Липсва принудителен празен ход/ППХ/deceleration fuel cut-off

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Липсва принудителен празен ход/ППХ/deceleration fuel cut-off

Мнение от z42 » 18 мар 2012, 23:52

Моля всеки, който кара Галакси 2.3 или 2.0, да сподели как се държи колата по нанадолнище на скорост.
Дали до 3500 оборота ускорява все едно е на свободна както моята или двигателя започва да я забавя примерно още след 1500 оборота, както би било редно да се очаква от него?

Edit: От МП ми казаха, че колата ми е твърде стара (1998), за да има такава "екстра"!
Е тя толкова сложна и нова е тая екстра, че и старото ми 21-годишно Рено я имаше... та затова все още тая надежда, че си има "оригинално" решение задачата.

----------------------------------------------------------------------------------------------

На англ. изглежда правилния термин е "Deceleration fuel cut-off", срещам тук-там и "forced idle"...

Намерих във форума следните теми, които имат връзка с този въпрос:

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=41866" onclick="window.open(this.href);return false; - Какъв е разхода на гориво при включена предавка по наклон?

Тази е най-съдържателната:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=44568" onclick="window.open(this.href);return false; - Mondeo MK1 fuel cut-off

В тази тема писах преди, но прецених, че ако наистина държа да си реша проблема, най-добре да отворя отделна тема за проблемите с ППХ по принцип:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=5108" onclick="window.open(this.href);return false; - двигател и разход

Тази евентуално може да се окаже полезна:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=20394" onclick="window.open(this.href);return false; - Моторче за празен ход
Последна промяна от z42 на 23 май 2012, 16:35, променено общо 3 пъти.

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)

Мнение от z42 » 18 мар 2012, 23:55

Потвърдено е при мене на 100% че имам проблем с ППХ. Колата е Galaxy 2.3i MK1.
Като ми настройваха компа на газовата, помолих да обърнат внимание дали и кога бензиновия комп нулира инжекторните времена. Е наистина не ги нулираше! Поне не и при нормални работни обороти.

При стръмно спускане колата си ускорява надолу на скорост без да подавам газ, все едно че съм на свободна, което изобщо не ме кефи, защото често ми се налага да спускам надолу по един час и освен че излишно си търкам накладки и дискове, но и прахосвам гориво за тоя де духа. Но още по-неприятно е, че де факто нямам двигателна спирачка, което ми намалява сигурността...
На газ и на бензин няма разлика (естествено).

Едва при надхърляне на 3500 оборота (според таблото) се усеща че двигателя започва да спира колата. След малко скороста намалява, така че оборотите падат под 3500 и спирачния ефект изчезва. Колата пак вдига над 3500 об., компа спира горивото и т.н. и т.н. едно безкрайно лашкане напред - назад, без хистерезис, и нагоре и на долу практически все на тези обороти. Всичко е много повтаряемо.
Така на втора ми стабилизира на 50 км/ч, което обикновено е доста висока скорост за нормално спускане по тесен планински път с гъсти завои, да не говорим за зимата при заснежен или заледен път.
На първа също отсича на 3500 оборота, но предполагам, че не е добра идея да се кара на първа с 3500 оборота и го направих само за целите на диагностиката. На трета нямах условия да проверя как е чак до 3500 об./мин., но не очаквам да има разлика.

Единствената грешка, в бензиновия комп беше "много бедна смес". Но това може да е свързано с нещо при работата на газ, а не с ППХ. Газовия комп беше записал също само една грешка (само че повторена 10-тина пъти) - "ниско захранващо напрежение". Това допускам, че може да е понеже откачих два пъти акумулатора за да видя какво ще стане ако изчистя така грешките на бензиновия комп.

Почистена е преди около седмица основно дроселната клапа и моторчето за празния ход. Казаха ми, че са били яко клеясали и движнието им е било трудно. Ефект от почистването усетих, но не и върху ППХ - пак си е на 3500 об. отрязано като с нож. Подобрението усещам общо в работата на двигателя, както и в намаляването в много голяма степен, почти до изчезване на лашкането, което се получаваше при превключване от ниска на висока предавка при по-ниски обороти (примерно малко над 2000, но понякога и при близки до 3000 се усещаше). Понеже двигателя почти не се чува в купето, случваше ми се често, особено в началото да превключвам нагоре на по-ниски обороти от нормалното, но на старата кола дори и нарочно не успявах да го повторя този ефект. Казаха ми, че вероятно е особеност на двигателя и пр. (двуделен мховик и т.п.), но май ще се окаже, че в същност си е имало реален проблем. Все още не мога да кажа дали лашкането при превкл. от ниска на висока го няма, но определено след почистването нещата се подобриха значително. Сле почистването стрелката на оборотомера при загрял двигател на празен ход е 1-2 мм под 1000 об./мин. Ако не се лъжа, преди беше почти точно на 1000.

Потенциометърът на датчиха за положението на дросела върви плавно, а измереното съпротивление е от 700 ома до 3.3 килоома. Май няма ключета, не знам как компа разбира при какво съпротивление е напълно затворен дросела, защото сигурно има някакъв разброс при производството...

Проверени са вакуум маркучетата (по време на почистването на дросела и моторчето) и изглежда не е и във вакуумите проблема.

Ако някой има идея накъде да продължим търсенето, ще съм много благодарен.

По-надолу следват някои неща, които мисля, че евентуално може да имат някакво отношение към проблема с ППХ.

Термометърът на таблото има само 3 зони - "норм", "под" и "над" нея, без никакви деления вътре. Прави ми впечатление, че след като запаля минава доста време, докато изобщо се мръдне стрелката (през това време колата вече е минала на газ, което значи че водата в изпарителя е над 35 градуса) и едва след няколко минути и километри влиза в "норм" зоната. До преди иняколко дни изобщо не стигаше до средата на "норм" зоната. Едва тези дни (сле като температурите стигнаха 10 градуса) я видях в дясната половина на тази зона.
Не знам колко сензора има за температурата на двигателя, къде се намират и дали този, който се индицира на таблото има отношение към ППХ?

Имах специфичен проблем с падане на оборотите под нормалните за празен ход, който се задълбочи и стана много повтаряем, когато температурите бяха около и под -10 градуса и отшумя напълно, след като се доближиха до нулата (над -5 някъде). Пред да сложа газовата, ефектът се прояви няколко пъти. След това започна само на газ да се проявява, но трябва да отбележа и факта, че поставих газовата точно преди началото на големите студове и снегове.
Получаваше се следното - на място, натискам газта и я отнемам. Ако колата не е загряла още, няма проблем. Компа плавно сваля оборотите до стойност над 1000, примерно до 1300 при наскоро запален двигтел). Но ако е добре загряла (10 км и нагоре градско), сваля оборотите до съвсем малко над 1000, след което става едно рязко пропадане надолу доста под делението за 1000, но преди да изгасне компа се освестява и ги качва към 1200-1300 и плавно ги смъква около 1000. (Тия 1000 об. на празен ход са по таблото, реално се оказаха по-ниски, ако не се лъжа 860 об./мин., казаха ми ги като ми настройваха газовата в движение). Предполагам, че този проблем не е оправен, а просто се проявява само в студено време.

По същото време (големите студове), когато пропадаха оборотите при отнемане на газта на празен ход, ми се случи 3 пъти колата да запали на по-малко от 4 цилиндъра. Първият път изключих акумулатора, защото помислихме, че може да е натрупала грешки. Не се повтори него ден.
Вторият път без да изключвам тока, само изгасих и запалих отново и се оправи. Третият път изчаках без да гася, макар че тресеше обезпокоително, и се оправи след примерно 10-20 секунди. Последният такъв случай беше преди поне два месеца.

Имаше още един специфичен случай, който се прояви само един единствен ден, трябва да е било през януари. Температурата навън беше минусова, но не рекордна, може-би около -10, сутрин след като бях карал вече 15-тина км в града. В рамките на няколко последователни светофара наблюдавах следното. Изключвам от скорост и бавно убивам скростта преди светофара. Оборотите вместо да паднат плавно до към 1000, се качват и заспиват на 2000! Когато колата спре напълно, едва тогава си слизат на 1000. При всеки опит (поне 5 пъти) се повтаряше съвсем явно. Не съм гасил мотора до работата. Вечерта не се повтори, нито от тогава насам.

