Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от HACKO » 16 окт 2014, 23:03

julte85 написа: .....С пистолет е отвивал болта,но неговият не свършил работа и взел от гумаджията....
Да бе друг път.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Миксера
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 31 май 2012, 08:43
Модел на автомобила: Ford Ka 1.3
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от Миксера » 19 юли 2015, 18:51

Здравейте! Аз съм точното определение за "гаражен майстор" и срам не срам налага ми се да попитам за някои неща свързани със смяната на ангренаж - тръгвам да обслужвам един Фокус 1.6 зетек на един мой приятел, започвам си рутинните дейности, гледам няма белези, тряскам с белия маркер белезите, развивам шайбата на коляновия вал и.... :shock: :shock: :shock: махайки шайбата виждам, че няма шпонка.... явно е нещо супер сложно да се изработи тоя детайл :lol: В моя защита ще спомена, че объркването ми отчасти се дължи, че скоро обслужвах един фюжън дизел и нямах подобни проблеми и си викам, че и тука ще е така ама сега се сещам, че Фюжъна е с пежо двигател..... Както и да е, виждайки грешката отварям аутодата-та, (не че не бях я отварял и преди смяната, но не бях се загледал толкова) чета каквото намирам тук, изгледах клипове и тн и виждам специалните инструменти за целта..... Изстъргах си болт за коляновия вал, резнах си планка 5.5 мм за разпределителните валове, наместих коляновия вал на ГМТ на 1-ви цилиндър и въртейки съвсем леко вала усещам, че приспособлението влиза в нещо като канал или отвор на противотежестта на коляновия вал и го фиксира, притесненията ми са следните:
- тоя отвор на коляновия вал специален за целта ли е или са отворите за балансирането, които по принцип се правят?
- Когато затягам със зададените стойности шайбите това приспособление на коляновия вал предвидено ли е да издържи усилието или ще трябва да застопорявам коляновия вал на друго място?

Благодаря Ви предварително!

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от opex » 19 юли 2015, 22:01

Болта за зацепване на коляновия обикновено е като пирон т.е. без резба, резба има само на края за да се завие на блока.
Ако твоя има резба по цялата дължина значи един вид е малко по-дебел от оригиналния. Това значи, че като опре в болта коляновия може да е някой друг градус преди гмт.
Мери си гмт с индикаторен часовник. Може да си разпечаташ листа с разграфени 360* с диаметъра на шайбата, които да изрязваш и лепиш на шайбата и с твърда тел за индикатор да гледаш спрямо часовниковия индикатор колко се мести в двете посоки преди да мръдне буталото на долу и хващаш средата между двете за гмт.
Ако видиш че болта е наистина по-дебел може да го запилиш до нужната дебелина.
Колкото до стягането и дали ще издържи - не виждам друг начин, освен отверка в маховика, но съм сигурен това не е заводското решение :) Ако въртиш коляновия на обратно докато е завит болта може да го изкривиш (болта), а за поражения по коляновия не знам.
Не се препоръчва стягане на шайбите на разпределителните валове като се държат само на планката отзад - има вероятност да се счупят и има случаи. Би трябвало да има слотове за гаечен ключ близо до шайбата, но най-добре е да си направиш скобата, която държи самата шайба.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Миксера
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 31 май 2012, 08:43
Модел на автомобила: Ford Ka 1.3
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от Миксера » 19 юли 2015, 22:23

Болта си ми е М10, като 18мм в началото са Ф8 - както го видях на чертежа, но сега се сетих, че шайбата за пистовия ремък не е плътна и ще мога да си изобретя ключ с който да я застопоря така, че да отнесе целия панаир по стягането. Друг въпрос - слагате ли осигурители на резбите и конуса или не?

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от fordmaniac » 19 авг 2015, 21:20

Незнам колко са капризни ZETEC, ама това дето намерих днес просто надмина всичко, което съм виждал до сега!!! Някой като майстор при зацепването е откъртил части от валовете на Фиеста. Направо съм потресен! Как сега да се зацепят вярно?!

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от opex » 19 авг 2015, 21:39

Още едно доказателство колко внимателно трябва да се борави с валовете, да се пазят от удари като са свалени и да се развиват в правилна последователност петите докато се свалят :)
Планката за зацепване би трябвало да ляга плътно и в долната част на жлеба на валовете, в такъв случай прикрепването стабилно на планката чрез болтове към отворите за болтовете на капака на клапаните би трябвало да свърши работа, естествено сигурно ще се налочи модване на въпросната планка :)

п.п. като гледам на изпускателния вал как е останало парче от горната част на жлеба съм почти сигурен, че е ползвал планката (най-вероятно импровизирана, не и оригинална) за контра при стягане на шайбата, което е още един показател какъв е бил дървар :lol: и късмета дето е извадил да не го счупи и кой знае дали не е направил някоя пукнатина
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от OgiDogi » 20 авг 2015, 07:25

opex написа:...
п.п. като гледам на изпускателния вал как е останало парче от горната част на жлеба съм почти сигурен, че е ползвал планката (най-вероятно импровизирана, не и оригинална) за контра при стягане на шайбата...
Точно това си помислих и аз, още като видях първата снимка.
А хората са си го написали и удебелили:
camshaft.jpg
Много ме съмнява, че при 60 Nm ще се случи това, тъй че и усилието е било "колкото може" или направо с винтоверт, за по-здраво.
От друга страна, за да счупени и двата вала, май им се е случила случка едновременно, дали не е била забравена планката и врътнат леко стартер...
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от fordmaniac » 20 авг 2015, 08:41

Чукча не читатель, чукча практик. Разглобяват без да познават устройството и без да поглеждат "NOTE" нотите.
За сега има разлика в компресията, което е малко притеснително, щото може да е последствие от вандализма.
Остава обаче съществения проблем как да се центроват валовете...
Поздрави

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от HACKO » 20 авг 2015, 14:17

Валовете ще ги центроваш, не е чак толкова голям проблем. Въпроса със тази различна компресия е кога е завъртян стартера? Дали след като са приключили със смяната или по време на развиване на централния болт или пък така е развиван болта?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от essex » 23 авг 2015, 18:16

Верно си е капризен, ако незнаеш какво правиш. Давам пример със старата ми колата Форд Орион 1,6 CVH там нещата бяха точни и ясни с белезите, а при Зетек е малко кофти, 1 година близо съм карал с един зъб обратно на часовниковата стрелка на коляновия вал, сега от няколко дни само и се кефя как набира :shock: Струва ми се повече от 90 коня на моменти :D:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Миксера
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 31 май 2012, 08:43
Модел на автомобила: Ford Ka 1.3
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от Миксера » 30 авг 2015, 18:56

Здравейте!
Имам молба-питане към по-опитните с двигател 1.6 Зетек! Както съм писал по-горе скоро сменях ангренаж на двигател FYDA, колата измина вече 2500км, собственика е аджамия още, мерак има да я кара, сложи газова и в общи линии е супер доволен откъм разход, вървеж.... абе доволно е момчето. Миналата седмица баща му си купи фокус също, но комби поради необходимост да я ползва за служебен автомобил, прилично състояние, 2002-ра година 1.6 двигател FYDB... Та почвам обслужване, но нещо в зацепването на ангренажа не ми се върза - слагам планката на разпределителните валове и я махам за да си уцеля отвора на болта на коляновия вал, но болта се навива сякаш безконечно.... почвам нещо като "напипване" и намирам някакъв отвор на коляновия вал и навивам болта, но горе при валовете за да влезе планката трябва валовете да се завъртят 5-6 градуса на закъснение... :? развивам болта на коляновия вал и пак почвам "напипване" и съм 90% сигурен, че уцелих отвора за зацепване, само дето горе валовете бяха на 180 градуса завъртени т.е. планката е невъзможно да се постави. В крайна сметка реших да се доверя на разпределителните валове защото се вижда всичко, а при коляновия вал нещата са на интуиция, наместих планката, махнах я наместих болта на коляновия вал, наместих планката тоя път без да се налага да се въртят валовете (не знам как стана тоя номер) малко трудно влезе планката, но влезе на ръка, без почуквания, блъскания или каквато и да е друга простотия от тоя сорт.... В крайна сметка колата стана някак мудна, сякаш не отговаря така бързо при подаване на газ, потегля трудно, а на климатик си е направо изпитание и се чудя дали не сбърках нещо? За информация смених и свещите с NGK TR5A-13, въздушния филтър, масло и тн, сменях и акумулатора и се питам ако преди не е била зацепена правилно дали сега и трябва малко време за да се самообучи компа? Другото което ми направи впечатление, като разглобявах е, че шайбата на коляновия вал не беше много стегната, а шайбата на пистовия ремък си личеше, че е превъртала....

ПП. Всъщност заблуждавам ви - сега се сетих, че като наместих болта на коляновия вал и откачих ангренажа се наложи да завъртя малко разпределителните валове, които всъщност си бяха на предварение.... или са били където си трябва ама коляновия вал не съм застопорил както трябва...

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от opex » 30 авг 2015, 21:56

Слагаш 1цил в ГМТ, връщаш малко назад (обратно на часовниковата), навиваш болта и полека въртиш напред докато опре коляновия в болта. Разпледелителните с планката, стягаш както трябва и това е. После превърташ няколко пъти (полека, че ако има затягане да го усетиш) и пак мериш - 1ви в ГМТ съвпада ли с планка във валовете - да не се е изместило нещо при стягането. Няма такова нещо като ръководене по разпределителните, водиш се по коляновия - гмт на 1ц е само в едно положение на едно пълно завъртане на вала 360* и там пасва болта. След като си се уверил, че всичко е направено правилно замерете компресията, да не е станал някой сакатлък.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Миксера
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 31 май 2012, 08:43
Модел на автомобила: Ford Ka 1.3
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от Миксера » 30 авг 2015, 22:07

Не искам да звуча надменно, но няма как да стане сакатлък, понеже предния път като сменях разбрах, че не е шега работа и почетох доста както тук, така и в чужди форуми и бях изключително внимателен, както преди така и сега, а освен всичко ако има проблем с компресията то двигателя ще работи неравномерно, а той на тихи обороти мърка като коте - много кротко и спокойно си работи, закован на 800 оборота. Шайбата на коляновия вал си я затегнах както си пише в датата - 45 нютона и 90 градуса после... Като я запалих за сефте клапаните чукаха зверски, но докато напълни филтъра, после лампата на маслото угасна и те утихнаха...

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от opex » 31 авг 2015, 00:44

И аз не искам да звуча като даскал, ама все пак провери :lol: Той нека си мърка. Сам казваш, че нещо е станал доста муден.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Миксера
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 31 май 2012, 08:43
Модел на автомобила: Ford Ka 1.3
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от Миксера » 31 авг 2015, 07:28

Стана, но някак като има ударен клапан поведението на двигателя е съвсем различно - тука муден е двигателя, но след 4 хил оборота се усеща рязък пик на мощност, вдига плавно оборотите без да тресе, няма пушек няма нищо - при ударен клапан влиза неизгоряла смес в ауспуха и пуши.... аз при всички положения ще проверя, но личното ми подозрение е, че не съм зацепил правилно, щях да питам ама сте ми отговорили - 1-ви цилиндър трябва да е на гмт, слагам индикатора и зяпам, въпроса е: ако са зацепени правилно, то вероятността да има ударен клапан се изключва, възможно ли е след махането на акумулатора да му трябва време на компа да се самообучи?

В крайна сметка днес се оправиха нещата - грешката е моя.... има едно положение на коляновия вал при което като се навие фиксиращия болт то той буквално фиксира коляновия вал т.е. вала е невъзможно да се завърти в която и да е посока и аз го считам за Мястото което ми трябва - при това положение развих болта на шайбата дори 8) . Дотук добре ама както обясних колата стана мудна и не върви, грее, вентилатори работят.... не е добре положението и затова днеска запалих струга и електрожена и сковах един индикатор да зяпам какво се случва и се случва следното - тоя канал който аз считам за нужния е около 10мм след ГМТ, а намествайки 1-ви цилиндър на ГМТ навивайки фиксиращия болт то той пречи на вала да се завърти в посока на часовниковата стрелка (на затягане), а обратно не му пречи да се завърти.... та все пак включвайки на 5-та скорост наместих 1-ви цил. на гмт, наместих разпределителните валове (които си имат шестограм 22 за тия неща бе и се вижда, как е възможно някой да е толкова тъп, че да потроши фиксиращите канали???) навих фиксиращия болт и стегнах болта на шайбите, проверих положението, събрах всичко и двигателя запали, като не знаеше къде се намира :lol: ама се обучихме с компа и сега е супер - върви си, ускорява, разви 200 на километраж (признавам, че беше лек баир надолу) и като цяло всичко е наред засега smileys-car

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от aspasia » 31 авг 2015, 17:58

Миксера написа:Стана, но някак като има ударен клапан поведението на двигателя е съвсем различно - тука муден е двигателя, но след 4 хил оборота се усеща рязък пик на мощност, вдига плавно оборотите без да тресе, няма пушек няма нищо - при ударен клапан влиза неизгоряла смес в ауспуха и пуши.... аз при всички положения ще проверя, но личното ми подозрение е, че не съм зацепил правилно, щях да питам ама сте ми отговорили - 1-ви цилиндър трябва да е на гмт, слагам индикатора и зяпам, въпроса е: ако са зацепени правилно, то вероятността да има ударен клапан се изключва, възможно ли е след махането на акумулатора да му трябва време на компа да се самообучи?

В крайна сметка днес се оправиха нещата - грешката е моя.... има едно положение на коляновия вал при което като се навие фиксиращия болт то той буквално фиксира коляновия вал т.е. вала е невъзможно да се завърти в която и да е посока и аз го считам за Мястото което ми трябва - при това положение развих болта на шайбата дори 8) . Дотук добре ама както обясних колата стана мудна и не върви, грее, вентилатори работят.... не е добре положението и затова днеска запалих струга и електрожена и сковах един индикатор да зяпам какво се случва и се случва следното - тоя канал който аз считам за нужния е около 10мм след ГМТ, а намествайки 1-ви цилиндър на ГМТ навивайки фиксиращия болт то той пречи на вала да се завърти в посока на часовниковата стрелка (на затягане), а обратно не му пречи да се завърти.... та все пак включвайки на 5-та скорост наместих 1-ви цил. на гмт, наместих разпределителните валове (които си имат шестограм 22 за тия неща бе и се вижда, как е възможно някой да е толкова тъп, че да потроши фиксиращите канали???) навих фиксиращия болт и стегнах болта на шайбите, проверих положението, събрах всичко и двигателя запали, като не знаеше къде се намира :lol: ама се обучихме с компа и сега е супер - върви си, ускорява, разви 200 на километраж (признавам, че беше лек баир надолу) и като цяло всичко е наред засега smileys-car
Колега да те питам че ми стана интересно по темата значи болта на ремъчната шайба се затяга като се сложи планката на разпределителните валове и болта на коляновият и се включи на пета скорост това ли е начина за центровка и затягане на болта?

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от opex » 31 авг 2015, 20:54

Ако не се сменя ангренажния ремък, а само се презацепва, според мен е ненужно да се разхлабва болта на коляновия, само ролките горе.
И още нещо относно болта контриращ коляновия, защото прочетох нещо по-горе - като се навие болта коляновия не се върти назад, защото може да изкриви болта. За това горе писах, че се слага 1ц в гмт (г/д на око) и се връща леко назад вала за да се навие болта, след което се дава напред докато опре в него.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Миксера
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 31 май 2012, 08:43
Модел на автомобила: Ford Ka 1.3
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от Миксера » 31 авг 2015, 21:37

Аз развих болта на коляновия вал защото разпределителните валове си бяха фиксирани един към друг, но не и коректно спрямо коляновия вал. В конкретния случай след като мястото което ми фиксира вала не е това което ми е нужно развивайки болта на коляновия вал се лишавам от възможността да коригирам точното положение на ГМТ чрез въпросния болт и затова въртя коляновия вал включвайки на 5-та скорост. А самия фиксиращ болт след като го навия колкото е нужно с една контра гайка го притягам за да е по-устойчив. Наместването на ГМТ на 1цил го правя точно по гореописания начин - намирам ГМТ, връщам вала колкото да се навие болта, навивам, стягам с контра гайката и стягам шайбите.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от opex » 31 авг 2015, 23:05

Искам също да те попитам като каза, че си хващал гмт с индикаторен часовник, отчете ли че буталото престоява в гмт няколко градуса горе докато вала се превърта долу и трябва да се засече средата м-у тия градуси?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Миксера
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 31 май 2012, 08:43
Модел на автомобила: Ford Ka 1.3
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от Миксера » 31 авг 2015, 23:11

Да, поне 15 минути само с това се занимавах :D и накрая като установих точното положение където се виждат част от зъбците на маховика праснах един нишан с едно малко секаче за всеки случай 8)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 51 госта