Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Мнение от escort_1.6_16V » 17 фев 2012, 10:30

Здравейте , колета не иска да запали и причината е в имобилайзера(ескорт 1,6 16V Зетек двигател), имобилайзера е от типа като флашка и се мушка от ляво на волана, при мен е постоянно там. Един ден го бутнах това на имобилайзера което прилича на флашка и явно нещо се е разместило(от тогава не съм я палил). Но тази сутрин отивам и няма никой, върти но не пали. Първо лампата на имоб. мигаше но след като го разместих спря да мига, но отново няма палене. Откачах два пъти акумулатора(само -) за известно време и пак няма никой. Сега не свети лампата но пак няма палене. Казвайте какво да правя или трябва специалист. Спешно ми е затова ако може някакви съвети да го заобиколя този имобилайзер, или как да го накарам да ми разреши да запаля :| :( . Няма аларма ако това има значение.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Мнение от Nebhotep » 17 фев 2012, 11:22

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... TS#p398630" onclick="window.open(this.href);return false;

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Мнение от escort_1.6_16V » 17 фев 2012, 14:50

Благодаря колега но английския ми е зле, и от това което си пуснал в онази тема разбрах че трябва да броя само миганията на диода на имобилайзера, но когато не мига и не пали какво да му броя, много тъпо е направено това нещо. Уж е измислено като флашка за да си го носиш с тебе и да няма кражба, а сега като се размести малко и няма палене. При мене май е по друго защото нямам диод отстрани на часовника , ето снимки да се види какъв е и на какво викам като флашка : http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 0572w.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 0573g.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Аз не го махам, постоянно си стои там но го бутнах леко и сега няма палене. Даже пробвах като го извадя да запаля но пак не става даже докато се мъча с извадено такова не мига и доиодчето. След като спрях да въртя и го оставих за малко тогава почна да мига но щом вкарах това нещо и моментално угасна диода но отново няма признаци на палене. Най близкия сервиз който може да ми направи премахване на имобилайзера е на 25км, така че как да запаля пустата му кола.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Мнение от Nebhotep » 17 фев 2012, 18:41

Човек аз за първи път виждам такова нещо! Нямам идея как е вграждано и дали е фабрично. Аз знам, че имобилайзера на фордовете е един пръстен около контактния патрон. Щом като си го бутнал и не пали явно имаш някъде лош контакт, разглобявай и прегледай връзките!

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Мнение от peigera » 17 фев 2012, 18:55

Здр. щом поставяш допълнително ключа на имобилайзера или така наречената флашка.Това означава,че НЕ Е ФАБРИЧЕН фабричните са в ключа и не искат допълнителни неща за поставяне освен ключа в ключалката.Не знам как си с електрониката но малко е по сложно с тези имобилайзери понеже на всички вериги които се прекъсват кабелите са все черни.Трябва да откриеш къде е кутийката на имобилайзера като проследиш къде води кабелчето от джаджата в която пъхаш ,,флашката,, .След това да проследиш кабелите и да стигнеш до заводската инсталация на колата и да съединиш кабелите цвят с цвят.Оригиналната инсталация на колата няма да е само с черни кабели и ако откриеш къде са връзките ще ти е по лесно.

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Мнение от escort_1.6_16V » 17 фев 2012, 19:57

Аз се сетих че не е оригинален, защото оригиналния си е така да се каже в ключа вграден. Утре съм решил да проследявам докъде водят кабелите ако успея, защото влязат ли някъде им губя дирите. Предполагам някъде около компа на колата може да е кутийката на имобилайзера, но проблема е че днес търсих компютъра и не го намерих, мислех че е около жабката ама нищо не видях, някой знае ли къде е това ЕКУ. По интересувах се и разбрах, че ако намеря тази кутийка на имобилайзера, трябва да откача кабелите от нея и да ги навържа, ама кой със кой това е проблем, и другото което е дали може да изгори ЕКУ-то ако пробвам да запаля с навързани кабели без да знам кой за къде е. А също така, дали може проблема да не е в имобилайзера, защото както казах лампата гасне но няма палене,а преди беше като оса докато види ключа и пали. Даже акумулатора сега се зарежда защото падна от толкова безуспешни опити. Дано успея да я оправя че ми казаха 120лв било махането на имобилайзер от специалист, ама нали при мене не трябва да се обучава ключ дано да е по евтино.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Мнение от paci » 17 фев 2012, 20:10


Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Мнение от boby » 17 фев 2012, 20:12

Здравей аз имах нещо подобно на един бензинов бус и ми правеше проблем с паленето,не даваше хубав контакт м-у двете. Проблема го реших като, видиш какво ти прекъсва имобилайзера при мен беше горивната помпата захраних я с + от контакт и всичко беше ок. http://imageshack.us/photo/my-images/855/pic0004n.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Изображение

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Мнение от escort_1.6_16V » 17 фев 2012, 23:44

При мен не се губят токове(или поне не съм забелязал), така че според мен не е в това проблема, ей така изведнъж надали ще е това причината. А и да презапоявам платките, не съм квалифициран за такива сложни операции :D , но ще почистя бушонното табло.
Утре ще се опитам да проверя до къде водят кабелите на имобилайзера и евентуално да разбера какво прекъсва. Но бензиновата помпа си работеше днес, така че явно при мене не е свързан с нея, а нещо към нещо друго.

Потребителски аватар
nrjcafe
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 31 окт 2010, 20:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI '01,Ford Orion 1.6 clx'91,Nissan Terrano II 2.7TD '96, Opel Meriva 1.4 газ/бензин '10,Ford Kuga 2 tdci '19
Местоположение: Италия
Status: Извън линия

Re: Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Мнение от nrjcafe » 18 фев 2012, 09:19

Колега за мен това е аларма с имобилайзер и трябва да търсиш кутията на алармата.Прегледай също и около двигателя , не е задължително да е монтирана да ЕКУ-то

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Мнение от diesel1.6 » 18 фев 2012, 09:23

Коя година и с кой компютър е колата, за да разберем има ли оригинално вграден имобилайзер и дали той не е блокирал. По ключа също си личи, ако го снимаш. Вграденият в "мозъка" имобилайзер не знам как се оправя, освен в сервиз или с доста четене и малко апаратура.
Като за начало може да изхвърлиш тази допълнителната аларма.
Махат имобилайзери и за по 100 лв и по-малко. Сега както не ти пали колата е нормално да те изнудват.

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Мнение от escort_1.6_16V » 18 фев 2012, 10:55

Колата няма, а и май никога не е имала аларма. Нито има вътре кутийка на аларма нито има сирена монтирана от пред.Колата е февруари месец 94-та година, с кой компютър е и идея си нямам, пълна инжекция зетек мотор. Ключа ми е най обикновен без абсолютно нищо, единствено има вграден светодиод който служи да си осветиш ключалката в тъмното и една батерия вътре в ключа, това е. В двигателния отсек единственото монтирано е газовата уредба няма нищо за имобилайзери(някъде е скрит явно) и аларми. Също така правих опити да паля и на газ, но пак без успех, явно при мен се спира подаването на искра, защото при опита да запаля на бензин миришеше на не изгорял бензин. Възможно ли е докато съм се опитвал да я запаля, а имобилайзера не и е позволявал да съм изгорил нещо, защото както казах сега не свети диода на имото но пак не пали, и почвам да се чудя дали все още е в него вината, а как да разбера дали все още той е виновника и идея си нямам :x .

seekon
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 30 яну 2012, 13:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta
Status: Извън линия

Re: Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Мнение от seekon » 18 фев 2012, 11:13

При теб явно е пркъснато захранването на бобината (или комутатора).Проследи кабела който идва от пакетния ключ към нея.Много е вероятно той да е прекъснат и да минава през емобилайзера.Ако е така,го разкачи и свържи директно.Имай също предвид че в момента колата ти е задавена и пробвай да запалиш няколко пъти без никаква газ.Също така можеш да провериш дали не ти е изгорял бушона на емобито,почти съм сигурен че има.Успех.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Мнение от diesel1.6 » 18 фев 2012, 12:06

Как да няма аларма, като имаш това нещо с проблемът?
Имаш ЕКУ, и в него е вградена (софтуер и функции) системата за кражба. Може да имаш късмета да си с по-стария модел ЕКУ с външен PATS (това е съкращението за системата против кражби на английски). Може да не пали като се блокира управлението на двигателя.

Потребителски аватар
nrjcafe
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 31 окт 2010, 20:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI '01,Ford Orion 1.6 clx'91,Nissan Terrano II 2.7TD '96, Opel Meriva 1.4 газ/бензин '10,Ford Kuga 2 tdci '19
Местоположение: Италия
Status: Извън линия

Re: Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Мнение от nrjcafe » 18 фев 2012, 13:58

5 -ти извод на еку-то това е само на ескорт/орион 1994-95г пасивна алармена система.когато не е наред блокира помпата и 4-те дюзи. изводи 5,22,38,41,45 на ЕКУ-то са за пасивната аларма.

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Мнение от escort_1.6_16V » 18 фев 2012, 15:04

Разглобих половината табло и не можах да проследя както трябва кабелите, те се сливат, влизат в снопове от кабели увити с изолирбанд и им губя дирите. Направих няколко снимки да се види долу горе до къде ги проследих. На първата снимка съм описал в самата нея какво съм снимал : http://imageshack.us/photo/my-images/52/dsc00755co.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Втора снимка вече има повече да се обяснява
http://imageshack.us/photo/my-images/600/dsc00756a.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Всички черни кабели който се виждат са на имото и се включват в едни сноп кабели от които някой отиват май към контактния ключ а другите към едно реле с номер 393(имам и негова снимка) и този целия сноп май отива към ЕКУ-то. Проследих го този сноп до някъде около жабката и там не знаех как да разглобя за да видя докъде стигат окончателно. Както съм споменал в предната снимка 3 кабела са със сигнал, по това което успях да видя 2 се спускат някъде надолу покрай бушоните и релетата и влизат зад малката триъгълна кора под която май би трябвало да има изключвател на бензиновата помпа, но не успях да сваля тази кора, така че не знам дали наистина отиват натам тези кабели и къде са свързани. Единия от 3-те кабели е включен към сноп с много цветни кабели, но заради изолирбанда не успях да го видя и той докъде стига. А и е много трудно тъй като всичко е навързано със свински опашки и плътно скрито, а не искам да бутам за да не направя по голяма беля. Трета снимка е на релето за да го видите и кажете това от заводската инсталация ли е или е допълнително монтирано :
http://imageshack.us/photo/my-images/207/dsc00762x.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Четвъртата е отново на релето но тук се вижда номера му 393, а също съм отбелязал и самотния кабел идваш от буксата на имото и отиващ някъде зад тази синя кора и там се включва към други кабели.
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 765az.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Направих и един клип на който съм снимал, че няма никакво мигане на диода и колата си върти без проблеми, също така се чува как помпата подкачва гориво, а и проверявах и свещите като ги извадих и даваха искра, значи ток има. Затова откачих на една дюза буксата и забих сондите на мултицета към буксата но при опит за запалване не отчете никакъв волтаж или почти никакъв, защото варираше около 0,00-0,02V. И пак никакво палене нито на газ нито на бензин(с обикновена газова съм, не знам нея какво и пречи за да запаля). Ето и видеото:
http://imageshack.us/clip/my-videos/43/wa7.mp4/" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
nrjcafe
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 31 окт 2010, 20:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI '01,Ford Orion 1.6 clx'91,Nissan Terrano II 2.7TD '96, Opel Meriva 1.4 газ/бензин '10,Ford Kuga 2 tdci '19
Местоположение: Италия
Status: Извън линия

Re: Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Мнение от nrjcafe » 18 фев 2012, 21:59

щом си с газова търси проблема на друго място не е имобилайзера.би трябвало да имаш ламда симулатор - това не е нищо повече от релета ,погледни там защото е вързан последователно на дюзите.има и едно реле в веригата -обикновенно блокира помпата ,но може да е вързано и към ключето за газ бензин.за по-лесно намери предпазителя на газовата и проследи кабелите.На газовата може да пречи релето

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Мнение от escort_1.6_16V » 18 фев 2012, 23:40

Ламбда симулатор нямам, също така нямам и емулатор на дюзите. Имам едно реле което прекъсва сигнала на дюзите когато съм на газ, и е свързано към ключа на газовата и клапаните на газовата. Но не знам защо няма никакъв ток до дюзите, и то като няма ток и няма как да се подаде сигнал да се пусне гориво. Газовата е от най обикновените без никакви емулатори и управления или каквито там подобрения се сетите, така че би трябвало поне на газ да пали ама няма никой.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Мнение от HACKO » 19 фев 2012, 00:31

Провери дали, когато си на Газ идва ток до газовия клапан, че това да не пали на двете горива, започва да прилича на проблем в превключвателя Газ/Бензин. При положение, че има искра и ако приемем, че имобилайзера изключва дюзите (пък ако ще и целия компютър да спре), няма какво друго да спре обикновена газова уредба да не запали.
А за онова реле, може да му свалиш капачката и да манипулираш котвата с ръка и да видиш какво ще се промени. Но най-напред провери ключа на Газта.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Помощ за Имобилайзер- спешно :(

Мнение от escort_1.6_16V » 19 фев 2012, 11:40

Благодаря колеги за помощта ви и съветите, най накрая форда оживя. Какво и беше и аз не мога със точност да ви кажа. Отидох и почнах да проверявам газовите клапани както ме посъветва колегата НАСКО , и установих че работят. И направих 2-3 опита да запаля на газ но без успешно, после отново на бензин и пак няма никой. Бутнах кабела на релето за масата че имаше нужда да се поправи, но отново няма палене. При което реших да проверя отново свещите дават ли ток, извадих една и даваше. Реших да проверя и дюзите, и тук е момента в който оживя, извадих на 4-та дюза буксата и забих мултицета, и след като завъртях ключа колата запали , естествено на 3 цилиндъра защото съм извадил буксата на дюзата на 4-ти. Угасих я, сложих и буксата и я запалих, и сега си работи и на газ и на бензин. Но проблема ми от другата тема за оборотите остава.
Та от всичко написано, оставам с впечатление, че на късмет успях да я запаля, но се съмнявам че релето нещо ми е правило проблеми и мисля да го заменя с един емулатор за дюзите поне не е много скъп (релето е някакво руско пише СССР на него).
Отново благодаря на всички който дадоха съвети, малко или много ми помогнаха _friends_ .

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта