Липсва принудителен празен ход/ППХ/deceleration fuel cut-off

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Засега 4 от 4 Галаксита са без ППХ

Мнение от z42 » 18 юни 2012, 01:03

Данни от OBD интерфейса от моята кола:
1. Нулиране на инжекторите при отпуснат педал на газта и обороти над 3500.
2. Нулиране на инжекторите за не повече от 0.6 сек. и само докато оборотите са над 1800 - при натиснат съединител. С това мисля мистерията около ключето на съединителя е разгадана.
3. Нормални инжекторни времена на ПХ - около 2.5 - 3 милисек.
4. Инжекторни времена при отпуснат педал на газта и обороти под 3500 (но над нормалните за ПХ) - около 1.5 милисекунди. В този режим ламбда сондата обикновено заспива за дълго на богата смес и STFT стабилно става отрицателно, като може да достигне до към -20

Данни от OBD интерфейса от друго Galaxy 2.3 (ЕКУ-тата ни са съвсем еднакви според FORScan) на колега от форума:
Абсолютно същото поведение както при мене!
Разликите са в стойностите на инжекторните времена - при него са с около 20% по-малки във всички режими (дали е възможно да са ни с различни дюзи инжекторите?)
Даже покарах малко колата - спирачен ефект от двигателя усетих както при мене - едва над 3500 оборота.

Колегата Муцев е открил четвърто Галакси, което няма ППХ под 3500-4500 об. (За протокола - засега нямаме НИТО едно 2.3 или 2.0 с доказан ППХ под 3500 оборота, т.е. статистиката ни засега е 4 от 4 Галаксита без ППХ)

Остова да изнамеря един манометър и да помоля някой да ми го върже по вакуумите, ако не се престраша да го направя сам. Въпреки че не вярвам манометъра да открие дефект.

Муцев
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 15 фев 2010, 17:50
Модел на автомобила: Форд Транзит '07,Форд Галакси '98+LPG FOBOS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липсва принудителен празен ход/ППХ/deceleration fuel cut-off

Мнение от Муцев » 19 юни 2012, 11:29

От вчера моята кола вече е с ППХ, като системата е изградена с части от ВАЗ. Използвал съм електронният блок за управление на електромагнитният клапан на карборатора на ВАЗ 2107, който при мен през реле управлява симулатор за бензинови инжектори, монтиран с обикновенна газова уредба на инжекционни двигатели. При обороти над 1500 системата сработва и включва симулатора, който гаси инжекторите на бензин, при достигане на 1250 оборота системата пуска инжекторите. Първите ми впечатления от работата на системата са доста добри и сега остава да засека разхода.

Муцев
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 15 фев 2010, 17:50
Модел на автомобила: Форд Транзит '07,Форд Галакси '98+LPG FOBOS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липсва принудителен празен ход/ППХ/deceleration fuel cut-off

Мнение от Муцев » 01 юли 2012, 00:50

Вчера в сервиза правих една фиеста на газ с мотор 1.25. Оказа се че и тя няма ППХ няколко пъти я гледах на компа, но по никакъв начин не искаше да загаси бензиновите инжектори.

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Липсва принудителен празен ход/ППХ/deceleration fuel cut-off

Мнение от Revell » 07 авг 2012, 15:19

Привет,
интересна тема!

При мен това с губенето на мощност и пропадането на обороти също се появява от време на време и интереснто е никога когато колата е студена или с пробег до 10км. След това е точно така: Както си седи на 900 изведнъж падат до 200 претриса там и скачат на 1200 точно преди да угасне. После упокоява до 900 и пак. При мен също има проблем с отчитането на температурата, т.е. винаги проблема се появява като отчита по-ниска температура на уреда. (Колата е карана на обяд в жегата 20-30 км). Ако температурата показва нормално няма проблеми. Това става и като тръгна. Отива до средата и като отиде до там и после пада и почва да се мъчи да гасне. Принудителния празен ход в такъв режим го няма... усеща се кота всичко е нормално. Като за капак усещам че симптомите се появяват по-бързо ако тръгна в горещо време.

