Слаба компресия. Какво следва?
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 02 фев 2010, 13:29
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1300 cm3, 1993
- Status: Извън линия
Слаба компресия. Какво следва?
На Фиеста 1,3 мотор, бензин мерих компресията...първи и трети по 8 атм. на втори и четвърти цилиндър - 7-ца. Нещо малко ми се виждат, не трябва ли да е около 10 атм. Верно дърта е колата, няма единствено мощност като се натовари и по нанагорно. Какво значи това, нагорели клапани ли, ремонт мотор ли, колко трябва да бъде компресията по принцип? И мога ли смело да тръгвам на дълъг път с нея.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Екстра си е колата, стандартно компресията и е 8,8. Караш и се радваш.
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 02 фев 2010, 13:29
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1300 cm3, 1993
- Status: Извън линия
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Didibao написа:Екстра си е колата, стандартно компресията и е 8,8. Караш и се радваш.
Да де, ама нещо позагуби мощност от 1-2 г. На равно и в нанадолнище си вдига 120-140 ама види ли леееееко баирче повече от 70-80 не мога да вдигна.
-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Щом като няма по-вече от 2 атм. разлика в компресията на цилиндрите ,още не си за ремонт.Все пак автомобила не е първа младост ,не очаквай чудеса от този двигател.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Можеш да замериш компресията след като сложиш малко масло в цилиндрите. Може да се окаже, че само леглата на клапаните са за шлайшане. Ако е само това може и гумичките на клапаните да смениш и пак си в играта.
Друго, което можеш да провериш/смениш, са горивния и въздушния филтър.
Друго, което можеш да провериш/смениш, са горивния и въздушния филтър.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Слаба компресия. Какво следва?
1,3...ама кой мотор?
Зетек с такава компресия е...мъртъв...
Зетек с такава компресия е...мъртъв...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 02 фев 2010, 13:29
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1300 cm3, 1993
- Status: Извън линия
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Колата нито гори масло, нито бензин в повече. Разхода ми на газ миналата година до морето беше някъде около 6,5 с пълна кола. Гумички на клапани са сменяни преди 2 г., горивен филтър пак тогава, масло и филтри преди седмица. Единствено дето вижда зор по стръмното.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Моето мнение е, че при изправни клапани ниската компресия не влияе забележимо на мощността. Търси проблем някъде, но започни с клапаните.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Както едно време на мен ми казаха, искам да попитам: Вие правите ли разлика между "компресия" и "степен/съотношение на сгъстяване"?
също така: най-точно компресия се мери със специален инструмент с редуцил-вентил и със сгъстен въздух, завива се на отвора на свещта и се надува. Това с манометъра дето се натиска в отвора на свещите...толкова неща могат да дадат грешка при него, че действително освен за да се види дали има въобще някаква разлика между показанията на отделните цилиндри за друго не става..
също така: най-точно компресия се мери със специален инструмент с редуцил-вентил и със сгъстен въздух, завива се на отвора на свещта и се надува. Това с манометъра дето се натиска в отвора на свещите...толкова неща могат да дадат грешка при него, че действително освен за да се види дали има въобще някаква разлика между показанията на отделните цилиндри за друго не става..
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10851
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Ако си от София, установи връзка с fordmaniac, ще ти каже със сигурност диагнозата на колата ти, и евентуалното и лечение.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 559
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Слаба компресия. Какво следва?
А защо не смениш горивния и въздушния филтър?4ukundur написа: Гумички на клапани са сменяни преди 2 г., горивен филтър пак тогава, масло и филтри преди седмица. Единствено дето вижда зор по стръмното.
При мен въздушен филтър се сменя всяка година - на 8-10 хил.км., а на някой автомобили върху капака на въздушния филтър направо си пише на колко да се сменя - 15 000 км. Като се вземе под внимание, че у нас чистотата на въздуха, особено в градовете, не е от най-добрата можем да си представим какво се натрупва във филтъра.
Ако е сипвано от теб или някой друг лошо гориво, няма да е лошо да смениш и горивния филтър (при спазване на мерките за безопасност) и тогава да видиш как ще върви колата.
Провери и налягането, което създава горивната помпа.
На двигателя му трябва ток, въздух и гориво. Щом върви, то ток има. Остава въздуха и горивото да подсигуриш.
Ако продължи да не върви тогава решаваш дали да я правиш сега или да я караш докато стане за скрап.
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 02 фев 2010, 13:29
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1300 cm3, 1993
- Status: Извън линия
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Направо ме хвана яд че пуснах тая тема. Някой да ми каже с думи прости....става ли тая кола за нещо или не. В момента съм на морето и по магистралата си пердашех вчера със 130 с 3 души и багаж.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10851
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Приятелю, явно автомобила не е съвсем на ред, и му трябва доктор. Сам, само може да задълбочиш проблема, което ще се отрази върху цената на евентуалния и ремонт. Напиши от кой град си за да те насочи някой към съвестен и честен майстор- автомонтьор.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Слаба компресия. Какво следва?
С прости думи, компресията е на долната граница, но заради нормалния разход на масло, твоя проблем (ниската мощност) се дължи на друго. Евентуално лоша центровка на изпарителя или завит кран за газта, замърсен въздушен или газов филтър.4ukundur написа:Направо ме хвана яд че пуснах тая тема. Някой да ми каже с думи прости....става ли тая кола за нещо или не. В момента съм на морето и по магистралата си пердашех вчера със 130 с 3 души и багаж.
Ниската компресия евентуално е заради клапани а може да са сменени само сегменти и затова да не харчи масло а компресията е ниска заради износването на цилиндъра.
Като цяло ако не се оправи с ревизия на Газта, и евентуално ревизия на клапаните, не предприемай нищо, карай докато може и сменяй колата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- cruise
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi '95-LPG X4082
Ситроен С4 '07 (само за подръжка) - Местоположение: Димитровград->Хасково
- Status: Извън линия
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Предварително се извинявам че ще се отклоня и Аз малко. Но имах същият проблем, на равно си върви колата, по байрите все едно някой ме дърпа назад. Това при каране на газ. Решението смених газстанцията. Повече от година няма проблем. Коментирано е многократно но да се изкажа няма никакъв контрол на качеството на горивата продавани в БГ. Колата е от профила.4ukundur написа:Колата нито гори масло, нито бензин в повече. Разхода ми на газ миналата година до морето беше някъде около 6,5 с пълна кола. Гумички на клапани са сменяни преди 2 г., горивен филтър пак тогава, масло и филтри преди седмица. Единствено дето вижда зор по стръмното.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10851
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Не се лъжи от този факт, всички двигатели харчат масло, ако че нивото на пръчката не мърда. Просто се образуват примеси вследствие работата на мотора, които допълват като количество масло на масломерната пръчка. Същото важи и за горивото, защото изгорялото масло също дава калоричност. Точно по тази причина маслото се подменя, а не е вечно,- защото му се влошават мазителните свойства вследствие на работата на мотора. Това че "не пипа масло" нищо не значи, защото се установява в лаборатория.4ukundur написа:Колата нито гори масло, нито бензин в повече.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Какво повече можеш да искаш от това?4ukundur написа:Направо ме хвана яд че пуснах тая тема. Някой да ми каже с думи прости....става ли тая кола за нещо или не. В момента съм на морето и по магистралата си пердашех вчера със 130 с 3 души и багаж.
Ако не ти е достатъчно, приготвяш едни 800-1000 лева за що-годе качествен ремонт и я доближаваш до заводските параметри, но има ли смисъл?
Е ли правото право?
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Подразбира се, че и на бензин няма мощност на баир, така ли е? Питам, защото това ще означава да се изключи газта от уравнението, т.е. едно неизвестно по-малко.
-
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 02 фев 2010, 13:29
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1300 cm3, 1993
- Status: Извън линия
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Газ, бензин все тая. Мембраните на изпарителя обаче са на над 35-40 хиляди км.z42 написа:Подразбира се, че и на бензин няма мощност на баир, така ли е? Питам, защото това ще означава да се изключи газта от уравнението, т.е. едно неизвестно по-малко.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 54 госта