Страница 1 от 7
Много пуши при палене
Публикувано: 30 ное 2013, 18:36
от k0kicha91
От скоро карам, както Форд, така и дизел. Много пуши отзад, когато паля.... одимявам целия квартал... Димът е бял и е много. Къде може да е проблема? Какво трябва да сменя?
Re: Много пуши при палене
Публикувано: 30 ное 2013, 19:19
от DigiPro
Бял дим - водни пари. Сега когато е студено се образува конденз и най-вероятно е това. Следи само да не би да ти намалява охладителната течност. Иначе и при мен сутрин докато позагрее си излиза лек бял пушек (Ecoboost 1,0 на 8000км.)
Re: Много пуши при палене
Публикувано: 30 ное 2013, 20:38
от HACKO
Дидо, при Бензин да, но при Дизел си е причина за притеснение. Вероятно проблем с дюзите.
Re: Много пуши при палене
Публикувано: 30 ное 2013, 20:47
от DigiPro
Колегата не си е попълнил профила, но хвърлих един бърз боб и показа че Фокуса му не е TDCi, а TDDi. Не че разбирам от дизели и дюзи де.
Re: Много пуши при палене
Публикувано: 30 ное 2013, 21:14
от varby
Белия пушек е възможен признак за неизгоряла нафта,т.е. пикаещи дюза/и/.
Re: Много пуши при палене
Публикувано: 01 дек 2013, 09:55
от k0kicha91
Да, Фокуса е TDdI, не TDCI.
Лекият бял пушек при мен го няма.... доста сериозен пушек излиза, а с тези дюзи дето ги говорите започвате да ме плашите ;s Някой знае ли къде във Варна има място, където могат да ги проверят ?
Re: Много пуши при палене
Публикувано: 01 дек 2013, 12:30
от DTM
Колега, с тая горивна система е малко вероятно да имаш проблем с дюзите.
Това само на студен мотор ли го прави? Какъв е на цвят пушека, мирише ли на неизгоряла нафта? Двигателя работи ли твърдо с притрисане в този момент когато пуши?
Препъръчвам ти да си провериш подгревните свещи и нужда да ги смениш.
Иначе може да отидеш до Мотор Консулт в ЗПЗ, ще ти обърнат внимание момчетата.
Re: Много пуши при палене
Публикувано: 01 дек 2013, 13:11
от k0kicha91
DTM написа:Колега, с тая горивна система е малко вероятно да имаш проблем с дюзите.
Това само на студен мотор ли го прави? Какъв е на цвят пушека, мирише ли на неизгоряла нафта? Двигателя работи ли твърдо с притрисане в този момент когато пуши?
Препъръчвам ти да си провериш подгревните свещи и нужда да ги смениш.
Иначе може да отидеш до Мотор Консулт в ЗПЗ, ще ти обърнат внимание момчетата.
Да само на студен мотор, пушекът е само бял цвят, не мирише на неизгоряла нафта сякаш, но не съм убеден, а двигателя тресе в момента, когато пуши. Благодаря за информацията, която си ми дал.
Re: Много пуши при палене
Публикувано: 13 дек 2013, 11:39
от germanecaaaaa
И аз имам същия проблем с този бял пушек при палене, но само при студен мотор става въпрос за форд фиеста 1.8 Д . Нещо сериозно ли или .. ?

Re: Много пуши при палене
Публикувано: 16 дек 2013, 23:02
от k0kicha91
И моят проблем е само при студен мотор.
Друг проблем ми е, че когато вдигна над 120км./ч. волана започва много да се тресе или по-скоро трепери.
Re: Много пуши при палене
Публикувано: 17 дек 2013, 08:01
от OgiDogi
germanecaaaaa написа:И аз имам същия проблем с този бял пушек при палене, но само при студен мотор става въпрос за форд фиеста 1.8 Д . Нещо сериозно ли или .. ?

Ела в сервиза, да проверим туй-онуй.
k0kicha91 написа:И моят проблем е само при студен мотор.
Друг проблем ми е, че когато вдигна над 120км./ч. волана започва много да се тресе или по-скоро трепери.
Бял дим на студен мотор си отива на подгряващи свещи или проблем с промяната на предварението. Имаш ли прозрачен маркуч между филтъра и помпата, да видиш дали случайно не гълта въздух? Еластичността на въздуха забавя впръскването - получава се закъснение и непълно изгаряне на горивото, характерно с бял пушек.
Другия ти проблем е за раздел "Ходова част", ама не пускай нова тема, ами отиди да ти балансират гумите.
Re: Много пуши при палене
Публикувано: 19 дек 2013, 11:14
от sttodorov
Здравейте, колеги
За да не отварям нова тема, пък и моя проблем е същия и доста обсъждан, ще споделя мойте болежки и пътя, които ми се наложи да премина през последните месеци.
Първо през август направих основно рециклиране на четирите дюзи и горивната помпа, като симптомите преди това бяха познатите - примигване на индикатора на подгревните свещи, загуба на мощност, тресене на двигателя ... ,
след ремонта всичко се оправи и нямаше никакви проблеми, докато не хванаха студовете и температурите паднаха около нулата сутрин при палене двигателя на колата пак яко претрисаше и беше придружен с гъст синкаво-бял дим.
Оказа се, че трите подгревни свещи бяха заминали и работеше само една, друг е въпроса че свещите бяха сменени преди две години и бяха на около 35 000км марка Беру.
След смяната им обаче сутрин при палене гъстия синкаво-бял дим с мирис на неизгоряла нафта остана, иначе вече двигателя работи спокойно без претрисане.
За капак на всичко вчера сутринта при движение отново подгрева на свещите замига и колата загуби мощност, бях сигурен че някоя от дюзите отново е дала фира ....
След като отидох на диагностика обаче какво се оказа, ..... още през лятото когато ремонтираха дюзите забелязахме че има проблем със софтуера, който командва модула на управление на дюзите, като винаги едната от дюзите подава около 1,5 милиграма гориво, а останалите са в порядъка около 0 - 0,5 милиграма, при многокранто спиране и запалване на двигателя дюзата която подава повечето гориво постоянно се сменя, като се изреждат и четирите дюзи.
Още тогава преинсталирахме софтуера на колата, като по думите на майстора сложихме най-последната версия, която беше от 2007 г., тъй-като не бях на пробите след това, майстора каза че колата вече не правела този проблем и всички дюзи работели в норма около 0 - 0,5 милиграма.
Но вчера при диагностиката проблема се оказа пак същия едната дюза подава около 1,5 милиграма гориво, а останалите са в порядъка около 0 - 0,5 милиграма, като при спиране и запалване на двигателя дюзата която подава повечето гориво постоянно се сменя, като се изреждат и четирите.....
Софтуера на колата със сигурност беше преинсталиран, защото бях в началото на инсталацията, дори имаше риск да купувам нов модул, защото стана проблем и кодовете на дюзите и модула трябваше да се вкарват ръчно......особено за да се вкара серийния номер на модула трябваше да се разглобяват куп неща за да се стигне до него, а той е на кофти място....
Появи се ѝ една особенна грешка вчера Р1631, която касае някакво реле, софтуера на майстора беше на български и при него беше реле подгрев на свещи, но като се порових в нета за да прочета повече информация я дават като главно реле, тъй-като не съм много добре с езиците, незнам дали става въпрос за едно и също нещо.
Грешката се появи при следната ситуация: давам контакт и изчаквам да изгасне индикатора за подгрев, след това завъртам и двигателя се запалва и в момента на първите обороти на двигателя индикатора за подгрев примигва само веднъж. Това се случи за пръв път преди десетина дни няколко пъти, след това не. Вчера се случи само веднъж при диагностиката и само тогава записа грешката, преди това не се беше записала.
Бях доста подробен и описах всичко за да имате яснота какво съм правил до момента.
Чудя се вече какво да правя, дали да ходя да Мото Пфое за да инсталират уж оригинален софтуер, но рискувам пак проблем с инсталацията и нов модул, а те са доста скъпи.
Това реле което дава тази грешка дали е свързано по някакъв начин с проблема или е нещо ново, а основния проблем с пушека да е от нещо друго.
Ще се радвам ако можем да решим този проблем заедно, а както разбирам и от доста други теми и други колеги имат подобни проблеми, ще е добре да можем да разнищим този проблем докрай.
Re: Много пуши при палене
Публикувано: 06 яну 2014, 14:28
от k0kicha91
Изкарах дюзите, закарах ги да ги изчистят и видят - всичко е наред. Измерих свещите - всичките са ОК. Маслото също е ОК, единствено това, че е пълно до максимума. Смених маркучите от дюза до дюза, но ефект няма. Продължава да си пуши и да одимявам квартала при палене и студен двигател. Като запаля и хората не могат да сварят да си затварят прозорците

(не е много за смях ама...). Сряда ще сменям ангренажен ремък и заедно с него ще сменя и горивния филтър... не виждам вече от какво може да пуши толкова!?! Като загрее колата и тръгна да карам пушенето спира. На не-изгоряла нафта си мирише сякаш. Нещо друго, което съм забелязал е, че като запаля и още не е добре загряла колата, след като тръгна и освободя от скорост се усеща леко претръсване и колебание в оборотите (моментно на импулси през 1-2 секунди).
Не знам вече от какво може да е..КОЛЕГИ ПОМАГАЙТЕ
P.S. Утре ще направя клип какво става при палене.
Re: Много пуши при палене
Публикувано: 08 яну 2014, 16:49
от k0kicha91
Това е видеото, като накрая всичко не е дим

има и мъгла...поради наличието и на вятър не може да се види, че пушенето е доста, но се вижда претреперването, което се опитах да обесня.
http://www.youtube.com/watch?v=Bh_orKFbZgE&feature=youtu.be
Re: Много пуши при палене
Публикувано: 09 яну 2014, 00:00
от lubomirov89
Пич това не е бял пушек, а си е сиво син пушек. Причини за това може да са няколко.
Re: Много пуши при палене
Публикувано: 09 яну 2014, 08:50
от k0kicha91
Като например да гори масло, но не го пипа изобщо. Друга причина?
Re: Много пуши при палене
Публикувано: 09 яну 2014, 08:58
от HACKO
sttodorov написа:..... гъстия синкаво-бял дим с мирис на неизгоряла нафта .....
Ами точно това на което мирише е.
Re: Много пуши при палене
Публикувано: 09 яну 2014, 13:48
от k0kicha91
Да, но от какво точно - не е от дюзи, свещи, горивен филтър,маркучи...?
Re: Много пуши при палене
Публикувано: 10 яну 2014, 09:01
от sttodorov
След като изчистих дебитомера /MAF сензора в раздел Ел инсталация и Оборудване има обширна тема как става това/ при мене нещата малко се оправиха, пак пуши но по-малко и сега нещата се случват по по-особен начин. Преди при запалване на двигателя от самото начало пушеше яко и много гъст синкаво-бял дим, сега първите 10-15 секунди няма никакъв дим появява се по-късно, като се увеличава постепенно. Синкавия дим от неизгорялата нафта сякаш е премесен с пара, обаче нивото на антифриза не ми е мръдвало от месеци. Имам чувството че може да е от калпавите горива с които караме и естествено от сдуханите ни автомобили, които караме и са на 350 000км. Най-вероятно при новите автомобили и в топло време този проблем с калпавите горива не се усеща, въпреки че от една година карам само със скъпия дизел на ОМВ или Лукойл. Поне като си почистих дебитомера, а той беше много замърсен, колата стана още по-мощна и малко по-икономична.
Re: Много пуши при палене
Публикувано: 13 яну 2014, 16:29
от k0kicha91
Аз съм с Ford Focus 1.8 TDDI 1999г. и нямам нито MAP, нито MAF сензор (или поне аз не мога да ги открия). Гледах и в програми като Microcat и т.н., но и там не откривам. MAF със сигурност нямам. Ако има някой с кола и двигател, като моя ще съм благодарен, ако сподели. Не зная вече от какво може да е....