Работна температура на Focus 1.6 TDCI MK2

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
greenmoon
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 12 яну 2013, 19:15
Модел на автомобила: focus 1.6 tdci,90hp,2006
Status: Извън линия

Работна температура на Focus 1.6 TDCI MK2

Мнение от greenmoon » 21 мар 2013, 19:35

Колко трябва да е по-принцип,че мойта едвам достига средното деление и не може да се задържи там,ами постоянно играе... :-/:

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Работна температура на Focus 1.6 TDCI MK2

Мнение от S_C » 21 мар 2013, 22:54

Този датчик дори за груб ориентир не става.Напълно възможно е нищо да ти няма на колата и температурата да си е в норма.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Работна температура на Focus 1.6 TDCI MK2

Мнение от urgan » 22 мар 2013, 08:46

Как играе? В движение, на място как? Рязко ли се мърда стрелката или как, дай малко повече информация за проблема. При всички положения не е нормално да мърда постоянно.
Изображение

greenmoon
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 12 яну 2013, 19:15
Модел на автомобила: focus 1.6 tdci,90hp,2006
Status: Извън линия

Re: Работна температура на Focus 1.6 TDCI MK2

Мнение от greenmoon » 23 мар 2013, 09:16

Не,за рязка промяна не става въпрос.Просто си мислех,че веднъж достигната,работната температура не трябва да варира.Ако приемем,че средата е 90,при мен достига до 86-87 и после пада(не рязко !) до 78-79 и пак обратно.Пипах тръбите на вторичния кръг,когато е студена-студени са.Не казвам,че имам проблем,просто се интересувам за този модел двг тези процеси дали са нормални.

Потребителски аватар
mivanov86
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 28 окт 2011, 11:12
Модел на автомобила: Ford Focus II 1.6TDCI, 109HP, Renault 19 Chamade 1.8mi
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Работна температура на Focus 1.6 TDCI MK2

Мнение от mivanov86 » 07 апр 2013, 22:32

при мен е така, откакто съм я взел. Бях си наумил да сменям термостат, но установих следното: Когато карам в града и има трафик стига 90 градуса и заковава. Ако покарам 1ч без спиране пада на 45 или там което е 1/4 от цялата скала :) Обаче като я изгася и дам на контакт, без да я паля, стрелката забива на 90. Така, че ме навява на мисълта, че това табло просто не отчита вярно.
А и има още няколко подобни теми, в които се наблюдава това.
Понякога както карам, стрелката е 90 и за 1сек пада на минимум, след 1ч например, пак за 1сек се качва на 90 :) Това, чисто физично е невъзможно, така че за мен си е грешка в отчитането на таблото.
А и разхода е нормален.
Изображение

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1154
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Работна температура на Focus 1.6 TDCI MK2

Мнение от Ozzie » 08 сеп 2017, 17:39

Извинявам се, че вдигам стара тема, но не бях сигурен, дали да пускам нова. Имам съмнения, че термостата ми не работи коректно.
Обикновено, стрелката е малко преди средата на на показателя. Приемаме, че средата е точно 90 градуса, понеже е точно на средата между 60 и 120 градуса. Проблема (ако е такъв), че като дойде надолнище и си махна крака от педала на газта (но не освобождавам от скорост), стрелката пада до първата чертичка в ляво на показателя. Може би и малко повече. Забелязах го преди няколко дни, а още не съм тръгнал на дълъг път, за да следя как се движи стрелката по нагорнище или по равен път.
Ако проблема е в термостата, имаме ли тема, в която да е обяснено стъпките по смяната. Източва ли се антифриз (предполагам, че да), ако се източва, от къде. Трябва ли после обезвъздушаване и т.н.
Пуснах в търсачката "термостат 1,6 TDCi" и в интерес на истината, единствено в тази тема (от 47 резултата) имаше разисквано за работната температура на този двигател. Благодаря преварително на тези които ще се включат.

P.S. Миналата година, след като купих автомобила, при обслужването е сменен термостата. Не знам обаче с какъв.
Сега ми предлагат оригинален, френски за 116 лв. Как ви се струва тази цена?
:drink:
Прикачени файлове
IMG_20170908_094140.jpg
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 239
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: Работна температура на Focus 1.6 TDCI MK2

Мнение от dmastard » 09 сеп 2017, 01:10

Колеги, имам оригинален термостат ако на някой му трябва. Работи коректно, смених го защото му протече гарнитурата (откъм блока).
С няколко думи как е при мен:
Когато е над 15 градуса и се кара градско, колата стига на 1мм преди 90 градуса и си стои там.
Когато е по-хладно, обикновено загрява до това положение, слиза до средата с предишното деление (между 75 и 90), после се връща пак на около 90 и повече не мърда.
Когато се кара по инерция, особено с висока скорост (извън града), колата започва да изстива. Като се дава газ, си поддържа работната температура.

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1154
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Работна температура на Focus 1.6 TDCI MK2

Мнение от Ozzie » 11 сеп 2017, 11:52

Малко наблюдения от вчерашната разходка до Дуранкулак и обратно.
По нагорнище, температурата се качва до малко под 90 градуса. По равен път, с равномерно темпо, между 1800- 2000 оборота заковава на бялата чертичка след 60 гр., т.е. може би 75 градуса. Същото и по надолнище.
При тръгване (долу- горе 0900 сутринта и температура на околния въздух малко над 20 градуса), за малко повече от 3 километра си вдигна температурата до бялата чертичка.
Та имам ли наистина проблем с термостата или всичко е О.К.?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта