Oтносно смесването на маслата на двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
subzero
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 10 апр 2012, 22:08
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1i CLX 1992
Местоположение: Некъде до Бургас...
Status: Извън линия

Oтносно смесването на маслата на двигателя

Мнение от subzero » 24 апр 2012, 19:12

В момента не знам какво масло има в колата ми, не беше сменяно откакто бях я купил. Искам да долея, а след още малко време да го сменям нацяло.
Искам да ви попитам как седи въпроса със смесването на маслата и най-вече може ли да възникнат катастрофални проблеми при смесването на минерално и синтетично масло, понеже не знам какво е маслото, на границата на минимума е-пробката едвам й се омокря най-долната част, а тези дни имам работа и просто не мога да я оставя за смяна и не искам да изтрещи двигателя от липса на масло. Бих се радвал, ако някой който го е правил препоръча как да процедирам. Ясно е, че единственото решение за по-дълго време е смяна на маслото нацяло..
Искам да попитам най-вече факт ли е още "пресичането" на маслото при сменяне на 2 вида, защото на някои места чета че този проблем вече го няма чак до такава степен.
Благодаря много и се извинявам, ако въпросът ми е тъп. Не съм навътре с мат'ряла за колите...Компютърджия съм :)

Потребителски аватар
imarh
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя

Мнение от imarh » 24 апр 2012, 21:15

Не си прави експерименти. Масло и филтър се сменя за 10 мин.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя

Мнение от ЯЛТА » 24 апр 2012, 21:41

imarh написа:Не си прави експерименти. Масло и филтър се сменя за 10 мин.
+ $ .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя

Мнение от diesel1.6 » 24 апр 2012, 22:02

Факт е, че не съм видял или чул от достоверен източник за пресичане на двигателни масла при смесването им. Има едни синтетики, които не се продават и са за еднократна употреба, и едни от растителен произход - с тези няма да стане, но и няма как да се случат в двигателя. Аз бих смесил, като добавя правилното за този двигател масло. Нито е турбо, нито форсиран. Синтетично или смес някаква (фабрична - т.н. полусинтетика).

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя

Мнение от Nikola Iordanov » 24 апр 2012, 22:08

Не се пресичат но не е желателно само ако е крайно наложително колкото да я придвижиш от едно място до друго и да го смениш . Но как така си допуснал да стигне до това ниво маслото не го ли проверяваш преде да тръгнеш на път , това трябва да е навик както е навик сутрин след сън да си измиеш очите ,преди да запалиш двигателя да отвориш капака да погледнеш нивото на маслото дори да знаеш че колата ти не го гори , нивото на антифриза от време на време и спирачната течност , цялата тази процедура отнема две три минути време .

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя

Мнение от diesel1.6 » 24 апр 2012, 22:48

Да разнищим какъв е проблемът със смесването?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя

Мнение от HACKO » 24 апр 2012, 23:35

Ай стига глупости, този мотор (конструиран през 1959г) работи със всякакви масла и изобщо не му пречи с какво масло ще долееш. Вземи някакво Минерално 15W40 и доливай. Маслото не се пресича, пресича се старата спирачна течност, за новите се твърди че не се пресичат, но не експериментирам, че след това промиването на системата е играчка.

П.П. Да уточня, маслото не се пресича при смесване с други масла, но се пресича при попадане на Вода или Антифриз във него и става негодно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

subzero
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 10 апр 2012, 22:08
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1i CLX 1992
Местоположение: Некъде до Бургас...
Status: Извън линия

Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя

Мнение от subzero » 25 апр 2012, 00:13

Nikola Iordanov написа:...Но как така си допуснал да стигне до това ниво маслото не го ли проверяваш преде да тръгнеш на път , това трябва да е навик както е навик..
Ами...питай ме... Проверките ги правя на периоди(поне това знам как се прави ...)Така се случи, че при последната проверка видях, че маслото е заминало и трябва да се долее. Предният път беше към 1/2
HACKO написа:...този мотор (конструиран през 1959г) работи със всякакви масла и изобщо не му пречи с какво масло ще долееш...
Благодаря и се извинявам за леймърските въпроси.. Ама по-добре да питам, отколкото да правя неща, които никога не съм правил и да си бера негативите...

Потребителски аватар
amonev
потребител
потребител
Мнения: 463
Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г.
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя

Мнение от amonev » 25 апр 2012, 09:50

Направи каквото ти каза Наско и няма да имаш проблеми. Един двигател няма да те остави, дори и само да доливаш масло! Каквото и да бъде, трябва да го има, за да се смазва. Смени го при първа възможност. 15W40 е най-удачния вариант за стари автомобили. :D

пп - това ми напомня старото Пежо 309, което ни служеше за работна кола на село. Последните 100 000км само доливахме! Гореше по 1л/500-700км. Слагахме каквото имахме под ръка. Продадохме го за части на един приятел, който още го държи. И сега да го запашил, ще работи като пушка! >:D<:
Е ли правото право?

subzero
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 10 апр 2012, 22:08
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1i CLX 1992
Местоположение: Некъде до Бургас...
Status: Извън линия

Тема с продължение

Мнение от subzero » 01 май 2012, 18:43

Искам да попитам, големият маркер на пробката(или както се казва) е максимума, нали? А малкият е 1/2(?) или минимуна(?) че нещо много чудно ми стана една работа...
Последна промяна от subzero на 02 май 2012, 01:18, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
imarh
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя

Мнение от imarh » 01 май 2012, 21:10

Горния маркер показва какво е максималното количество масло което трябва да имаш в картера на студен двигател при наравно паркиран автомобил. А долния маркер показва минималното необходимо количество.

Потребителски аватар
vancata
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 23 май 2011, 15:54
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя

Мнение от vancata » 04 май 2012, 05:41

Аз търкалям моя двигател с микс от точно пет вида различни марки масла, но с еднаква консистенция (5-40). До сега нищо не се е пресякло да чукам на дърво. Ако питате защо го карам така, просто 1000км=800мл. Същинско трабантче :)

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя

Мнение от ЯЛТА » 04 май 2012, 09:43

vancata написа: просто 1000км=800мл. Същинско трабантче :)
Е смени гумичките на клапаните де, не е толкова сложно. установи контакт с Fordmaniac, ще ти ги смени.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
vancata
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 23 май 2011, 15:54
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя

Мнение от vancata » 04 май 2012, 14:11

ЯЛТА написа:
vancata написа: просто 1000км=800мл. Същинско трабантче :)
Е смени гумичките на клапаните де, не е толкова сложно. установи контакт с Fordmaniac, ще ти ги смени.
Благодаря колега, ще му пиша още сега. И аз се бях навил на тази процедура, но нали съм си малко недоверчив и беден за големите и надеждни сервизи :)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 15 госта