лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър

Мнение от opex » 19 юни 2012, 16:19

Като чистих МАФ-а скоро ми направи впечатление, че платинените нишки са в масло. Отворих кутията на филтъра и видях, че всичко е омаслено в нея и се събира на дъното и капе отдолу (аз се чудех какво омаслява скоростите и капе по земята), филтъра 1/3 откъм маркуча за картерна вентилация от капака на клапаните също е в масло.
От маркуча (и от капачката за маслото ако я отвия) леко излиза леко бял дим. Предполагам, че в кутията на филтъра кондензира и всичко става в масло (включително и към колекторите явно, щом елементите на МАФ-а бяха омаслени).
Отзад колата си изкарва чист дим дори при изфорсиране и работи нормално.
От къде е този бял дим? Гумички ли, клапани ли са заминали, гарнитура?...
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър

Мнение от specialista » 20 юни 2012, 21:40

Не човече,сигментите!Завишеното количество картерни газове са благодарение на износване на цилиндровата група като цяло!
Премести местото на маркуча на картерните газове,така че да не ти цапа дебитомера и газ до дупка.Вземи му здравето иначе той ще вземе твоето :D .
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър

Мнение от opex » 20 юни 2012, 22:17

Ужас. Нещо ми подсказваше, че може да е и това, но отричах. Ако само ти ми го беше казал това нямаше да повярвам. Ама днеска слуайно се заговорих с един майстор и той ми каза така. Не ми се вярваше и на него, ама сега и ти като го каза...
Ох тъкмо оправя едно нещо по тая кола и друго се отвори. Край няма.

Ти мислиш ли, че ще ми излезе по-тънко да си взема друг двигател?
Този по километраж е 190к обаче не му работеше километража като го взех, един гумен червяк беше се втвърдил и разпаднал. И преди време като чистих маркуча за картерните към кутията на филтъра и кутията, все едно пясък имаше в него.. не ми се мисли в двигателя. И главата трябва да се прави, че някои повдигачи са се разтракали малко...
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър

Мнение от specialista » 20 юни 2012, 22:23

Карай го и то душманската!!! Не го жали.Така ще изкара още много време!!!Ако трябва ще се изкара маруча на картерните газове навън като едно време жигулите и пак газ докато се предаде нацяло.Не бой се има още много живот.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър

Мнение от nikolovvd » 21 юни 2012, 09:28

Аз имам едно предложение към теб, ако ти се занимава де!
Като начало сложи филтър за картерните газове. Не знам на Мондеото как е, но на Скорпиото е едно дунапренче, което се продава заедно с въздушния филтър. После си засечи нивото на маслото, за да можеш да констатираш количеството, което "яде" двигателя. Следва мерене на компресията и ако всичко е в нормални/допустими граници (съмнявам се, че двигателят ти е на повече от 250 000 км) можеш да потърсиш някаква добавка. Авто-джамбазите са много добре запознати с тях и като сменяш маслото сложи и добавката.
Ако филтъра за картерните газове се омасли за 1000-2000 км. го откачи както те е посъветвал колегата, защото тия пари ти задръстват и въздушния филтър, което намалява капацитета му и ти спъва колата. Имай пред вид, че при смяна на маслото се сменя задължително и въздушния филтър. Все пак живеем в "мръсна" държава - много прах през Лятото и пушек през Зимата.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър

Мнение от Didibao » 21 юни 2012, 10:40

Колега, карай си колата, и при мен положението е подобно сега като ти прочетох темата се сетих за моята и проблема ми от зимата.

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=54126" onclick="window.open(this.href);return false;
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър

Мнение от opex » 21 юни 2012, 11:13

Мерси за отговорите на всички, ще изкарам маркуча някъде отстрани. И аз се замислях за тия филтърчета, ама като гледам какво прави в кутията сигуро веднага ще подгизне. До преди месец-два нямаше нищо такова сега изведнъж се разпуши и всичко в масло.
Ей тук намерих едно клипче, двигателя е друг, но пушенето от маркуча е същото:
http://www.youtube.com/watch?v=ou5WGaUaqQo" onclick="window.open(this.href);return false;
ще следя нещата и може пак да пиша.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър

Мнение от nikolovvd » 21 юни 2012, 11:17

Този пушек има ли го и при студен двигател?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10858
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър

Мнение от ЯЛТА » 21 юни 2012, 11:53

Не знам дали си обръщам внимание на старите жълто-оранжеви Мерцедеси от градският транспорт. всички имат изкарано по едно маркуче да крайната тръба на ауспуха,- то именно отвежда картерните газове. Всичките "духат", защото моторите са износени малко или много.
Алтернативата е шлайфане на цилиндри и смяна на сегменти, евентуално бутала, с една дума основен ремонт. А като се държи във по високи обороти маслото уплътнява по добре, и дава мощност,- може да изкара и 100 000 км. Е вярно долива се масло, но всичко си има цена.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър

Мнение от opex » 21 юни 2012, 20:27

@nikolovvd честно да ти кажа не знам, защото не съм си поставял да обрна свпециално внимание, но мисля, че не или почти не.
@ЯЛТА да знам за това на рейсовете. Точно заради алтернативата, която казваш се чудех дали не е по-добре да си взема просто един друг читав мотор, но така и така ще го сменям да му сложа и една глава от 1.8, на газ понеже карам ще св чувства доста добре (валове дебитомери и т.н. си ги имам и без това, та може и гола да е). На мен всичко останало ми е здраво и си работи, дето се вика само нов блок с глава, филтър, ремък и масло. А последните 3 и без това трябва да се сменят, че им е почти изтекъл срока.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10858
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър

Мнение от ЯЛТА » 21 юни 2012, 21:03

opex написа:просто един друг читав мотор
Да вариант е, но доколко ще разбереш колко е читав, може и по зле от твоя да е, а да намериш от катастрофирала пък не е много голям. Въпроса е че имаш избор.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър

Мнение от nikolovvd » 22 юни 2012, 10:16

Мерил ли си компресията?

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър

Мнение от opex » 22 юни 2012, 12:30

Не, а и не знам колко трябва да е или в какви граници.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10858
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър

Мнение от ЯЛТА » 22 юни 2012, 13:15

opex написа:Не, а и не знам колко трябва да е или в какви граници.
Той може да ти каже:
http://www.clubford.org/forum/memberlis ... le&u=11994
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър

Мнение от opex » 24 юни 2012, 20:26

Аз от месеци се каня да мръдна до него, че даже сервиза му ми е на 0,5-1 км, ама с празен джоб не става :D:
Предполагам на хубав, здрав мотор трябва да е 13 +/-0,5 bar-a
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10858
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър

Мнение от ЯЛТА » 24 юни 2012, 22:40

opex написа:Аз от месеци се каня да мръдна до него, че даже сервиза му ми е на 0,5-1 км, ама с празен джоб не става :D:
Голяма част от нас сме така,- с празни джобове, но поне не пречи да си говорим, пък може и договорим. Но познанството е на първо място, особено за по сръчните и интелигентни.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Fiesta_IGI
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 13 дек 2010, 12:24
Модел на автомобила: FORD C-Max 2.0 FACE 2016
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър

Мнение от Fiesta_IGI » 19 юли 2013, 08:34

момчета,смених маслото пред 10 дни,колата е фокус ци макс дизел 1.6 2004.немав никакви проблеми,вчера към обяд,запалих колата и ми излези бял пушек от ауспуха.
Маслото което сложих е на Шелл Хелик ултра АФ 5/30 .Какво ще кажете,даже леко протриса колата,след като започна дая карам,няма пушеци от вън,даже като натисна газта излиза леко черен дим и след това нищо не излиза върви си нормално.
May the FORD be with you!
Докато човек умре, все ум събира и пак без ум умира

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър

Мнение от Nikola Iordanov » 19 юли 2013, 12:53

Белия пушек при студен двигател и тресенето е признак за не добре работеща дюза . Ако започне редовно на студено при палене да изпушва бял пушек обърни внимание на дюзите . Маслото няма нищо общо със пушека освен ако двигателя не е сдал багажа и да гори масло колкото нафта.

Fiesta_IGI
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 13 дек 2010, 12:24
Модел на автомобила: FORD C-Max 2.0 FACE 2016
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър

Мнение от Fiesta_IGI » 19 юли 2013, 19:04

Лято 35 градуса,студен двигател,кой ти го каза това.Колата беше гаражирана докато нея купих аз.Проблема ми излезе,след смяна на маслото,като се прибрах в къщи,комшиата искаше да чуе как работе двигателя.Запалихме я,нормално работеше,обаче ми показа на таблото грешка.вдигнахме капака,огледах се и забелязах че тапака Майстора не го сложил датчика дебитометъра.Комшиата ми душманина ме излъга,да откача акомулатора и така щяло да се изчисте грешката,аз дизел не съм карал и не съм имал такива проблеми до сега.Грешката се изчисти на другия ден,махането на клемата не свърши работа.Сега преди един час,запалих колата, и я гледахме с един друг комшия,решихме дебитомера да махнем,белиа пушек спря,като го сложа пак пуска бел пушек,та проблема ще се окаже в грешката на борда,след като ТЪПИЯ 24 годишен Майстор неми закачи датчика за въздуха за налягането.Сега прави това с белия пушек отивам на комп.диагностика и проблема ще се оправе,никакъв двигател нее отишъл.
May the FORD be with you!
Докато човек умре, все ум събира и пак без ум умира

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта