обороти

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
adrian_m
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 27 окт 2012, 13:05
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

обороти

Мнение от adrian_m » 16 яну 2013, 17:53

Здравейте колеги!
Колата ми е Фокус 1.4 16 V бензин.
На какво се дължи това явление при студен мотор след запалване 1100 оборота при недобре загрял двигател оборотите са между 1000 и 900 при по рязко натискане на спирачката се увеличават пак до около 1000 - 1100 за кратко и пак се връщат около 900 и при добре загрял мотор държи около 850.

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: обороти

Мнение от иво г. иванов » 16 яну 2013, 19:57

Първото и третото явление са абсолютно нормални. Все пак в автомобила има достатъчно ел. компоненти,
които сработвайки заедно подпомагат работата на механичните елементи. Или иначе казано датчици и
сензори като МAF, MAP, WSS, ламбда- сонда, подавайки физични и химични данни към ЕЕС- блока/ компютъра/,
подпомагат двигателя да работи правилно в различни условия. Интерес буди второто ти обяснение за връзката м/у
спирачките и оборотите. За да ползваш рязко задействане на спирачки, явно се движиш на някоя предавка.
Е, добре на коя скорост автомобила ти поддържа 900- 1000 об/м, пък и висока скорост за рязко спиране. И всичко това
при все още студен мотор. :shock:
Признавам, че нямам обяснение. Ако пък всичко това се случва на място, не в движение, дали е възможен проблем
със сервоусилвателя?
Виж, ако става въпрос за съединителя, той влияе на оборотите. Остави я сутрин да ги свали поне до 950- 1000
и тогава тръгвай, но не я изрязвай на малките предавки докато е още студена.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

iavorski
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 07 апр 2009, 21:42
Модел на автомобила: C-max Ghia 1.6 TDCi, S-max Titanium 2.0 TDCi
Местоположение: Голямото шопско село
Status: Извън линия

Re: обороти

Мнение от iavorski » 17 авг 2013, 19:32

Колеги, имам същия проблем - при натискане на спирачката / и по-точно при отпускането и / оборотите за момент се качват от 900 до към хиляди и след това се успокояват. Ефекта се наблюдава само при реално ползване на колата в движение / ако на неподвижна кола се натисне спирачка оборотите не мърдат /.

Едно време сервото на спирачките беше вързано с вакуума в всмукателните колектори ама ми се струва че новите коли не ползват същата схема на серво?!

П.П. Ама съм и аз - двигател 1.6 тдци 2005 109 кончета / на Пежо /.

mitko1962
потребител
потребител
Мнения: 247
Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: обороти

Мнение от mitko1962 » 16 окт 2013, 15:35

Колеги, при спиране когато се изключи от скорост, оборотите падат малко повече от нормалното и за секунда се усеща претрисане и оборотите се вдигат до нормалната стойност. Не винаги го прави. Понякога и няколко дена не се случва, но е дразнещо. Някои казват,че може да е от сервото, други от стъпковото моторче. На диагностиката показва, че двигателя работи идеално и не дава никакви грешки. Някой ако може да даде мнение. Как може да се провери дали смуче от някъде въздух?

Junkata
потребител
потребител
Мнения: 25
Регистриран: 05 дек 2012, 08:19
Модел на автомобила: Focus 1999 1.6 16V SW
Status: Извън линия

Re: обороти

Мнение от Junkata » 16 окт 2013, 20:21

Моят фокус го прави този номер само когато съм свалял акумулатора, и то докато загрее за първи път, след това вече не съм забелязал да сваля обороти под нормалните. В движение при изключване от скорост са дори над хиляда, след намаляване на скоростта постепенно падат и чак когато напълно съм спрял тогава стрелката заспива на първата черта под 1000 така както са на място. Имал съм кола която смуче въздух от тръбата към сервото, освен че се влошава работата на мотора - високи обороти на студен и гаснене на загрял двигател/тъй като този въздух не е преминава през дебитомера и не отчетен/, педала на спирачката се втвърдява чувствително и спирането става трудно.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта