Страница 1 от 1

мнение относно Zetec моторите

Публикувано: 08 яну 2013, 23:53
от goro_89
моля дайте мнеие за З Тека на колко км издухват при зверска експуатация/предполагам че повечето са така/
дефекти някакви дават ли?/чувал съм че фокуса му давали система за смазване на клапаните ако има газ/?
какви мотори са/чух че били на мазда/
и в ауто дата дават за 1.8 три модификации 105к.с 115к.си 136к.с каква е разликата и как да разбера кой колко коня е в моргата става въпрос /Смятам да си взема един мотор + копм/ако намеря евтин в моргите че ги има доста и искам да сложа най-големия ако намеря разбира се но мисля че не се различават външно/ Благодаря ви *banned*

Re: мнение относно Z-Teck моторите

Публикувано: 09 яну 2013, 03:35
от opex
Зетек имат няколко модификации и ре-брандиране, кажи за какъв модел, модификация и година питаш и ще ти кажа.
Иначе най-общо Зетек от 1992 до 1995 е този с алуминиев капак, на който пише DOHC - единствения му "проблем" много грубо казано е т.нар. 'залепващи клапани', който се случва при нови мотори, които се карат с масло по-гъсто от 5W30, примерно 10W40 и то пак се случва рядко, а да речем над 100к км няма такъв проблем.
Зетек-Е е същия двигател, само че с 'поправен' този проблем. От 1995 до 1998 се води. С алуминиев капак, на който вместо DOHC пише Zetec16v за да се различава от предния. И двата двигателя са с хидравлични повдигачи.
След това следващия Зетек от 1998 е т.нар. Duratec и е с черен капак на клапаните - като цяло много прилича на предния, има и взаимозаменяеми части и компоненти, но основната разлика е, че е с твърди повдигачи на клапаните вместо хидравлични.
За мен ако е добре гледан и добре ремонтиран/поддържан двигателя е много много идиото-устойчив.
Двигателите не са на Мазда - в някои Мазди слагат този Фордов двигател, по-точно първите два, за третия не съм сигурен.
Двигателя 1.8 105/115/130 коня е еднакъв, разликата 105-115 е в разпределителните валове и компютъра(?), разликата 115-130 е в разпределителните валове, дросела (и колектора?), МАФ-а и компютъра. Ако ще присаждаш такъв двигател в друга кола трябва компютъра да е от кола без фабричната система против кражба.
До момента не знам за човек с проблем в клапаните на газ при първите 2 мотора, когато сменях гумичките на клапаните на една глава видях и защо е трудно това да стане. За Фокусите, които са с 3-я двигател с твърди повдигачи мисля, че е различно и съм чувал, че може да има проблем, но нямам повече ясна представа.

Re: мнение относно Z-Teck моторите

Публикувано: 09 яну 2013, 09:37
от dimkar
Не знам, за другите Zetec-двигатели, но този, който са монтирали в моята Фиеста е на Мазда 121. Дори в Сопот има една Мазда 121, която се различава на външен и вътрешен вид от Фиеста МК4 само по емблемите. :)

Изображение

Този Zetec също няма проблеми с клапаните при използване на газ.

Re: мнение относно Z-Teck моторите

Публикувано: 09 яну 2013, 09:48
от ЯЛТА
dimkar написа:Не знам, за другите Zetec-двигатели, но този, който са монтирали в моята Фиеста е на Мазда 121.
А случайно да знаеш че Мазда беше кооперирана с Форд дълго време. Поради тази причина е с двигател Форд, а не обратното.
Как може да си го помислиш само,- Форд с мотор от Мазда.

Re: мнение относно Z-Teck моторите

Публикувано: 09 яну 2013, 11:06
от samsung_bg
Доколкото знам, този Zetec S на FIESTA MK4 е съвместна разработка на FORD и YAMAHA.

Re: мнение относно Z-Teck моторите

Публикувано: 09 яну 2013, 11:30
от dimkar
Ами, мисля си го. Като го закачат на компютър излиза Мазда 121, а не Форд. И да, знам, че Мазда беше кооперирана с Форд дълго време.

Re: мнение относно Z-Teck моторите

Публикувано: 09 яну 2013, 11:41
от S_C
Де да бяха взели моторите на Мазда...ама не са...
Всеки един от Зетек моторите,при нормална поддръжка има ресурс поне 400-450 хиляди км преди да се наложи да го отвориш за ремонт по буталната група.Нормална...значи да не се кара като на война и да му се сменява маслото навреме.У нас идват на около 300...
Калпани, гумички на клапани,гарнитура на глава и течове от където се сетиш не влизат в групата на основните ремонти така или иначе.

Re: мнение относно Z-Teck моторите

Публикувано: 09 яну 2013, 11:57
от ЯЛТА
dimkar написа:Ами, мисля си го. Като го закачат на компютър излизаМазда121
Като го закачат на компютър излиза софтуера, а не кой е конструирал мотора, излиза програмното управление. Това е объркващото.

Re: мнение относно Z-Teck моторите

Публикувано: 09 яну 2013, 12:20
от paci
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=137371
Хора всякакви, индивидуални случай и различни мнения колкото искаш.
Аз лично доволен от моята. И на "война" е карана :D:
Някакви сериозни ядове не съм имал.
Даже не знам в града дали има човек който да ми свърши работа ако имам проблем по мотора.
Един човечец в СБА дето ми смени ремъка когато я купих. Скоро стигам километрите за нова смяна, ядове няма.
Обтегач на пистовия ремък чупих. Ама преди да се счупи доста блъска, защото климатика бил празен, а МП искаха да ми сменят всичко по пътя на пистовия ремък.
Оказа се празен климатик и трябваше сам да си поставям диагнози и да казвам какво искам да ми се прави по колата .... МП ...

На стара кочина няма какво да й търсиш технологичен проблем.
S_C го каза! Зависи на какво ще попаднеш, как е експлоатиран.

Re: мнение относно Zetec моторите

Публикувано: 09 яну 2013, 13:09
от KOss
ZETEC-SE е разработка на Форд, Мазда и Ямаха. Мисля че кубатурите до 1.7 16V включително. ZETEC-E, а и първия Зетек отдавна са се доказали. С изключение на "залепващия" проблем с клапаните на първата серия. Идиотоустойчив мотор бих казал, чупих кутии (поредната е на път), изтезавам го как ли не и мотора няма признаци за проблем все още (редовно го проверявам). Естествено не го оставям без редовната (даже бих казал доста честа) смяна на всички консумативи.

Re: мнение относно Zetec моторите

Публикувано: 09 яну 2013, 13:28
от HACKO

Re: мнение относно Z-Teck моторите

Публикувано: 09 яну 2013, 14:13
от al_lukanov
S_C написа:Де да бяха взели моторите на Мазда...ама не са...
Всеки един от Зетек моторите,при нормална поддръжка има ресурс поне 400-450 хиляди км преди да се наложи да го отвориш за ремонт по буталната група.Нормална...значи да не се кара като на война и да му се сменява маслото навреме.У нас идват на около 300...
Калпани, гумички на клапани,гарнитура на глава и течове от където се сетиш не влизат в групата на основните ремонти така или иначе.
The Mazda L-series is a mid-sized inline 4-cylinder gasoline engine ranging in displacements from 1.8L to 2.5L. Introduced in 2001, they are the evolution of the cast-iron block F-engine. This engine is designed by Mazda and is also used by Ford as their 1.8L to 2.5L 'Duratec' world engine.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_L_engine

Форд използува Мазда мотори.

Re: мнение относно Zetec моторите

Публикувано: 09 яну 2013, 14:52
от dimkar
ЯЛТА написа:Като го закачат на компютър излиза софтуера, а не кой е конструирал мотора, излиза програмното управление. Това е объркващото.
М-да-а, като гледам, май не само соофтуерът е на Мазда, ами и хардуера. :) Както и да е, аз съм си доволен от този мотор.
S_C написа:Де да бяха взели моторите на Мазда...ама не са...
Явно са го взели, колега. :)
А ето такава Mazda 121 има в Сопот, само че е черна. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Mazda ... %BCrer.jpg. Двигателят и е същия, като на моята Фиеста.

Re: мнение относно Zetec моторите

Публикувано: 09 яну 2013, 15:10
от KOss
Не са чисто маздови мотори, но да, разработени са съвместно с мазда и ямаха. И им личи. Много от нещата в тези мотори ми напомнят много повече за японка отколкото за немкиня. А и Форд и Мазда отдавна са известни с общите си разработки. Примерно - Форд Проб и Мазда 626 Купе, идентични автомобили, само купето визуално и интериора са им различни. :roll:

Re: мнение относно Zetec моторите

Публикувано: 09 яну 2013, 15:37
от al_lukanov
Дуратек моторите след 2001 са абсолютно еднакви - от един завод излизат :)

Re: мнение относно Zetec моторите

Публикувано: 29 яну 2013, 16:49
от 1982
Тази Мазда 121 ли е Фиеста?
http://postimage.org/gallery/4j8uf90w/

Re: мнение относно Zetec моторите

Публикувано: 29 яну 2013, 17:52
от dimkar
Мазда 121