Страница 1 от 1

Фокус на газ, или дизел?

Публикувано: 05 ное 2006, 19:56
от geniy
Здравейте!Има ли някой,който да кара на газ с фокус?Ако да-каква е уредбата?Във форума четох,че не става,но все пак да попитам,защото в мото-пфое младост се продава такъв с монтирана газова уредба!Благодаря!

Публикувано: 05 ное 2006, 21:15
от chains
Може да си е със заводска газова уредба. При тях обикновенно е малко модифицирана главата и електрониката и в повечето случаи бенз. резервоар е не повече от 10л., а газовата бутилка е скрита на мястото на резервоара /по това ще го и познаеш заводския модел - и най-важното при него липсват повечето проблеми на колите с агу/.

Ти всъщност нали се беше замислил за дизел - не се занимавай с глупости, а си вземи тди /това, че не им го пише като екстра не значи, че Фордо нямат ТДИ/ просто след половин година така ще свикнеш с него, че никога повече няма да поискаш да си купиш бензинова кола.

Взимаш си Фокус 1.8тди /отличен мотор - просто съм влюбен в него/ - с него дори моето Монди е труден залък за доста по-мощни модели, а Фокуса е направо звяр и то при много нисък разход.

Колкото до поддръжката - всеобща заблуда е, че дизела е по-капризан, докато в реалност той е доста по-елементарен за поддръжка, която по своята същност включва - редовна смяна на масло и филтри и обичайната проверка на накладките, гумите и окачването /нищо по-различно от на бенз колите/ ; Зареждането на гориват от добри бензиностанции ти решава проблема зимата, защото те си слагат добавка против "замръзване" на нафтата.

Но основния плюс на дизела е почти пълната липса на ектроника /електроника=на проблеми/.

Публикувано: 05 ное 2006, 22:09
от geniy
Вярно е че се замислих за дизел,особенно и като чета за проблемите с този клапан ЕГР,за цените на инжекторите / а между другото какви са цените на подгряващите свещи и дюзите за дизела на фокус / и мърлявата работа в сервизите / визирам по-конкретно мото-пфое / .Та човек в БГ май трябва сам да си се оправя и затова май по-прост за поддръжка ще се окаже дизела?

Публикувано: 06 ное 2006, 21:22
от chains
Значи на мен това ми е втората кола с този мотор - първата бе Сиера 1.8тд /без кулър/ 75 коня - изминах с нея за 2г ~50 000 км., смених я само защото беше седан и на практика нямаше багажаник като я продадох на много добър мой приятел /беше ми много тежко, просто бях влюбен в нея, а и той много ме натискаше/, който постоянно му се налага да пътува с нея в провинцията по командировки и му трябваше икономична, стабилна и здрава кола. Малко след това си купих Мондеото 1.8 тук вече с кулър 90кс. /ще ми е 4та зима с него/ и вече го тормозя повече от 65 000км.

До момента за тези км. не съм сменял свещите, те се сменят само когато изгорят - това се дължи на принципа на който работят, най-много 2 пъти на ден за да подгреят при студен старт, след което се изкл, а не като при бенз постоянно; доколкото съм чул от по-стари дизелджии те се сменяли само веднъж в живота на колата/иначе са 20лв за брой ориг. Бош/; не съм сменял дюзи и т.н /ако не наливаш боклуци няма да имаш проблеми - като цяло нафтата в реномираните бензиностанции е на добро ниво/. До момента не съм имал механични проблеми. Поддръжката като цяло ми се изчерпвала до смяната на консумативите /а 110 000 км са си сериозен пробег/. Просто в момента в който се сдобиеш с дизел забравяш за всички проблеми с електрониката /изключва ме разбира се ел стъкла и др. екстри - те не зависят от модела на двг./ и ще разбереш защо напоследък вс. скъпи коли са ТДИ.

Колкото за динамиката - в началото на ниски обороти колата е измамно мудничка /често в софия карам без въобще да натискам педалана газта/, но в момента в който я настъпиш става истински звяр - просто изпреварванията и тръгванията от натоварени кръстовища са много лесни, а разхода на гориво придори динамично шофиране остава в рамките на разумното /за да стигнеш до 10 градско трябва мноого да се постараеш/ иначе в София сега съм под 8 на 100, а София - Варна и обратно при средна скорост 120 ме оправиха 45л.

До момента не единствения път когато не е запалила колата беше просто защото на акумулатора му бе дошло времето.

А зимата тежък дизелов мотор + предно предаване = на снегорин!

Публикувано: 08 ное 2006, 08:16
от DTM
Колега @chains, не си прав че няма електроника по дизелите. Има и то доста, литература колкото щеш. Мисля, че твоя мотор е същия като на Фокуса които карам. Да има добра динамика при нисък разход както твърдиш, но като му стъпвам на врата при мен качва към 8л./100км. е то верно че повече стоиш от колкото караш ама все пак.

@geniy, относно EGR клапана - това е всеобщ проблем при последното поколение дизели преди common rail не само на Форд. Поразрови с в google и ще видиш за какво става дума. При мен съм му откачил управлението на вакума и буксата с кабелите и динамиката се подобри малко в ниските обороти.
Фокус и LPG, мисля че не е добра комбинация(мнения на специалисти газаджий).
Относно питането ти за дюзите на дизела (Endura di) ми аз ги сменях 400-500лв. е едната в мото-пфое. Свещи смених скоро (оказа се изгорели всичките) и ме обелиха по 40лв. бройката някакви нов модел на bosch били затова им била такава цената.

Публикувано: 08 ное 2006, 16:35
от chains
Но е с пъти по-малко от колкото при бенз след 00г. /електрониката/
Върви по-добре от малките бенз мотори
Разликата в консумацията в София по засръстванията става направо огромна!

Публикувано: 08 ное 2006, 18:22
от DTM
*00118* Темата отиде някъде другаде. :wink:. *00118*

edit acj: и отговорите нямат нищо общо с форум АГУ, независимо от същността на поставения въпрос. Ето защо премествам темата в "двигатели", където можете да продължите дискусията си. Същевременно си позволих да зачистя моя постинг и отговорите му, за да не отклонявам въпроса като че ли в трета посока.