Проблем с помпа Лукас на Ескорт 1.6Д `88г.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Edin GM
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 30 ное 2009, 17:33
Модел на автомобила: Fiesta 1.6D
Status: Извън линия

Проблем с помпа Лукас на Ескорт 1.6Д `88г.

Мнение от Edin GM » 12 окт 2012, 10:19

Здравейте,

четох, но много малко теми има за толкова стар модел - Ескорт 1.6 дизел, с помпа Лукас, 88 година (т.н. гладкия стоп). Проблемът е следния:
На електромагнитния клапан, спиращ подаването на нафта му се разпадна, вероятно от старост върха - гумен или пластмасов, не съм сигурен. Колата спря да иска да се гаси. В сервиз смениха клапана (на новия е пластмасов върха) и гасенето се оправи, показали са как се е разпаднал стария. Но пък сега възникна следното - от време на време мощността намалява драстично, направо едва върви. Друсне в дупка и поотпуши, после пак се запуши. Моето предположение бе, че парченце от стария клапан е попаднало в помпата, мнението на дизелджиите от Земляне е същото. Отварянето на помпата за профилактика обаче ще струва 360 лв, което е непосилно за мен, да не говорим, че колата струва 500 лв.
Моля за съвет - технически грамотен съм, разглобил съм не един и два двигателя, само ГНП не съм разглобявал до сега, но с малко насоки мисля, че ще се справя. Дайте акъл как да се оправя сам, за какво да внимавам и как да действам, по възможност без да свалям помпата от колата.

Благодаря!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с помпа Лукас на Ескорт 1.6Д `88г.

Мнение от diesel1.6 » 12 окт 2012, 12:25

1,6 d не е ли само с помпа на Бош?

Spas Petkov
потребител
потребител
Мнения: 132
Регистриран: 02 юни 2007, 09:59
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6D няколко от 1985 г. до 1987 всичките бивши
Ford Maverick 2.0 124hp 2002 г.
Ford Probe 2.5 V6 1993 г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с помпа Лукас на Ескорт 1.6Д `88г.

Мнение от Spas Petkov » 12 окт 2012, 13:44

Здравейте колеги,
според мен без сваляне на помпата няма да мине, а това е доста трудна операция. Моята помпа тече и аз си карам така, поради тази причина (много работа).
Евентуално може да опиташ да демонтираш клапана и да провериш отдолу за парчета от стария.
Поздрави

Edin GM
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 30 ное 2009, 17:33
Модел на автомобила: Fiesta 1.6D
Status: Извън линия

Re: Проблем с помпа Лукас на Ескорт 1.6Д `88г.

Мнение от Edin GM » 12 окт 2012, 16:47

diesel1.6 написа:1,6 d не е ли само с помпа на Бош?
Не, има и двата варианта - на Фиестата ми е с Бош.

Свалих клапана, но отворът е толкова малък, че каквото е минало няма как да се върне през него...Сваляне само на задния капак, където са тръбите за дюзите?

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с помпа Лукас на Ескорт 1.6Д `88г.

Мнение от specialista » 12 окт 2012, 21:02

От сега ти казвам на място нищо не можеш да направиш!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 55 госта