Страница 1 от 1

не работи добре над 3000 об.

Публикувано: 24 май 2012, 15:40
от jack71
Здравейте,
Стана една беля ама аз май съм си виновен. Колата е ескорт 1.6 CVH карбуратор. кода на двигателя е LUK. До вчера си работеше много добре. Ама тази сутрин ме осени идеята да си оправя малко ел. табото че много спойки се загубиха - вентилатори, прозорци и т.н. Та свалих го , презапоих лошите спойки + някои които бяха тръгнали. Сглобих го и като запалих да пробвам разбрах че като форсирам над 3000 об двигателя издава много странен шум а оборотомера пада към 0 и подскача около 0 . шума е все едно се включва ограничителя на оборотите като стигнеш критичните. Плюс това мирише на бензин. Свалих пак таблото, проверих всичко откъм кабели спойки и релета - всичко изглежда ок.
Двигателя е прост карбуратор Вебер. има TPS датчик и моторче за празен ход. няма ламбда сонди и прочее.
Някой може ли да даде идея накъде да търся проблема?

Re: не работи добре над 3000 об.

Публикувано: 24 май 2012, 17:56
от Sasho85
Най-елементарното е след като си сваляш акумулатора след това компютъра има нужда да се самообучи и през това време колата се държи странно.

Другото което е да има проблем в аванса на запалването.Най-лесно може да видиш какво се случва със стробоскоп
Аванса се регулира от компютъра. Той също дава информация към оборотомера. Щом си работил по бушонерата търси проблема там, връзките компютър-бушонера (мисля, че беше само една, която дава плюс когато си на контакт) и моторчето за празен ход получава плюс от бушонерата когато си на контакт. Виж има ли го.

Re: не работи добре над 3000 об.

Публикувано: 24 май 2012, 19:18
от jack71
За съжаление нямам стробоскоп. И мен ме съмнява че над 3000 об мести аванса. понеже до 3000 работи идеално. при 3000 започва да пърпори и оборотомера да подскача. Ако настъпя още малко оборотомера почва да покачва над 3000 но звукът на двигателя е доста различен - все едно раборят няколко цилиндъра едновременно. Стига докъм 5000 об. и не се качва нагоре - губи мощност и оборотите падат, а звука е отвратителен. не посмях пак да изфорсирам. Разглобих пак таблото и огледах - няма нищо нередно. Нито съм пропуснал някоя букса нито има повредена спойка.
А относно моторчето на празен ход отдавна го разкарах понеже ми прави мизерии и ми писна да се разправям с него. Малко брадварско ама тъй.
Какво се случва около 3000 об и над тях и кое може да не работи нормално. Има ли риск да съм си прецакал компютъра.

Re: не работи добре над 3000 об.

Публикувано: 24 май 2012, 20:20
от Sasho85
Спокойно не си прецакал компютъра.
Можеш ли само да провериш нивото на горивото в поплавъковата камера. Едва ли е от това, но така изключваш цяла една система като проблем

Re: не работи добре над 3000 об.

Публикувано: 24 май 2012, 20:57
от jack71
Да си призная - не. Слаб съм в карбураторите. Аз съм жичкаджия и от ходова част отбирам. И от двигатели ама грубата част. Ще почета малко тази вечер и утре ще видя. Но не ми се вярва след интервенция в бушонно табло и нещо в работата на двигателя да се промени проблема да е по двигателя. По скоро ме съмнява да не съм сложил някое реле не на мястото или има един диод за който има 2 гнезда да съм го сложил на грешното. Може да съм изгорил някой датчик... Абе малко наслуки карам сега ама утре пак ще се заровя. Ама все пак това е прост двигател и единствената електроника която се управлява от електроника е бубината / делкото . Т.е. момента на запалване. който се управлява от компа.
Апропо и на газ го прави същото.

Re: не работи добре над 3000 об.

Публикувано: 28 авг 2012, 23:50
от jack71
проблема е решен. малко прах да изтупам от темата си.
Преди месеци моторчето за празен ход почна да ми прави проблеми - форсираше се само, при старт или не работеше или форсираше колата без да отпусне. аз му се ядосах и му прекъснах кабелите. недостатъка бе че като запаля колата работи аха аха да загасне докато подгрее двигателя. сега поради идващата зима реших да го поразцъкам да го оправя. и виж ти - оборотите над 3000 си дойдоха на мястото. Явно този тип двигатели трябва да имат всичко свързано.

Re: не работи добре над 3000 об.

Публикувано: 29 авг 2012, 07:43
от amonev
С какъв карбуратор е колата?

Re: не работи добре над 3000 об.

