Страница 1 от 1
Common Rail с малко облаче отзад?
Публикувано: 22 авг 2006, 01:10
от Vimar
Не спира да ме учудва факта, че въпреки прецизното управление на подаването на гориво (нафта в случая), моето сравнително ново двигателче 1.8 TDCi в зависимост от настроението пуска малки или по-големи димни завеси. (Д)Ефекта се забелязва при развъртане на двигателя като принципа е колкото повече го настъпиш толкова повече опушваш веждите на шофьора отзад. Доколкото ми е известно пушилката е просто нафта, която не е съвсем употребена по предназначение - не напълно изгоряла.
Интересно ми е доколко това е "нормално" - от МотоПфое категорично ми заявиха, че било съвсем съвсем наред - едва ли не ако не пуши, значи не е наред. Също така забелязвам, че при почти всички марки новички дизелчета има подобни кълбенца, което може би означава калпаво гориво, но пък лично аз зареждам само от ОМВ (доколкото това е някаква гаранция за качество)...
Как ви се струва тази дизелова опушена ситуация?
Публикувано: 22 авг 2006, 08:45
от Dundee
Аз нямам обяснение, щото не разбирам чак толкова. Може би ще те успокоя леко като ти кажа че често виждам нови коли с common rail да припушват яко като ги настъпят. Това много ме учудва и си мислех че ще да е така щото слагат като мен масълце в нафтата

. Ама ти не казваш че правиш такива химии и явно причината ще се окаже друга.
Публикувано: 22 авг 2006, 11:17
от Mondeo18TDI96
- идеален регулатор няма. винаги има преходен процес
- дори и регулатора да се самообучава - външните условия се променят и "знанията" му пак не са актуални
- регулатора и да беше "идеален" входните му данни са с грешка (темп, налягане, ...)
- имам някакви смътни спомени че при дизела макс мощност се постига когато се подава съвсем малко повече нафта от необходимата в момента (за 100% изгаряне) ... т.е има малко непълно горене.
(корабни двигатели)
така че няма как при настъпан педал да очакваш да не пуши малко ако искаш макс. мощност на момента
Публикувано: 22 авг 2006, 11:27
от V_A_N_K_A_T_A
Скоро си взехме чисто ново Пежо Боксер 2.8HDI,мога да те уверя,че и когато беше на 300км и сега когато е на 13000 като подадеш газ винаги си изкадява,но то си е нормално май това

Публикувано: 22 авг 2006, 11:34
от nikolovvd
Опитайте с БИО ДИЗЕЛ. Може и да пропушва, но поне зад вас ще мирише на мекици или пържени картовки.
Грешка на езика.
Публикувано: 22 авг 2006, 11:38
от V_A_N_K_A_T_A
Ха ха ха да тва ще е яко
И е БИО ДИЗЕЛ
Съвременните автомобили като TDCI са пригодени да работят на 90% био дизел и 10% нафта,а някои вече могат и 100% био дизел!
Публикувано: 22 авг 2006, 12:12
от 1.8d
Mondeo18TDI96 написа:- имам някакви смътни спомени че при дизела макс мощност се постига когато се подава съвсем малко повече нафта от необходимата в момента (за 100% изгаряне) ... т.е има малко непълно горене....
И аз съм го чувал това.А това "малко повече" доколкото аз разбрах било от порядъка на 1-2 милиграма нафта
Публикувано: 22 авг 2006, 13:30
от Vaklin
Японските комън рейл (D4D) не пушат в никакви режими. Хитрото е, че не искат да работят с всякаква нафта.
Иначе, при форсиране управлението преминава от качествен режим в мощностен режим и е напълно нормало да има частично (ма много частично) неизгоряла нафта. След установяване на режима пушекът трябва да изчезне. Ако е черен колата има проблеми.
За биодизела е вярно с поредицата от забележки на производителите на горивна апаратура. Масовият биодизел има огромно количество вода в него и отделно не е изпран като хората.
Публикувано: 22 авг 2006, 15:00
от Vimar
Добрее - успокоявам се по темата и спирам да гледам в огледалото като си изрязвам дизелчето, въпреки че облачето разваля естетиката, но ще го преживея

Публикувано: 23 авг 2006, 15:27
от cybernone
Напълно нормално е да пуши все пак е дизел. Ако се загледаш то единствено пуска дим (то по принцип си пуска но не може да го видиш) като го изфорсираж здраво и то в момента когато завърти турбото. Японските коли също пушат...Но на по новите модели вече слагат филтър за твърди частици.
Пък и защо да разваля естетиката, даже е много по-яко като пусне малко дим като се ръчкаш

, от зад новите дизели като ги погледнеш и видиш ли въпросното кълбо дим неминуемо след това се отдалечават здраво
