Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Dimitar Mihov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Мнение от Dimitar Mihov » 13 дек 2013, 18:24

Здравейте колеги,
От скоро управлявам втората генерация на Фокус 2006-та 1.8 TDCi. Забелязах странен шум, който се чува при ускорение на колата. Появява се едно свистене, все едно вкарва въздух под налягане в купето. Странният звук се чува само и единствено при по-рязко ускорение, като при работа на място и/или поддържане на нормална скорост го няма. Започва да се чува след 1500-1600 оборота, когато се включва турбото на колата. Днес в сервиза, където я поддържам изгубиха половин ден в проверяване на всички маркучи на турбо пътищата, дали няма някъде спукан или откачен маркуч, защото това беше първата мисъл, която ми хрумна. Проверени са всмукателните и изпускателните колектори, като не забелязахме нищо необичайно. Странното е, че шума се появява единствено при движение на скорост и само при по-рязко ускорение.(Като ускоряваш плавно едва галейки педала на газта не се чува нищо). Досега не бях карал дизелов автомобил и с турбо и не зная дали е нормално това. Странно е защото шума е доста силен и е по-силен от шума на мотора, когато ускорява. Някой ако може да даде идея на какво може да се дължи това да помага, защото днеска общо взето ни се изчерпаха вариантите. *00help00*

--------------------------

Пропуснах да допълня - колата върви, има тяга да те убие, ама съска като ламя :D
Последна промяна от Major_Koenig на 13 дек 2013, 20:16, променено общо 1 път.
Причина: .

Потребителски аватар
kimi666
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 29 фев 2012, 17:14
Модел на автомобила: ford focus 1.8 i, ghia , kombi 99г. GI Romano
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Мнение от kimi666 » 13 дек 2013, 22:13

Според мен е нормално. И на други дизели с турбо съм го чувал. От турбото е.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Мнение от lubomirov89 » 14 дек 2013, 11:05

Някаде по турбо пътищата ти изпуска, щом има съскане. Проверете пак!

Потребителски аватар
Dimitar Mihov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Мнение от Dimitar Mihov » 14 дек 2013, 16:15

Цялата мистификация е, че го прави само при по-рязко ускорение. Ако говорим за спукан маркуч, нямаше ли да съска и при движение с постоянна скорост и обороти над 1500? А тя не го прави. Само когато ускорява ... :-?: :-?:

1.8TURBODIESEL
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 31 окт 2013, 10:21
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TURBODIESEL
Status: Извън линия

Re: Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Мнение от 1.8TURBODIESEL » 14 дек 2013, 17:29

абе хора всичко си е добре най-вероятно колата преди е чипосана или е без катализатор и някой гърнета. :lol: моята е по същия начин съска като луда ама аз нямам никакви гърнета,катализатори само права тръба :D това е чара на дизела на съска и пуши _friends_

dimitrov.iso9001
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 14 дек 2013, 21:43
Модел на автомобила: Focus 2, 1,6 tdci, kombi
Status: Извън линия

Re: Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Мнение от dimitrov.iso9001 » 15 дек 2013, 01:20

От два дни и аз съм собственик на Фокус 2, 2005 г. с 1,6 TDCI. Имах точно този звук при същите условия. Моя майстор установи, че един маркуч за въздух е сцепен и го е омотал със бишоп докато пристигне нов маркуч.

dimitrov.iso9001
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 14 дек 2013, 21:43
Модел на автомобила: Focus 2, 1,6 tdci, kombi
Status: Извън линия

Re: Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Мнение от dimitrov.iso9001 » 28 дек 2013, 17:12

Смених повреденото съединение. На моя мотор е едно пластмасово съедиение дълго около 20 см. И гофрирано посредата. Но може да е всеки въздуховод след турбото. Пиши дали си го оправил.

adrian_m
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 27 окт 2012, 13:05
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Мнение от adrian_m » 29 дек 2013, 09:31

Здравей колега!
Това съскане не е нормално да се чува! Аз също имах такъв фокус и такъв проблем не е имало.
Както казват колегите проблемите ти и според мен са свързани с турбото! Огледай отново и много внимателно всички тръби и маркучи. Погледни и виж дали не ти е свален катализатора преди да я купиш защото и това оказва влияние донякъде.

Потребителски аватар
angel_8604
потребител
потребител
Мнения: 95
Регистриран: 21 мар 2008, 16:14
Модел на автомобила: c-max 1.8 tdci
Местоположение: пловдив
Status: Извън линия

Re: Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Мнение от angel_8604 » 29 дек 2013, 21:34

Колега 100 процента е маркуч на турбото и аз имах този проблем при мен проблема беше един маркуч отляво които е свързан със самото турбо а след него има пластмасова тръба
Изображение

Потребителски аватар
Dimitar Mihov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Съскане при ускорение на Фокус 1.8 TDCi

Мнение от Dimitar Mihov » 03 яну 2014, 00:44

Колеги, намерихме го виновника за всички странни шумове по моята кола. Ходих до МП-Пловдив след като не успяхме да намерим проблема, и след диагностика намериха малка цепнатина в маркуча на турбото, към интеркулера. Беше от долната страна и мъничка, затова сме я пропуснали предните пъти. Тъй като ми обявиха цена от 150 лв. + смяна за маркуча (вървял в комплект с металната тръба след него) я закарах при моите си хора. Срещу 60 лв. подменихме маркуча с нов, алтернативен и сега всичко е наред. Към всички колеги, които се сблъскват с подобен проблем - да внимават с алтернативните маркучи, защото както се оказа, чисто нов маркуч в запечатан плик с етикет за тази модификация се оказа по-къс с 3 см. и не става. Трябва да се гледа и сранява преди да купите, за да не ви останат после в повече. Засега върви и всичко е наред. Ще пиша ако има някакво развитие по темата. *smilieicon_ford*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта