лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър
Като чистих МАФ-а скоро ми направи впечатление, че платинените нишки са в масло. Отворих кутията на филтъра и видях, че всичко е омаслено в нея и се събира на дъното и капе отдолу (аз се чудех какво омаслява скоростите и капе по земята), филтъра 1/3 откъм маркуча за картерна вентилация от капака на клапаните също е в масло.
От маркуча (и от капачката за маслото ако я отвия) леко излиза леко бял дим. Предполагам, че в кутията на филтъра кондензира и всичко става в масло (включително и към колекторите явно, щом елементите на МАФ-а бяха омаслени).
Отзад колата си изкарва чист дим дори при изфорсиране и работи нормално.
От къде е този бял дим? Гумички ли, клапани ли са заминали, гарнитура?...
От маркуча (и от капачката за маслото ако я отвия) леко излиза леко бял дим. Предполагам, че в кутията на филтъра кондензира и всичко става в масло (включително и към колекторите явно, щом елементите на МАФ-а бяха омаслени).
Отзад колата си изкарва чист дим дори при изфорсиране и работи нормално.
От къде е този бял дим? Гумички ли, клапани ли са заминали, гарнитура?...
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър
Не човече,сигментите!Завишеното количество картерни газове са благодарение на износване на цилиндровата група като цяло!
Премести местото на маркуча на картерните газове,така че да не ти цапа дебитомера и газ до дупка.Вземи му здравето иначе той ще вземе твоето .
Поздрави!
Премести местото на маркуча на картерните газове,така че да не ти цапа дебитомера и газ до дупка.Вземи му здравето иначе той ще вземе твоето .
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър
Ужас. Нещо ми подсказваше, че може да е и това, но отричах. Ако само ти ми го беше казал това нямаше да повярвам. Ама днеска слуайно се заговорих с един майстор и той ми каза така. Не ми се вярваше и на него, ама сега и ти като го каза...
Ох тъкмо оправя едно нещо по тая кола и друго се отвори. Край няма.
Ти мислиш ли, че ще ми излезе по-тънко да си взема друг двигател?
Този по километраж е 190к обаче не му работеше километража като го взех, един гумен червяк беше се втвърдил и разпаднал. И преди време като чистих маркуча за картерните към кутията на филтъра и кутията, все едно пясък имаше в него.. не ми се мисли в двигателя. И главата трябва да се прави, че някои повдигачи са се разтракали малко...
Ох тъкмо оправя едно нещо по тая кола и друго се отвори. Край няма.
Ти мислиш ли, че ще ми излезе по-тънко да си взема друг двигател?
Този по километраж е 190к обаче не му работеше километража като го взех, един гумен червяк беше се втвърдил и разпаднал. И преди време като чистих маркуча за картерните към кутията на филтъра и кутията, все едно пясък имаше в него.. не ми се мисли в двигателя. И главата трябва да се прави, че някои повдигачи са се разтракали малко...
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър
Карай го и то душманската!!! Не го жали.Така ще изкара още много време!!!Ако трябва ще се изкара маруча на картерните газове навън като едно време жигулите и пак газ докато се предаде нацяло.Не бой се има още много живот.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър
Аз имам едно предложение към теб, ако ти се занимава де!
Като начало сложи филтър за картерните газове. Не знам на Мондеото как е, но на Скорпиото е едно дунапренче, което се продава заедно с въздушния филтър. После си засечи нивото на маслото, за да можеш да констатираш количеството, което "яде" двигателя. Следва мерене на компресията и ако всичко е в нормални/допустими граници (съмнявам се, че двигателят ти е на повече от 250 000 км) можеш да потърсиш някаква добавка. Авто-джамбазите са много добре запознати с тях и като сменяш маслото сложи и добавката.
Ако филтъра за картерните газове се омасли за 1000-2000 км. го откачи както те е посъветвал колегата, защото тия пари ти задръстват и въздушния филтър, което намалява капацитета му и ти спъва колата. Имай пред вид, че при смяна на маслото се сменя задължително и въздушния филтър. Все пак живеем в "мръсна" държава - много прах през Лятото и пушек през Зимата.
Като начало сложи филтър за картерните газове. Не знам на Мондеото как е, но на Скорпиото е едно дунапренче, което се продава заедно с въздушния филтър. После си засечи нивото на маслото, за да можеш да констатираш количеството, което "яде" двигателя. Следва мерене на компресията и ако всичко е в нормални/допустими граници (съмнявам се, че двигателят ти е на повече от 250 000 км) можеш да потърсиш някаква добавка. Авто-джамбазите са много добре запознати с тях и като сменяш маслото сложи и добавката.
Ако филтъра за картерните газове се омасли за 1000-2000 км. го откачи както те е посъветвал колегата, защото тия пари ти задръстват и въздушния филтър, което намалява капацитета му и ти спъва колата. Имай пред вид, че при смяна на маслото се сменя задължително и въздушния филтър. Все пак живеем в "мръсна" държава - много прах през Лятото и пушек през Зимата.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър
Колега, карай си колата, и при мен положението е подобно сега като ти прочетох темата се сетих за моята и проблема ми от зимата.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=54126" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=54126" onclick="window.open(this.href);return false;
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър
Мерси за отговорите на всички, ще изкарам маркуча някъде отстрани. И аз се замислях за тия филтърчета, ама като гледам какво прави в кутията сигуро веднага ще подгизне. До преди месец-два нямаше нищо такова сега изведнъж се разпуши и всичко в масло.
Ей тук намерих едно клипче, двигателя е друг, но пушенето от маркуча е същото:
http://www.youtube.com/watch?v=ou5WGaUaqQo" onclick="window.open(this.href);return false;
ще следя нещата и може пак да пиша.
Ей тук намерих едно клипче, двигателя е друг, но пушенето от маркуча е същото:
http://www.youtube.com/watch?v=ou5WGaUaqQo" onclick="window.open(this.href);return false;
ще следя нещата и може пак да пиша.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър
Този пушек има ли го и при студен двигател?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10858
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър
Не знам дали си обръщам внимание на старите жълто-оранжеви Мерцедеси от градският транспорт. всички имат изкарано по едно маркуче да крайната тръба на ауспуха,- то именно отвежда картерните газове. Всичките "духат", защото моторите са износени малко или много.
Алтернативата е шлайфане на цилиндри и смяна на сегменти, евентуално бутала, с една дума основен ремонт. А като се държи във по високи обороти маслото уплътнява по добре, и дава мощност,- може да изкара и 100 000 км. Е вярно долива се масло, но всичко си има цена.
Алтернативата е шлайфане на цилиндри и смяна на сегменти, евентуално бутала, с една дума основен ремонт. А като се държи във по високи обороти маслото уплътнява по добре, и дава мощност,- може да изкара и 100 000 км. Е вярно долива се масло, но всичко си има цена.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър
@nikolovvd честно да ти кажа не знам, защото не съм си поставял да обрна свпециално внимание, но мисля, че не или почти не.
@ЯЛТА да знам за това на рейсовете. Точно заради алтернативата, която казваш се чудех дали не е по-добре да си взема просто един друг читав мотор, но така и така ще го сменям да му сложа и една глава от 1.8, на газ понеже карам ще св чувства доста добре (валове дебитомери и т.н. си ги имам и без това, та може и гола да е). На мен всичко останало ми е здраво и си работи, дето се вика само нов блок с глава, филтър, ремък и масло. А последните 3 и без това трябва да се сменят, че им е почти изтекъл срока.
@ЯЛТА да знам за това на рейсовете. Точно заради алтернативата, която казваш се чудех дали не е по-добре да си взема просто един друг читав мотор, но така и така ще го сменям да му сложа и една глава от 1.8, на газ понеже карам ще св чувства доста добре (валове дебитомери и т.н. си ги имам и без това, та може и гола да е). На мен всичко останало ми е здраво и си работи, дето се вика само нов блок с глава, филтър, ремък и масло. А последните 3 и без това трябва да се сменят, че им е почти изтекъл срока.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10858
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър
Да вариант е, но доколко ще разбереш колко е читав, може и по зле от твоя да е, а да намериш от катастрофирала пък не е много голям. Въпроса е че имаш избор.opex написа:просто един друг читав мотор
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър
Мерил ли си компресията?
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър
Не, а и не знам колко трябва да е или в какви граници.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10858
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър
Той може да ти каже:opex написа:Не, а и не знам колко трябва да е или в какви граници.
http://www.clubford.org/forum/memberlis ... le&u=11994
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър
Аз от месеци се каня да мръдна до него, че даже сервиза му ми е на 0,5-1 км, ама с празен джоб не става
Предполагам на хубав, здрав мотор трябва да е 13 +/-0,5 bar-a
Предполагам на хубав, здрав мотор трябва да е 13 +/-0,5 bar-a
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10858
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър
Голяма част от нас сме така,- с празни джобове, но поне не пречи да си говорим, пък може и договорим. Но познанството е на първо място, особено за по сръчните и интелигентни.opex написа:Аз от месеци се каня да мръдна до него, че даже сервиза му ми е на 0,5-1 км, ама с празен джоб не става
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 13 дек 2010, 12:24
- Модел на автомобила: FORD C-Max 2.0 FACE 2016
- Местоположение: Burgas
- Status: Извън линия
Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър
момчета,смених маслото пред 10 дни,колата е фокус ци макс дизел 1.6 2004.немав никакви проблеми,вчера към обяд,запалих колата и ми излези бял пушек от ауспуха.
Маслото което сложих е на Шелл Хелик ултра АФ 5/30 .Какво ще кажете,даже леко протриса колата,след като започна дая карам,няма пушеци от вън,даже като натисна газта излиза леко черен дим и след това нищо не излиза върви си нормално.
Маслото което сложих е на Шелл Хелик ултра АФ 5/30 .Какво ще кажете,даже леко протриса колата,след като започна дая карам,няма пушеци от вън,даже като натисна газта излиза леко черен дим и след това нищо не излиза върви си нормално.
May the FORD be with you!
Докато човек умре, все ум събира и пак без ум умира
Докато човек умре, все ум събира и пак без ум умира
-
- потребител
- Мнения: 405
- Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър
Белия пушек при студен двигател и тресенето е признак за не добре работеща дюза . Ако започне редовно на студено при палене да изпушва бял пушек обърни внимание на дюзите . Маслото няма нищо общо със пушека освен ако двигателя не е сдал багажа и да гори масло колкото нафта.
-
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 13 дек 2010, 12:24
- Модел на автомобила: FORD C-Max 2.0 FACE 2016
- Местоположение: Burgas
- Status: Извън линия
Re: лек бял пушек от картерната вентилация към кутията на филтър
Лято 35 градуса,студен двигател,кой ти го каза това.Колата беше гаражирана докато нея купих аз.Проблема ми излезе,след смяна на маслото,като се прибрах в къщи,комшиата искаше да чуе как работе двигателя.Запалихме я,нормално работеше,обаче ми показа на таблото грешка.вдигнахме капака,огледах се и забелязах че тапака Майстора не го сложил датчика дебитометъра.Комшиата ми душманина ме излъга,да откача акомулатора и така щяло да се изчисте грешката,аз дизел не съм карал и не съм имал такива проблеми до сега.Грешката се изчисти на другия ден,махането на клемата не свърши работа.Сега преди един час,запалих колата, и я гледахме с един друг комшия,решихме дебитомера да махнем,белиа пушек спря,като го сложа пак пуска бел пушек,та проблема ще се окаже в грешката на борда,след като ТЪПИЯ 24 годишен Майстор неми закачи датчика за въздуха за налягането.Сега прави това с белия пушек отивам на комп.диагностика и проблема ще се оправе,никакъв двигател нее отишъл.
May the FORD be with you!
Докато човек умре, все ум събира и пак без ум умира
Докато човек умре, все ум събира и пак без ум умира
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта