Много пуши при палене

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
kilikanzer
Потребител
Потребител
Мнения: 907
Регистриран: 20 ное 2007, 19:59
Модел на автомобила: Focus tddi/комби/P1888PM
Wartburg 312
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от kilikanzer » 23 яну 2018, 18:07

Колеги не съм чел цялата тема,но да запитам-тва чудо EGR има ли и в какво състояние е?
Изображение
Конституция на РБ.
Чл. 36.
(1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани.

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от Conan_1 » 25 яну 2018, 16:16

Колега дълго време имах тоя проблем с пушенето но на 1,8 тдци-то и проблема беше нацепени от годините вакуумни маркучлета. Замених ги всички с нови и спря да пуши тотално. Може и да няма нищо общо с пушъка при тебе но все пак е идея да се провери. Затапих егр-а и покарах така после го отпуших за сравнение - разлика никаква ама никаква при мене няма нито в пушенето нито във вървенето в ниските. В Англия в сервиза на Форд като ходих за обслужване на мотора на два пъти ми пускаха адаптации на софта за моя модел през годините и след това мотора работеше по меко и с по-друг звук. За тебе дали няма нещо от сорта? _friends_

П.П. - за колегите които разбират : Ако искам да направя ремонт на мотора на фикуса сегменти , глава и клапани и турбина достатъчни ли са да се сменят или бутала и шлайф ги допълват? Предполагам зависи от състоянието на мотора , но пък бих искал да го направя както си трябва. в момента километрите са 335 000 , имам нови дюзи , нова помпа и нова турбина чакащи ( знам стара кола е но си има сантиментална стойност за мен и няма да я разкарам) _friends_
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от HACKO » 25 яну 2018, 21:09

Относно ремонта, трябва да се отвори мотора, да се измери износването, конуса и елипсата на цилиндрите и тогава да се реши какво да се прави. При голямо износване, особенно със силно изразена елиптичност на цилиндрите вследствие на износването, смяната на сегменти може да влоши нещата вместо да ги подобри. Тогава нови бутала и шлайф стават задължителни, въпроса е дали икономическата изгода си струва сантимента.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от Conan_1 » 25 яну 2018, 23:26

Ами много хора си отремонтират класиките : Каприта, Ескорти , Таунуси. И тази не е по различна , просто е по-нова. Зависи ако намеря сериозен майстор дето да си разбира от работата и да каже тотал цена за услугата ще си преценя тогава. _friends_
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от boby » 28 яну 2018, 13:38

Здравейте отново,
днес след като затопли малко замерих обратната нафта от дюзите на загрял мотор и с еднакви по дължина маркучи с дебелина 3,2 мм и резултата е следния:
1 - 22 мл, 2 - 14 мл, 3 - 16 мл, 4 - 21 мл, това е за 2 минути
1 - 56 мл, 2 - 33 мл, 3 - 40 мл, 4 - 55 мл, това е за 5 минути
след като съм ги проверявал 2 пъти на стенд и бях изключил дюзи пак ме навежда на мисълта, че проблема е в тях.
Даже в Бош супер дизел бяха генерирали нови кодове на 2 дюзи и вкарани в паметта.
Някъде бях чел, че обратното гориво за 2 минути не трябва да е повече от 20 мл.
Изображение

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от Conan_1 » 28 яну 2018, 19:46

Въпросът е колега дали някой може да даде стойности с които да се сравнят данните замерени от тебе за обратното количество нафта! Да предположим че стенда ти е дал коректни данни за дюзите (наред са), а разпръсквачите са износени и не разпрашава нафтата правилно при впръскване и съответно не възпламенява коректно или в правилният момент. Дано по-опитните колеги изкоментират дали е възможно. _friends_
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
Penyo63
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 18 сеп 2016, 12:31
Модел на автомобила: jaguar x type
Местоположение: с. Синапово
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от Penyo63 » 06 май 2018, 14:06

Колеги позволявам се върна към тази тема по причина, че въпроса със сивото пушене при палене при ТДЦИ-то не е изяснен и от там не е решен. Давам и аз моите пет стотинки по темата. Пушенето може да е по най-общо по три причини. Горивна система, компресия и електрически ( електронни) проблеми. По отношение на компресията дори при меренето и, може да е наред и пак да пуши. Тогава причината може да е запушени отвори на буталата под маслените сегменти. Изобщо меренето на компресия е неточна наука и категоричност няма, освен ако не е нещо фрапиращо и очевадно. Електрическите проблеми без осцилоскоп е несериозно да се търсят. С ОБД диагностиките каквито и марки да са и от колкото пари да са, ако не е нещо фрапиращо и очевадно също е ала= бала работа. Относно горивната система единствения критерий е обратната нафта. Диагностиките също дават ценни сведения, но са много комплексни като данни. Все пак мерят ъгловото ускорение на коляновия вал след такта горене на съответния цилиндър. И така стигам до предложение за решение: От личен опит проверено, а не чуто от някъде е добавянето на двутактово синтетично масло в горивото. Слагам по един милилитър на литър дизелово гориво. Чудото идва не веднага а след известно време. Просто един ден ден когато си решил, че нищо не е помогнало разбираш, че вече не пуши. Това е преди да свърши литъра двутактово масло. Завършвам с това че това са моите пет стотинки по темата, и нямам претенции за изчерпателност по темата- въздух в системата и т.н....... Завършва с поздрав към всички с името Георги, да са живи и здрави и все така точни като хора и специалисти.
Същността на едно сложно нещо,се дължи на добре подбрани елемнтарни неща.

Потребителски аватар
boby
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 29 окт 2007, 19:48
Модел на автомобила: Ford focus 1.6i 2000 г. и C Max 1.6 tdci 2004 г.
Местоположение: СО
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от boby » 30 юни 2018, 14:33

Здравейте,
след няколко месечно прекъсване проблема с пушенето остава, през това време се смени гарнитурата на главата и се шлайфаха клапаните.
Това са данните от паленето и работата на колата. Не намирам данни за корекции на дюзите.
https://youtu.be/t-gI2fZgcR0
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от OgiDogi » 30 юни 2018, 22:14

boby написа:
30 юни 2018, 14:33
Здравейте,
след няколко месечно прекъсване проблема с пушенето остава, през това време се смени гарнитурата на главата и се шлайфаха клапаните.
Това са данните от паленето и работата на колата. Не намирам данни за корекции на дюзите.
https://youtu.be/t-gI2fZgcR0
Налягането в рейката е 400 бара на празен ход, вместо 260 - търси проблемите в тази посока (при 1800 отива на около 900 бара, вместо на 450-500). Или компютърът компенсира нещо, или налягането не може да се регулира правилно.
Fuel Pressure.jpg
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

ivan0209
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 06 май 2017, 11:05
Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi
Местоположение: Shumen
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от ivan0209 » 13 мар 2019, 21:41

Извинявам се, че се връщам много назад, но някой може ли да ми каже k0kicha91 как си е решил проблема, че при мен е същият

Данаил Димитров
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 05 авг 2019, 01:00
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от Данаил Димитров » 05 авг 2019, 13:18

И при мен Мондео 2.0 ТДДИ при първият старт одимява със сурова нафта цялата улица през зимата за около 10 мин.и после всичко приключва.През лятото около 1 мин.и се оправя.Мотора кряка отвратително при подаване на газ,много силно.В същото време пали отлично и студена и топла,върви много и не хаби дори и грам масло или антифриз.Изчел съм цялата тема,проблемите на колегите,мненията на Жоро от Ямбол и като систематизирам информацията си мисля,че всички пропускаме едно нещо-разтегната верига.Ако са износени звената толкова,че да не нарушава паленето и вървенето(статичната центровка),може ли да я измества толкова,че да трепти и пуши на студено и да кряка.Но пък при Фокуса 1.8 ТДДИ е ремък и пак така.Значи най-вероятно е имало преди това воден удар при тия коли и крива(и) биели.Друго не ми побира акъла.При мен като ускоряваш,набира отлично,но се чува работата на мотора сякаш е в закъснение 4 градуса примерно.С мерак я купих,но се разочаровах.Поздрави на всички колеги.

Потребителски аватар
valentyno
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 23 мар 2014, 16:12
Модел на автомобила: focus 1.8TDdi и служебна Fiesta mk8
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от valentyno » 06 авг 2019, 21:27

Аз също съм включен в темата някъде нагоре, но при мен бяха подгревни свещи, моите работеха, но явно моя Фокус не ги харесваше. И да чукна на дърво вече 2 години нямам такива проблеми.
Валентин Андреев - 0896726037

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от ЯЛТА » 14 авг 2019, 08:58

И всичко идва от прословутата ГНП на BOSH VP-30- заминала и е електрониката.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

янко
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 04 дек 2008, 21:44
Модел на автомобила: citroen c4 1,6hdi 109 fap
mazda3 1,6hdi 90
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от янко » 14 авг 2019, 10:35

Моя проблем на ситроен ц3 1,4 хди е решен ,и колето продадено.Излезе крива биела,и изпускателните клапани бяха тръгнали,смених един защото ме домързя да го пасвам.При запалване изпуши яко,изкарах го на пътя и го изпържих,изкара едни чудесии докато изчисти кюнците и край с пушилките

aipetrow
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 19 апр 2021, 11:14
Местоположение: белгия
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от aipetrow » 17 юни 2021, 11:34

колега. не че разбирам. мн но мисля. че тир авансатора. смени го и ти свършва проблема няма да пуши като стане. пиши

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 49 госта