ТРАКАНЕ В ДВИГАТЕЛЯ ПРИ СТУДЕН СТАРТ-Фокус 2000ТДИ

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
pecata_mont
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 21 авг 2008, 12:10
Модел на автомобила: Ford Focus, TDCI,1.8,115к.с
Местоположение: София
Status: Извън линия

ТРАКАНЕ В ДВИГАТЕЛЯ ПРИ СТУДЕН СТАРТ-Фокус 2000ТДИ

Мнение от pecata_mont » 08 авг 2012, 14:38

Здравейте. Искам да ви споделя следният проблем и ще се радвам да получа някакви мнения и съвети. Значи, като запаля двигателя на колата(Форд фокус 2000г., Тди), първоначално се чува някакво тракане в двигателя, което продължава 2-3 секунди, не повече. Първоначално си мислех, че е ремък, но в последствие забелязах, че по време на това тракане свети и лампата на маслото, и със спирането на тракането, угасва и лампата. И тогава се усетих, че не е ремък. "Проблема" го прави само на студен двигател. На майстор не съм ходил още, защото знам, че ме чакат с отворени обятия :D (Досега с Фокуса съм ходил по майстори само за смяна на масло и филтри). Казаха ми, че може да е проблем в маслената помпа, филтър на маслото(който скоро го смених, с маслото разбира се), повдигачи и т.н. Първо мисля да са сменя масленият филтър и да видя дали ще ликвидирам проблема... Какво ще кажете по въпроса, колеги?:)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ТРАКАНЕ В ДВИГАТЕЛЯ ПРИ СТУДЕН СТАРТ-Фокус 2000ТДИ

Мнение от HACKO » 08 авг 2012, 15:44

Да заради филтъра е, но не е проблем, спокойно може да изчакаш следващата смяна.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

pecata_mont
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 21 авг 2008, 12:10
Модел на автомобила: Ford Focus, TDCI,1.8,115к.с
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ТРАКАНЕ В ДВИГАТЕЛЯ ПРИ СТУДЕН СТАРТ-Фокус 2000ТДИ

Мнение от pecata_mont » 08 авг 2012, 16:05

Благодаря! Мисля да го сменя в близките дни и ще пиша дали има ефект :?

pecata_mont
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 21 авг 2008, 12:10
Модел на автомобила: Ford Focus, TDCI,1.8,115к.с
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ТРАКАНЕ В ДВИГАТЕЛЯ ПРИ СТУДЕН СТАРТ-Фокус 2000ТДИ

Мнение от pecata_mont » 17 авг 2012, 16:53

Колеги, смених филтъра и тракането го няма вече. Фокуса заспа...Защо ли ми трябваше да се занимавам с други хора, уж по-тънко ми намериха филтрите и ето ти резултата. И да направим малко рекламация - боклучивият маслен филтър, който подмених е марка "Filtron" или нещо подобно! Have a nice day :)

lerokal
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 14 апр 2010, 15:09
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 tddi 90ps
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: ТРАКАНЕ В ДВИГАТЕЛЯ ПРИ СТУДЕН СТАРТ-Фокус 2000ТДИ

Мнение от lerokal » 18 авг 2012, 09:52

pecata_mont написа:Колеги, смених филтъра и тракането го няма вече. Фокуса заспа...Защо ли ми трябваше да се занимавам с други хора, уж по-тънко ми намериха филтрите и ето ти резултата. И да направим малко рекламация - боклучивият маслен филтър, който подмених е марка "Filtron" или нещо подобно! Have a nice day :)
А на мен филтрона ми протече на 8 хиляди километра... :D

Потребителски аватар
canevplamen
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 24 ное 2006, 10:52
Модел на автомобила: ford escort,1.4mi-1993;Ford Fusion 1.4 tdci-2004
Местоположение: Gorna Oryahovica
Status: Извън линия

Re: ТРАКАНЕ В ДВИГАТЕЛЯ ПРИ СТУДЕН СТАРТ-Фокус 2000ТДИ

Мнение от canevplamen » 18 авг 2012, 10:36

pecata_mont написа:Колеги, смених филтъра и тракането го няма вече. Фокуса заспа...Защо ли ми трябваше да се занимавам с други хора, уж по-тънко ми намериха филтрите и ето ти резултата. И да направим малко рекламация - боклучивият маслен филтър, който подмених е марка "Filtron" или нещо подобно! Have a nice day :)
Kолега,значи какъвто и да е да не е "Филтрон",така ли??

lerokal
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 14 апр 2010, 15:09
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 tddi 90ps
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: ТРАКАНЕ В ДВИГАТЕЛЯ ПРИ СТУДЕН СТАРТ-Фокус 2000ТДИ

Мнение от lerokal » 19 авг 2012, 09:43

canevplamen написа:Kолега,значи какъвто и да е да не е "Филтрон",така ли??
Ми не, аз след това пак сложих филтрон и нямах никакъв проблем до смяната, сега пак съм с филтрон и за 2500 км. още нямам проблем. Явно зависи от бройката. :D

pecata_mont
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 21 авг 2008, 12:10
Модел на автомобила: Ford Focus, TDCI,1.8,115к.с
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ТРАКАНЕ В ДВИГАТЕЛЯ ПРИ СТУДЕН СТАРТ-Фокус 2000ТДИ

Мнение от pecata_mont » 02 сеп 2012, 09:29

Ами явно зависи и от бройката. Но майсторът, който ми го смени, каза, че по принцип тази марка не е от най-надеждните... Между другото един-два пъти при палене го чух отново това тракане, но беше много кратко. А да Ви питам, Колеги, нормално ли е след запалване на студеният двигател, лампата за маслото да продължи да свети за около 1,5 - 2 секунди. Някои ми казват, че трябва да угасне веднага с паленето, други ми казват, че така трябва да свети-маслото не може да се качи на секундата *00106*

OIL DRG
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 14 авг 2012, 18:19
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Endura DI 90ps.
Status: Извън линия

Re: ТРАКАНЕ В ДВИГАТЕЛЯ ПРИ СТУДЕН СТАРТ-Фокус 2000ТДИ

Мнение от OIL DRG » 02 сеп 2012, 19:48

И моят си претраква от време на време,филтърът е нов champion,,,,да не ти пука слагай хубаво масло и тва е нищо му няма,чак пък да го дебнеш кога му угасва лампата няма смисъл от такива филми да си вкарваш.

tashko
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 07 авг 2012, 17:30
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: ТРАКАНЕ В ДВИГАТЕЛЯ ПРИ СТУДЕН СТАРТ-Фокус 2000ТДИ

Мнение от tashko » 03 сеп 2012, 17:43

филтъра има клапан да държи маслото в него ,когато клапана не държи сутрин при палене или когато колата не е карана дълго време лампата за маслото свети няколко секунди 2-5 докато се напълни филтъра с масло на мен ми се случва за втори път филтрон да не държи маслото и го сменям с друг след това няма проблем.Двата пъти за съжаление са един след друг и явно трябва да слагам друга марка филтър при смяна на маслото,защото вместо да вземеш филтър за 10лв. и да е читав аз смених един за 8 с отстъпка и един за 12 при това два пъти защото се повтори и на следващата смяна на маслото

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ТРАКАНЕ В ДВИГАТЕЛЯ ПРИ СТУДЕН СТАРТ-Фокус 2000ТДИ

Мнение от HACKO » 03 сеп 2012, 20:15

И защо ги сменяте? Това изобщо не е проблем.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

tashko
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 07 авг 2012, 17:30
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: ТРАКАНЕ В ДВИГАТЕЛЯ ПРИ СТУДЕН СТАРТ-Фокус 2000ТДИ

Мнение от tashko » 03 сеп 2012, 20:48

сменям го защото не обичам нещо да не е наред в колата ми,освен това при дизела зимата ако нещо не е наред знаеш че може да въртиш по дълго и се получава нещо като сух старт

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ТРАКАНЕ В ДВИГАТЕЛЯ ПРИ СТУДЕН СТАРТ-Фокус 2000ТДИ

Мнение от KOss » 04 сеп 2012, 16:24

Чудно ми е с какъв вискозитет масло ги карате тези коли? Сигурно важи "добрата" стара българска "легенда" - "Това е мотор на километри, вече си му трябва по-гъсто масло." Ако ги карате с нормалното за мотора масло и колата прави този проблем - значи наистина има механичен проблем по двигателя. :roll:

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ТРАКАНЕ В ДВИГАТЕЛЯ ПРИ СТУДЕН СТАРТ-Фокус 2000ТДИ

Мнение от DTM » 04 сеп 2012, 20:58

Мисля, че темата отиде в много различна посока. След като е сменен вече филтъра и проблема е изчезнал няма нужда да се разводнява темата с вискозитети на масла и т.н.

Заключена

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 38 госта