Форд Ескорт МК7 1.6 ZETEC РЕШЕН ПРОБЛЕМ
Публикувано: 12 сеп 2012, 17:32
[/color][/color]Здравейте колеги..
Доста рових из форума,но така и не открих проблем като моя..Има доста сходни на машини с по-малко или по големи кубатури.Ако модератора смята,че се повтарям с темата може спокойно да я премахне.
Ето и проблема с моя дзвер..
1.Над 4500 оборота колата забива и до 7000 се набира като глист на вилица.Това ме прави изключително бавен при изпреварване и по баирите.
2.От няколко дни студения старт е много зле.Паля оборотите се вдигат до 2000 и падат до 200-500 аааа да загасне и отиват на 1200 и пак падат и така докато не позагрее колата.
Карам и на бензин и на газ и при двата вида гориво проблемите ги има.Газта ми е газов инжекцион,ако това има значение.Четох една дълга тема за 1.25 ZETEC мотор и там колега беше обяснил доста подробно за отстраняване на подобни симптоми
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Мнениеот reaktiven на Пет 23 Сеп, 2011 21:37
Здравейте,
нов съм във форума , искам да споделя подобен проблем с фиестата на жена ми и неговото разрешаване.Фиестата е 1.25 зетек-s.
Решението на проблема съвпада с това на колегата shadowhand, който е приложил и снимков материал , за съжаление такъв аз не се сетих да направя и после да приложа.
Та на въпроса , фиестата е имаме от около 5г, в началото си беше наред, но с течение на времето започнаха проблемите:
1-студено време, особенно зимата пали нормално, вдига оборотите до към 1500, после пада, опитва се да гасне.
2-след тръгване при студен мотор направо забива, и се получава огромен 'лаг' ако мога така да го нарека, след секунди се отпушва и тръгва изведнъж.
3-неравномерен ход при студено положение.
Гореописаните симтомни са само при студен двигател и особенно зимата, лятото отсъстват напълно.
-Възможни причини:
1-замърсен дебитомер/не отчита правилно количеството на постъпващ въздух/
2-замърсен дросел/ замърсено луфтово пространство м/у дросела и тялото му, посредтвом това не преминава свободно необходимото количество въздух необходим за работата на моторана празен ход , но това би било оказало влияние за неправилна работа по-скоро при топъл мотор, защото клапана за празен ход при студен би трябвало да елиминира нарушеното луфтово пространство / при студен двигател клапана за празен ход би следвало да бъде отворен /
3-неработещ температурен датчик/не подава към еку-то данни за студен и топъл мотор , оттам клапана за празен ход не се включва./
4-но не на последно а по-скоро на 1во място -неработещ или замърсен клапан за празен ход/степенчат клапан/Където е може би било добре да отбележа , че клапана при моторите зетек е в 2 положения отворен или затворен, докато при някои други марки, примерно фолксваген ауди, мотора е наистина степенчат , с няколко положения, еку-то му подава различен волтаж ток /от 8 до 12.5 волта примерно/, и посредтсвум това клапана се отваря повече или по-малко/информацията е съвкупност с температурния датчик и еку-то/Специално при зетек волтажа необходим за отварянето на клапана небива да бъде под 11в.Хубаво е да се замери с мултицет, да се провери идва ли необходимият волтаж до самият клапан, възможно е при повреда на температурен датчик въобще да не се подава ток до клапана за празен ход.
Решението- поне при мен се получи:
Почистване на дебитомер, почистване на дросел, почистване на стъпков мотор за празен ход.
необходими материали:
Меглио,спрей за почистване на карбуратори/дросели/,спирт/аптечен- не за горене/,спрей за почистване на ел.контакти, силикон остойчив на температура и по-възможност вазелинов спрейили някаква вазелинова смазка.
1-откачаме буксата на стъпковия мотор.Запалваме колата , необходимо е да е напълно студен двигателя, и замерваме с мултицет напрежението подавано към клапана.Трябва да е поне 11волта.Ако имаме напрежение -продължаваме напред.Ако няма никакво напрежение, необходимо е да обърнем внимание на температурния датчик, най вероятно проблема ще бъде в него/неподава данни за студен двг-оттам неподава напрежение към стъпковия клапан, отсвоя страна което води до Неотваряне на клапана за празен ход на двг.Ако имаме напрежение-продължаваме смело напред.
2- разглобяваме кутията на въздушния филтър, сваляме дебитомера, закрепен е за кутията с 2 винта /кръстата отвертка/, след развиването им дърпаме смело напред, възможно е да оказва усилие, контактува с кутията на въздушния филтър посредством кръгло гуменно уплатнение.
3-махаме гумения мъркуч за въздуха който отива към дросела.
4-сваляме дросела, както е описал колегата shadowhand, закрепен е за колектора с 4 винта/торкс/, като преди това сме откачили буксата и жилото за газта.Жилото се свалея като се завърта пластмасовата му част на 45' без значение на ляво или дясно.После се откача самото жило от долу.
5-сваляме стъпковия мотор , закрепен е към колекторите с 2 болта 8мм.
Лично аз , първо накиснах дросела и стъпковия клапан с меглио, за по3, 4 минути, 2, 3 пъти.Може да разтъркате и с четка за боядисване, размер по ваше усмотрение.После пръсках обилно със спрей за карбуратори /дросели//пазете много очите/, докато не получих идеален блясък, използвах и парцалчета увити около пинсети , да обера сякаква 'гняс'.Финализирах с поливане на спирт.Не съм оставял да съхне каквото и да било.След меглиото пръсках със спрея за карбуратори, после веднага спирта.Да оточня , че точно поради тази причина финализирах със спирт.Както знаем , изпарява се бързо, а и ако има остатъци на водна основа, се смесва и изпарява с тях.Всичко изсъхва за минути.
Почистваме също и канала за въздух КОЙТО ОТВЕЖДА ВЪЗДУХА ПРЕДИ ДРОСЕЛОВАТА КЛАПА- КЪМ СТЪПКОВИЯТ КЛАПАН!За целта използваме примерно тънка сламка/каквито има по спрей примирно точно за почистване на карбуратори/Прекарваме е през дупката, от страната на колектора, където е бил до сега дросела.Сламката трябва да се покаже точно от 1вия отвор където пък е стъпковият клапан.Правим и няколко впръсквания/пак внимаваме за очите/Този канал се забравя да бъде почистен, а именно в него може да бъде и проблема.Ако е запушен и остане такъв, ефекта от почистването на останалите компоненти е НУЛЕВ, клапана пак няма да работи поради липсата на въздух който да пропуска.
Дебитомера го почистих със спрей за ел.контакти.Само направете няколко впръсквания към 2та 'електрода'НЕ ВИ СЪВЕТВАМ ТуК ДА ИЗПОЛЗВАТЕ МЕГЛИО ИЛИ СПРЕЙ ЗА КАРБУРАТОРИ.Другия вариян е да вземете чист найлонов плик напълнен със спирт и да потопите дебитомера вътре, клатейки така 2, 3 минути.Според мен има повече ефект от спрея за ел.контакти , заради налягането.Непръскайте много от близо поради тази причина 10сетина см. е добре.
И така, всичко изсушено -започваме да сглобяваме по обратния ред.Хубаво е сега да проверим изправността на клапана за празен ход , да знем работи ли все пак или не.За целта ни трябва втори човек.Отново двигателя трябва да е студен, за да може да отчете реакция самият клапан.Закачаме буксата на клапана, вторият човек просто дава на контакт, а ние гледаме дали клапана действа/в момента не е поставен, в ръката ни е /, трябва да щракне и видимо да видим как освобождава втория процеп/канал/, за да преминава въздух през него.При изключено положение, той е затворен.Ако не действа- 2ри тест за по сигурно преди да почнем да търсим нов клапан.ЗА целта- мултицет и парче кабел.Даваме на контакт и мерим на буксата за клапана кое е +и-.Проверяваме буксата как стои на клапана и посредством кабела който сме си приготвили и вързали вече за акумулатора подаваме ток.Клапана трябва рязко да се 'освободи' и да щракне.Ако объркаме +и- окъсяваме веригата и е възможно да изгорим клапана , и кабела който сме вързали за акумолатора се стопява.Ако действа, сглобяваме смело- резултата ще е на лице!
При осмотрение от Ваша страна, при влошено състояние на гумените гарнитури на дросела и стъпковият клапан за празен ход, намажете с тънка непрекъсната ивица силикон остойчив на температури.Внимавайте къде мажете, да не излиза особенно навътре.
ПС. Вазелиновият спрей го писах по-горе, и не уточних за какво е .След като почистих дебитомера, после се оказа невъзможно да го сглобя към пластмасовата кутия обратно, гуменото уплътнение се запряташе, така бях лъснал всичко-гумата направо зацепваше в пластмасата.Напръсках леко със вазелинов/селиконов/ спрей за уплатнения, и влезна без усилие, и без да се запрята уплатнението.Можете да използвате всякаква вазелинова смазка, която не е агресивна към гумени и пластмасови уплатнения.
РЕЗУЛТАТ- всички неприятни симптоми изчезнаха, колата работи като нова.Никакво хълцане чудене, претрисане.Динамиката се подобри също като цяло.
Това е в общи линии, съжалявам че не съм 'заснел' процеса.Дано съм обеснил разбираемо.Ако има нещо-просто питайте, с каквото мога ще помогна.
От тези неща съм изчистил стъпковото моторче преди около 3 месеца,защото оборотите ми играеха непрестанно.Имаше моментален ефект от постоянни ниски обороти 800-900.Вчера се хванах и изчистих дросела,но ефекта е нула.Ще се пробвам да кача и снимки от почистването.
При рязко подаване на газ чувам съскане някъде от към дросела и колекторите,но не мога да установя точно от къде идва.
Има и още нещо,като чистих дросела видях вътре в самия колектор на дъното(колектора е пластмасов)имаше утайка като масло.Предполагам това е някакъв мазноч от "хубавата" газ която зареждаме.Самия колектор от вътре беше доста мръсен,но не сам го свалял,видя ми се бая разглобяване а аз не съм чак такъв разбирач.
Та това ми е кахъра,ако някой може да помогне.....
Ето и малко снимки...
Доста рових из форума,но така и не открих проблем като моя..Има доста сходни на машини с по-малко или по големи кубатури.Ако модератора смята,че се повтарям с темата може спокойно да я премахне.
Ето и проблема с моя дзвер..
1.Над 4500 оборота колата забива и до 7000 се набира като глист на вилица.Това ме прави изключително бавен при изпреварване и по баирите.
2.От няколко дни студения старт е много зле.Паля оборотите се вдигат до 2000 и падат до 200-500 аааа да загасне и отиват на 1200 и пак падат и така докато не позагрее колата.
Карам и на бензин и на газ и при двата вида гориво проблемите ги има.Газта ми е газов инжекцион,ако това има значение.Четох една дълга тема за 1.25 ZETEC мотор и там колега беше обяснил доста подробно за отстраняване на подобни симптоми
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Мнениеот reaktiven на Пет 23 Сеп, 2011 21:37
Здравейте,
нов съм във форума , искам да споделя подобен проблем с фиестата на жена ми и неговото разрешаване.Фиестата е 1.25 зетек-s.
Решението на проблема съвпада с това на колегата shadowhand, който е приложил и снимков материал , за съжаление такъв аз не се сетих да направя и после да приложа.
Та на въпроса , фиестата е имаме от около 5г, в началото си беше наред, но с течение на времето започнаха проблемите:
1-студено време, особенно зимата пали нормално, вдига оборотите до към 1500, после пада, опитва се да гасне.
2-след тръгване при студен мотор направо забива, и се получава огромен 'лаг' ако мога така да го нарека, след секунди се отпушва и тръгва изведнъж.
3-неравномерен ход при студено положение.
Гореописаните симтомни са само при студен двигател и особенно зимата, лятото отсъстват напълно.
-Възможни причини:
1-замърсен дебитомер/не отчита правилно количеството на постъпващ въздух/
2-замърсен дросел/ замърсено луфтово пространство м/у дросела и тялото му, посредтвом това не преминава свободно необходимото количество въздух необходим за работата на моторана празен ход , но това би било оказало влияние за неправилна работа по-скоро при топъл мотор, защото клапана за празен ход при студен би трябвало да елиминира нарушеното луфтово пространство / при студен двигател клапана за празен ход би следвало да бъде отворен /
3-неработещ температурен датчик/не подава към еку-то данни за студен и топъл мотор , оттам клапана за празен ход не се включва./
4-но не на последно а по-скоро на 1во място -неработещ или замърсен клапан за празен ход/степенчат клапан/Където е може би било добре да отбележа , че клапана при моторите зетек е в 2 положения отворен или затворен, докато при някои други марки, примерно фолксваген ауди, мотора е наистина степенчат , с няколко положения, еку-то му подава различен волтаж ток /от 8 до 12.5 волта примерно/, и посредтсвум това клапана се отваря повече или по-малко/информацията е съвкупност с температурния датчик и еку-то/Специално при зетек волтажа необходим за отварянето на клапана небива да бъде под 11в.Хубаво е да се замери с мултицет, да се провери идва ли необходимият волтаж до самият клапан, възможно е при повреда на температурен датчик въобще да не се подава ток до клапана за празен ход.
Решението- поне при мен се получи:
Почистване на дебитомер, почистване на дросел, почистване на стъпков мотор за празен ход.
необходими материали:
Меглио,спрей за почистване на карбуратори/дросели/,спирт/аптечен- не за горене/,спрей за почистване на ел.контакти, силикон остойчив на температура и по-възможност вазелинов спрейили някаква вазелинова смазка.
1-откачаме буксата на стъпковия мотор.Запалваме колата , необходимо е да е напълно студен двигателя, и замерваме с мултицет напрежението подавано към клапана.Трябва да е поне 11волта.Ако имаме напрежение -продължаваме напред.Ако няма никакво напрежение, необходимо е да обърнем внимание на температурния датчик, най вероятно проблема ще бъде в него/неподава данни за студен двг-оттам неподава напрежение към стъпковия клапан, отсвоя страна което води до Неотваряне на клапана за празен ход на двг.Ако имаме напрежение-продължаваме смело напред.
2- разглобяваме кутията на въздушния филтър, сваляме дебитомера, закрепен е за кутията с 2 винта /кръстата отвертка/, след развиването им дърпаме смело напред, възможно е да оказва усилие, контактува с кутията на въздушния филтър посредством кръгло гуменно уплатнение.
3-махаме гумения мъркуч за въздуха който отива към дросела.
4-сваляме дросела, както е описал колегата shadowhand, закрепен е за колектора с 4 винта/торкс/, като преди това сме откачили буксата и жилото за газта.Жилото се свалея като се завърта пластмасовата му част на 45' без значение на ляво или дясно.После се откача самото жило от долу.
5-сваляме стъпковия мотор , закрепен е към колекторите с 2 болта 8мм.
Лично аз , първо накиснах дросела и стъпковия клапан с меглио, за по3, 4 минути, 2, 3 пъти.Може да разтъркате и с четка за боядисване, размер по ваше усмотрение.После пръсках обилно със спрей за карбуратори /дросели//пазете много очите/, докато не получих идеален блясък, използвах и парцалчета увити около пинсети , да обера сякаква 'гняс'.Финализирах с поливане на спирт.Не съм оставял да съхне каквото и да било.След меглиото пръсках със спрея за карбуратори, после веднага спирта.Да оточня , че точно поради тази причина финализирах със спирт.Както знаем , изпарява се бързо, а и ако има остатъци на водна основа, се смесва и изпарява с тях.Всичко изсъхва за минути.
Почистваме също и канала за въздух КОЙТО ОТВЕЖДА ВЪЗДУХА ПРЕДИ ДРОСЕЛОВАТА КЛАПА- КЪМ СТЪПКОВИЯТ КЛАПАН!За целта използваме примерно тънка сламка/каквито има по спрей примирно точно за почистване на карбуратори/Прекарваме е през дупката, от страната на колектора, където е бил до сега дросела.Сламката трябва да се покаже точно от 1вия отвор където пък е стъпковият клапан.Правим и няколко впръсквания/пак внимаваме за очите/Този канал се забравя да бъде почистен, а именно в него може да бъде и проблема.Ако е запушен и остане такъв, ефекта от почистването на останалите компоненти е НУЛЕВ, клапана пак няма да работи поради липсата на въздух който да пропуска.
Дебитомера го почистих със спрей за ел.контакти.Само направете няколко впръсквания към 2та 'електрода'НЕ ВИ СЪВЕТВАМ ТуК ДА ИЗПОЛЗВАТЕ МЕГЛИО ИЛИ СПРЕЙ ЗА КАРБУРАТОРИ.Другия вариян е да вземете чист найлонов плик напълнен със спирт и да потопите дебитомера вътре, клатейки така 2, 3 минути.Според мен има повече ефект от спрея за ел.контакти , заради налягането.Непръскайте много от близо поради тази причина 10сетина см. е добре.
И така, всичко изсушено -започваме да сглобяваме по обратния ред.Хубаво е сега да проверим изправността на клапана за празен ход , да знем работи ли все пак или не.За целта ни трябва втори човек.Отново двигателя трябва да е студен, за да може да отчете реакция самият клапан.Закачаме буксата на клапана, вторият човек просто дава на контакт, а ние гледаме дали клапана действа/в момента не е поставен, в ръката ни е /, трябва да щракне и видимо да видим как освобождава втория процеп/канал/, за да преминава въздух през него.При изключено положение, той е затворен.Ако не действа- 2ри тест за по сигурно преди да почнем да търсим нов клапан.ЗА целта- мултицет и парче кабел.Даваме на контакт и мерим на буксата за клапана кое е +и-.Проверяваме буксата как стои на клапана и посредством кабела който сме си приготвили и вързали вече за акумулатора подаваме ток.Клапана трябва рязко да се 'освободи' и да щракне.Ако объркаме +и- окъсяваме веригата и е възможно да изгорим клапана , и кабела който сме вързали за акумолатора се стопява.Ако действа, сглобяваме смело- резултата ще е на лице!
При осмотрение от Ваша страна, при влошено състояние на гумените гарнитури на дросела и стъпковият клапан за празен ход, намажете с тънка непрекъсната ивица силикон остойчив на температури.Внимавайте къде мажете, да не излиза особенно навътре.
ПС. Вазелиновият спрей го писах по-горе, и не уточних за какво е .След като почистих дебитомера, после се оказа невъзможно да го сглобя към пластмасовата кутия обратно, гуменото уплътнение се запряташе, така бях лъснал всичко-гумата направо зацепваше в пластмасата.Напръсках леко със вазелинов/селиконов/ спрей за уплатнения, и влезна без усилие, и без да се запрята уплатнението.Можете да използвате всякаква вазелинова смазка, която не е агресивна към гумени и пластмасови уплатнения.
РЕЗУЛТАТ- всички неприятни симптоми изчезнаха, колата работи като нова.Никакво хълцане чудене, претрисане.Динамиката се подобри също като цяло.
Това е в общи линии, съжалявам че не съм 'заснел' процеса.Дано съм обеснил разбираемо.Ако има нещо-просто питайте, с каквото мога ще помогна.
От тези неща съм изчистил стъпковото моторче преди около 3 месеца,защото оборотите ми играеха непрестанно.Имаше моментален ефект от постоянни ниски обороти 800-900.Вчера се хванах и изчистих дросела,но ефекта е нула.Ще се пробвам да кача и снимки от почистването.
При рязко подаване на газ чувам съскане някъде от към дросела и колекторите,но не мога да установя точно от къде идва.
Има и още нещо,като чистих дросела видях вътре в самия колектор на дъното(колектора е пластмасов)имаше утайка като масло.Предполагам това е някакъв мазноч от "хубавата" газ която зареждаме.Самия колектор от вътре беше доста мръсен,но не сам го свалял,видя ми се бая разглобяване а аз не съм чак такъв разбирач.
Та това ми е кахъра,ако някой може да помогне.....

Ето и малко снимки...