Страница 1 от 2
Бях откачил ангр. ремък и баща ми превъртя 3-4 пъти? Сиера2.
Публикувано: 27 сеп 2006, 20:40
от venom4o
Тръгнах да сменям ремъка и не можах да извадя шайбата на к. вал и го оставих за утре а баща ми не разбрал като съм му казал и вкючил на скорост и я мръднал на стартер 1 метър... Въпроса ми е дали е станало мелето? разпределителния вал си се върти добре при положение ,че коляновия вал е на белег .. никъде не закача... а Когато е въртял разпределителния е бил на белег демек 1-ви е бил затворен.. Дали е направил кашата? Буталата са си гладки нямат дупки за да се избегне удар с клапан .. ама не знам дали разтоянието на главата не спасява клапаните?.. Сменях разпределителния вал всичко е ново.. Умирам от яд! КАЖЕТЕ МИ че ми държи пара? Дали е ударило? 2.0 ОНс мотор 115 коня ЕФИ ! 88-ма .. сиерката
забравих да кажа ,че е въртял няколко пъти....
paci:
Редактирай си поста не пускай нов като си забравил нещо.
Съчувствам ти !
Ако ми се беше случило на мен като се знам какъв съм ...
Публикувано: 27 сеп 2006, 21:37
от evg2
Не знам за Сиерата как е но на друга кола се кривят разстоянието е малко при мене стана така с Фиат удари изп.клапани на 2ри или 3ти цилиндър те са били отворени и са с по-голям диаметър.Като поставих ремъка и завъртях без свещи в тях нямаше налягане усеща се и с пръст. Смених ги и после не е имало некакви проблеми.
Дано си имал късмет и да се размине, но трябва да мериш компресия задължително.
Публикувано: 27 сеп 2006, 22:37
от HACKO
Има няколко варианта:
1. Намираш отнякъде фиброскоп и оглеждаш клапаните през отворите на свещите(фиброскопа е специална апаратура и не мога да ти кажа къде точно да търсиш,така че това предложение е повече хипотетично)
2. Сваляш главата и проверяваш(трудоемко но най-сигурно)
3. Цетроваш газоразпределението превърташ на ръка десеттина пъти ако нищо не затяга проверяваш с пръст на отвора за свещите дали има компресия прекръстваш се три пъти и палиш.
Дано да си изкарал късмет и да нямаш нищо повредено въпреки че мойто мнение е .......
Публикувано: 28 сеп 2006, 01:30
от Milenski
Най-добре дай 10-15 лв за нова гърнитура и си овори главата тъкмо ще видиш дали и има нещо.Тъкмо ще огледаш клапани и бутала.Теоритично ако въртиш разпределителния вал дори и да има крив клапан ,което ме съмнява на стартер да се изкриви.Няма да можеш да го усетиш или раберш по никъкъв начин.Клапана ще си се движи но няма да ляга добре на фаската си.Чак до счупено не вярвам да се е стигнало,но може да имаш отбелязал се клапън на бутало.Ако има така наречения тезерв,ще си благ от всякъде.Ако ли не ще смениш клапан само!С смъкване на главата тъкмо ще можеш да изчистиш и нагара,ако има такъв.Та колегата от по готния пост е абсолютно прав!Следвай инсрукциите
П.П.Като сложиш главата после болтовете се стягат от средата на вън т.е. започваш от средните един срещо друг и на X.По този начин оплътняваш добре гърнитурата и се застраховаш от това да пасне на криво главата.Ако имаш динометричен ключ,стягаш всеки болт с 15-17кг.Един авер след като нямаше такъв ключ си ги стегна с кръстачка.Успех от мен дано се раминеш леко!
Публикувано: 28 сеп 2006, 09:45
от venom4o
Разпределителния вал се върти равномерно без затягане.Когато баща ми е въртял.. разпределителния вал е бил на белег.Когаго той е на белег първи е затворен .Когато коляновия вал е на белег първи е горе.когато сложих к.вал на белег и въртях на ръка разпределителния вал- не закачи никъде? баща ми и да е въртял не е възможно да е искривил 1-ви! Та така не закачи.. Надявам се да не ми е вкарал таралеж в гащите!Днеска ще се види!
Публикувано: 28 сеп 2006, 10:00
от DTM
Явно нямаш проблем

щом като се върти разпределителния вал съвсем нормално без усилие т.е. на ръка.
Такива пък и каквито и да е по-сложни манипулации по двигателя се правят само при откачена минусова клема на акумолатора.
Пък и най добре да го няма, ако е в двигателния отсек. След като един път заварих тричотката на гидорито за калника на една кола

вече не рискувам. Айде успех със зацепването и умната

.
Публикувано: 28 сеп 2006, 10:40
от nikolovvd
Какво го мислиш. Слагай ремъка и пали. Ако е станало нещо ще разглобяваш. Ако ли не си караш и пееш. По лошо няма да стане.
Публикувано: 28 сеп 2006, 11:20
от Brock
Незнам за карането и пеенето.

Аз лично бих свалил най-малко капака на клапаните, та дори и главата. Изкривяването може да е малко и да не се усеща на ръка, но когато запали може да стане голямо меле - напр. счупени водачи, подбити бутала и какво ли още не.

винаги, когато се пипа нещо по двигателя, а и не само, се откача клемата на акумулатора и колата се оставя на "свободна" скорост. Именно за да не се случат подобни неща, било от незнание или невнимание.

Публикувано: 28 сеп 2006, 12:09
от kabeldjiata
Спокойно двулитровия OHC мотор не може да удари клапани

Публикувано: 28 сеп 2006, 18:21
от venom4o
kabeldjiata написа:Спокойно двулитровия OHC мотор не може да удари клапани

Еми аз това искам да чуя ама ме плашат само... НЕ успях да сваля шайбата за ремъците на коляновия вал днеска за това не го смених... Рабоитх по купето.. Утре един познат ще донесе скоба и ще я извадим!
Публикувано: 29 сеп 2006, 23:26
от venom4o
Има компресия .. почти запали ама .. няма центровка.. Утре ше се види.. Малко мву треаше да запали на гадтта... нямаше и бетзин сипах ама нямах време да го пробвам...
Публикувано: 29 сеп 2006, 23:41
от chains
Не се плаши на старите ОНС мотори, които се вграждат в Сиера имат сравнително големи горивни камери и дори да се скъса ангренажа при високи обороти не се стига до фатален край. Миналата година баща ми скъса ангренаж в движение /то това последото го разбрахме по-натаък, защото ремъка беше на 15 000 км. / и ние понеже не подозирахме каква е повредата доста се постарахме / та дори и я дърпахме да запали?!?!?!/ и в последствие когато вече проверихме всичко останало и сменихме ангренажа /леле как се бехме изкоркали/ тя си запали все едно нищо не се е случило!
Публикувано: 30 сеп 2006, 10:16
от venom4o
Центровката не мога да я нагодя... Пали на 2- цилиндъра и неще да заработи.. се едно е ударило.. Ама центровката е разбутана... ЩЕ видя като я нагодя днеска...
Публикувано: 30 сеп 2006, 10:30
от chains
Ако е праснало нещо и въобще запали - то звуците ще са страшни, а щом не описваш това значи споко!
Публикувано: 30 сеп 2006, 22:19
от gmivanko
Ние на ескорта 1.6 EFI му късахме ангренаж с около 100км./ч и после половн час въртяхме и се чудим какво му е, въртенето беше мнго леко и си мислехме че няма компресия... ма като си я додърпахме до нас и разбрахме, че е ангренажа. Сменихме го, запалихме колата... и нещо не й работеше един цилиндър (все едно е изкубан кабела на свеща) снемихме свещите и пак така

. Сетихме се да измерин компресия и се оказа, че на 3-ти цилиндър няма никаква. И айде сваляй глава и гледай... имаше един крив клапан и нищо друго

. Почистихме буталата и там на никое нищо му нямаше....сложишме главата и от тогава колата си е екстра.
П.П. А междо другото как е да е с компресия
9атм. защото и на този ескорт (дето е 1,6 105к.с.). и на другия (дето е 1.4 73к.с.) е по толкова компресията и незнам дали е добре това за тезе двигатели
Публикувано: 30 сеп 2006, 23:14
от HACKO
Не може от центровка два цилиндъра да работят а другите не. За съжаление явно имаш изкривени клапани.
Публикувано: 01 окт 2006, 01:01
от venom4o
Сигурно... може да не съм прав защото преди с стария ремък като нямаше цевторва по същия начин не искаше да запали.. Просто не е правилен момента на възпламеняване на свещите... иии само припукват цилиндрите.. не е казано ,че са точно два.. Утре ще дойде майстора да я види и да я нагласи.. Ако запали ще се похваля!Ако не ще се оплача
Публикувано: 01 окт 2006, 10:30
от chains
Еми ако колата си върви добре, не харчи масло и т.н - значи е ок!
Публикувано: 01 окт 2006, 16:11
от evg2
"chains"]Еми ако колата си върви добре, не харчи масло и т.н - значи е ок!
Говорят хората за евентуално"Криви клапани", къде е общото с харчене на масло?
Публикувано: 01 окт 2006, 17:37
от vasilnikov
Няма страшно на сиерата има защита и за мое учудване е много добра поне на 1,6 84г. бензин имаше,със 110 късаме ангренаж след това я дърпахме около 500м да запали и чак тогава разбрахме че е ангренаж
и нямаше никакви проблеми
