Страница 1 от 1

голям проблем

Публикувано: 27 авг 2006, 21:39
от redo
господа, колата е форд орион 1,6 дизел 89г. по време на каране изведнъж започна да придърпва и гасне. смених филтъра- продължи. някой ми каза да сваля маркуча, който влиза във филтъра и да го продухам при отворен резервоар, в слчай че има боклуче, не помогна. Свалях и чистих резервоара, прегледах на канал сантиметър по сантиметър магостралата на горивото за евентуални течове или пробиви, откъдето да влиза въздух, но нищо не открих. колата пали, но след 40-50 секунди губи мощност и гасне сякаш има въздух.
МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ

Публикувано: 27 авг 2006, 22:10
от Vaklin
Напълни филтъра с нафта и го остави да се закисне. На помпата между тръбичките които отиват към дюзите има болт за глух ключ 10. Отвий го и повърти на стартер докато излезе чиста нафта от там. Откачи обратния маркуч и виж връща ли нещо. Докладвай за резултатите.

Re: голям проблем

Публикувано: 27 авг 2006, 22:42
от diesel1.6
счупило се е нещо. за смучене на въздух проверката е да си сложиш два метра прозрачен маркуч на изхода на помпата, за излишното гориво, и да гледаш колко мехури има там. ако са единични, през секунда или повече, не са те причината - не трябва да ги има, но няма да причинят загасване на двигателя. такъв дълъг маркуч може да се гледа и докато караш.
а не ти ли пуши бяло, когато вземе да придърпва и реши да гасне? това може да е от разместване на центровката. в такъв случай би вървяла докато действа системата за предварение за студен двигател, тя работи точно толкова - 45 - 90 сек.

Публикувано: 27 авг 2006, 23:31
от redo
белият пушък го има точно когато вземе да губи мощност преди да изгасне. иначе при форсиране е черен.
иначе за помпата - два дена я мъчих да обезвъздушавам и то точно от дюзите, така че мисля че вече се е завъртяла нафтата там.
за прозрачния маркуч как не се сетих, ще пробвам тия дни, но все повече си мисля, че проблемът не е от въздух. ако се е изместила центровка как да разбера и това не сава ли само в големите студове?

Публикувано: 03 сеп 2006, 22:53
от redo
Господа, имам някакво менте упътване на FORD и смятам сам да си проверявам центровката, така че ако може да ми дадете някакви полезни съвети ще съм благодарен.

Публикувано: 18 сеп 2006, 20:54
от redo
Центровката си беше добре. Смених и клапана от който зависи подаването на гориовото, но пак същия проблем - работи около минута и гасне.
Един ми каза да пробвам с друг филтър, защото този може да не е истински... :!:
Ще пробвам все пак.

Публикувано: 18 сеп 2006, 21:53
от kurshuma
Вземи е разходи до някоя бензиностанция и купи една добавка ЛИК и Моли за дизелово гориво тя е една от най ефикасните добавки определено ще има ефект :D
Това го казвам защото от личен опит знам че нафтата в нафтекс от където почти всички бензиностанции зареждад последните 3 седмици е много гадна сменихме филтрите на всички влекачи и леки коли на фирмата дай боже до помпата да не е стигнала вода че тогава лошо :D

Публикувано: 19 сеп 2006, 09:20
от nikolovvd
На комшията май му се случи нещо такова в Неделя вечерта.
Зет му, който е автомонтьор, ми обясни за някакъв клапан, който след износване на гумичката не искал да отваря и като го бутнеш се оправяло, но е за смяна.
Понеже обяснението е толкова мъгливо, че и на мен не ми е ясно довечера ще питам пак. Дано го запомня, а и ако може да го видя и снимам ще е най-добре.

Публикувано: 20 сеп 2006, 13:50
от nikolovvd
Снощи питах и ето информацията:

На горивната помпа има електрически клапан, който трябва да спира притока на гориво при гасенето на двигателя. С времето гуменото уплътнение се скапва и клапъна не отваря или изчезва тока към него поради някаква причина.

Публикувано: 20 сеп 2006, 16:37
от krus
Имах същия проблем с моето Мони. Първо палеше трудно, после палеше за около минута и угасваше, а накрая - умря съвсем.
Оказа се, че гумените уплътнения, както на електроклапана, така и вътре в помпата са заминали (разядени от лоша нафта - каза майсторът). Ако бях отишъл навреме на сервиз можеше да ми се размине само със смяна на електроклапана, ама.....
Така, че моят съвет е: Намери си добър майстор и стискай палци да е прецакан само електроклапана, защото ремонтът на помпата излиза солено.

Публикувано: 20 сеп 2006, 18:48
от redo
както писах по-горе клапана го смених и проблема си остана. Парадокса обаче е, че като сложих стария филтър колата тръгна. Ония измекяри са ми продали филтър менте, сигурно не е уплътнявал. Ше видим до кога ще върви...

Публикувано: 29 сеп 2006, 21:02
от redo
със стария филтър вървя 4-5 километра и пак същото- пали, работи, гасне. Сложих трети филтър - нов, след 4 км. изгасна. Колата е прибрана с дърпане в гараж и чака постовете ви.

Публикувано: 29 сеп 2006, 21:15
от Gate
Пробва ли с опита с двата маркуча ,ако си щом си сигурен за нафтопровода премини към следващ варянт(разглобявяне на помпа),ако ли не премини към дюзи, и т.н. докато не решиш проблема. По принцип белият пушек е признак ,че не доизгаря нафтата ,щом е черен значи е масло(но при форсиране е нормално)! Това от моя скромен опит! :lol:


Успех! :wink:

Публикувано: 10 окт 2006, 19:13
от redo
Най-накрая разбрах какво е - запушен отдушник на резервоара. Сега е OK.

Публикувано: 10 окт 2006, 23:28
от diesel1.6
redo написа:Господа, имам някакво менте упътване на FORD и смятам сам да си проверявам центровката, така че ако може да ми дадете някакви полезни съвети ще съм благодарен.
трябвало е да сложиш прозрачен маркуч на изхода на помпата... и тогава щеше да се объркаш че е смучене на въздух :D :D . то си е било така, но основната причина друга. поне нямаше да проверяваш центровката.
а може ли да сканираш упътването за форд, ако е за този двигател?