята сиера някой ме е изперварил и е отворил катализатора и е махнал питите вътре... При мен това е просто една кутия в момента

Публикувано: 09 авг 2006, 08:42
от demiro

Re: Чукане в гърнето на катализатора.

Публикувано: 09 авг 2006, 12:51
от kEFi
evg2 написа:От една седмица забелязвам че при запалване и форсирване от ниски до средни обороти се чува притракване в първото гърне където е елемента на катализатора няма никакви други отклонения от работата на двигателя освен тоя шум.Някой има ли идея какво се прави като изключим най лесния отговор "смяна с нов".
Мондео 93 -2.0 комби
Катализатора си е заминал. Добре е до го оправиш в най-скоро време (изтърбушване или смяна с резонаторно гърне) за да не запуши всички гърнета до края, демек да не сменяш и тях!
Ама преди това огледай да не се е откачил някой закрепващ елемент...

Публикувано: 12 авг 2006, 02:20
от gmivanko
Ми може да пробваш като се качи някой да запали колата и да й даде газ, така както ти усещаш, че тропа, а ти (или някой друг) да клекнеш под колата и да чуеш дали е от вътре на гърнето (катализатора) или чукането е от вънка т.е. бие някъде в къпето. Може да пробваш да задържиш самото гърне или тръбата за да не бие толкова и да пробваш дали ще се чува.
Ако чукането е от вътре, то значи трябва или да се изтърбуши или да се смени с резонансно гърне (за да не ти бърка Ламбда сондата а от там и нормалната работа на двигателя)
А ако чукането е отвън, значи или ти се е скъсала някоя закрепваща гума (или някой го наричат "ластик") или ти се е закривило някое гърне поради разхлабено съединение (муфа).

Публикувано: 12 авг 2006, 13:54
от evg2
Притракването е вътре в гърнето,доколкото съм виждал такива елементи са били тотално запушени или поне частично,още не съм виждал саморазрушен /не казвам че е невъзможно/.
Някой има ли на инфо за цената на нов?
Благодаря Ви за всички мнения.

Публикувано: 23 авг 2006, 21:59
от evg2
Проблема е решен,катализатора се състои от две части втората на изхода към другите гърнета беше отстранена тракането изчезна няма никакви други проблеми.