Примигваща лампа масло Фокус ТДЦИ - Решение?
Публикувано: 04 ное 2013, 18:17
Това е тема за примигваща лампа за налягането на маслото при загрял мотор на Форд Фокус (Ford Focus TDCI 1.
.
Забелязвам, че в последно време започват да се появяват доста теми със сходен характер, а именно:
1) При тихи обороти и загрял двигател лампата на маслото примигва или свети постоянно. Симптомите изчезват при леко подаване на газ (+50/100 оборота).
2) Проблемът е наличен само при загрял мотор и симптомите изчезват, минути, след като автомобилът се спусне под наклон и температурата на двигателя падне дори и с няколко градуса
3) Същият проблем може да бъде наличен и при загрял двигател *И* нормално шофиране (1500-3000 оборота)
4) Измерването на налягането на маслото може да покаже много ниски стойности, в зависимост от условията, при които се появява проблем (тихи обороти или нормално шофиране).
Възможни причини (според мен)
а) Дефектирал датчик за налягане
б) Подбит картер (има подобна тема във форума)
в) уплътненията в картера са заминали
д) да не дава Господ — заминала маслена помпа или още по-лошо — лагери.
Малко предистория:
Когато купих фокуса, маслото беше на около 3000 км, Титан Фуш 10W40. След първата смяна с Formula 5W30, в едно задръстване между София и Перник видях, че лампата на таблото примигва. С течение на времето се научих да шофирам по начин, който да щади двигателя и да не го товари излишно. Лампата мигаше САМО при сериозно натоварване ала изкачване на Петрохан, Боровец (независимо от сезона), или километрично задръстване в София в горещо време. Правеше ми впечатления също, че при първоначално палене, повдигачите потракваха и лампата гаснеше след забавяне от 2-3 секунди. Още един симптом, който имах беше едно досадно виене на двигателя, отново при загрял мотор, на първа и втора предавка около 2000 оборота (имам подобна тема от преди две години).
Смених датчик за налягането, редувах ФоМоКо и Бош филтри, смених и маслото от 5W30 на 5W40.
Така. В един хубав момент почнах да губя антифриз, и за да съм сигурен, че проблемът не е "вътрешен", свалих кората под двигателя. Изненада: на следващото утро имах не само антифриз по пода, но и капки масло. Най-вероятно “майсторите”, при които карах колата с молба да свалят картера и да го огледат за мизерии не го бяха залепили както трябва. В резултат на това, за година бях долял около половин литър масло, а по принцип форделата не го гори и грам.
Смених водната помпа и реших да сваля картера. Като го огледах отблизо установих, че е подбит в средата. Подбитото беше в рамките на 3-5мм и бе едва забележимо, без да поставиш някакъв мини мастар.
Поръчах нов картер и силикон от Е-бей, след което трябваше да чакам седмица, до като дойде камъчето за развиване на запекли болтове. “Майсторите” така бяха натегнали болтовете на картера, че нито WD40, нито кисненето в дълбокопроникващо масло не помогна за тяхното развиване.
Такааа.. Въпреки скептицизма на брат ми, свалихме картера и веднага видяхме проблема: Коляното от втората снимка (снимките на двигателя са от focusowners-social.com, където има подобна тема), направо клапаше свободно. След развиването на винтовете, то просто излезе. Явно беше и износването както на тръбата, така и на самото коляно.
За съжаление, в дълбоката провинция едва намерих прилични о-пръстени. Оригиналните са, мисля, 13.5х2.5мм или нещо такова. Взех 13.5x2.5мм и 13.5х3мм, за да пробвам… Дебелите 3мм паснаха много стегнато и ги оставих тях. Затегнахме тръбите и вече коляното не мърда.
Сложихме картера, залепихме го с Локтайт, болтовте по схема на 10nm, оставихме колата да престои една нощ без масло и на другия ден сменихме масления филтър с FoMoCo и налях 5 литра и малко Castrol Magnatec 5W30, поръчан и доставен от UK.
Още съм без кора, защото исках да се уверя, че сме залепили картера добре и не капе, и затова не мога да загрея колата както си му е реда, а пък пътуванията ми в последните няколко дни са или много кратки градски, или магистрала, но:
1) Лампата за маслото гасне за по-малко от секунда при първо палене сутрин или след престой > 24часа
2) Мотора утихна (ми с ново масло е така)
3) Повдигачите вече въобще не притракват, ама хич, хич.
4) Двигателя сякаш пак се кефи да работи
Предстои ми, както написах, да я тествам по-сериозно, но ми се иска да вярвам, че проблемът с примигващата лампа и виенето на мотора е решен. Тръбата с коляното на долната снимка е за високо налягане и си мисля, че при заграл мотор, когато маслото е по-рядко, просто е цикала от уплътненията, вместо маслото да ходи нагоре по двигателя. Други колеги и тук, и в другия форум, и в Focusowners също са решили този или сходен проблем именно с ревизия на уплътненията и/или тръбите в картера.
Така че, другари и другарки, не се паникьосвайте, ремонта отнема по-малко от час при добра организация, и колкото и да ви навиват за основен ремонт на двигателя, не се съгласявайте без да опитате със смяната на два пръстена за 60 стотинки и малко веро за измиване на ръцете след ремонта
А ето и две снимки на това как изглежда Фокуса "от долу".


Наслука!
П.С: снимка на тъпите уплътнения
Картера лепих с Loctite 5910
Finis на рапидките на картера, ако случайно омажете главите: 6726224
И още едно допълнение: На втората снимка се вижда, че металната тръба с коляното е извадена... Ние, с брат ми, не успяхме да свалим нито металните, нито пластмасовата тръба --- и не искахме да напъваме излишно, а и май няма нужда.
В темата във Focus Owners, след подобен ремонт, и подмяна на едната от тръбите, налягането е скочило от:
И последно, не знам къде ми е шублера, но ще го издиря и ще дам максимално точни размери на пръстените. Но пък при тези смешни цени, не е проблем да си купите по 2 от всеки размер около тези, които съм дал... все едни ще се напаснат

Забелязвам, че в последно време започват да се появяват доста теми със сходен характер, а именно:
1) При тихи обороти и загрял двигател лампата на маслото примигва или свети постоянно. Симптомите изчезват при леко подаване на газ (+50/100 оборота).
2) Проблемът е наличен само при загрял мотор и симптомите изчезват, минути, след като автомобилът се спусне под наклон и температурата на двигателя падне дори и с няколко градуса
3) Същият проблем може да бъде наличен и при загрял двигател *И* нормално шофиране (1500-3000 оборота)
4) Измерването на налягането на маслото може да покаже много ниски стойности, в зависимост от условията, при които се появява проблем (тихи обороти или нормално шофиране).
Възможни причини (според мен)
а) Дефектирал датчик за налягане
б) Подбит картер (има подобна тема във форума)
в) уплътненията в картера са заминали
д) да не дава Господ — заминала маслена помпа или още по-лошо — лагери.
Малко предистория:
Когато купих фокуса, маслото беше на около 3000 км, Титан Фуш 10W40. След първата смяна с Formula 5W30, в едно задръстване между София и Перник видях, че лампата на таблото примигва. С течение на времето се научих да шофирам по начин, който да щади двигателя и да не го товари излишно. Лампата мигаше САМО при сериозно натоварване ала изкачване на Петрохан, Боровец (независимо от сезона), или километрично задръстване в София в горещо време. Правеше ми впечатления също, че при първоначално палене, повдигачите потракваха и лампата гаснеше след забавяне от 2-3 секунди. Още един симптом, който имах беше едно досадно виене на двигателя, отново при загрял мотор, на първа и втора предавка около 2000 оборота (имам подобна тема от преди две години).
Смених датчик за налягането, редувах ФоМоКо и Бош филтри, смених и маслото от 5W30 на 5W40.
Така. В един хубав момент почнах да губя антифриз, и за да съм сигурен, че проблемът не е "вътрешен", свалих кората под двигателя. Изненада: на следващото утро имах не само антифриз по пода, но и капки масло. Най-вероятно “майсторите”, при които карах колата с молба да свалят картера и да го огледат за мизерии не го бяха залепили както трябва. В резултат на това, за година бях долял около половин литър масло, а по принцип форделата не го гори и грам.