В големите студове на газ даваше разход от 18.5 до 17. После започна устойчиво да пада с покачването на температурите - първо към 16, а последните два пъти почти стигна 15 на сто. Интегрален разход за зимата - ок.17.5, само бензинов - 22 на сто (посленото е разход, правен през първите километри преди да мине на газ, на студен двигател при -15, -10, -5 градуса). Преди студовете когато още бях без газ, при температури над нулата ми даваше повтаряем разход на бензин около 14. Онези 10 на сто на витоша са недостоверни - заредих 4.5 литра на същата колонка, но после разбрах, че това е твърде малко количество спрямо грешката на този метод на засичане!
Смятам, че колата си върви много добре на газ, не усещам и да се налага да натискам педала повече от на бензин. Превключването не се усеща изобщо, само се чува клапана как щраква.

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)

Мнение от z42 » 31 мар 2012, 21:59

Днес при +3 градуса пак ми запали на 3 цилиндъра на студен двигател. Подадох малко газ и се оправи. Преди няколко дни пак се случи дори при по-висока околна температура.
Не знам дали са свързани вете неща - това и че не ще надолу по баира да включи ППХ преди 3500 оборота...

Никой ли не се е сблъсквал с такова нещо?

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)

Мнение от z42 » 05 апр 2012, 23:48

Това с паленето на 3 цилиндъра ми казаха, че може да е от конденз по свещите, защото я гасях на газ. От няколко дни я гася на бензин. Засега пали нормално.

Ако ми остане малко време, мисля пак да заведа колата на комп. диагностика, но трябва първо да намеря място където наистина могат да измъкнат някакви поробности от компа...

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)

Мнение от opex » 06 апр 2012, 00:02

Аз не разбирам какъв е въпроса на темата, на който трябва да се отговори.

п.с. При всички фордове настройките на компютъра са при движение на автомобила над 10-15км/ч (точно колко забравих), обороти над 1500 и напълно отпуснат педал на газта инжекторите се спират напълно. За това трябва да работи изправно и VSS сензора.
При падане под 1500 оборота и/или под горе-посочената скорост инжекторите се включват за да се подготви автомобила за спиране и/или превключване на предавка без да изгасне двигателя. За положението на педала на газта е ясно вече - като е натиснат значи искаме бензин.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)

Мнение от z42 » 06 апр 2012, 10:35

z42 написа:
Въпросите конспектирано са два, като на първия вече си отговорил, за което ти благодаря:

1. При какви условия - обороти и други - трябва компа на моя двигател да нулира инжекторните времена, защото в момента го прави едва над 3500 об/мин, (което не може да е нормален, а явно е някакъв авариен режим)?

2. Как да процедираме за да открием и отстраним причината?

Както написах, до сега:
- е почистена дроселната клапа
- и са проверени потенциометъра към нея (700 ома до ок. 3.3 килоома, не знам дали са нормални стойностите, но върви мазно и плавно),
- двигателчето за празния ход,
- МАФ-сензора визуално е ОК
- вакуум маркучетата също изглежда са ОК
- компа беше записал само една грешка - мн. бедна смес, което вер. е свързано с газовата а не с проблема с ППХ
- VSS сензора според мен си е наред, иначе случката която съм описал с оборотите при движение и при спиране нямаше как да се случи.

Предстои:
- проверка на температурните сензори, но още не знам къде са и колко са...
- Не знам дали има отделен сензор за напълно отпуснат педал на газта или се разчита само на сигнала от потенциометъра на дросела?
- За ламбда сондата четох някъде че и от нея може да е, но не съм сигурен, а и не знам как може да се провери?
- Какво друго да проверим (евентуално от къде да изтегля схеми къде се намира и описания какво представлява би ми било от полза)?

Муцев
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 15 фев 2010, 17:50
Модел на автомобила: Форд Транзит '07,Форд Галакси '98+LPG FOBOS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)

Мнение от Муцев » 14 апр 2012, 09:10

Аз от доста време се боря с този проблем, липсата на ППХ. Направил съм почти всичко каквото и ти, но проблема си остава. За ТПС ( тротъл позишън сензор) в Аутодата пише, че стойностите, които трябва да подава са от 0,87V до 4.8V, като напрежението трябва да се мени плавно.В момента обмислям изграждането на независима от EKU система за ППХ. Най-вероятно ще използвам емулатор за дюзи от газова уредба, като ще се наложи да изработя система която да следи ТПС и обороти. Надявам се, че ако успея да изгася бензиновите инжектори над 1500 оборота и отпуснат педал на газта то и газовият комп ще спира газовите инжектори. За целта обаче от настройките на ГИ трябва да се забрани следенето на бензиновите инжектори.