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липсва принудителен празен ход/ППХ/deceleration fuel cut-off

Мнение от z42 » 09 авг 2012, 22:09

Понеже на празен ход бензиновите инжекторни времена са над 2 мс, а при спускане падат до 1.3 - 1.6 мс (зависи от температурата на двигателя, може и по-малко),
реших да опитам по лесния начин - от настройките на газовата да докарам Fuel Cut-off на газ... Засега неуспешно.

Заведох я в сервиза и помолих да ми зададат (ГИ е STAG300) 1.3 мс за този параметър:

Extra‐injection switch off threshold – petrol injection impulses below the set value
will be ignored by the controller, meaning that the controller will not generate the
LPG injection impulse if the petrol injection impulse is below the set value.

Никаква промяна, затова го увеличихме на 1.6 мс. И пак няма промяна, като го оставихме така.
Допуснах, че бензиновия комп си гони нормалната смес и по обратната връзка от ламбдата много бързо си вдига инжекторните времена (оказа се че не е това).
После се вързвам към бензиновия компютър (при горещ двигател) и гледам инжекторните времена падат под 1.6 мс но ламбдата си осцилира, т.е. ГИ не се и опитва да спира газта... Не знам FORScan-a ли ме лъже за времената, ГИ ли не ги мери правилно, или нещо пречи настройката да влезе в сила (но какво да е то, никакви условия не са споменати в описанието на ГИ)...

@Revell Доколкото успявам да схвана, при работна температура компютъра работи с пълна обратна връзка от всички датчици. Колкото по-студен е двигателя, толкова повече се работи по таблици (по-слаба обратна връзка до нулева). Затова при проблем на студен двигател излиза че вероятността причината да е в сензор е доста по-малка от колкото при проблем, проявяващ се при работна температура. Ако не съм прав, нека някой ме поправи.

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липсва принудителен празен ход/ППХ/deceleration fuel cut-off

Мнение от z42 » 07 фев 2015, 22:42

Само да добавя, понеже не видях да съм го написал преди, а някои хора имаха подозрения по въпроса: няма замесена утечка на вакуум. Просто ППХ-то е така, неясно защо.

1. Гледах МАП-а на газовата - вакуума беше съвсем в нормата.

2. Ако имаше сериозна утечка на вакуум, дългосрочната корекция (LTFT) щеше да катери нагоре и бързо-бързо да записва бедна смес при работа на празен ход.
За да не стане объркване - примерно на 1000 км пробег ми записваше бедна смес, но явно по друга причина и без връзка с ППХ. (Мислех си, че е на празен ход, но прегледах и по-старите записи и се оказа, че е при по-високи обороти и натоварване.)

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Липсва принудителен празен ход/ППХ/deceleration fuel cut-off

Мнение от S_C » 08 фев 2015, 19:26

Да не пропускате нещо...примерно ППХ да се задейства само над определена скорост или да има някоя шашкъния в централата на АБС, на ербега...някой акселерометър, инклинометър...да задейства ППХ само ако колата пуска налкон примерно...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

tikva
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 08 фев 2015, 18:21
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Липсва принудителен празен ход/ППХ/deceleration fuel cut-off

Мнение от tikva » 08 фев 2015, 19:39

оооооооооо, на сто процента нещо се пропуска поради незнание .В момента го насочвам към работата на климатроника щото хич, ама хич не ми харесва как работи макар и с два чисто нови термостата от МП ,отделно от това температурата на двигателя много упорито не желае да си влезне на мястото между O и R.И не ,не е дачка щото през обедето прави същите мизерии .Едно чудо открих из схемети, но оригиналните части на форд ,та то е превключвател поставен на евапоратора и има връзка с някой от термостатите.Termostat assy се води.Има го и при климатици и при климатроници.Що се отнася за корекциите , твърдя че до тук не съм срещанала някой четящ адекватно цифрички и разбиращ от тях.Самия факт че никой неможе да хване липсата на малкия термостат в продължение на три години мисля е трябва да говори нещо.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта