Страница 1 от 1
Катализатор-дали е станал за смяна?
Публикувано: 18 сеп 2006, 13:10
от mrdds
Колеги,попрочетох темите за катализатора,но пак ми се въртят разни въпроси.....
Значи първо да кажа,че колата почна да не върви както можеше-дори и на газ.Баирите се минават много кахърно-подавам газ-колата не върви,почва да бръмчи странно като хванат певец за гърлото,докато не премине нагорнището.Свещите с сменяни,кабелите преди 2 месеца,газта е хубава-добре настроена-в града дава разход 10-11,извън градско до 120-9.Средното гърненце по бръмчава че съм решил другата събота да го свалям за заварка.Ама се чудя сега тъй и тъй свалям,дали да махна катализатора и да сложа резонаторно гърне.Не знам как се слага това гърненце,реже ли се катализатора...... и се притеснявам дали после(ако някой ден не искат да ни пускат на преглед без кат)ще може да се върне обратно на мястото си?Километрите са 135к.но си мисля че не са реални,така че е подминал границата за издръжливост от 150к.км.
Обръщам се към хората които са си ги сменяли(Brock&Demiro видях че са го махнали)и всички които знаят нещо по темата:Дали да си отстраня катализатора или да го оставя?
Публикувано: 18 сеп 2006, 13:19
от Brock
От това което аз научих - никой не може да ти каже със сигурност дали катализатора ти е за смяна, освен ако питите не са ти се отлепили и тропат в самия корпус на катализатора. При мене се получи точно това - каране от Сф до морето по магистралата със 150-160 и се отлепи.
Иначе КАТ-а се маха с отрязване и на негово място е хубаво /не е задължително/ да се сложи резонаторно гърне.
Ако се наложи да си слагаме пак катализаторите, твоя и без друго е заминал и няма да върши работата за която е предвиден. В момента в КРАФТ има универсални катализатори - мисля, че този до 1600см3 струваше 160лв, а за по-мощните ДВГ е към 200лв.

Публикувано: 18 сеп 2006, 13:28
от nikolovvd
Само да допълня въпроса:
Как ще се отрази липсата на катализатора на разхода на гориво, тъй като се променя налягането на газовете около ланда сондата?
Публикувано: 18 сеп 2006, 13:31
от mrdds
nikolovvd написа:Само да допълня въпроса:
Как ще се отрази липсата на катализатора на разхода на гориво, тъй като се променя налягането на газовете около ланда сондата?
ако караш със стандартна АГУ никак,понеже ламбдата не играе роля в горенето на газ.
А до колкото знам на датчика не му оказва влияние налягането че да има изкривена стойност без катализатор.Може и да бъркам
Публикувано: 18 сеп 2006, 14:10
от Tuz
Аз си ги махам веднага щом си купя колата, слагаш резонатор и всичко е ОК.
Коллата направо излита...а ако почнат да ги проверяват има по около 200 лв .
Моя съвет е ако ти се мъчи колата режи го

Публикувано: 18 сеп 2006, 14:45
от Любо
Извинявам се за въпроса, който е малко извън темата, но пак е за кат-а...
Та въпроса ми е: Как влияе се катализатора и работата му от работата на ДВГ на газ?
Публикувано: 18 сеп 2006, 16:25
от cossy
Газта му съкращава живота, но за сметка на това кола на газ няма проблем с газ анализатора

Публикувано: 18 сеп 2006, 16:27
от qwert
mrrds, аз карам без катализатор от 5-г. и единствения проблем които се получава е по- големия шум.
Първо ми бяха срязали гърнето на катализатора и махнаха питите, но трябва да сложиш перфорирана тръба (вътре в гърнето) иначе е много дразнещо /шумно, сега съм с цяла тръба и разликата от преди никаква, само че знам че ако ти е запушен катализатора трябва да ти е по-висок разхода, а както пишеш в момента е нормален (то и моя е такъв).
Публикувано: 18 сеп 2006, 16:42
от demiro
Кво да допълня и аз,махнах моя щото се чуваше дрънчене

Оказаха се питите здрави,но едната се беше отлепила.Колата в момента е осезаемо по-шумна,така че първо разучи какво да туриш на негово място.Значи моя го сцепихме и махнахме"пълнежа" и сега върви малко по-вече,но ще търся начин да сложа нещо на негово масто,дали гърне или тръба,още не съм решил,но ще трябва да се сложи някаква измама.А за прегледите не се притеснявай въобще,ще им се намери цаката и на тях.Ти да си виждал откакто въведоха забраната за непушене в заведенията да се спазва,а?

Тъй като те "слушам" ще се наложи ампутация май скоро време....

Публикувано: 18 сеп 2006, 17:02
от mrdds

благодарско на всички.Май първо ще го гледаме срещу слънцето па после ще режем.Не дрънчи както казвате вие,но това невървене нее добро.И дизелите ме вземат за мезе по баирчетата.

Публикувано: 19 сеп 2006, 00:01
от HACKO
Аз като реших да кормя моя катализатор с най голямо учудване установих, че манипулацията вече е извършена още в Германия. Така че и там явно има начин.
Колата дойде оттам на автовоз със счупен диференциал и знам какво е правено по нея.