Колега орех, дали случайно знаеш как да се провери изправността на този VSS сензор?

MarKol
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 09 дек 2011, 14:30
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,25 DHF 2001
Opel Vektra
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)

Мнение от MarKol » 14 апр 2012, 17:31

Според мен единствения начин ЕКУ-то да разбере че трябва да сработи ППХ е като следи подналягането във всмукателния колектор след дроселната клапа , ако то е по-голямо от нормалния празен ход на двигателя значи трябва да се включи ППХ . Ако този двигател няма МАП сензор трябва да огледаш къде отиват всички вакуум маркучета след дросела , вероятно там някъде се намира ключа на загадката . Мое си мнение ( доколкото моем да мислим ) , успех !!!

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)

Мнение от z42 » 14 апр 2012, 20:02

Сигурно ще прозвучи идиотски, но не съм навътре в материята и не разбирам... можеш ли да обясниш от какво зависи налягането във всмукателните колектори или да кажеш къде може да прочете технически грамотен човек, който обаче не се е занимавал изобщо с ДВГ?
Какво искаш д акажеш с това "Ако няма МАП сензор"... защото MAP сензор си има.

ПП. като ми настройваха газовата не би ли трябвало да открият ако нещо не е било наред с налягането в колекторите, все-пак доколкото успях да схвана, то е единия от базовите параметри на горивната карта на газовия инжекцион...

ех, май ще ми се наложи и ДВГ да уча на стари години!

Муцев
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 15 фев 2010, 17:50
Модел на автомобила: Форд Транзит '07,Форд Галакси '98+LPG FOBOS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)

Мнение от Муцев » 14 апр 2012, 22:08

Налягането в колектора зависи от дросела при затворен дросел вакума се увеличава, при отваряне на дросела се получава разреждане в смукателните колектори.

На теория ЕКУ-то на двигателя разбира, че същият е в режим ППХ от датчик за оборотите и TPS тоест при обороти примерно над 1500 и TPS в положение off, ЕКУ-то принудително преустановява подаването на импулси към бензиновите инжектори. При отпадане на едно от двете условия импулсите се подновяват отново.

Колегата орех малко по-горе намеси и VSS сензор в уравнението, което може би има някаква връзка с нашият проблем. Въпросът е как може да се направи диагностика на въпросният сензор за да не се сменят части на вятъра.

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)

Мнение от z42 » 18 апр 2012, 14:23

VSS сензора мисля че си ми работи. Съдя по движението на оборотите в различните ситуации. Примерно като е на свободна, докато не спре почти напълно колата, намалява оборотите бавно и чак при спиране си ги смъква бързо на нормалните обороти на празен ход (малко под 1000 по оборотомер, реални - около 900).

С колегите тук вече си мислим да не вземе това да се окаже че просто компа може някога да е записал някаква грешка и сега въпреки че грешката е изчистена, още да чака да му се каже изрично, че ППХ режима му е позволен... Това би било голяма дивотия, но ми разправяха за реална случка как ново ауди след ремонт не иска да си пусне чистачките и други подобни дреболии докато не му кажат в сервиз, че има такива, просто не знаело какво да ги прави... Макар че компа на нашите коли не е толкова "умен", ама знае ли човек!?

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)

Мнение от z42 » 19 апр 2012, 15:07

Имаме заподозрян!
Довечера ако не ми мине котка път ще го водя на разпит!

Оказа се, че в уравнението участва още едно толкова просто неизвестно, че никой не се беше сетил за него - става дума за ключето на съединителя!
Погледнахме при педала - има такова. А щом го има, значи може да е за бой!
Ако не работи какво става - компа ще си мисли, че е натиснат съединителя. Което значи да не е посмял да спира горивото, че иначе мотора ще изгасне, щото няма кой да му върти вала отвън!
Сега щом се кача на колата, при първия удобен участък ще го натисна с крак тоя педал нагоре (каквато беше първата проба и на педала за газта още в самото начало), може пък и без бой да си признае.

