Страница 1 от 1

Смяна сегменти

Публикувано: 05 окт 2012, 20:14
от itan75
Здравейте колеги! Искам да се допитам до тези от вас,които са сменяли сегменти.Реших да сменя на моята кола сегментите и понеже масления сегмент ми е в три части,което разбира се не върши никаква работа,сегмента от Лада(цял маслен с пружинка) заспа точно по диаметъра на цилиндъра с ключ за 4-те цилиндъра от 0,20мм до 0,25мм.Т.е перфектно,обаче за целта трябваше да занеса на стругар буталата за да престърже канала на буталото от 2.5мм на 4мм,колкото е височината на Ладовия сегмент.На пръв поглед нищо работа и аз отидох уж при най-добрия стругар в Бургас,който ми е и съученик между другото Evil or Very Mad .Той обаче оставил буталата на баща си,който също е стругар понеже имал много работа и баща му е оставил хлабина между сегмента и канала на буталото 0.2мм Evil or Very Mad при максимален допуск 0.15мм.На другия ден вече си купих комплект сегменти от Лада и отидох при малкия да разстържем и другите два канала за компресионните сегменти и да видим какво можем да направим за маслените канали.На последното бутало ножа на струга задра в канала на сегмента и пре.ба челото на буталото заедно с канала му Evil or Very Mad .Той каза,че утре го носи на аргончик да го напластява и след това ще ми разстърже канала.Та какво да очаквам от наварено 4-то бутало и хлабина в каналите на маслените сегменти 0.2мм? Да се счупи канала на буталото? Да се счупи сегмента?Да чука сегмента или....незнам и аз вече Crying or Very sad

Re: Смяна сегменти

Публикувано: 05 окт 2012, 20:56
от HACKO
itan75 написа:.......Та какво да очаквам от наварено 4-то бутало.....
Големи проблеми, различно тегло и оттам, неравномерна работа, вибрации и в най-лошия случай......
Добре си захванал, но защо на старите бутала. Вземи нови ремонтни бутала, преработи тях, престържи и цилиндрите, направи пълен ремонт и да имаш нещо истинско.

Re: Смяна сегменти

Публикувано: 05 окт 2012, 23:09
от ЯЛТА
На грамаж- тегло, трябва да са абсолютно еднакви, още повече че вече има електронни везни, иначе се получава дисбаланс, и мотора работи неравномерно.

Re: Смяна сегменти

Публикувано: 06 окт 2012, 08:42
от fordmaniac
itan75 написа:Реших да сменя на моята кола сегментите и понеже масления сегмент ми е в три части,което разбира се не върши никаква работа,сегмента от Лада(цял маслен с пружинка)
Леле! Пък аз да не знам, че сигментите на Форд и много други коли не си вършат работата, а на Жигула са перфектни?!
Много оригинален начин да си прецакаш колата.

Re: Смяна сегменти

Публикувано: 06 окт 2012, 09:49
от amonev
Направо да се чуди човек :idea:

80 лева са нови японски сегменти за Сиера /предполагам и за Ескорт ще са тези пари/, какво толкова има в тия руските, че да си заслужава хамалогията и целия труд /стругар -> аргончик -> пак стругар/ ?

Re: Смяна сегменти

Публикувано: 06 окт 2012, 11:58
от itan75
Първо колеги,колата не е Форд,а е Опел,но всяко мнение ми е ценно.Оригинално сегменти са 134лв на Гьотце,като НЯМА производство с цял маслен сегмент вече,не само на Гьотце,а и на всички други фирми.Сегментите на Лада са по лиценз на Гьотце произведени са в Разград и са добри с доста положителни мнения за тях.Взех ги за 15лв.За 30лв стругаря ми преработи каналите като пак повтарям на всички бутала на 1 и 2-ри компресионен оставихме луфт по 3 СТОТНИ,само на маслените,които е дал на баща си оня е оставил 0.25 ДЕСЕТИ.Въпроса ми е какво може да се случи с този ЛУФТ САМО НА МАСЛЕНИТЕ КАНАЛИ.А защо съм предприел тази стъпка след пълна ревизия на цилиндровата глава за 480лв по фактура..затваряне на мотора и последвал харч от ЛИТЪР на 100км МАСЛО,само,аз си знам с 300лв заплата на месец.Сития на гладния не вярва,но отново питам станалото станало..нито ще купя(нови)стари бутала от морга,нито нови сегменти,а какво да очаквам при този луфт.поздрави.

Re: Смяна сегменти

Публикувано: 06 окт 2012, 12:04
от diesel1.6
След заваряване се очакват няколко вида неравномерности в материала. Едното е зона с несъстарен алуминий - това е аналогът на незакалената стомана. Съседната зона ще е онази с пукнатините, и последната от по-забележимите е тази с частично предсказуемите състава и свойства на завареното. Трябвало е да изтъните сегментите на шлайф, но защо не оригинални? Това за маслообиращият не е вярно - той си е чудесен.
За разхода на масло след ремонт - гумичките и водачите на клапаните правилно ли са сглобени, ама ти да си сигурен в това? Ако след ремонта си имал разход от литър, а преди това не - защо пипаш сегментите, а не сваляната от вас глава? Литър на 100 км означава счупени и надъвкани покрай буталото сегменти! Ти намери ли такива при разглобяването - да не се случи да сглобиш и разходът да е същия?

Две практически предложения - ако само маслените сегменти са с широк канал, слагай си ги така. Няма да пречат, но и не очаквай да работят. И второто - поръчай си сегменти с увеличена дебелина, и ако може малко по-меки. Щом не са компресионни, може и да не търсиш супер качество за тях.

Re: Смяна сегменти

Публикувано: 06 окт 2012, 13:00
от amonev
Ако само главата е ремонтирана и е започнала да гори масло в повече, може да са "калпави" гумички на клапаните. Има такива, които ги продават на килограм. Виждал съм от тях. По-твърди са и от камък :mrgreen:

пп - колкото до луфта, канала на буталото едва ли ще се счупи, по-скоро ще се счупи сегмента. При монтажа гледайте да спазите маркировката.

Re: Смяна сегменти

Публикувано: 06 окт 2012, 16:25
от itan75
Благодаря за отговорите колеги.Така първия път като свалих главата имаше около 10 счупени водача на клапаните.1.6 ХЕЛ мотор на Опел винаги чупи водачи на клапаните при късане на ремък.Сменили са само ремъка и клапаните,БЕЗ ОСТАНАЛИТЕ ПУКНАТИ И ОТЧУПЕНИ ВОДАЧИ.После купувам,аз колата от мошеника който ми я продаде и от Свищов до Бургас явно се отчупват парчета от останалите пукнати водачи,като някое парченце влиза между клапана и някое от буталата и прескача три зъба на коляновия вал като изкривява около 10 клапана.Свалям си цилиндровата глава и я нося на специализиран сервиз,като лично с фактура за частите закупени от Ауто+.Първо питах в Евро 07(където съм и работел известно време като шофьор) като предложиха водачи Метели по 4лв броя и клапани по 10лв броя на АЕ.В крайна сметка се спрях на водачи Колбеншмид по 6лв броя т.е най-скъпите от предлаганите на пазара.Човека преди да затвори всичко ме извика да гледам.След като поставих главата и запалих се почнаха едни пушеци едно нещо и тогава стана тоя разход от литър на 100км.Но в 90% от случаите при Опелите е така.Уплътниш ли отгоре главата,започва да изпуска отдолу.С една дума-главата е перфектна и след около 1000км-2000км след сипване на добавка в маслото,колата направо избели свещите от мокри,черни с масло.Отворих и отново мотора,защото заради разхода си бях купил на черно масло от колеги рейсаджии по-гъсто т.е 20/50 мисля за Арал ми го дадоха.Но се появи едно чукане,което много ми приличаше на биелен лагер.Помислих,че от гъстото масло и най-вече от добавката се е запушило нещо.Така миналата седмица извадих картера,отвих петичките на биелите и като видях почти нови лагери се удивих.Естествено ме глождеше да видя и сегментите в какво състояние са и така отново свалих савсем сам главата пред блока.Сега вече стана каквото стана-дъртия стругар отърва хлабините в каналите на маслените сегменти и връщане назад няма.Хлабините,които после остави сина му в компресионните каналите на трите бутала освен това,което превъртя във струга са в заводска норма от 3 СТОТНИ за всеки сегмент колкото е и заводската норма.Не ме интересуват разход на масло,помпен ефект,вибрации и други вдетинявания.Все пак е 16 годишна Вектра,която има няма 3000лв с метана,макар че на мен вече ми ляга на 6000лв,но това е съвсем друга тема.Интересува ме единствено,ако събера мотора с тези хлабини в маслените сегменти може ли да счупи сегмент,да го посуче,да надере цилиндъра,да счупи канал на буталото и т.н.Нямам пари да наливам повече в тая кола с 300лв заплата на месец.Каквото излезе такова.Все пак ще отида на църква ще запаля свещ и ще се помоля от сърце да не се пръсне мотора.Поздрави

Re: Смяна сегменти

Публикувано: 06 окт 2012, 16:40
от itan75
diesel1.6 написа:
Две практически предложения - ако само маслените сегменти са с широк канал, слагай си ги така. Няма да пречат, но и не очаквай да работят. И второто - поръчай си сегменти с увеличена дебелина, и ако може малко по-меки. Щом не са компресионни, може и да не търсиш супер качество за тях.
Само маслените сегменти са със хлабина 0.2мм-0,25мм.Целия маслен сегмент е чисто нов пак казвам от Лада като поставен в неработната част на цилиндъра ключа му е 0.15мм,а във работната част е 0.2мм точно колкото дават на нов двигател.Нямам грам ръб на цилиндъра както в горната неработеща част така и в долната.Сегмента в три части като го поставиш в цилиндъра спокойно си пада долу в коляновия вал,а Ладовия не мога да го преместя на два сантиметра под неработещата част на цилиндъра с ръка.Премествам го само след обилно намазване на цилиндъра с масло и с помоща на челото на буталото с биелата,като гледам дали оставя деруга макар и малка в цилиндъра,но не.Така че този сегмент,ще върши 100 пъти повече работа от съставния гаранция.Но хлабините ме притесняват,макар,че е дебел сегмента 4мм :(

Re: Смяна сегменти

Публикувано: 07 окт 2012, 23:53
от dreadx
Абе аз нищо не разбирам от ремонт на двигатели, обаче като си сложил с 45% по-дебели сегменти дали и допуските няма да са други?
Виж при ЛАДА-та как трябва да са.

Re: Смяна сегменти

Публикувано: 08 окт 2012, 18:10
от ЯЛТА
Моето скромно мнение,- този мотор го пиши "бегал",- брак. Без да ми се сърди колегата, но кой каквото сам си направи, и господ не може му го оправи.

Re: Смяна сегменти

Публикувано: 08 окт 2012, 20:33
от diesel1.6
едни приятели си изхвърлиха вектрата с ремонтиран професионално (не по български професионално, а наистина) двигател, като я разглобиха на части за да вземели повече от 350 лв. Е не взеха, но .... цял двигател имаха и щеха да го дадат за някакви пари. Примерно 150 лв. Има малък шанс да стоят буталата, главата е разглобена май.
А онова, че като уплътниш горе пускало долу... да вземеш да уплътниш гърба на майстора с една дебеличка дъска докато пусне долу!!! Да му го предадеш от мене, и ако иска и ще му се обадя даже да му обясня защо ако се прави на неразбрал.
Счупили са нео в главата, сложили са друг размер гумички, сложили са ги наобратно, сложили са грешна гарнитура или обърната наобратно, и така нататък - репертоара на безотговорността на такива е дълъг.
А пред нас има две вектри, от които ще правят една. Поне един двигател ще има излишен, да питам ли?

Re: Смяна сегменти

Публикувано: 08 окт 2012, 23:24
от to6kooo
Абе diesel 1.6 я ми обясни :censur: как се слагат гумички на обратно и виждал ли си какво става след сложена гарнитура глава наобратно изобщо? :censur:

Re: Смяна сегменти

Публикувано: 09 окт 2012, 11:20
от diesel1.6
:censur: *00118*

Re: Смяна сегменти

Публикувано: 09 окт 2012, 13:06
от зуница
От многото работа цилиндъра по ред причини придобива елипсовидна форма вследствие на износване.Смяната само на сегменти довежда по-лош резултат от предишното положение вследствие на разликата във формите на новия сегмент и стария цилиндър.Измери си цилиндрите за елипса и реши.Моя съвет е ремонтен комлект.

Re: Смяна сегменти

Публикувано: 10 окт 2012, 22:12
от to6kooo
:censur: *00118*

Re: Смяна сегменти

Публикувано: 10 окт 2012, 23:00
от opex
:censur: *00118*

Re: Смяна сегменти

Публикувано: 10 окт 2012, 23:04
от HACKO
to6kooo и diesel1.6, гледам сте от един град, вземете да се изясните някъде на по Бира или нещо по-твърдо а не в тази тема.