Моментна загуба на мощност

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
yorki_man
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 окт 2010, 09:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Ghia, Ford GALAXY 2.3
Местоположение: Лясковец
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от yorki_man » 15 май 2012, 16:19

Със жило съм на педала.
Един майстор ми подхвърли да видя пак МАФ датчика и има съмнения да не би някоя от инжекциите да се е зацапала и да подава постоянно бензин и дори по време на газ като карам и от там да ми се дави леко на ниски обороти. Вече се чудя какво да я правя!
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от OgiDogi » 15 май 2012, 19:42

yorki_man написа:Със жило съм на педала.
Един майстор ми подхвърли да видя пак МАФ датчика и има съмнения да не би някоя от инжекциите да се е зацапала и да подава постоянно бензин и дори по време на газ като карам и от там да ми се дави леко на ниски обороти. Вече се чудя какво да я правя!
Спираш подаването на бензин - махаш предпазителя на помпата или при възможност, изключваш куплунга към нея (ако към същият предпазител има закачени и други неща).
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

yorki_man
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 окт 2010, 09:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Ghia, Ford GALAXY 2.3
Местоположение: Лясковец
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от yorki_man » 15 май 2012, 21:48

Благодаря на всички отзовали се! Понеже не съм човек който лесно се отказва особено от техниката пък и искам да покарам тази машинка със 136к.с. под капака и продължих да пробвам. Ами днес като се връщах от работа откачих куплонга на МАФа и покарах. Ами страшна кола, напълни ми душата както по рано. Развърта до 5500 невероятно бързо и качествено на 1-2-3 за 4та свърши отсечката. Ами какво значи това сега - трябва да сменям темата маи и да се местя при МАФ датчика. Уж го чистих, пък като се замисля дали не се случи моето придърпване след почистването, но не мога да се сетя. Майстора ми каза карай така - ще ти кажа какво ще правим. Ами ще ви държа в течение. Ако пък някой иска да посъветва нещо - приемам идеи.
Последна промяна от yorki_man на 16 май 2012, 22:08, променено общо 1 път.
Изображение

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от z42 » 16 май 2012, 11:04

Значи, виновника при мене за пропадането на оборотите изглежда наистина е ТПС-а. Но да карам под ред.
ТПС-а е проверяван с омметър още в началото на одисеята и уж беше наред. Освен това някак си бях го изключил логически като потенциален "крадец на обороти на празен ход"... Сега трябва да си преосмисля сложната логика, къде се пука. (Много ми се ще да е така, защото ако е виновен за "кражбата", ТПС-а става най-вероятния виновник и за причиняването на "тежката телесна повреда" на принудителния празен ход...)

1. Откачихме МАФ-а на работещ двигател. Колата започна да си прави пропаданията на оборотите въпреки хладното време (нищо ново до тук, това съм го правил и преди).

2. За пробата без МАФ и ТПС се наложи да изгася, понеже до буксата на ТПС-а просто не може да се стигне, без да е махнат целия въздуховод (барабар с МАФ-а температурния сензор на входящия въздух).
Запалих и разкачихме и ТПС-а. Колата не изгасна, а продължи да си работи все едно нищо не е станало!
Без МАФ, без температурния сензор на входящия въздух и без ТПС си работеше съвсем равномерно, без пропаданията!
Без двата сензора (МАФ и ТПС) не съм карал, само на място пробвахме, затова не мога да дам описание на динамичните характеристики на колата без тях.

3. Изгасих и навързахме обратно въздуховодите, филтъра, МАФ-а и темп. сензор. Двигателя си пее.
Покарах към километър - същото. Днес навъртях още 10 км без ТПС - пак така. При мен явно ТПС-а не си е заминал напълно (което щеше да е доста странно), а от време на време "лъже". Има и други разлики без ТПС, освен че ги няма пропаданията.

Специално ще се спра на разликата между със и без ТПС , защото може да даде идея на други с подобни симптоми... (следва продължение!)
- Понякога може да има по-осезателно прихлъцване ли да го нарека, разлюляване ли - при смяна на предавки, при потегляне или при по-рязко натискане на газта. Това е по-незабележимата разлика.
- По-забележимата е, че когато изключа от скорост в движение при обороти някъде над 2500, те остават високи много дълго време, в случая беше на практика до спирането на следващия светофар или кръстовище, или докато включа на скорост.

Притеснявах се, че без ТПС може да е много бедна сместа и да е опасно за клапани и пр. или да е много богата и да вреди на ламбдата или катализатора и пр. Оказа се, че компа трябва да прави богата сместа (което е логично за авариен режим). Увериха ме, че не е проблем да си карам така няколко дни ако не ме притеснява разхода, който може евентуално да е позавишен. Щом е безопасно за колата и за народа, бих карал така няколко дни. Интересно ще ми е да видя и какъв разход ще даде.

За протокола: И вчера и днес след 5 -10 км като спра на място след известно време се усеща една лека неравномерност, по-отчетливо на бензин. Но го няма онова отчетливо притрисане и пропадането на оборотите. Най-голямото отклонение в случая е когато пуска перката на радиатора - падат примерно 100-тина оборота и се качват пак. 1-2 пъти ми се стори че не чух включване на перката тогава, но може само да не съм я чул. Това може да е неоправен проблем (примерно имам на дневен ред нещо по джаджите към пистовия ремък за оправяне), допълнителен проблем, а може и да си е нормалната неравномерност на 16 клапановия мотор, знам ли.
За пореден път се убеждавам, че за да може като си тръгне нещо, да се открива с обозрими усилия, всичко по колата трябва да се държи в изрядност и че човек трябва да си познава много добре колата и да си я слуша докато кара.

Update 2012-05-16
Колегата ми свали ТПС и направо го отвори, защото така или иначе го бяхме нарочили за смяна. Сигналната писта вътре е изорана при празния ход, не знам още колко е щяла да изкара докато се прекъсне съвсем (сега като го мерих пак с омметъра на студено - държи се прилично гадинката). Колегата забеляза, че май контактните пластинки са монтирани на обратно и задират вместо да се плъзгат по повърхността и може би става дума за заводски дефект, който води до къс живот на потенциометъра.
Колкото повече мисля обаче, толкова по-малко оптимист съм, че като сложим новия потенциометър ще ми се оправят всички проблеми (особено ППХ). Дори и в този си окаян вид, ТПС-а се опитва да работи, а нормален ППХ не се появява и изчезва, а просто липсва... Лошото е, че това с ППХ може да е бъг във фирмуера.

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от z42 » 18 май 2012, 01:57

След 10-тина км с нов ТПС имам чувството, че колата се роди! Превключва толерантно, без лашкане при не много подходящи обороти, ускорява си чевръсто, реагира адекватно при ръчкане.
Този път за всеки случай го обезточихме компа за половин-един час - да не се чуди, ами да забравя какво е научил тия дни и да почва наново да учи.

Колкото до ученето - към 80 км карах без ТПС и накрая тая кола сякаш се изхитри и почна да си върви както когато си го имаше, но без пропаданията на оборотите. Даже днес докато беше още без ТПС-а, не забелязах да ми задържа обороти при изключване от скорост при над 2500 оборота.

За съжаление, опасенията ми че ППХ е друга бира и че за липсата му трябва да търсим по-брутална причина, се оправдаха - все още не включва преди 3500 оборота. Колегата ми смята, че като се пообучи компа, може и да се появи, но интуицията ми казва, че няма.

Това е напуканата бобина, която явно при грубиянския тест сдаде багажа окончателно:
DSCF2096-bobina2.jpg
напукана бобина
Другата имаше подобен вид и до последно се държеше, но я пенсионирах и нея.

Това е ТПС-а:
DSCF2108-tps.jpg
ТПС
Има два вида според посоката на въртене на оста - по часовниковата стрелка и срещу нея. Този е по часовника и доколкото разбрах, буквите "DA" в номера идентифицират посоката.

Тук е с дросела:
DSCF2109-drosel-tps.jpg
дросела с ТПС-а
Клапата май скоро пак ще е за почистване. Педи максимум 2 хиляди км да е почиствана, това нормално ли е?

ТПС-а разглобен:
DSCF2118-tps-open.jpg
ТПС-а отворен
Пътечките на потенциометъра на ТПС-а:
DSCF2114-tps-tracks-.jpg
пътечките на потенциометъра на ТПС
На мястото на празния ход долната е изорана до метал. Може да има прекъсвания, а може и само грапивините да са достатъчни за ефекта върху оборотите.

Контактните пластинки на плъзгача на потенциометъра:
DSCF2111-TPS-pins.jpg
контактните прастинки в ТПС
Вижда се как на едната тройка (тази, която контактува с долната пътечка), са й "пълни ноктите" с "боклуци", вероятно остърган материал от пътечката.
DSCF2111-TPS-pins-big-.jpg
пластинките отблизо
(15.84 KБ) Свален 249 пъти
Единият контакт от другата тройка е грубо изкривен, не съм сигурен дали не се е изкривил при отварянето, защото не видях аномалии по горната пътечка - имаше три фини и равномерни успоредни следи по нея.
Най-интересното тук е посоката на кривината на контактните пластини - вместо да опират със заоблената част, те се трият с върховете си, точно все едно дерат с нокти пистите на потенциометъра. И аз и колегата ми, и други колеги сме единодушни, че това не може да е била идеята на проектантите. Т.е. смятаме, че най-вероятно става дума за заводски дефект.
Не е невъзможно дори изкривената пластинка да е по тази причина - да е задрала твърде много. Не намерих доказателства за тази хипотеза върху пистите и ако е вярна, то случката трябва да е станала съвсем наскоро.

Държа да подчертая, че и аз в момента, и колегата ми преди, не открихме нищо подозрително с омметъра! Т.е. тезата, че ако върви плавно, е ОК, е доста пресилена. За твърдението "мериш в началото и в края и ако е добре, спестихме 30 лв", да не говорим! (не са 30 лв, ама това е друга тема) Използвали сме цифрови волтметри, но сме въртели оста много бавно и вниматлно - не се лови неравномерността! На осцилоскоп по принцип би трябвало да се види обаче.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от HACKO » 18 май 2012, 07:37

Не си хванал проблема, заради цифровия Оммер, много е инертен. Със стрелкови уред се хваща.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от z42 » 18 май 2012, 11:38

Стрелковия уред за жалост беше затрупан на тавана отдавна, защото сигурно е на 25 години вече и нещо беше почнал да прекъсва и той (такъв е живота).
Между другото, имах идея да го включа за тест на входа на аудиоусилвател - ухото е много по-чувствително към този тип аномалии от стрелката, но нямах време (трябваше да се налепят няколко чарка на пробна платка) и направих теста, като просто го вързах на входа, но като не чух пукане и зарязах опита. Мисля, че в този метод за проверка има хляб и може би си струва усилията да се рафинира така, че да открива такъв проблем.

Потребителски аватар
niki_nikolaev
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 27 май 2011, 15:49
Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г.
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от niki_nikolaev » 18 май 2012, 11:49

Вадене на датчици и оправяне на колата >:D<: , такова нещо няма. При вадене на датчици, може да се постигне само трупане на грешки и нищо друго. Щом има проблем той се търси. Пробвания от типа "откачи ТПС-а", а не се оправя не е от него; после температурния; после всички и така докато свършат- всъщност какво правите, трупате безброй грешки в компа и той никога няма да тръгне. Тази версия я правят хора, нямащи си хабер от коли. За това истинските майстори не вадят датчици, а ги проверяват чрез техни методи. Вкарването на колата в авариен режим, значи авариина работа, а ннеее оправянето и! Това че вървяла по-добре от преди, изобщо не е така.
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от z42 » 18 май 2012, 12:05

Ники, извинявай, но такива майстори дето нищо не обясняват, понеже ревниво си пазят ноу-хау-то, обикновено губят доверието на клиента и той отива при аматьори, които обаче чистосърдечно се опитват да му намерят корена на проблема, без да се правят на велики. Или почва сам да си го бори.
Имам отговорност към хората, които возя в тая кола и когато имам избор, няма да я оставя да се ровят в нея непознати хора, без да ми казват какво и защо пипат вътре. Живота на толкова човека колкото събира колата плюс неограничен брой други на пътя може да зависи от това.
Все едно да ида на доктор - почне ли да ми се прави на велик и да ме убеждава, че моето здраве било негова, а не моя работа, аз лично бягам далече от такива доктори!
Нищо лично, просто споделям.

ПП. А за аварийните режими може цяла тема да отворим, би била доста полезна!
Последна промяна от z42 на 22 май 2012, 22:54, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
niki_nikolaev
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 27 май 2011, 15:49
Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г.
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от niki_nikolaev » 18 май 2012, 12:20

z42 написа:Ники, извинявай, но такива майстори дето нищо не обясняват, понеже ревниво си пазят ноу-хау-то, обикновено губят доверието на клиента и той отива при аматьори, които обаче чистосърдечно се опитват да му намерят корена на проблема, без да се правят на велики.

ПП. А за аварийните режими може цяла тема да отворим, би била доста полезна!
Майсторите могат да ти обяснят какъв е бил проблема, но да ти кажат как са го установили, не са длъжни(тава им е професията да намерят и да го отстранят). Това си е тяхна работа. Освен това понеже съм работил в сервиз преди, много мразя клиентите да досаждат:
-Ама ти сега какво правиш?
-Защо?
-Какво ще промени,като го направиш?
Като ти надуят главата и ги гониш,защото те не само искат да знаят, а после и сами колите си оправят.
А кои казва за аматъори, има си свестни майстори, ама повечето с твоето мислене обикновено не им се дава пари(в общия случай, не във всеки, да не се обиждаш). Майсторите ги има,но са много,много малко добрите и свестните.

За авариините, хубаво ще отвориш тема, но с каква идея? Аварииния режим има две задачи- Да покаже, че колата не и е в ред нещо; Другото е в някакъв режим да се придвижи тя до сервиз. А какви неща водят до авариен режим, оставал съм учуден...(изгоряла лампа на ЕЦУ-то; датчици, те са ясни; малко гориво в резервоара и оттам недостиг и трупа грешка, търсене два дни на проблема и накрая, опа няма гориво в резервоара+ изгорял бензиномер+ един датчик и ще запали,ама никога.) А новите коли са пълни боклуци в това отношение, скоро сигурно ще минават в авариен режим, като на шофъора му се яде.
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от z42 » 18 май 2012, 12:30

Значи наистина някои хора досаждат, не разбират, скучно им е и пр. и ти се качват на главата. Не говоря за тях.

Не е нужно всичко да му кажеш на клиента, а това, което е важно и което може да смели, разбира се.
А че някой ще иде да си оправя сам колата ако научи нещо от тебе - това не е така. Два пъти един и същи проблем трудно ще се прояви пак. По-скоро следващия път ще е нещо друго и човека като знае, че разбираш и може да ти се има доверие, пак при тебе ще дойде, няма да се прави на майстор, защото знае че не разбира колкото тебе и може да оплеска нещо. И други клиенти ще ти прати освен това...

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от z42 » 23 май 2012, 14:20

Сметнах си разхода от периода без ТПС:
Изминал съм тогава по най-добро приближение 161 км (грешка до няколко км.) само на газ, за което ми е изгорила 29-30 литра. (дозареждане до пълна бутилка), като еветуално може да са отишли до 2-3 литра в работа на място (това бях подценил малко).
55 км от тия 161 са без ТПС, останалите - със (повечето с дефектния).
Среден разход 17-18 л / 100 км.
15 км някъде съм карал без ламбда сонда - дават че тогава може разхода да е към 30% отгоре, т.е. да съм изгорил 2.5 литра така.
Ако се приеме че със ТПС ми е горила 15.3 / 100, получавам че за останалите 91 км ми е изгорила към 14 литра.
Изваждам горните от 29-те литра и за 55-те км без ТПС остават 9.5-11.5 литра или 17-21 л/100км, т.е. някъде между 12 и 40 % завишен разход. Доста неточно, но все-пак тенденцията се вижда.

С новия ТПС за изминати ок. 600 км извънградско и малко селско (разбирай 50-70 км/ч и по-малко по тесни разбити пътчета) разхода ми беше от сорта на 10.5 л/100км. За сравнение - до Варна ми даде към 9.8 л/100, т.е. както и можеше да се очаква, такъв тип дефект в ТПС-а не ми се е отразявал доловимо върху разхода.

ПП. Аварийните режими са интересни по много причини. Идеята е, че човек първо трябва да се усети, че колата му е в такъв режим. Примерно моята кола, както се оказва, в доста случаи е много трудно да разбереш кога е в авариен режим, ако не й обръщаш специално внимание. Явно са го мислили хората, не е са само колкото да те закара до сервиза. Съвсем спокойно ще си караш направо без МАФ или без ТПС, или с ламбда на изпроводяк, или без някой температурен сензор и даже няма да се усъмниш, че на колата нещо й има. И както моята си няма лампичка "Check Engine" на таблото, може да си я караш така с години - чак докато се скапе още нещо и компа вече да не може да компенсира само по заводски таблици.

yorki_man
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 окт 2010, 09:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Ghia, Ford GALAXY 2.3
Местоположение: Лясковец
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от yorki_man » 24 май 2012, 14:11

Пак здравейте! Аз вече се набутах и с нови кабели, но се оказа че напразно - пак ми придърпва около 1800об. Като откача МАФа като че ли спира да го прави но пък студена не ми държи обороти - което ми подсказва че единия от мафовете които сменях неработи защото същото правеше с него. Може за някои неща да се повтарям за което се извинявам. Дали да обърна и аз внимание на този ТПС датчик. Слагах и един друг и с него ми беше същото, но може и той да е скапан. Колко струва новичкия ако някои може да каже? Струва ми се че още едно нещо остава да сменя и колата трябва да се оправи! Д а не се окаже че това е колата само! :D:
Изображение

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от z42 » 24 май 2012, 15:06

Малко вероятно ми се струва и двата ТПС-а да са прецакани на едно и също място, което да не е това на напълно затворена клапа.
Не знам твоя ТПС колко струва, моя ми излезе 120 лв, което не е хич малко за един потенциометър, но на фона на офертата на МП от сорта на 325 лв някак си се преглъща. (Ама те съвсем са се оляли с ТПС-а - може ли тая пластмасова въшка да струва почти колкото МАФ-а)
Ако ти потрябва, мога да ти кажа от къде го взех.
Ако е ТПС, няма да е свързано с обороти, а с натискането на педала - покарай на 4-та, на 3-та, ако трябва и на по-ниска, на равно, на баир нагоре, надолу и виж дали се променят оборотите, при които ти придърпва. Ако не се променят, няма да е ТПС.
Със сигурност генерацията дава ефекти, привързани към обороти, но не знам дали при тебе е тя. Провери я за вс. случай.

Този линк ми се стори, че може да е интересен (за TPS и нестабилните обороти), но нямам време да го чета сега:
http://www.renaultforums.co.uk/showthread.php?t=66413" onclick="window.open(this.href);return false;

yorki_man
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 окт 2010, 09:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Ghia, Ford GALAXY 2.3
Местоположение: Лясковец
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от yorki_man » 24 май 2012, 22:33

Ами според мен винаги на едни и същи обороти го прави и при едно и също положение на педала на газта. И на бензин и на газ. Ама като извадя клемата на МАФа не го прави. При плавно подаване на газ когато колата не е в движение не го прави. От кое е тогава, мисля че се свеждат до ТПС или МАФ! Дали съм прав?
ПП: Може да е смешно но какво имаш в предвид - Да прегледам генерацията?
Изображение

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от z42 » 25 май 2012, 17:14

Значи не може едновремено и оборотите и натискането на педала да са еднакви, ако наистина си направил теста на различни предавки и при различни наклони, както ти бях написал.
Това, че се оправя като махнеш МАФ-а според това което четох тук из форума означава, че в него би следвало да е проблема... но ти вече си опитал с 3 МАФ-а (не намерих назад какви точно разлики си писал и за трите), така че не знам.
За генерацията (остави термина, и аз го научих наскоро) имах пред вид гърнетата и тръбите по изпускателната система. Ако примерно някъде се отвори дупка (изгнило гърне или тръба), се променя и работата на двигателя, като дори може да стане невъзможно да се кара. Това съм слушал много и съвсем малко опитал.

yorki_man
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 окт 2010, 09:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Ghia, Ford GALAXY 2.3
Местоположение: Лясковец
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от yorki_man » 27 май 2012, 16:42

Здравейте! Извинявам се, че и в тая тема ще публикувам резултата си, но може и да помогна на някого!
Почвам да разказвам какво направих че сега колата си върви нормално:
1. От многото МАФ датчици избрах моя си, който почистих и с който ми хълцаше на 1800 оборота като загрее. Отказах се от този с който не хълцаше като загрее защото поведението на колата беше все едно е изкл датчика и студена не държи оборот.
2. Откачих маркучето от ЕГР клапана (някой ме беше посъветвал из темите тук да го направя но не мога да го намеря да му благодаря - трябваше веднага да го направя) и го запуших. Направих и една запушалка на самия клапан.
Ами това е, колата сега си държи обороти студена, не ми придърпва на ниски обороти като загрее. Разхода си ми е нормален на газ (поне аз така си мисля) - 11/100 смесен цикъл. Остава колебанието на оборотите на газ само като загрее,но мисля, че това е от изпарителя.
И така, от цялата работа смених свещи от МП(х9.68лв) и кабели ТЕСЛА (46лв). Мисля този клапан ЕГР засега да не го бутам, ако някой има друго мнение - приемам съвети.
Изображение

Потребителски аватар
niki_nikolaev
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 27 май 2011, 15:49
Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г.
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от niki_nikolaev » 01 юни 2012, 12:15

z42 написа:
ПП. Аварийните режими са интересни по много причини. Идеята е, че човек първо трябва да се усети, че колата му е в такъв режим. Примерно моята кола, както се оказва, в доста случаи е много трудно да разбереш кога е в авариен режим, ако не й обръщаш специално внимание. Явно са го мислили хората, не е са само колкото да те закара до сервиза. Съвсем спокойно ще си караш направо без МАФ или без ТПС, или с ламбда на изпроводяк, или без някой температурен сензор и даже няма да се усъмниш, че на колата нещо й има. И както моята си няма лампичка "Check Engine" на таблото, може да си я караш така с години - чак докато се скапе още нещо и компа вече да не може да компенсира само по заводски таблици.

Това е напълно грешно. Според твоята логика, дай да махнем всички датчици и тя пак ще работи!? А това не е така. Аварииния режим се усеща, при различните коли различни проявления, но общото е: Лошо вървене, Лоша работа, извънземен разход, някои коли ограничителя им пада като обороти. Това твоето звучи като, дай да си махнем всички рецептори, очите, ушите, носа и пак ще сме като преди!? Нали разбираш, че не става. А като си правиш сам колата, на какво вярваш, на собственото си незнание или кое по-точно?!
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от z42 » 07 юни 2012, 16:47

Имам интересно продължение по темата за нестабилните обороти и загубата на мощност, но това след чертата, първо да отговоря на Ники.
niki_nikolaev написа:Според твоята логика, дай да махнем всички датчици и тя пак ще работи!?
Не бе човек! Пак не се разбрахме нещо.
Опитах се да кажа, че на моята кола аварийните режими (поне тия, в които съм я вкарвал) в повечето случаи изобщо не се набиват в очи! И ако не знаеш за какво да внимаваш, има опасност да си караш без важен датчик сума време!
При аварийните режими се набляга на безопасността, а екологията отпада като приоритет. Това води в много случаи до туширане на проблема (който реално си остава!) и по правило - до завишен разход. Ако си следиш стриктно разхода - ще го хванеш. Но ако само сипваш и караш, при 20% горница надали ще се усетиш, докато не се скапе и още нещо. Да не говорим, че в много случаи може да си я купил колата с проблема и да не знаеш какъв разход трябва да очакваш за нормален.

Има и още нещо интересно, което пак е във връзка с аварийните режими. Това жена ми го забеляза първа - при ходенето по мъките около играта на оборотите се очерта следната зависимост: След като сменим нещо на колата, тя вземе че се оправи за ден-два-три и после пак на старото! Предполагам, тук има пръст прословутото само-обучение. Срещнах в едно ръководство на Форд (не знам дали беше за конкретна кола или ЕКУ), че след изключване на акумулатор или чистене на грешки трябват не знам си колко драйв-цикъла (конкретно май бяха над 15 ако не ме лъже паметта) при не знам си какви условия, за да си завърши обучението ЕКУ-то. Ако някой е наясно, би било интересно да обясни какво поведение имат навик да залагат в ЕКУ-тата наистина.

----------------

По темата (нямах време да пиша до сега) :

След смяната на ТПС-а изглеждаше, че уж има съществено подобрение и започнах да си мисля, че проблема е решен...
Но уви! Само след няколко дни се върна старото положение! (времето също може да има пръст тук - беше захладняло май)
След още ден-два отидох да ми долеят охлаждащ агент и да ми обслужат климатроника. Същата вечер положението стана направо непоносимо.
Докато машината претакаше охладителния агент, човека между другото ми прочете грешките от ЕКУ-то и ги изтри. Мисля, че не ръчкането по климатичната система, а точно чистенето на грешките е отключило проблема, защото ЕКУ-то е решило, че може да мине на оптимистична стратегия.

Грешките:
P0171 - прословутата "много бедна смес" (system too lean)
P1000 - че не е завършен драйв цикъла след триенето на грешки. Предполагам, P1000 се е появила след като е изтрил другата, истинската, понеже P1000 си се трие сама съвсем скоро (то за нея си пише, че не е нужно да биде трита изрично).

KOEO теста (Key ON, Engine Off) не даде грешки
KOER теста (Key ON, Engine Running) даде две грешки:
P1131 - "Lack of HO2S-11 Switch, Sensor Indicates Lean" , "A HEGO sensor indicating lean at the end of a test is trying to correct for an over-rich condition. The test fails when the fuel control system no longer detects switching for a calibrated amount of time."
P1650 - "Power Steering Pressure Switch Out Of Self Test Range" - тази не се брои, не бях завъртял волана добре при теста (изисква се), сега като го завъртя примерно на 90 градуса, не се появява.

На другия ден ми пристигна ELM327 и като го подкарах вечерта, видях че температурата на антифриза ми стига до 102 градуса, когато е голямото пропадане на обороти и се притесних не на шега. Сутринта измерихме с контактен термометър 92 градуса отвън на корпуса на двигателя, което значи че показанието на ECT най-вероятно отговаря на истината.
Ламбда сондата си имаше добър размах - от нула до 0.8 волта, но от време на време се успиваше около нулата за много дълго. А при рязко подаване на газ се появяваха едни много смущаващи числа от 3 волта нагоре (които на осцилоскопа преди не се виждаха)...
Да беше 20-30 лв или да имах доказателство че е тя (а не кабели, земи, куплунзи, ЕКУ), да я сменя профилактично, ама не е...
Освен това, аванса все гони нещо, скача насам натам като побъркан (започват да ми се привиждат детонации от прегряване от обеднена смес в логовете)...
Натискам газта и температурата на антифриза бързо пада от 100 на 91-93 градуса (питам се дали водната помпа не е сдала багажа)...
Изобщо, влязох в едни сценарии за филми на ужасите...

В крайна сметка, обадих се на fordmaniac (човека се оказа много свестен, пак бих отишъл при него) и отидох да ми оправи колата. Стана ми ясно, че положението е сериозно и ако упорствам да се справя сам, ще ми отнеме много време, през което може и по-голяма беля да стане с двигателя.
Човека видя данните, но докато не включи ламбда емулатор и газоанализатор и докато не се убеди напълно, че сондата лъже ЕКУ-то, не каза че е за смяна.
Като я свали - направо беше с вид на нова спрямо купчината опушени сонди от колекцията му, но въпреки това - като се нагрее, при много богата смес се ошашавва и показва много бедна. (а при още по-богата предполагам е давала отрицателно напрежение, а пък ЕКУ-то е интерпретирало резултата от АЦП-то като много голямо положително число - от там и тия над 3 волта в логовете). Допускам, че дефекта може да се дължи на нарушена изолация между отоплителната и сензорната вериги на сондата.
Вече навъртях над 500 км за над 15 пътувания и няма пропадания на обороти, а двигателя работи забележимо по-равномерно. Температурата на двигателя според ECT стига до 97 градуса, перката я връща под 90 и пак така. Не съм я видял повече да става 100 градуса. Ламбдата в логовете се движи между 0 и 0.9 волта (в началото след запалване докато е богата сместа я видях до 1 волт и мъничко, но само тогава).
Остана една много лека неравномерност, но лично аз нямам база за сравнение и не мога да преценя - може и да си е естествената за този двигател, а може и да има и още нещичко за смяна или почистване.

Спомням си, че след промивката на системата, климатроника първо заработи като слънце, но накрая пак почна да вдига налягането, почти както преди промивката. Климатичарят не е вчерашен, но и той се зачуди и ми препоръча да измия основно питите на радиаторите, защото допусна, че може да са затлачени с боклуци. Сега си давам сметка, че по-скоро топлината от вече загрелия прекалено двигател е била причина за това поведение на климатика...

ПП. Чакам да засека достоверно градския разход. Засега имам само един надежден отчет за извънградския: 257 км до първо изключване, 264 км до окончателно с 25 литра газ (преди зареждането пак бях карал до последна капка газ) - извънградско, 90% по магистрала Тракия, основно с 90-100 км/ч без спиране, половината време с включен климатроник. Това го изкарвам 9.5 - 9.7 литра на сто км (преди до Варна ми даде подобен разход без климатик, не знам сега колко се пада на него)

Потребителски аватар
niki_nikolaev
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 27 май 2011, 15:49
Модел на автомобила: Ford Fiesta Xr2i 105 Hp 1989г.
Ford Sierra 2,0 DOHC 122 Hp N9A 1991г.
Ford focus 1,8 Gaz/Benzin Ghia 115Hp 2002г.
Ford Escort Rs Turbo Мk4 Gaz/Benzin 160Hp 200Нм 1987г.
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от niki_nikolaev » 08 юни 2012, 12:15

Добър разход, като за тоз Гигант и РС мотор под капака. Климатик и климатроник вдига разхода с 1-2 литра. Иначе явно с теб не може да се разберем, за което се извинявам. А иначе си видял, какво значи добър майстор, доколкото разбирам. Приятно каране на изправен автомобил.
What the CVH can't , The Garrett can.
Газ в главата, бензин в кръвта и дизел в г*за

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 74 госта