Муцев, провери си и ти това ключе, тежестта му във формулата трябва да е наравно с тази на останалите сензори. Хората не случайно казват, че малките камъчета обръщат колата!
А това, че при 3500 и нагоре все-пак спира горивото, явно наистина си е авариен режим - компа тогава вече се усеща че някой сензор го будалка и спира да му вярва.
Муцев написа:В момента обмислям изграждането на независима от EKU система за ППХ. Най-вероятно ще използвам емулатор за дюзи от газова уредба, като ще се наложи да изработя система която да следи ТПС и обороти. Надявам се, че ако успея да изгася бензиновите инжектори над 1500 оборота и отпуснат педал на газта то и газовият комп ще спира газовите инжектори. За целта обаче от настройките на ГИ трябва да се забрани следенето на бензиновите инжектори.
За протокола:
Газовите инжекторни времена са функция на бензиновите и се нулират и те, когато се нулират бензиновите.
Доколкото схванах, идеята на газовия инжекцион е следната - газовия комп взима бензиновите инжекторни времена (каквито бензиновия комп ги е сметнал за бензин, понеже той хабер си няма че са му сменили горивото), прекарва ги през горивната карта, която изглежда е най-общо казано една таблица с коефициенти и си получава газовите времена. Сигналите ги взима от самите кабели за инжекторите, които вече не отиват директно, а минават през него. Когато си на бензин, ги пропуска до самите инжектори, а когато си на газ, ги пуска да пасат на емулаторите.

Изграждането на паралелна система смятам че е възможно. Друг е въпроса колко е законно обаче - дори и да е безупречна, може да си навлечеш голяма глоба, скоро мярнах това в друга тема!
Но това на практика значи да повториш алгоритъма на щатния компютър, като има реална опасност да пропуснеш нещо важно и в един момент да си направиш по-голяма беля. Освен това, ако направиш всичко като хората, логично е и твоята система да не иска да работи. Но понеже това си е твоята система и имаш пълен контрол над нея, веднага ще може да видиш какво не й харесва и така ще стигнеш до корена на проблема. Т.е. накрая самата тази паралелна система ще стане излишна, защото като намериш проблема, значи че и ще го оправиш, т.е. и щатната вече ще си работи.

ПП. Ако не стане довечера, проверката на ключето на съединителя ще остане за другата седмица. Но щом имам резултат и възможност, ще напиша!
Последна промяна от z42 на 19 апр 2012, 15:55, променено общо 1 път.

Муцев
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 15 фев 2010, 17:50
Модел на автомобила: Форд Транзит '07,Форд Галакси '98+LPG FOBOS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)

Мнение от Муцев » 19 апр 2012, 19:59

Греда! Моята кола няма датчик на съединителя, а и не се вижда стърчащ куплунг никъде. Ще изчакам още някой ден да ми пристигне диагностичната джаджа и ще я моря.
Не вярвам да имам проблеми с алтернативната система за ППХ просто защото няма кой да ми вдигне капака и да разбере какво съм направил. Все пак ако откриеш някаква панацея на този проблем с радост ще експериментирам. Може даже ако си от София да се видим някой ден на :drink: и да умуваме заедно над проблема.

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)

Мнение от z42 » 19 апр 2012, 23:06

За сега и аз пак ударих на камък - ключето си е като ново, щрака си на половината от хода си, контактите му задействат добре. Преди това бях направил теста с дърпането на педала с крак - и нищо.
А беше невероятно подходящ кандидат! Като ми настройваха газовата и помолих да ми кажат какво става с инжекторните времена, когато трябва да са нула, видяхме че наистина не се нулират. Но момчето, което караше, забеляза, че (не помня точно) дали беше при натискане или при отпускане на съединителя, за миг все-пак стават нула и после пак стават като на празен ход... Днес като си преговаряхме с колегата какво сме проверили и какво знаем до сега, като си спомни този факт, той се сети за това ключе, че не сме го проверили. И всичко говореше, че трябва да е то... Даже бях готов ако е това, да ходя веднага в сервиза да ги черпя, че го забелязаха това.

Ключето се стига като свалиш долното парче кора и огънеш горното. Лесно го свали колегата, но като го провери и дойде да го връща на мястото му, то нещо се запъна и не искаше да се завърти. Наложи се да се разкачи буксата и да я постави след като ключето си е застанало на мястото. През това време аз от навигаторската седалка дърпах кората, за да не му пречи. Ако сега пак го сваляме, може би ще отнеме само няколко минути цялата процедура.
Ти сигурен ли си че добре си видял, че нямаш ключе там? Защото е малко навътре и трудно се вижда ако не разкараш оная кора. Освен това, на педала има по-навън още една дупка, която е свободна (не знам за какво е, може да е за алтернативен модел ключе) - може да си я видял и да си решил че щом е празна, значи нямаш ключе. Направих няколко снимки, не си личи дупката от която е извадено, но се вижда ключето, буксата и коя кора се сваля и коя се огъва за да го докопаш. Вижда се и закрепването му - на байонет с два щифта, които като го вкараш в дупката (неговата си. двете май са еднакви - кръгчета с ушички) и го завъртиш, не му дават да излезе.

Тия дни съм на път, но като се върна в голямото село продължаваме да го чепкаме проблема. Като начало съм решил да ида да ми направят една щателна диагностика в МотоПфое - надявам се да имат нужния софтуер, щото ако те го нямат, не знам кой ще го има... В същност - знам - за нашия модел (MK1) - Фолксваген! Неприятното е, че освен време, диагностиката струва и пари, но какво да се прави. Разчитам много на диагностиката да ми кажат MAP сензора, термометрите и прочие аналогови датчици дали им са в норма показанията. Ако това не могат да направят, не знам за какво ги взимат тия пари!
Отделно от диагностиката планът нататък е следния:
- ключето може и да наред, но не сме проверили дали кабелите му стигат до компа
- ако стигат до там, дали входовете на компа са наред - е това ако е, вече става сложно, освен ако е букса само
- добре е да проверим за всеки случай напрежението върху потенциометъра на TPS-а дали е както си написал.
- добре е да проверим и останалите кабеляци полека лека

Засега изглежда, че извън подозрение е VSS, защото се вижда по оборотомера.
Същото е логично да се отнася и за TPS-а, защото ако не работи и компа си мисли че натискаме газта, не е нормално да спира горивото при НИКАКВИ обороти докато не опреш тавана на червената зона - щом натискаш газта, значи искаш още гориво! А при нас все-пак го спира над 3500 оборота, значи не би трябвало да е от TPS-а.

ПП. Каква джаджа и от къде си си поръчал? И аз си мислех да потърся нещо такова, за да си поприказваме с компа на неговия език - може пък да се разбереме...
Прикачени файлове
Galaxy-buksa_syedinitel.jpg
тук се вижда буксата му с кабела. синкавата кора в дясно се хваща долу в ляво и се огъва , за да се стигне до ключето.
Galaxy-kljuche_syedinitel2.jpg
ключето свалено
Galaxy-kljuche_syedinitel.jpg
ключето свалено, по на фокус

Муцев
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 15 фев 2010, 17:50
Модел на автомобила: Форд Транзит '07,Форд Галакси '98+LPG FOBOS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)

Мнение от Муцев » 20 апр 2012, 07:41

Като отида след малко в сервиза ще огледам пак за това ключе че снощи трябваше да водя жената на кръчма и нямах много време да оглеждам. За ходенето в Мото Пфое ще ти кажат че всичко е наред, имам приятели в Люлин и даже ме пуснаха в халето да гледам живите данни и всичко си е нормално само където не искат да се спрат пустите инжектори. Джаджата която съм си поръчал е http://dx.com/obdii-bluetooth-car-diagn ... -12v-42825 Чакам я тези дни да дойде за да мога да проверя VSS датчика и ако се окаже, че е изправен пристъпвам към кардинално решение на въпроса :twisted:
Довечера ще закача лаптопа за газовият комп и ще пробвам дали ще загаснат инжекторите при натискане или отпускане на съединителя. Приятно пътуване !!!

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)

Мнение от z42 » 21 апр 2012, 00:07

Днес ми се обади колегата, който ми проверява ключето и прочие по колата. Поразровил е из нета и е намерил май даже тук във форума точно, че нито VSS нито ключето на съединителя участват в критерия за ППХ... Така че няма да бързаме с проверките на кабелите ами ще тнърсим начин да видим какво е дереджето с термодатчиците...
Специално за VSS чета във втората тема горе, че бил от второстепенните и колата трябвало да може да върви и без него и следва даже да не участва в критерия.

Щом в МП няма да видят нищо, може да потърся на фолксваген сервиза да видим те дали ще успеят.
Напиши какво казва твоята диагностика като я пуснеш.

Муцев
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 15 фев 2010, 17:50
Модел на автомобила: Форд Транзит '07,Форд Галакси '98+LPG FOBOS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)

Мнение от Муцев » 27 апр 2012, 08:38

Така, в сряда монтирах първа фаза от системата за празен ход, а именно поставих емулатор за бензинови инжектори и пипнах някой настройки по газовият комп. За сега активирането на системата става чрез копче на таблото, но предстои да се автоматизира като се монтира краен включвател на дросела и евентуално електронен блок от ВАЗ за следене на оборотите. Снощи пътувах малко към провинцията и съм доста доволен от държанието на автомобила и системата, остава да засека разхода само и ще пиша пак.

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)

Мнение от z42 » 27 апр 2012, 08:49

В този си вид с ключе на таблото доста опасничко ми се вижда. Задължително трябва да е автоматично, като се следят оборотите (най-добре и TPS), за да се изключи прекия риск от субективния фактор.

Но дори и в пълния вариант бензиновия комп няма ли да трупа много грешки от типа "много бедна смес" и пр.? Той ще си мисли, че подава гоирво, а ламбда сондата ще му разправя приказки от хиляда и една нощ. Като истине напълно при дълго спускане - съвсем. Накрая няма ли да я обяви за повредена даже и евентуално да се побърка?

В тази връзка, понеже я търсих в колата и не я намерих - имаме ли "Engine check" лампичка на таблото? Не ми светва такава като дам на контакт преди да запаля - да не са й резнали жичката случайно, за да я накарат да не свети...

ПП. Утре ще търсим термодатчици и каквото друго се сетим... обаче си мисля, че и от термодатчиците няма да излезе зайчето... Ако компа си мислеше, че двигателя е студен, трябваше да държи високи оборотите на празен ход, а те са нормални. Освен ако е обявил датчика за извън строя и не му обръща внимание, ама защо в сервиза не ми прочетоха записана някаква такава грешка? И ако го е отписал, защо да подхожда оптимистично само за празния ход, а за принудителния да се застрахова?

Муцев
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 15 фев 2010, 17:50
Модел на автомобила: Форд Транзит '07,Форд Галакси '98+LPG FOBOS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)

Мнение от Муцев » 28 апр 2012, 20:13

CHECK ENGINE лампичка и моята кола няма.
Вчера сложих крайният включвател на дросела и го включих в схемата, като прекъсва масата на симулатора при натиснат педал на газта. Направих едно пробно пътуване Разлог-Сандански и съм доволен от постигнатото. Няма неприятно придърпване при преминаване от режим в режим, при дългото спускане по Предел температурата на двигателя беше в обичайните си стойности, по принцип уреда на таблото ми не показва коректно, но това е бял кахър. Утре пътувам обратно към Разлог и сутринта ще заредя в Сандански за да видя как е рахода. В сряда съм на работа в сервиза и ще я закача за бензиновият комп да видя дали не се е ошашкал.

Муцев
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 15 фев 2010, 17:50
Модел на автомобила: Форд Транзит '07,Форд Галакси '98+LPG FOBOS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на принудителен празен ход (ППХ, fuel cut-off)

Мнение от Муцев » 02 май 2012, 22:52

Ето и малко данни за разхода. Първото зареждане след монтажа на системата, показа среден разход от 8,78/100 км по маршрут София-Разлог-Сандански-Златолист-Петрич. Второто зареждане показа разход от 8,70/100 км по маршрут Разлог София, като в по-голямата част от пътуването бях включил климатика. Продължавам със засичането и на градския разход.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта