Страница 1 от 2
Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Публикувано: 17 дек 2013, 20:10
от Xbox
Здравейте колеги от скоро съм собственик на Фокус. До тук съм сменил всички консумативи освен ангренажният ремък. Купил съм ремък Continental ролка SKF и болта които стяга двете ролки на коляновия вал, разбрах че, се сменя и той при смяната на ангренажния ремък. Запознах се с това как се сменя и какво се прави но не разбрах с какво усилие се стяга този болт. Та въпроса ми е с колко нютон метра (Nm) се стяга въпросния болт които притиска ролките?
Ще се радвам ако някои ми помогне, които е сменял или поне знае къде да проверя.
А и със сигурност темата би помогнала на други собственици на Фокус.
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Публикувано: 17 дек 2013, 20:27
от Didibao
40Nm + 90 градуса.
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Публикувано: 17 дек 2013, 21:15
от Xbox
40 Nm + 90 градуса, сигурен ли си ? Има ли някъде книжка, сервизна програма в която да пише с колко се стяга?
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Публикувано: 17 дек 2013, 22:12
от cvetan.cenkov
За да го смениш трябва да имаш специален инструмент да законтриш коляновия вал и шина за разпределителните валове.Ако не си сменял моя съвет е не рискувай,може да си навлечеш много неприятности.
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Публикувано: 17 дек 2013, 22:32
от Xbox
Ами не съм сменял, а за специалните инструменти Ford 303-376 метална шина дълга 210 мм и с дебелина 5 мм и 303-507 болт с дължина 55мм диаметър без резба 8 мм ли говориш ?
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Публикувано: 17 дек 2013, 22:47
от Didibao
В autodata за ролката на коляновия вал това пише, а шината е за фиксиране на разпределителните валове.
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Публикувано: 17 дек 2013, 22:53
от Xbox
Didibao написа:В autodata за ролката на коляновия вал това пише, а шината е за фиксиране на разпределителните валове.
Ето пък аз какво намерих. Но дали е достоверно не знам.
http://ford2focus.ru/engine16/
За шината е ясно само не съм на 100% сигурен дали 303-507 дължина 55мм диаметър без резба 8 мм е с правилните размери.
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Публикувано: 18 дек 2013, 08:13
от Xbox
Проверих в autodata и нaистинa се стягa 40Nm + 90 градуса. Прогрaмaтa autodata може дa се свaли от някои торент трaкер, инстaлирaте и имa всичло зa коли до 2011г зa тези които търсят инфо.
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Публикувано: 18 дек 2013, 09:13
от Didibao
За шината не и знам размерите, аз ползвам пила която влиза точно в отворите на валовете.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Публикувано: 18 дек 2013, 11:26
от Xbox
[quote="Didibao"]За шината не и знам размерите, аз ползвам пила която влиза точно в отворите на валовете
Не нa шинaтa и знaм рaзмерите дългa е 210мм и е с дебелинa 5 мм. 5мм трябвa дa сa и кaнaлите нa вaловете. Не знaм болтa които фиксирa коляновия вaл с кaкви рaзмери е точно aко знaеш ще е супер.
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Публикувано: 18 дек 2013, 12:39
от Didibao
За него имаше някъде тема във форума и са му дадени размерите, при моя мотор не се ползва болта.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Публикувано: 18 дек 2013, 12:47
от Xbox
Didibao написа:За него имаше някъде тема във форума и са му дадени размерите, при моя мотор не се ползва болта.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Имaш ли идея кaде е тaзи темa?
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Публикувано: 18 дек 2013, 17:10
от Didibao
Ето това трябва да е 303-748 резбата е М10Х1.5

Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Публикувано: 18 дек 2013, 23:20
от Xbox
Да виждал съм го това направил съм същият.
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Публикувано: 21 дек 2013, 22:43
от Xbox
Имам един въпрос, на коляновия вал там където се навива инструмент 303-748 където трябва да опре има ли някаква дупка в която да влезе болта или само се допира в него и вала в тази част е гладък?
Надявам се на бърз отговор ако може.
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Публикувано: 21 дек 2013, 23:36
от Didibao
Би трябвало да е дупка, но не мога да гарантирам, не съм правил такъв фокус, лесно може да провериш дали си на точното място като провериш дали първи цилиндър ти е на ГМТ.
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Публикувано: 21 дек 2013, 23:58
от Xbox
Didibao написа:Би трябвало да е дупка, но не мога да гарантирам, не съм правил такъв фокус, лесно може да провериш дали си на точното място като провериш дали първи цилиндър ти е на ГМТ.
Да аз лесно ще проверя ГМТ но притеснението ми идва от това, че ако на вала няма дупка и болта които навивам не е с точната дължина като се навие може да измести вала да го завърти ( ако е по дълаг ) или вала да се завърти при стягане ако болта е по-къс. А ако има отвор на вала в които да влезе болта то тогава няма как да се завърти.
Сега се сетих и нещо друго да сваля стартера и на маховика при установена ГМТ и влязъл болт на правилното място на коляновия вал да маркирам един от зъбите и да драсна и една черта на блока. А при отвиване и стягане на болта които притиска пистовата и ангренажната ролка да набия една отвертка за всеки случаи да се държи контра.
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Публикувано: 22 дек 2013, 09:56
от fordmaniac
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Публикувано: 22 дек 2013, 12:25
от Xbox
Рисковете ги знам няма какво да ги коментираме , въпроса ми е друг и мисля напълно ясен.
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Публикувано: 22 дек 2013, 15:58
от Xbox
Има теч на компресора на климатика (със зелено) от долния болт на капачката си прави капка и се стича. Ще трябва да се смени явно гарнитура но ако го махна ще изтече ли фреона и изобщо каква е тая течност с жълтеникав цвят леко мазна ? А отгоре над него (с червено)от долния болт капе охладителната течност явно защото не е сложена добре гумената гарнитурата скъсана е и стърчи от едната страна.