Публикувано: 29 авг 2012, 21:19
от jack71
weber ама модела не го знам. между другото ми се иска да и сложа стандартен стар карбуратор без разни моторчета и други простототии. Някой знае ли какъв карбуратор ми трябва?

Re: не работи добре над 3000 об.

Публикувано: 29 авг 2012, 22:02
от HACKO
Пак Вебер, от 1.6 има и без електроника, това с електроника и мотор, съм го виждал на Скорпио, но не и на Ескорт.

Re: не работи добре над 3000 об.

Публикувано: 29 авг 2012, 22:21
от jack71
а кой модел точно на вебер. или от коя кола? Орион до 89 ли? Абе моя ескорт е много уникален. преди години като ходех по майстори всички го гледаха на криво. Даже и в МП ми казаха че двигателя е присаден ама като номера му е еднакъв с този на рамата млъкнаха и се почесаха. Ще ми се да му купя един карбуратор и до го спретна за всеки случай ама какъв да търся.

Re: не работи добре над 3000 об.

Публикувано: 29 авг 2012, 23:22
от HACKO
WEBER (2V) TLD
91SF-9510-CB
91SF-9510-EA
Същия като твоя, но при тебе идентификационния номер е 91SF-9510-EB. Търси си такъв със ръчен смукач.
Всъщност и трите карбуратора ги дават като стандартни за Ескорт 90-92г, това че в МП нямат информация си е техен проблем, като ги мързи да четат.

Re: не работи добре над 3000 об.

Публикувано: 30 авг 2012, 00:38
от opex
аз просто си чета така от любопитство и за обща култура и си мисля: карбуратор....компютър....обучаване.... :-/:

Re: не работи добре над 3000 об.

Публикувано: 30 авг 2012, 07:04
от amonev
При тези модели няма обучение, защото най-малкото няма процесорно управление, за да има какво да обучава :mrgreen: За сметка на това някои карбуратори имат една доста голяма кутия за управление на празния ход на карбуратора чрез стъпков мотор. Електрониката взема данни от около 4-5 датчика, включително мери вакуума в смукателния колектор.

Имал съм почти всички модели за Сиера: Motorcraft VV; Weber TLD; DFTH 28/30; DFTH 30/34 с ел.управление и стъпков мотор; DGAV 32/36, Solex.

Най-добрия според мен е модела монтиран на 1.6 Сиера - Weber 28/30 DFTH. Изключително икономичен карбуратор, много добре изчислен при ниски обороти, с възможност за перфектна настройка и тунинг. Дори с фабричните жигльори е достатъчен да захранва 2.0 двигател.

Re: не работи добре над 3000 об.

Публикувано: 30 авг 2012, 08:05
от HACKO
opex написа:аз просто си чета така от любопитство и за обща култура и си мисля: карбуратор....компютър....обучаване.... :-/:
Няма обучение, няма електроника, има настройка, механична с два винта. Това му е хубавото на карбуратора, безотказен, евтин и не на последно място икономичен.
В конкретния случай говорим за карбуратор без ел. управление на тихите обороти.

Re: не работи добре над 3000 об.

Публикувано: 30 авг 2012, 14:12
от jack71
ама с ръчен смукач... това си е направо 20 години назад. Все едно ладичка карам. то дори каприто ми е с автоматичен смукач. няма ли модел с автоматичен смукач? А този от 1.6 Сиера - Weber 28/30 DFTH - дали няма да стане на моя двигател? той има ли управление на празни обороти от електроника?

Re: не работи добре над 3000 об.

Публикувано: 30 авг 2012, 15:29
от HACKO
Не бе, ти си решаваш, но механичния прави по-малки проблеми, а и решаваш кого да го включиш и изключиш, оттам и по-малък разход през Зимата. Аз предпочитам ръчен.

Re: не работи добре над 3000 об.

Публикувано: 02 сеп 2012, 19:40
от amonev
Автоматичния смукач при Вебер е железен. Няма кой знае какво да му се развали, освен единствената мембранка, която е взаимозаменяема с тази от масовите руски карбуратори /и да се скъса и не може да намерите, пак има начин да се избегне, за да работи и без нея/

Вебер имат модели с ел.подгрев или водни. Смукача се настройва посредством права отвертка и става за по-малко от минута. Може да се регулират три неща: времето за отваряне, колко да обогатява сместта, както и оборотите. Преимущество е че има лостова система със стъпки. Колкото повече загрява двигателя, толкова по плавно падат оборотите, докато окончателно изключи.

Колкото до 28/30 DFTH е карбуратор без електронно управление на дроселовата клапа. Има ел.подгрев за смукача. При някой от модификациите му има и ел.клапан за прекъсване на горивото след изключване на контакта.