Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Мнение от traqn_savov » 24 юни 2012, 13:42

Здравейте колеги от клуб ФОРД, понеже ми предстои да правя една фиеста 1.25 16V ZETEC та имам и многоооооо свободно време пред компютъра, та реших да споделя в тази тема някой неща по ремонта...

Какви са симптомите...

Била е в някакъв сервиз, са и сменяли консумативите, масло, ремъци, филтри, и на един два километра на връщане от сервиза колата, хръц двигателя спецнал, и една биала се е показал от него..
някой в сервиза споменал за неточен маслен филтър, и налягането изхвърля филтъра..
поне така е дочул клиента разговора между монтьорите....
вече някой майстор позна ли си работата.. :lol: *banned*

В сервиза естествено казали ние не знаем, тя така не беше, тя сега стана, измили си ръцете и да се спасява.. :lol: :lol: :lol: :mrgreen:

И на мен ми остава да направя 3 неща..
1 разголобявам я..

2 Намирам причината за това поражение на двигателя, двигател не се чупи чак толкова лесно..

3 Определям дали си заслужава финансово да се прави блока, да се търси блок нов или да се продава на части тази кола...

Това ще е или най дългата тема или най късата... _friends_ предстои дърпане пред блока, естествено куката за дърпане е останала нейде из автокъщите или в някой от хилядите сервизи, като си имаш предвид че тя си е в оригиналната окомплектовка на автомобила, факта че сега трябва да се търкалям по земята и да търся къде да я вържа ме дразни, не заради друго просто, хората са измислили кука мама му стара за тази цел... :| :| а тая кука е загубена някъде от разсеяни майстори или от крадливи моргаджии, чиито смисъл на съществуването им е да ти вгорчат живота все повече...

Ако днес успея да я дръпна, утре ще вадя главата, да видя какви са пораженията и ще пиша, подробно със снимков материал...
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Мнение от Nikola Iordanov » 24 юни 2012, 14:11

Щом като биелата се е показала този двигател го забрави ,блока вече не става коляновия вал зависи какви са му пораженията евентуално може да се шлайфа и с ремонтен комплект лагери да се постави на друг блок ,биелите също трябва да смениш ако сменяш само една грамажа и трябва да е като на останалите здрави буталата също .Не се знае дали няма и удари по главата и съответно изкривени клапани и спукани водачи .С една дума търси друг здрав двигател за да са ти по малко главоболията.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Мнение от HACKO » 24 юни 2012, 15:00

Зравей Траяне, къде се беше загубил? Дали не знаеш какво да правиш (грабвай инструментите и почвай да сваляш), та си се разписал (или слънцето те е напекло и те мързи)? :mrgreen:
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Мнение от traqn_savov » 24 юни 2012, 17:47

то че ме напече не е далеч от истината.. _friends_

поразглобих малко има една дупка на блока точно зад импулсният датчик и от там се подават моторни карантии...

утре снимки че днес апарата не го взех....

а тези са от друг ремонт от ТДС малко за надъхване... _friends_

http://prikachi.com/images/743/4934743G.jpg
http://prikachi.com/images/744/4934744Q.jpg
http://prikachi.com/images/745/4934745C.jpg
http://prikachi.com/images/746/4934746t.jpg

ТДС-са още върви даже вече е минал още 250К ама ако ви кажа колко му излезе ремонта... :( :(
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Мнение от dimkar » 24 юни 2012, 18:09

Нещо, не ми се вярва от изтекло масло и пробег от 1-2 км да стане такава поразия по двигателя. Виж, ако са сменяли ангренажен ремък и са си оставили ръцете, това е друга бира. :)

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Мнение от traqn_savov » 24 юни 2012, 19:06

еми карай без маслен филтър 3 километра, да видим какво ще се получи...
_friends_
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Мнение от HACKO » 24 юни 2012, 23:48

dimkar написа:Нещо, не ми се вярва от изтекло масло и пробег от 1-2 км да стане такава поразия по двигателя. Виж, ако са сменяли ангренажен ремък и са си оставили ръцете, това е друга бира. :)
За ставане, става, мотора търпи каране без охлаждане, ама без мазане се чупи веднага.
Ама тая хумореска с неточния филтър изхвърлен от налягането, ..... не я вярвам. Някой си е оставил ръчичките при слагането на филтъра или изобщо е забравил да го сложи, ама не иска да си признае.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Мнение от traqn_savov » 25 юни 2012, 06:52

случвало се е на едни познати, кола да хвърли филтър, рено 19 някак си успяли майсторите да завият филтър с по голяма резба, резултата е на магистралата избушен филтър и всичко в масло... :lol: :lol:

за щастие човека я спрял веднага....
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Мнение от traqn_savov » 25 юни 2012, 09:27

Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Мнение от HACKO » 25 юни 2012, 10:31

Не е много страшно, блока спокойно може да се закърпи. Като гледам коляновия вал не е много дълбоко надран, ще може да се шлайфа, все пак шублера ще покаже най-точно. Ще ти трябва само донорска биела и е готов.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Мнение от traqn_savov » 25 юни 2012, 13:28

Мхм и да видя главата как е..
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

varby
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
Местоположение: гр. Силистра
Status: Извън линия

Re: Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Мнение от varby » 25 юни 2012, 18:17

Моите уважения Наско ,но аз специално не бих се захванал да възстановявам този блок и КВ.Все пак ще бъде кърпена работа,а и не се знае дали няма други поражения по двигателя.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Мнение от traqn_savov » 25 юни 2012, 20:22

проблема е че няма да мога да намеря само една биела.... а и да намеря биелите са балансирани спрямо коляновият вал, даже разместването им не се препоръчва, те и затова са номерирани....

Май ще се търси блок....

до тук 4 начукани клапана на 4 цилиндър, счупено бутало надран колянов вал, май вала е толкова усукан че не се върти в лагерите си, скъсана мотовилка...
това е което виждам от тук..


тук си трябва блок и 4 клапана..

утре ще търся по моргите насам натам.. :D :D
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

varby
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
Местоположение: гр. Силистра
Status: Извън линия

Re: Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Мнение от varby » 25 юни 2012, 23:57

А по главата няма ли поражения?Май ще е по-лесно да намериш цял двигател-комплект.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Мнение от traqn_savov » 26 юни 2012, 03:03

не, по главата няма, освен 4 клапана... не си заслужава за 4 клапана да купуваш цяла глава....

Освен ако не им искат по 20 лева на клапан тогава си заслужава...
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Мнение от HACKO » 26 юни 2012, 11:13

Вала не се върти заради задрали лагери, отвори ли ги да видиш в какво състояние са? Мотовилката трябва да е със същото тегло като останалите, друго изискване няма. Спазват се местата заради разликата в диаметрите на буталата.
Бих купил комплект ремонтни бутала и ще използвам момента да направя основен ремонт, дори и да взема друг блок, въпреки че тази дупка се запушва за 1 час от добър заварчик.
varby написа:Моите уважения Наско ,но аз специално не бих се захванал да възстановявам този блок и КВ.Все пак ще бъде кърпена работа,а и не се знае дали няма други поражения по двигателя.
Съжалявам, ама аз съм от "старата генерация", учили са ме да ремонтирам (възстановявам), а не просто да сменям агрегати (което естествено е по-лесно от ремонтирането).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Мнение от traqn_savov » 26 юни 2012, 11:52

проблема е че няма биели.... никоя морга не се навива да разглоби блока.... :shock: :D
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Мнение от HACKO » 26 юни 2012, 12:32

traqn_savov написа:проблема е че няма биели.... никоя морга не се навива да разглоби блока.... :shock: :D
А във депо за срап провери ли?
Не подценявайте тези места аз наскоро си взех табло за бушони и релета за Ескорта за 10лв. Огледало и задна врата за Фиестата (без никаква ръжда) срещу старата (много ръждясала) врата и 20лв.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

varby
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
Местоположение: гр. Силистра
Status: Извън линия

Re: Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Мнение от varby » 26 юни 2012, 14:11

HACKO написа:Вала не се върти заради задрали лагери, отвори ли ги да видиш в какво състояние са? Мотовилката трябва да е със същото тегло като останалите, друго изискване няма. Спазват се местата заради разликата в диаметрите на буталата.
Бих купил комплект ремонтни бутала и ще използвам момента да направя основен ремонт, дори и да взема друг блок, въпреки че тази дупка се запушва за 1 час от добър заварчик.
varby написа:Моите уважения Наско ,но аз специално не бих се захванал да възстановявам този блок и КВ.Все пак ще бъде кърпена работа,а и не се знае дали няма други поражения по двигателя.
Съжалявам, ама аз съм от "старата генерация", учили са ме да ремонтирам (възстановявам), а не просто да сменям агрегати (което естествено е по-лесно от ремонтирането).
Не е важен метода за ремонтиране на двиг.,дали ще бъде чрез възстановяване на износени и повредени части или агрегатния метод.Важното накрая като дръпнеш чертата да имаш читав двигател за пари който можеш да си позволиш.А и "търговците" не им се продава двигател част по част.За тях по -доходно и по -бързо е да продават комплект.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проект: фиеста 97 1.25 16V ZETEC

Мнение от HACKO » 26 юни 2012, 17:51

Моя метод е по-евтин и по-добър, след ремонта имаш двигател с възстановени параметри а инак слагаш нещо, което изобщо не знаеш какво е. Инак за джамбазите е най-добре да се смени направо мотора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 77 госта