Автоматична ск. кутия някъде губи масло ?!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Автоматична ск. кутия някъде губи масло ?!

Мнение от Lenux » 12 яну 2013, 10:36

Здравейте колеги.. Преди седмица няъде забелязах проблем при смяната на скорости- при скорост от 80км/ч колата се чудеше буквално коя скорост да включи- 3/4/5. Реших да проверя колко масло има в нея- оказа се, че е намаляло доста. Досипах, но досипах от червения АТФ, а нейния беше жълт. Както и да е, оправи се- започна да си превключва нормално. Направих някъде към 50-на километра каране прибрах се. На другия ден паля и тръгвам и още при потеглянето усетих, че нещо не е наред- включва на първа, на втора, изключва... тотално се беше ошашавила, даже мотора изгасна. Вдигнах пръчката на хидравликата на скоростите докато работи мотора- тя беше суха :shock: Къде беше изчезнало маслото- не знам. Пак досипах, пак карах, на другия ден пак беше намаляло драстично. И така, вече 3-то досипване правя и то не по малко- по 400-500 грама на доливане. Не мога да разбера какво става, нарочно я оставях на определено място за да видя след това дали е текло долу- няма и капка, не тече от никъде. Гледах антифриза да не е избило там някакси- и антифриза е чист като сълза. Не мога да разбера какво става, как може маслото да изчезва... никъде?! Иначе ск. кутия си работи перфектно (когато има масло)- превключва си навреме, сменява скоростите плавно незабележимо, няма странични шумове, няма никакви ядове, работи си като нова идеално.. То е ясно, че ще се стига до майстор и вероятно до сваляне на скорости, но не разбирам какво се случва с това масло, без да е имало никакви признаци?

.. И между другото, възможно ли е ако е некачествено или неподходящо маслото което съм досипал да го изгаря някакси , или да го изразходва.. и затова да намалява, защото с нейното си (жълт АТФ) беше карала 2 години и повече без да го изразходва по никакъв начин..? :roll:

мод: Използвай бутона "промени"
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

ATF
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 28 ное 2012, 13:02
Модел на автомобила: Focus DI
Status: Извън линия

Re: Автоматична ск. кутия някъде губи масло ?!

Мнение от ATF » 12 яну 2013, 11:49

Жълт,червен,зелен ATF си е Automatic Transmission Fluid.Цветът вече зависи само и единствено от производителя.Но е важно да знаеш,че не оказва влияние върху качествата на продуктът! Продукти на BASF,предпочитат примерно червеният цвят,докато ползвал съм MOTUL,със зеленикаво жълт цвят....няма значение! Търси проблемът в теч от системата

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Автоматична ск. кутия някъде губи масло ?!

Мнение от Lenux » 13 яну 2013, 11:02

Нови резултати- проблема изчезна сам, след третото доливане на хидравлика. Изобщо не разбрах за какво става въпрос, и как така мистериозно на 2 пъти маслото от скоростната ми кутия изчезваше. За сега 2 изкарвания и правя на колата и не е изчезнала и капка от маслото. Надявам се и за напред така да продължи. Имам съмнение (по скоро теория) , че маслото което и долях втория път е било твърде некачествено и някакси го е прогорила и го е изпарила. След като досипах третия път (различно от предното) можеби и се е видяло по-качествено и е устояло, затова го е запазила. Дали има нещо вярно в това, на идея си нямам, някой друг ще каже.. :roll:
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10856
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Автоматична ск. кутия някъде губи масло ?!

Мнение от ЯЛТА » 13 яну 2013, 11:17

Маслото се проверява мисля само когато двигателят е достигнал оптимална работна температура. Не съм сигурен, но мисля че се измерва и при запален мотор. Има ли филтър скоростната кутия, сменяван ли е , също не е маловажно.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Автоматична ск. кутия някъде губи масло ?!

Мнение от diesel1.6 » 13 яну 2013, 11:48

ATF написа:Жълт,червен,зелен ATF си е Automatic Transmission Fluid.Цветът вече зависи само и единствено от производителя.Но е важно да знаеш,че не оказва влияние върху качествата на продуктът! Продукти на BASF,предпочитат примерно червеният цвят,докато ползвал съм MOTUL,със зеленикаво жълт цвят....няма значение! Търси проблемът в теч от системата
АТФ е десет вида, разделени на няколко различни групи по физични параметри, отделно от това има ограничения по допустимост за смесване в няколко случая по химически съображения.
Цветът на червеното се променя към жълто-кафяв при стареене, според някакви технически документи, в случая може да е това. Мистерията с доливането ми прилича на недостатъчно доливане от първия път. След като е вървяла без масло, което си е изтекло през годините, при доиването са останали обеми с въздух из тръби, помпи и други и впоследствие при каране са се допълнили и така нивото при следващата проверка пак е ниско. В крайна сметка явно е трябвало да се долее над литър, както и е станало.

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Автоматична ск. кутия някъде губи масло ?!

Мнение от Lenux » 13 яну 2013, 12:28

ЯЛТА написа:Маслото се проверява мисля само когато двигателят е достигнал оптимална работна температура. Не съм сигурен, но мисля че се измерва и при запален мотор. Има ли филтър скоростната кутия, сменяван ли е , също не е маловажно.
Да, задължително само при запален мотор се измерва. Когато е изключен мотора винаги показва много над МАХ-стойността на пръчката. Филтър не е сменян... не знам от кога, по груби изчисления можеби поне 4 години, поне откакто е при мен машината, не знам дали и има такъв даже. Но не предполагам, че филтъра ще има нещо общо с мистериозното изчезване в "нищото" на маслото. Ако е задръстен/замърсен, предполагам това ще попречи на правилната работа на скоростите, а пък те работят перфектно като нови във всички режими на каране.

@ diesel 1.6: Братле не се бях сетил за тази теория. Май май това е отговора на загадката, или поне на мен ми се вижда най-приемливо като теория..
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта