Страница 1 от 2

Прескочили зъбци на мондео

Публикувано: 01 сеп 2013, 17:06
от sharky_ssm
Здравейте, днес баща ми ми звънна, че има проблем с колата. Изгаснала и не иска да запали.
Отидох и установих, че се разминава центровката на разпределителните валове, а видимо няма нито изронени зъбци нито хлабав ремък.
Не успях, да сваля и шайбата на вала.
Как е възможно да се случи това.
Дали ще се оправи? мога ли да развия този болт на коляновия вал?

Re: Прескочили зъбци на мондео

Публикувано: 01 сеп 2013, 21:37
от S_C
Това е лошо с разминаването на валовете. Толерансът е малък-нещо от порядъка на 3-4 зъба.След това удря клапани.

Re: Прескочили зъбци на мондео

Публикувано: 02 сеп 2013, 22:30
от sharky_ssm
Имах друго мондео и при разтегнат ремък и прескочили зъбци нямаше проблем. От форд ми казаха че трудно се чупели клапани понеже било с маслени възглавници.
А как ще направя центровкат? Беше направена перфектно да работи на газ. Един зъб напред ли , назад ли? Въпроса е, ако има счупени клапани как ще се разбере без да се сваля.главата? :roll:

Re: Прескочили зъбци на мондео

Публикувано: 02 сеп 2013, 22:35
от ЯЛТА
Счупени клапани не може да има, но изкривени- да. Като се свали капака на клапаните, двигателя се превърти на ръка се усеща, първо затяга а кривите клапани не се връщат на горе.Майсторите си знаят.

Re: Прескочили зъбци на мондео

Публикувано: 02 сеп 2013, 23:52
от HACKO
sharky_ssm написа:....От форд ми казаха че трудно се чупели клапани понеже било с маслени възглавници.
А как ще направя центровкат?.....
И това са ти го казали във Форд!?! Боже, колко мъка има по тоя свят, боже!
Колега, без да се обиждаш, имаш нужда от майстор. Обаче не такъв, дето твърди, че като има хидравлични повдигачи няма да удари клапаните (удря ги като нищо).

Re: Прескочили зъбци на мондео

Публикувано: 03 сеп 2013, 00:59
от opex
Аз бих искал да прочета нещо от сорта на: "махнах капака на клапаните и завъртях коляновия вал докато 1ви цилиндър дойде в ГМТ така, че жлебовете за зацепване/законтряне (откъм бобината) на разпределителните валове евентуално да застанат в една линия"
И ако не застанат да се види кой се отклонява и съответно с колко зъба от другата страна.
Така ще се знае за какво точно става дума ако въобще има разминаване и не пали заради друг проблем.
Със заминал датчик за положение на коляновия вал или пък омасяващи/окъсяващи проводници за него също колата ще загасне и няма да запали. Както и в други случаи.
Какъв е смисъла да се сваля демпферната шайба?

Re: Прескочили зъбци на мондео

Публикувано: 03 сеп 2013, 13:48
от sharky_ssm
Във задната част на разпределителните валове има разминаване с с около четвърт оборот. Ако бях вещ специалист нямаше да пиша във форума, а колкото до майстори по съм съгласен на съвети от колеги и от интернет, отколкото до тях. Преди година и праввиха ремонт на главата на тази кола. Повечето майстори не знаят дори центрофка да направят, но да ти вземат парите могат.
Затова е по добре сам да пробвам с ваша помощ. Колкото до изкривените е ясно, че чак като.се центроват валовете тогава ще се разбере.

Re: Прескочили зъбци на мондео

Публикувано: 03 сеп 2013, 14:13
от ЯЛТА
Колега, не написал от кой град си, можеше да те насочи някой и към съвестен майстор.

Re: Прескочили зъбци на мондео

Публикувано: 03 сеп 2013, 14:39
от S_C
Много малко са сервизите, в които ще отидеш с "Форд" и няма да чуеш: "Карай, те тия са си така". Факт!
Но все пак напиши къде се развива цялата тази случка, може наблизо да има някой, който да помогне. При тази кола няма много начини да се стигне до подобна ситуация, в която вал ти е превъртял с четвърт оборот.

Re: Прескочили зъбци на мондео

Публикувано: 03 сеп 2013, 16:26
от mi6o
Здравей колега. Мойто Мондео като го купувах човека беше супер убеден,че не трябва да сменям ремъци,ролки и водна помпа,защото ги е сменял. Предложи ми даже да отидем заедно в който и да е сервиз и да ги прегледат. Купих я без да ходя по сервизи понеже цената беше повече от добра,а и повярвах на човека-беше наистина сигурен. Един ден реших да погледна какво е положението около ангренажа като оместих капака от горе,само от двете щипки-ремъка изглеждаше наистина да е сменян и карах още няколко дни. Реших обаче да погледна по-обстойно-махнах хидравличната помпа и шайбата на ГНП-то,която върти хидравличната помпа и така капака се отвори повече. Какво видях-хлабав ангренажен ремък,обтяжната ролка с луфт във всички посоки,тоест смяна на всичко по ангренажа (може би на човека от който я купих са му казали,че са сменили всичко,а са сменили само ангренажния ремък защото само той се вижда през процепа от капака,а по-късно видях и боята която са мазали за да ''зацепят'' мотора). След кратко колебание реших сам да се заема с ремонта. С помощта и съветите на колегата Жоро Специалиста (нямам думи да опиша колко съм му благодарен) си смених сам семерингите на коляновия вал,на маслената помпа и на разпределителния вал,ангренажните ремъци и ролки,водната помпа,зацепих мотора както трябва и за сега да чукна на дърво нямам проблеми. Стана дълга и широка,но мисълта ми е,че може и при теб някой ''майстор'' да си е спестил нещо,а като гледам в Аутодата тоя мотор се зацепва доста по-лесно от дизела (гледах и за 1.8 и за 2.0 Зетек-излизат еднакви). Според мен би трябвало да се свали главата (колкото и гадно да звучи) за да се види дали няма поражения и по буталата,а при свалена глава най-добре ще може да се види състоянието на клапаните,може и гумичките на клапаните да смениш-после шлайф,нова гарнитура,нов ангренажен комплект,правилно зацепване на мотора (по възможност ремонта да го правиш ти или твой човек и да можеш да гледаш как новите части се слагат :) ) и газ. Това разбира се при положение,че искаш и имаш възможност да я правиш колата,а ако не-на части или друго,но това вече си е твое решение.
Поздрави

Re: Прескочили зъбци на мондео

Публикувано: 03 сеп 2013, 18:45
от sharky_ssm
Колата е 4x4,миналата година се ремонтира главата от познат който работеше във мото пфое. Преди две години имах 1.8 мондео, на което бяха сменили ремъка, но не и ролките. Едната блокира и загрява ремъка вследствие на което почва да прескача. В същото време се гоних с едно БМВ 320 и разбирате какъв зор беше. Усетих я, но покарах около 10км. Угасна и я отдърпах в старото МОТО ПФОЕ Благоевград и смениха всичко.
За това мисля да я центровам и да пробвам да я запаля.
Ако запали и работи на място значи всичко е наред, ако не пак главата.
Друг е въпроса, че центровката беше за газ един зъб нанякъде, ама на къде не помня?
Иначе съм от Благоевград, а колата е на 40 км от там. Правил съм центровка но на 1.8, а те са идентични.
А и баща ми, е чул едно изщтракване и после угаснала, и веднага спрял. Не е била напъвана а леко на 1-а по черен път (равен).

Re: Прескочили зъбци на мондео

Публикувано: 03 сеп 2013, 20:03
от opex
Няма такива филми, като центровка за газ един зъб напред-назад! Който майстор ти говори такива глупости може да му пуснеш една вода. Щото един зъб може да е над 9-10 градуса. И то на разпределителен. Ако е на колянов е двойно на разпределителен. Центровката се прави както е по книга, а газта се настройва. Вярно е, че в тунинг-средите се правят разни магии с всмукателен вал примерно предварение 5-6 градуса, но това е с тотално друга цел. Да не говорим, че може да се каже на всички колко им е бедна фантазията колко може да мръднат градусите дори при оригинални валове просто заради неточни допуски при изработката, хлабина и неточност в заключващия механизъм на коляновия вал, улеите за зацепването на разпределителните и шината и т.н. 'Само' в тия неща може да мръдне едни 2-3 градуса, какво остава за останалото.
И колкото до проблема наистина и моя съвет е да кажеш от къде си за да бъдеш насочен към читав майстор евентуално ако има в района. едит: всъщност писал си Благоевград значи някъде наоколо.

Re: Прескочили зъбци на мондео

Публикувано: 04 сеп 2013, 16:50
от mi6o
Без да претендирам,че съм много знаещ и спец,но бих отворил мотора при това положение. Ако има парчета от счупени клапани и я зацепиш и запалиш,може да надерат цилиндрите,да пробият главата в горивната камера,да счупят бутало. Нека по-знаещите колеги да кажат дали съм прав,това са само мой предположения. Има и камери с фенерче-с такава през отвора на свещта дали ще може да се види какво положението вътре без да се маха главата.....или с тия магнитчетата с чупещото рамо да се пробва да се обере ако има парчета,знам ли.
Поздрави

Re: Прескочили зъбци на мондео

Публикувано: 04 сеп 2013, 18:23
от sharky_ssm
Това последното беше хитроумно. Така и ще направя, само да видя в аутодата кой беше точния белег на коляновия вал и после ще я глася както беше.
Хората които ми ремонтираха главата са работили във форд дълго време и с мое разрешение оставиха един зъб на коляновия вал като тази центровка е правена в Италия и мога смело да твърдя, че колкото и странно да звучи за форд работи перфектно с обикновена газ. Но има и допълнителни стеснения на входовете за въздух, но на бензин работи по нестабилно като я събера ще кача снимки. Мойто мондео така и си го продадох с газта все му имаше нещо или празни обороти или вървене.
Благодаря за съветите!

Re: Прескочили зъбци на мондео

Публикувано: 04 сеп 2013, 20:38
от S_C
Това с единия зъб е масово практикувано по сервизите.
Което не го прави по-малка глупост.

Re: Прескочили зъбци на мондео

Публикувано: 09 сеп 2013, 11:38
от sharky_ssm
Работата се оказа много зле. Беше затегнал малко единия вал, но все пак го зацепих. Почнах да въртя за да усетя има ли компресия но видях да капе масло.
В задната част на картера имаше огромна дупка, откъм коша. И лампата за маслото не свети, и е подпрял картера на някакъв камък.
Сега вече дилемата е нов двигател или ремонт на този.
Моля дами кажете кое е по добър вариант.
Намерих вече двигател за 250, а за части незнам.

Re: Прескочили зъбци на мондео

Публикувано: 09 сеп 2013, 16:02
от HACKO
Какви части, нали си намерил цял мотор?

Re: Прескочили зъбци на мондео

Публикувано: 09 сеп 2013, 18:08
от sharky_ssm
Не съм търсил части, при евентуален ремонт. Разбрах и, че щом вала е позатегнал се сменя заедно с главата.

Re: Прескочили зъбци на мондео

Публикувано: 09 сеп 2013, 18:21
от HACKO
Със дупки по блока това вече не е на дневен ред.

Re: Прескочили зъбци на мондео

Публикувано: 09 сеп 2013, 18:51
от sharky_ssm
Дупката е в задната част на картера, и като е затегнал разпределителния вал е прескочил ремъка като е няма и компресия. Пробвах да въртя но нямаше съпротивление.
При евентуален ремонт само за части и гарнитури ще заминат горе долу толкова.
Свалят ли се скорости при демонтаж, или само се оголва двигателя, че и е малко мястото което остава. *k05000*