Смених водната помпа и реших да сваля картера. Като го огледах отблизо установих, че е подбит в средата. Подбитото беше в рамките на 3-5мм и бе едва забележимо, без да поставиш някакъв мини мастар.
Поръчах нов картер и силикон от Е-бей, след което трябваше да чакам седмица, до като дойде камъчето за развиване на запекли болтове. “Майсторите” така бяха натегнали болтовете на картера, че нито WD40, нито кисненето в дълбокопроникващо масло не помогна за тяхното развиване.
Такааа.. Въпреки скептицизма на брат ми, свалихме картера и веднага видяхме проблема: Коляното от втората снимка (снимките на двигателя са от focusowners-social.com, където има подобна тема), направо клапаше свободно. След развиването на винтовете, то просто излезе. Явно беше и износването както на тръбата, така и на самото коляно.
За съжаление, в дълбоката провинция едва намерих прилични о-пръстени. Оригиналните са, мисля, 13.5х2.5мм или нещо такова. Взех 13.5x2.5мм и 13.5х3мм, за да пробвам… Дебелите 3мм паснаха много стегнато и ги оставих тях. Затегнахме тръбите и вече коляното не мърда.
Сложихме картера, залепихме го с Локтайт, болтовте по схема на 10nm, оставихме колата да престои една нощ без масло и на другия ден сменихме масления филтър с FoMoCo и налях 5 литра и малко Castrol Magnatec 5W30, поръчан и доставен от UK.
Още съм без кора, защото исках да се уверя, че сме залепили картера добре и не капе, и затова не мога да загрея колата както си му е реда, а пък пътуванията ми в последните няколко дни са или много кратки градски, или магистрала, но:
1) Лампата за маслото гасне за по-малко от секунда при първо палене сутрин или след престой > 24часа
2) Мотора утихна (ми с ново масло е така)
3) Повдигачите вече въобще не притракват, ама хич, хич.
4) Двигателя сякаш пак се кефи да работи
Предстои ми, както написах, да я тествам по-сериозно, но ми се иска да вярвам, че проблемът с примигващата лампа и виенето на мотора е решен. Тръбата с коляното на долната снимка е за високо налягане и си мисля, че при заграл мотор, когато маслото е по-рядко, просто е цикала от уплътненията, вместо маслото да ходи нагоре по двигателя. Други колеги и тук, и в другия форум, и в Focusowners също са решили този или сходен проблем именно с ревизия на уплътненията и/или тръбите в картера.
Така че, другари и другарки, не се паникьосвайте, ремонта отнема по-малко от час при добра организация, и колкото и да ви навиват за основен ремонт на двигателя, не се съгласявайте без да опитате със смяната на два пръстена за 60 стотинки и малко веро за измиване на ръцете след ремонта

А ето и две снимки на това как изглежда Фокуса "от долу".


Наслука!
П.С: снимка на тъпите уплътнения
Картера лепих с Loctite 5910
Finis на рапидките на картера, ако случайно омажете главите: 6726224
И още едно допълнение: На втората снимка се вижда, че металната тръба с коляното е извадена... Ние, с брат ми, не успяхме да свалим нито металните, нито пластмасовата тръба --- и не искахме да напъваме излишно, а и май няма нужда.
В темата във Focus Owners, след подобен ремонт, и подмяна на едната от тръбите, налягането е скочило от:
наAfter an oil filter change - 50PSI at cold idle, 7-10PSI when hot (no matter what revs).
20psi е 1.37 бара, което е доста повече от 0.75бара - налягането, при което се включва лампата.Replaced the metal pipe (scrappy one but with new O rings) and the top half of the pickup.
I now have 50 to 55 psi at cold idle and the same above 1500rpm.Hot idle is circa 20psi
И последно, не знам къде ми е шублера, но ще го издиря и ще дам максимално точни размери на пръстените. Но пък при тези смешни цени, не е проблем да си купите по 2 от всеки размер около тези, които съм дал... все едни ще се напаснат
