Поредно влизане в авариен режим на Mondeo 2.2 TDCi
Публикувано: 21 сеп 2012, 13:38
Колеги здравейте,
изчетох доста материали за влизането в авариен режим на този двигател, но ще представя конкретиката на моя случай.
Миналата година при пробег от ок. 155.000км (при сменени инжектори в МП на 142.000км) на един светофар в София колата влезе в авариен режим, закарах я в сервиз на добър познат, като грешката беше KNOCK SENSOR отказ или смущения. Сменихме кнок сензора и след около седмица пак влезе в авариен режим, като вече предполагахме по-сериозна неизправност в горивната система. Свалихме четирите инжектора и момчетата от сервиза ги закараха при някакви спецове по инжектори и горивни системи, които ги провериха и не откриха отклонение. Така чистихме грешката още половин дузина пъти и с изчистена грешка, след около 200-300км каране отидох в МП за диагностика. Там не бяха открити никакви промени в параметрите на двигателя. След това, за следващите 23.000км (тази седмица ще стане на 178.000км) имаше само веднъж подобна индикация, като тя беше премахната чрез просто рестартиране на ДВГ. Днес отново имах сходен проблем, след около 500м след запалването, на светофар ми светна. Стигнах до работата - там колата постоя 3-4 часа и на връщане нямаше мигаща лампа на нагрев. свещи, но колата не вървеше както трябва. Сипах нафта, купих й някаква добавка, дадох малко газ - пооправи се.
Независимо от аварийния режим нерядко се случва колата да върви от ден за ден променливо, като вариациите са в 20-30% разлика в мощността и в реакцията на двигателя при подаване на мощност. ЕГР клапанчето бе демонтирано преди 15-20к км и бе почистено, като беше в ужасно мърляво състояние - без реален ефект в/у вървенето. Колата не пуши много, при над 3000об/мин изпушва лекичко, но в сравнение с други модерни дизели - няма от какво да се срамувам.
Някой имал ли е сходни изживявания и на какво се дължат те? Само на лоша нафта, само с добавки ли се оправят? Подчертавам, че карам само с 'хубава' за родината ни нафта - ромпетрол, една от фирмите ни получава директно от Лукойл хубава нафта и редица коли се движат прекрасно с нея и като няма алтернатива - ОМВ или Шел V-Power... Никога не съм сипвал от селски или квартални бензиностанции, или пък да съм купувал дизел от познат, който бачка в БДЖ
Благодаря предварително и безавариен път на всички!
изчетох доста материали за влизането в авариен режим на този двигател, но ще представя конкретиката на моя случай.
Миналата година при пробег от ок. 155.000км (при сменени инжектори в МП на 142.000км) на един светофар в София колата влезе в авариен режим, закарах я в сервиз на добър познат, като грешката беше KNOCK SENSOR отказ или смущения. Сменихме кнок сензора и след около седмица пак влезе в авариен режим, като вече предполагахме по-сериозна неизправност в горивната система. Свалихме четирите инжектора и момчетата от сервиза ги закараха при някакви спецове по инжектори и горивни системи, които ги провериха и не откриха отклонение. Така чистихме грешката още половин дузина пъти и с изчистена грешка, след около 200-300км каране отидох в МП за диагностика. Там не бяха открити никакви промени в параметрите на двигателя. След това, за следващите 23.000км (тази седмица ще стане на 178.000км) имаше само веднъж подобна индикация, като тя беше премахната чрез просто рестартиране на ДВГ. Днес отново имах сходен проблем, след около 500м след запалването, на светофар ми светна. Стигнах до работата - там колата постоя 3-4 часа и на връщане нямаше мигаща лампа на нагрев. свещи, но колата не вървеше както трябва. Сипах нафта, купих й някаква добавка, дадох малко газ - пооправи се.
Независимо от аварийния режим нерядко се случва колата да върви от ден за ден променливо, като вариациите са в 20-30% разлика в мощността и в реакцията на двигателя при подаване на мощност. ЕГР клапанчето бе демонтирано преди 15-20к км и бе почистено, като беше в ужасно мърляво състояние - без реален ефект в/у вървенето. Колата не пуши много, при над 3000об/мин изпушва лекичко, но в сравнение с други модерни дизели - няма от какво да се срамувам.
Някой имал ли е сходни изживявания и на какво се дължат те? Само на лоша нафта, само с добавки ли се оправят? Подчертавам, че карам само с 'хубава' за родината ни нафта - ромпетрол, една от фирмите ни получава директно от Лукойл хубава нафта и редица коли се движат прекрасно с нея и като няма алтернатива - ОМВ или Шел V-Power... Никога не съм сипвал от селски или квартални бензиностанции, или пък да съм купувал дизел от познат, който бачка в БДЖ



Благодаря предварително и безавариен път на всички!