Теч на масло от маркуч на картерна вентилация

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
G_Lynx
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 09 яну 2009, 00:22
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK6 2008 1.4L Duratec 16V EFI DOHC (80PS) Tango (metallic)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Теч на масло от маркуч на картерна вентилация

Мнение от G_Lynx » 23 апр 2013, 18:22

Здравейте колеги. Отварям си профилактично капака на двигателя на колата от подписа ми и видях, че едно от маркучетата, което влиза в пластмасовия капак сълзи (не капе). Нямам представа какво е, освен че като го натисна леко навътре излиза малко течност, предполагам че е масло. За да съм по ясен съм го снимал, обозначил съм го с жълт маркер. Какво бихте ме посъветвали.
Изображение Изображение Изображение
Последна промяна от G_Lynx на 24 апр 2013, 16:40, променено общо 2 пъти.
"Melius est prudenter tacere, quam inaniter loqui" - "по-добре е да мълчиш разумно, отколкото да говориш глупаво"

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Теч на масло

Мнение от DigiPro » 23 апр 2013, 19:19

Това според мен е маркуча на картерната вентилация, който влиза в кутията на въздушния филтър. Нормално е да има леко омасляване. Не съм се заглеждал на моя мотор (същия) дали има.

Потребителски аватар
G_Lynx
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 09 яну 2009, 00:22
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK6 2008 1.4L Duratec 16V EFI DOHC (80PS) Tango (metallic)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Теч на масло от маркуч на картерна вентилация

Мнение от G_Lynx » 23 апр 2013, 23:23

DigiPro написа: маркуча на картерната вентилация
Изображение
Явно е това както предположи. Но нормално ли е слабото омазняване, поне досега не ми е правило впечатление. Колега ако имаш възможност погледни при теб как е. Някой ако е по запознат с устройството на двигателя нека сподели мнение.
Последна промяна от G_Lynx на 24 апр 2013, 16:49, променено общо 1 път.
"Melius est prudenter tacere, quam inaniter loqui" - "по-добре е да мълчиш разумно, отколкото да говориш глупаво"

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от маркуч на картерна вентилация

Мнение от Doin » 24 апр 2013, 10:10

Омазняването е нормално, все пак това са маслени пари и при недобро уплътнение излизат през уплътнението, втечняват се и седи мазно.
Когато на Фокуса бе запушен филтъра на картерните газове избиваше през маркуча влизащ във филтъра и беше доста гадно в комбинация с прахта полепващ по маслото. Почистихме филтъра и нещата се оправиха, от тогава чистя филтъра всяка година, профилактично.
На снимките не виждам, но този щуцер не трябва ли да има О-пръстен за уплътнение?

Потребителски аватар
G_Lynx
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 09 яну 2009, 00:22
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK6 2008 1.4L Duratec 16V EFI DOHC (80PS) Tango (metallic)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Теч на масло от маркуч на картерна вентилация

Мнение от G_Lynx » 24 апр 2013, 16:48

Doin написа:Омазняването е нормално, все пак това са маслени пари и при недобро уплътнение излизат през уплътнението, втечняват се и седи мазно.
Когато на Фокуса бе запушен филтъра на картерните газове избиваше през маркуча влизащ във филтъра и беше доста гадно в комбинация с прахта полепващ по маслото. Почистихме филтъра и нещата се оправиха, от тогава чистя филтъра всяка година, профилактично.
На снимките не виждам, но този щуцер не трябва ли да има О-пръстен за уплътнение?
Вероятно е това, което казваш, че филтъра е замърсен и да избиват маслени пари. В снимките по-долу от руското ръководство, мисля че филтъра е синьото дунапренче. Понеже не си сменявам аз въздушните филтри и масла, възможно е да е оставено непочистено четири години. Иначе не виждам да е имало уплътнение влиза си плътно или ако е имало да не са го сложили.
Изображение Изображение
"Melius est prudenter tacere, quam inaniter loqui" - "по-добре е да мълчиш разумно, отколкото да говориш глупаво"

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 77 госта