Oтносно смесването на маслата на двигателя
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 10 апр 2012, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1i CLX 1992
- Местоположение: Некъде до Бургас...
- Status: Извън линия
Oтносно смесването на маслата на двигателя
В момента не знам какво масло има в колата ми, не беше сменяно откакто бях я купил. Искам да долея, а след още малко време да го сменям нацяло.
Искам да ви попитам как седи въпроса със смесването на маслата и най-вече може ли да възникнат катастрофални проблеми при смесването на минерално и синтетично масло, понеже не знам какво е маслото, на границата на минимума е-пробката едвам й се омокря най-долната част, а тези дни имам работа и просто не мога да я оставя за смяна и не искам да изтрещи двигателя от липса на масло. Бих се радвал, ако някой който го е правил препоръча как да процедирам. Ясно е, че единственото решение за по-дълго време е смяна на маслото нацяло..
Искам да попитам най-вече факт ли е още "пресичането" на маслото при сменяне на 2 вида, защото на някои места чета че този проблем вече го няма чак до такава степен.
Благодаря много и се извинявам, ако въпросът ми е тъп. Не съм навътре с мат'ряла за колите...Компютърджия съм
Искам да ви попитам как седи въпроса със смесването на маслата и най-вече може ли да възникнат катастрофални проблеми при смесването на минерално и синтетично масло, понеже не знам какво е маслото, на границата на минимума е-пробката едвам й се омокря най-долната част, а тези дни имам работа и просто не мога да я оставя за смяна и не искам да изтрещи двигателя от липса на масло. Бих се радвал, ако някой който го е правил препоръча как да процедирам. Ясно е, че единственото решение за по-дълго време е смяна на маслото нацяло..
Искам да попитам най-вече факт ли е още "пресичането" на маслото при сменяне на 2 вида, защото на някои места чета че този проблем вече го няма чак до такава степен.
Благодаря много и се извинявам, ако въпросът ми е тъп. Не съм навътре с мат'ряла за колите...Компютърджия съм

- imarh
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Не си прави експерименти. Масло и филтър се сменя за 10 мин.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
+ $ .imarh написа:Не си прави експерименти. Масло и филтър се сменя за 10 мин.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Факт е, че не съм видял или чул от достоверен източник за пресичане на двигателни масла при смесването им. Има едни синтетики, които не се продават и са за еднократна употреба, и едни от растителен произход - с тези няма да стане, но и няма как да се случат в двигателя. Аз бих смесил, като добавя правилното за този двигател масло. Нито е турбо, нито форсиран. Синтетично или смес някаква (фабрична - т.н. полусинтетика).
-
- потребител
- Мнения: 405
- Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Не се пресичат но не е желателно само ако е крайно наложително колкото да я придвижиш от едно място до друго и да го смениш . Но как така си допуснал да стигне до това ниво маслото не го ли проверяваш преде да тръгнеш на път , това трябва да е навик както е навик сутрин след сън да си измиеш очите ,преди да запалиш двигателя да отвориш капака да погледнеш нивото на маслото дори да знаеш че колата ти не го гори , нивото на антифриза от време на време и спирачната течност , цялата тази процедура отнема две три минути време .
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Да разнищим какъв е проблемът със смесването?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Ай стига глупости, този мотор (конструиран през 1959г) работи със всякакви масла и изобщо не му пречи с какво масло ще долееш. Вземи някакво Минерално 15W40 и доливай. Маслото не се пресича, пресича се старата спирачна течност, за новите се твърди че не се пресичат, но не експериментирам, че след това промиването на системата е играчка.
П.П. Да уточня, маслото не се пресича при смесване с други масла, но се пресича при попадане на Вода или Антифриз във него и става негодно.
П.П. Да уточня, маслото не се пресича при смесване с други масла, но се пресича при попадане на Вода или Антифриз във него и става негодно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 10 апр 2012, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1i CLX 1992
- Местоположение: Некъде до Бургас...
- Status: Извън линия
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Ами...питай ме... Проверките ги правя на периоди(поне това знам как се прави ...)Така се случи, че при последната проверка видях, че маслото е заминало и трябва да се долее. Предният път беше към 1/2Nikola Iordanov написа:...Но как така си допуснал да стигне до това ниво маслото не го ли проверяваш преде да тръгнеш на път , това трябва да е навик както е навик..
Благодаря и се извинявам за леймърските въпроси.. Ама по-добре да питам, отколкото да правя неща, които никога не съм правил и да си бера негативите...HACKO написа:...този мотор (конструиран през 1959г) работи със всякакви масла и изобщо не му пречи с какво масло ще долееш...
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Направи каквото ти каза Наско и няма да имаш проблеми. Един двигател няма да те остави, дори и само да доливаш масло! Каквото и да бъде, трябва да го има, за да се смазва. Смени го при първа възможност. 15W40 е най-удачния вариант за стари автомобили. 
пп - това ми напомня старото Пежо 309, което ни служеше за работна кола на село. Последните 100 000км само доливахме! Гореше по 1л/500-700км. Слагахме каквото имахме под ръка. Продадохме го за части на един приятел, който още го държи. И сега да го запашил, ще работи като пушка! >:D<:

пп - това ми напомня старото Пежо 309, което ни служеше за работна кола на село. Последните 100 000км само доливахме! Гореше по 1л/500-700км. Слагахме каквото имахме под ръка. Продадохме го за части на един приятел, който още го държи. И сега да го запашил, ще работи като пушка! >:D<:
Е ли правото право?
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 10 апр 2012, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1i CLX 1992
- Местоположение: Некъде до Бургас...
- Status: Извън линия
Тема с продължение
Искам да попитам, големият маркер на пробката(или както се казва) е максимума, нали? А малкият е 1/2(?) или минимуна(?) че нещо много чудно ми стана една работа...
Последна промяна от subzero на 02 май 2012, 01:18, променено общо 1 път.
- imarh
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Горния маркер показва какво е максималното количество масло което трябва да имаш в картера на студен двигател при наравно паркиран автомобил. А долния маркер показва минималното необходимо количество.
- vancata
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 23 май 2011, 15:54
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Аз търкалям моя двигател с микс от точно пет вида различни марки масла, но с еднаква консистенция (5-40). До сега нищо не се е пресякло да чукам на дърво. Ако питате защо го карам така, просто 1000км=800мл. Същинско трабантче 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Е смени гумичките на клапаните де, не е толкова сложно. установи контакт с Fordmaniac, ще ти ги смени.vancata написа: просто 1000км=800мл. Същинско трабантче
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- vancata
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 23 май 2011, 15:54
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Благодаря колега, ще му пиша още сега. И аз се бях навил на тази процедура, но нали съм си малко недоверчив и беден за големите и надеждни сервизиЯЛТА написа:Е смени гумичките на клапаните де, не е толкова сложно. установи контакт с Fordmaniac, ще ти ги смени.vancata написа: просто 1000км=800мл. Същинско трабантче

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 15 госта