Страница 1 от 4

Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Публикувано: 01 мар 2012, 21:34
от sirios2
ЗДРАВЕЙТЕ КОЛЕГИ, НЕКА ДА СПОДЕЛЯ МНЕНИЕ А МОЖЕ ДА ПОМОГНА НА МНОГО ХОРА,ПРЕДСТОЙ МИ СМЯНА НА АНГРЕНАЖЕН КОМПЛЕКТ ТАЗИ НЕДЕЛЯ И РАЗБРАХ ЕДНА КОФТИ НОВИНА СВЪРЗАНА С ТОЗИ ДВИГАТЕЛ, ПРОБЛЕМ КОИТО СЕ ЯВЯВА СЛЕД СМЯНАТА НА РЕМЪКА Е ЗЪБНОТО КОЛЕЛО НА КОЛЯНОВИЯ ВАЛ ИМА ШПОНКА КОЯТО СЕ ЧУПИ И МНОГО МАЙСТОРИ СИ ЗАТВАРЯТ ОЧИТЕ А СЛЕД ТОВА СЕ СЛУЧВА "СРЕЩА НА ВИПУСКА"ДЕМЕК БУТАЛА КЛАПАНИ НА САЛАТА.ТАКА ОКАЗВА СЕ ЧЕ ТАЗИ РОЛКА СЕ ЯВЯВА КОНСУМАТИВ КАКТО ВОДНАТА ПОМПА И РОЛКИТЕ ТАКА ЧЕ ВНИМАВАЙТЕ С ТОЗИ КАПРИЗЕН ДВИГАТЕЛ.АКО ИМА КОЛЕГИ КОЙТО СА СЕ СБЛУСКВАЛИ С ТАКЪВ ПРОБЛЕМ ЩЕ СЕ РАДВАМ ДА СПОДЕЛЯТ МНЕНИЕ.

Писането със главни букви не се приема добре във форума. Пиши с малки!

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Публикувано: 01 мар 2012, 21:58
от Nebhotep
Задължително се сменят ремък и ролки в комплект, за препоръчване оригинален. Разликата е 30-40 лева между Моторкрафт и някаква незнайно откъде внесена марка. Моите майстори не са имали проблем при смяна на ремъците на автопарка....

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Публикувано: 01 мар 2012, 22:07
от sirios2
Да колега прав си но аз говоря за зъбното колело на коляновия вал

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Публикувано: 01 мар 2012, 22:11
от HACKO
Зъбните колела нямат шпонка, на конус са, използва се лепило и подходящо затягане. За фиксиране на положението на валовете има специални инструменти.

п.п. Има писано по въпроса.

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Публикувано: 02 мар 2012, 08:50
от fordmaniac
През ръцете ми са минали много Фордове, бензинови, някои по 10-тина години при мн на поддръжка и 3-4 смени на ангренаж и такъв проблем твърдя че няма! Виж при некъдърен майстор, ако не се нагласи шпонката, преди да се затегне централния болт, може да се съсипе. Имах го случая на един ЕКОТЕК Опел Тигра 1.4 16.
Сори, Насе, ама бензинов модел със конус !!! на вала и зъбчатката няма.
Моторите 1.25, 1.4, 1.6 все 16v на Фиеста, Фокус и Пума нямат шпонка на коляновия вал за зъбчатката и зацепването на ремъка е доста трудно. Колеги ми докараха такава със смачкани клапани. Сменяли ремък и не го зацепили правилно. Направили ремонт и смяна на клапаните и го докараха на платформа да го зацепя.

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Публикувано: 02 мар 2012, 14:14
от baro
Здравейте ,не всеки наричащ себе си майстор особено гаражен ,се справя с това.Много ми е чудно каква литература или програма ползват? След като в една проста Аутодата си има описано как се сменя ремък.Там се показва вида и номера на съответното приспособление (линийка и болт)с които се зацепват колянов и разпределителни валове.Тези нужни инструменти без които не може да се свърши нищо не са и толкова скъпи,но уви то после марката им виновна :lol: . Но това с болта е при по новите Зетеци ,при старите ти трябва само линийка и си готов.

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Публикувано: 04 мар 2012, 21:37
от fordmaniac
baro написа: След като в една проста Аутодата си има описано как се сменя ремък.Там се показва вида и номера на съответното приспособление (линийка и болт)с които се зацепват колянов и разпределителни валове

За съжаление само инструмента не прави майстора. При неправилна употреба на този болт видях при колеги спукан картер около резбата и самата резба не става за нищо. Ремонта си беше кошмар.

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Публикувано: 01 апр 2012, 12:08
от VET
Здравейте, и все пак как е зацепена ангренажната шайба към коляновия вал??? Питам защото лятото сменях ангренажния ремък на феникса - фиеста 1,6 16 DOHC и ми направи впечатление, че болта на коляновия вал тръгна буквално на ръка. Не съм свалял шайбата на коляновия вал, не съм свалял и шайбите на разпределителните валове. Направо си скъсах нервите при обслужването, тъй като не го обслужих докато беше свален, а след като го монтирах. Наричам колата Феникс, защото е произведена 1991 година с двигател 1,1 моно. Беше на приятелката ми, но ми се видя много мъртва. Затова купих една катастрофирала фиеста 1,6 16 1994 и прехвърлих двигателя от нея на старата фиестичка. Та исках да видя дали първо има смисъл от операцията и тогава да се задълбочавам. Общо взето е кошмар обслужването на този двигател в това купе. Та на въпроса, някой може ли да ми даде схема и насоки как точно се прави центровката на този двигател. Занимавам се предимно с италианки и затова фордовете са ми неизвестни.

Предварително благодаря

П.П. Извинявам се на колегата че ползвам темата му

Лек и успешен ден

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Публикувано: 01 апр 2012, 13:37
от baro
Здравей прав си, че мястото е малко в коша на Фиестата и е малко тегаво за смяна на ремък.Значи по добре е тампона да се откачи за да може двигатела да мърда нагоре надолу.На коляновия вал е с шпонка и имаш два белега на шайбата а на стената на картера имаш нещо като белег който съвпада с втория белег на шайбата като въртиш по посока на часовника.За разпределителите махаш капака на главата (купуваш гарнитура че после ще имаш ядове ако не я смениш).На самите валове в края има процепи на които с една линия или нещо по дебело се зацепват валовете спрямо равнината на главата.Ако не ти е ясно в Аутодатата има схеми и е по нагледно.

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Публикувано: 01 апр 2012, 18:54
от fireblade1000rr
фокус 1.8 бензин зетек има шпонка на вала:)))))

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Публикувано: 01 апр 2012, 19:09
от escort_1.6_16V
А ескорт 1,6 16V Zetec 94 година, долу колелото на шпонка ли е или не. А и също така горе на валовете.

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Публикувано: 01 апр 2012, 19:13
от Didibao
Колелото долу е на шпонка, валоте са без шпонки.

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Публикувано: 21 апр 2013, 17:22
от nasko_hd
Привет на всички съфорумци :) .
Форд нямам но работата ми изисква да се инофрмирам за всякакъв модел автомобили,защото съм помощник на един,,маистор" и от няма на къде трябва да търся всякакво инфо .
Причината да пиша тук в тази тема(не намерих друга) е относно смяната на ангренажния ремък на един форд фокус 99г 1.6 16в.Искам да попитам дали сме свършили работата качествено защото свършихме работата без щифт за вала,фиксиращ болт и пластина за валовете.Та работата я свършихме като свалихме едната свещ и като влючихме на 5-та скорост превъртяхме к.вал на 1-ви цилиндар после свалихме магнитния клапан и от там вкарахме един болт 10-ка да стабилизира к.вал в едно положение и на последно място фиксирахме двата распределителни вала с шестограм.Останалото е ясно.
Колата запали и сасега няма проблем.
Също така искам да ви попитам натягахме шаибата на пистовия ремък докато фиксиращия болт беше застопорил коляновия вал това правилно ли е или е хубаво после пак да се претегне?
Има ли друго място от където може да се фиксира к.вал или трябва да се сваля този датчик?
До сега съм имал 8 автомобила и никога Форд.Незнам защо нямам доверие на тази марка,но се оказва в краина сметка че няма лоша кола а мърляв шофьор.

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Публикувано: 16 дек 2013, 19:36
от fordmaniac
Поредния каприз на Фокус 1.6 с ремъка. Сменян е ангренаж и от тогава не работи добре. Обвинявани всички възможни неща по инжекциона. Обаче компресия 1 - 3 цилиндър 12-12.5 атм, а 4-ти 6 атм !!!
При разглобка винаги проверявам зацепването на ремъка и се оказа с доста изместен смукателен вал.
А като видя белязки с маркер по ангренажни колелета на кола с три зъбни колела без шпонки....
DSC04332.JPG
Резултата е този:
DSC04326.JPG
DSC04327.JPG
И са се отпечатали по буталото:
DSC04328.JPG
DSC04330.JPG
С два нови клапана главата готова за монтаж:
DSC04336.JPG
Поздрави

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Публикувано: 15 окт 2014, 08:41
от fordmaniac
Случка с Фокус 1.6 :
"Реших да сменя ангренажа и закарах на познат МАЙСТОР.При отвиването на болта на шайбата на вала ударил 6 клапана."
После били капризни Фордовете!!!
Поздрави

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Публикувано: 15 окт 2014, 09:37
от S_C
Те...че са конструкторско недомислие половината мотори от това поколение-едно на ръка.
Ама и какви хора ентусиасти има по сервизите...страхххх....

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Публикувано: 15 окт 2014, 11:24
от mi6o
fordmaniac написа:Случка с Фокус 1.6 :
"Реших да сменя ангренажа и закарах на познат МАЙСТОР.При отвиването на болта на шайбата на вала ударил 6 клапана."
После били капризни Фордовете!!!
Поздрави
A дaли не е зaглaвил рaмото с вложкaтa нa гедорето някъде по купето и е тръгнaл дa рaзвивa болтa нa коляновия вaл със стaртерa. Зaбрaвил е ( или не се е сетил или просто е "голем мaйстор" ) дa мaхне кaбелите нa свещите, моторa е зaпaлил и мaнджaтa се е сготвилa нa бързо......или човекa е бил мaйстор.........aмa готвaч.

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Публикувано: 15 окт 2014, 22:30
от HACKO
При развиване на стартер, без шпонка, не е нужно двигателя да запали за да изкриви клапаните, стартера е достатъчен. То пък еба си майстора, дето няма пневматичен винтоверт.

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Публикувано: 15 окт 2014, 22:54
от Didibao
Понякога не става с пистолет, мога да дам за пример моята с 4 различни пистолета не можа да се отвие накрая на стартер се предаде, просто беше запекъл много болта.

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Публикувано: 16 окт 2014, 20:26
от julte85
Случаят който коментирате от снощи е моят и само да поясня още какво ми каза "великият майстор". С пистолет е отвивал болта,но неговият не свършил работа и взел от гумаджията...та сега си търся нов двигател,че май е по-тънкият вариант.